Çıkış Tarihi     : 14 Kasım 2001 Çarşamba, Yapım Yılı : 2001
Türü                : Aksiyon,Macera,Drama,Bilim Kurgu,Heyecanlı
Ülke                : Japan
Yapımcı          :  Konami Computer Entertainment
Yönetmen       : Hideo Kojima (IMDB)
Senarist          : Hideo Kojima (IMDB),Hideo Kojima (IMDB),Tomokazu Fukushima (IMDB)
Oyuncular      : David Hayter (IMDB), Quinton Flynn (IMDB)(ekşi), Christopher Randolph (IMDB), Lara Cody (IMDB), Vanessa Marshall (IMDB)(ekşi), Paul Eiding (IMDB)(ekşi), John Cygan (IMDB), Maura Gale (IMDB), Phil LaMarr (IMDB), Barry Dennen (IMDB), Greg Eagles (IMDB), Jennifer Hale (IMDB), Patric Zimmerman (IMDB), Cam Clarke (IMDB), Earl Boen (IMDB), Kevin Michael Richardson (IMDB), Peter Renaday (IMDB), Paul Lukather (IMDB), Kim Mai Guest (IMDB), Nancy Linari (IMDB), Neil Ross (IMDB)

Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty (~ MGS2) ' Oyununun Konusu :
Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty is a video game starring David Hayter, Quinton Flynn, and Christopher Randolph. Two years after the death of Solid Snake, a rookie FOX-HOUND agent, on his first mission, infiltrates an offshore...


  • "critical close-up: metal gear solid 2"




Facebook Yorumları
  • comment image

    grafiklerin gözükmeme sorununun çok basit bir o kadar abuk bir çözümünün olduğu oyun.sambalici sağolsun patch var diyerek beni oyunu yeniden yüklemeye teşvik etti.yükledim patch i buldum yükledim ama heyhat grafiklerde yine aynı sorun var.sonra çözümü yabancı bir forumda buldum. options ı açıyoruz orda drawning seçeneği var onu seçiyoruz orda genel bir detay seçeneği var alttaki bütün detay seçeneklerini otomatik olarak ayarlayan hah işte onu 7 ye çekiyorum ve valaa oyun düzeliyor.nasıl bir iş ben de anlamadım ama oluyor işte.


    (mindtraveler - 19 Temmuz 2007 13:35)

  • comment image

    konuda bulunan tutarsızlıkların bilmeden mi yoksa bilerek mi yapıldığına karar veremedeiğim oyun.bundan sonrası spoiler dir oynamadınızsa okumayın ; oynadınız ve bitirmişseniz gönül rahatlığı ile okuyabilirsiniz.

    --- spoiler ---

    revolver ocelot oyunun sonunda süper güç ya da büyü mü yok hepsi bizim teknolojiyle başardığımız şeyler diye laga luga etmekte ama fate hanımefendi roketi , füzeyi yolunan saptırarak ocelot u rezil ediyor.hadi fate i geçtim öyle süper güç gibi zamazingolar yoksa vamp ne ulan. vamp denen herif suyun üstünde koşuyor , düz duvarda koşuyor , kurşun yiyor anlının çatısına ölmüyor , gelen kurşunları bıçağıyla kesiyor. yok efendim rose raiden ı seviyormuş bilmem neymiş.raiden ile konuşan rose sahte değil miydi hem patriots rose u öyle elinden bırakır mı . patriots diyor biz 200 sene önce beyaz sarayda oluşmuş birleşik bir zihiniz .hadi diyelim öylesin evrime de müdahele edeceksin ilk olarak snake i yok etmen gerekmez mi o snake seni bulup canına okumaz mı tey tey tey .

    ---
    spoiler ---


    (mindtraveler - 24 Temmuz 2007 02:09)

  • comment image

    colonel'ın "saatlerce oyunun başındasın, görev iptal edildi, oyun konsolunu hemen kapat! bu bir emirdir!", emriyle beni şaşkına çeviren oyundur.

    gece 1'de başlamıştım oyuna ve güneş doğmuş, saat sabah 7'ye geliyordu. arsenal gear'a yeni girmişim, tüm teçhizatım alınmış, çırılçıplak bir raiden ile solid snake'le buluşmaya gidiyorum, bırakır mıydım oyunu hiç. tüm uykusuzluğuma rağmen oynamaya devam ederken, codec'ten bir arama geldi; arayan colonel'dı. aynen yukarıdaki emri verdi. raiden da ben de şaşkına dönmüştük. bu da yetmezmiş gibi raiden'ın sevgilisi rosemary de colonel'a katılarak "bu kadar oyun oynarsan gözlerin bozulur raiden." dedi. ne yapacağımı bilemedim. uykusuzluğum yüzünden artık hayal mi görmeye başlamıştım, oyun mu bozulmuştu yoksa yine hideo kojima'nın bir hınzırlığı ile mi karşı karşıyaydım bilemedim, oynamaya devam ettim.

