Süre                : 1 Saat 51 dakika
Çıkış Tarihi     : 07 Aralık 1994 Çarşamba, Yapım Yılı : 1994
Türü                : Biyografi,Drama,Müzik
Ülke                : Fransa,İtalya,Belçika
Yapımcı          :  Stéphan Films , MG , Italian International Film
Yönetmen       : Gérard Corbiau (IMDB)(ekşi)
Senarist          : Andrée Corbiau (IMDB),Gérard Corbiau (IMDB)(ekşi),Marcel Beaulieu (IMDB),Andrée Corbiau (IMDB),Gérard Corbiau (IMDB)(ekşi),Andrée Corbiau (IMDB)
Oyuncular      : Enrico Lo Verso (IMDB)(ekşi), Elsa Zylberstein (IMDB)(ekşi), Jeroen Krabbé (IMDB), Pier Paolo Capponi (IMDB), Xenia Seeberg (IMDB)

Farinelli ' Filminin Konusu :
en iyi yabancı film dalında 1995'te oscar'a aday gösterilen ve aynı dalda altın küre'yi ve fransız oscar'ı sayılan cesar'ı kucaklayan film başarı uğruna nelerin feda edilebileceği sorusuna çarpıcı bir öyküyle karşılık veriyor.castrato'lar tüm dünyada özellikle de kadınların sahneye çıkmasının yasak olduğu yıllarda büyük ilgiyle karşılanmış.farinelli çok küçük yaşlarda ,hayatı boyunca onu yönlendiren ağabeyinin de diretmeleriyle bu tercihi yapmak zorunda kalıyor.başarısının sonucu olarak bir sürü kadın hayranı olan,hatta bu hayranlarının ona kendilerini teslim etmek için birbiri ardına sıraya girdiği genç adamın trajedisi hayatı boyunca sürüyor.


  • "farinellinin filmdeki o mukemmel sesi bir tenorla bir sopranonun seslerinin ozel olarak birlestirilmesiyle elde edilmisti.."
  • "oto alarmı sesiyle kadınları mest eden işin kalan kısmını kardeşine bırakan buruk kişi"
  • "yeni başlayanlar için opera tadında bir film."
  • "sadece bir kez, cine 5 dönemi izleme fırsatı bulabildiğim ve hiç unutmadığım, yıllardır da dvdsini temin etmenin bir yolunu arayıp bulamadığım filmdir."
  • "(bkz: riccardo broschi)"
  • "(bkz: carlo broschi)"
  • "(bkz: baskasinin ziki ile gerdege girmek)"
  • "trompetlerle sesini yarı$tıran, yarı$ın galibi olan olağan üstü bir sese sahip ki$i...."
  • "müzikleri kadar başrol oyuncusunun güzelliğine de vurulmama neden olan film. (bkz: stefano dionisi)"
  • "cine5 te yayınlandığı vakit konulu porno muamelesi yaptığım film. iğdiş edilmek deyiminin anlamını öğrenmemi sağlamıştır, ayrıca afyon banyosunun iyi bir şey olmadığını da."
  • "pipinin pilava katıldığı sahne sansüre uğramış."
  • "öyküsü ve öykündüğü öyküler bir yana, grotesk görselliği ile akıllara durgunluk verici bir filmdir."




Facebook Yorumları
  • comment image

    baştan söyliyim filmden alıntı vardır filmi henüz izlememiş kişiler dikkat etsin.
    hayatta bir opera filmi izleyeceğim aklıma gelmezdi ancak bu film bayağı bir etkiledi beni. hendelin sonunda kalbinin sıkıştığı andaki farinellinin söylediği operayı defalarca kez izledim. büyülenmemek elde değil özellikle çocukken hadım edildiği sahneyle beraber dinlemek insanı utanmasam ağlayacağım moduna getiriyor. hele ki ara ara farinelliye aşık bayanın görüntüye gelmesi ve o aşık olunası büyüleyici yüzünün büyüsüne kapılmak bu filmi epey bir süre zihnimden atamayacağımın göstergesi olmuştur.


    (gaybana - 25 Ekim 2008 01:26)

  • comment image

    sadece bir kez, cine 5 dönemi izleme fırsatı bulabildiğim ve hiç unutmadığım, yıllardır da dvdsini temin etmenin bir yolunu arayıp bulamadığım filmdir.


    (dreamyjoe - 22 Aralık 2008 12:27)

  • comment image

    audivis firmasından çıkan farinelli’nin soundtrack’i uzun bir digital teknikle mikslenmiş. farinelli’nin kaydedilmiş bir sesi olmadığından hakkında söylenenlerden bir ses yaratılmış; bir bas, bir tenor, bir konturtenor ve bir soprano ile başlayan uygun ses rengini saptama arayışı, hayli uzun sürmüş ve sonuçta konturtenor derek lee ragin ve soprano ewa godlewska’nın sesleri üstüste bindirilerek farinelli’nin seslendirmesi yapılmıştır. iki sesten tek ses elde etmek için aylarca isviçre’de çalışan ircam ekibi, müzikleri notadan notaya tek tek kurgulayarak çalışmayı sonuçlandırmışlardır. farinelli soundtrack’inde riccardo broschi (1698-1756), georg friedrich handel (1685-1759), johann-adolf hasse (1699-1783), giovanni-battista pergolesi (1710-1736) ve nicolo antonio porpora (1686-1768)’nın 18. yy barok ve klasik eserleri yer alır.


    (cirquedusoleil - 26 Kasım 2002 12:35)

  • comment image

    filmin bir yerinde soylu bir kadın farinelli'ye "bana ilk müzikal orgazmımı yaşattınız " der. müziksel bir orgazmın varlığı kabul edilebilecek bile olsa, en azından (bkz: cinsel iliski sirasinda tahrik edici muzikler), bunun doğanın istismarının ürünü olan ve fikri bile tüyler ürpertici bir castrato tarafından yaşatılması bana ters, bir türlü algılayamadığım bir olgudur. farinelli o dönemde superstardır belki, ama yine de kadınların ona aşık olması şaşkınlık vericidir..


    (lacrima - 12 Temmuz 2000 14:42)

  • comment image

    guzel film. tarihsel olarak ne kadar dogru oldugu ise tartismali.

    özellikle händel karakterinin ve filmdeki yenilgiyi kabullenisinin senaryo dramatikligi icin saptirildigini saniyorum. zira george frideric handel dedigimiz insan evladina oyle filmde gosterildigi gibi kimse sirtini donmemistir, hele hele yenilgiyi kabullenecek bir kisilik hic degildir. filmde yine asiri tirt ve silik bicimde resmedilmis olan nicola porpora'nin tiyatrosu ile bariz bir opera savasina girdigi ve farinelli faktoru ile porpora'nin ortamda ustunluk sagladigi dogru. lakin händel, scoutluga soyunarak italya'dan (farinelli ayarindaki) senesino'yu bulup getirerek once durumu esitlemis, bir sure sonra da etraftaki opera savaslarindan halkin bir miktar sikilmaya baslamis oldugunu gorup, oratoryo'ya yonelmis ve bu alanda solomon ve messiah gibi olaganustu eserlerle topu 90'a asmak suretiyle, cocugu koymustur. handel, bati sanatinda sikca karsilasilan "zamaninda gormezden gelinen, yuzlerce yil sonra degeri anlasilan, asosyal, loser ama buyuk sanatci" kavramina uymaz. o tam bir winner'dir. fatih terim gibidir. bir seferinde basaramaz ise sonra tekrar gelir, sampiyon yapar. kupalara abone eder. bu boyle.

    farinelli, her ne kadar donemin onemli ve belirleyici karakterlerinden biriyse de bir händel degil. herkes haddini bilecekh!


    (kontra - 6 Mart 2013 14:21)

  • comment image

    en iyi yabancı film dalında 1995'te oscar'a aday gösterilen ve aynı dalda altın küre'yi ve fransız oscar'ı sayılan cesar'ı kucaklayan film başarı uğruna nelerin feda edilebileceği sorusuna çarpıcı bir öyküyle karşılık veriyor.castrato'lar tüm dünyada özellikle de kadınların sahneye çıkmasının yasak olduğu yıllarda büyük ilgiyle karşılanmış.farinelli çok küçük yaşlarda ,hayatı boyunca onu yönlendiren ağabeyinin de diretmeleriyle bu tercihi yapmak zorunda kalıyor.başarısının sonucu olarak bir sürü kadın hayranı olan,hatta bu hayranlarının ona kendilerini teslim etmek için birbiri ardına sıraya girdiği genç adamın trajedisi hayatı boyunca sürüyor.


    (outre wanderlust - 21 Eylül 2004 22:43)

  • comment image

    --- spoiler ---
    bir dönemi en iyi yansıtan filmlerdir. müziklerin* halk için değil kral için yapıldığı. özel saray bestecilerinin ve sanatçılarının olduğu döneme teğet geçer.

    hadım sanatçı geleneği ise kilise ve kutsal/dini müzikle başlayan bir gelenektir. müzik önceleri sadece kilisede birkaç enstrümanla yapılır, enstrüman sayısı artmaya zamanla başlar. bunun yanı sıra korolar oluşmaya başlar. kadınlara izin verilmez. operalarda kadın sesleri ise hadım erkek oyuncular oynar.*: çocuksu seslerini ergenlik döneminde kaybedip erkek sesine dönüşmeden evvel hadım edilerek sesleri asla kalınlaşmayan çocuk-adamlar.

    haendel müthiştir. o at başlı bastonu ile kendi bestesi lascia ch io pianga muhteşem farinellinin ağzından duyup, sesin besteyle bir bütün olduğu an heyecandan kalp krizi geçirdiği an müthiştir. o kostum, o ses için bestelenen o ses, o müzik.
    insanın aklını başından alır. ne büyük bedeldir, karşılığı asla ödenmeyecek ama insanlığa armağan olarak dönen.
    ---
    spoiler ---


    (ride - 24 Ağustos 2005 10:33)

  • comment image

    öyküsü ve öykündüğü öyküler bir yana, grotesk görselliği ile akıllara durgunluk verici bir filmdir.


    (mortimes - 24 Kasım 2001 15:40)

  • comment image

    kendisinin 3.5 oktavlık range'i orta do (c4) (vokal notasyonunda c3 olarak alınıyor fakat standart pianoya göre alırsak c4 diyelim) nun iki oktav altındaki la (a2)'dan başlayarak soprano do'sunun(c6) oktavındaki re'ye (d6) kadar uzanır.ne var ki kariyerinin ilerleyen zamanlarında alçak aralığının kalın do (c2)'ya kadar genişlediği belirtilmiştir (grovemusic,marpurg,1754)farinelli nin ünü, bu geniş aralığı bir yana,sesinin temizliği,perdeler arası geçişlerdeki rahatlığı,nefes kontrolü(dakika civarı aynı tınıyı koruyabilmesi) özgün rengi ve notaları bir enstruman gibi verebilmesinden gelirmiş.. bir de sesinin bir gösteri malzemesi olarak kullanmasına izin vermezmiş bestecilerin..bu yüzden abartılı yükselişlerin inişlerin olduğu besteleri değil sadece kaliteli besteleri seçermiş repertuarda okumak için.. fazıl say & cem adrian modeline izin vermiyormuş yani..evet


    (wq - 26 Ocak 2006 18:17)

Yorum Kaynak Link : farinelli