    oynamaya devam ettikçe colonel codec'ten aramalarını sıklaştırdı ve abartmıyorum 3 saniyede bir arayacak sapıklığa getirdi durumu. her aramasında daha da saçmalıyordu. "geçen gün beni uzaylılar kaçırdı...", "geçenlerde senin rosemary'nin odasından bir erkek çıktı...", "meryl'ı kurtarmak için psg1'e ihtiyacın var...", "başkan baker kurtarılmayı bekliyor..." gibi birbirinden saçma şeyler söylüyordu. sanırım hayal görüyorum dedim ve bulunduğum hangardaki tek kapıdan içeri girdim, girmez olaydım.

    kapı ardımdan kilitlendi, içerideki 2 kapı da kilitliydi. sap gibi kalmıştım ortada, gidecek hiçbir yer yoktu ve colonel hala saçmalamaya devam ediyordu. son olarak, radarda güneşlenirken uyuyan bir uzakdoğulu kadının videosu oynamaya başlayınca yeter dedim ve oyunu kapatarak uyumaya gittim. kojimasan beni yenmişti. play station'ın hafızasındaki saati kullanarak böyle bir numara yapmış ve beni yatağıma göndermişti sanırım zorla.

    öğlen 6'da oyunu tekrar açtığımda, aradan 12 saat geçmesine rağmen aynı şeyler yaşandı. koridordan nasıl çıkacağımı, oyuna nasıl devam edeceğimi düşünürken her şey kendiliğinden gelişti ve oyuna devam edebildim...

    böylesine sapıkça ve manyakça bir oyun yarattığı için hideo kojima başbakan japonya şampiyon!


    (sweet child o mine - 7 Temmuz 2009 00:03)

  • comment image

    oyunda dusmana karsi oldugu kadar kuslara ve kiz arkadasina karsi da savasiyorsun. kuslar olduk olmadik yerlere sicip ayagini kaydiriyorlar, ve platformlardan dusmeni sagliyorlar. buna onlem olarak sniper tufegiyle koklerini kaziyabilirsin. kiz arkadas ise baska bir dunyada anladigim kadariyla. sen kicina basina mermi yerken bi save ediim diyosun basliyo kari bidi bidi konusmaya "rayden'im, hatirlar misin canim soyle soyle olmustu da sen bana boyle boyle demistin". oyunun su anda bulundugum bolumune kadar onun beynine kursun sikma imkanim olmadi maalesef.


    (plainwalker - 16 Mart 2003 21:35)

  • comment image

    metal gear solid'in devamı niteliğindeki oyun.* oyunun oynanışı ve amacı 1 gıdım değişmemiş. senaryosu yine animeleri andırıyor ve ilk oyundaki "kurgusal bazda ani yön değişim"leri bunda da biraz can sıkıyor. ilk oyunu bitirmiş olanlar bu oyunda sık sık fleşbek* yaşayacaklar.

    oyundaki karakterler genel olarak derinliği olan karakterler ve masallardan fırlamış kahramanları/kötüleri andırmıyorlar. karşımıza çıkan bosslar ilk oyunu oynamış kişileri hayalkırıklığına uğratabilir çünkü ne çeşitlilikleri ne de zorlukları bakımından ilk oyundakiyle pek yarışamıyorlar.
    oyunla ilgili canımı sıkan 1 başka detaysa -ki spoiler sayılabilir, emin değilim - solid snake'le oynadığımız sürenin kısıtlı oluşu; bir kaç saat snake'le oynuyoruz ve hop raiden adlı denyo şahsın eline düşüveriyoruz.

    tüm dile getirdiğim şeyler yüzünden oyunun kötü olduğunu sanmayın; satın alınması farz bir oyun yine. sadece ilki kadar çarpıcı değil.

    unutmadan oyunla ilgili ilginç detaylara deyineyim:

    -bir terörist öldürdünüz ve cesedi kabak gibi ortada bırakamazsınız. ortalıkta bulduğunuz bir dolabı açabilir ve cesedi içine yerleştirebilirsiniz. vuala!

    -ateş altındasınız ve kalkana ihtiyacınız var, yakınınızda bulunacak bir teröristi yakalamak sizi mermilerin sıcak temasından geçici de olsa koruyacaktır. bon apeti!

    -ateş altındasınız ve yine kalkana ihtiyacınız var, muazzam etkili olmasada açık bir dolap kapağının ardına sığınabilirsiniz. jötö pötö!

    -sudan çıkalı kısa süre oldu ve sağda solda sizi ele verecek ayak izleri bırakıyorsunuz. devamlı eğil/kalk yaparak daha çabuk kuruyabilirsiniz.

    unutmadan ekliyim anlamında not:-spoilersa sorumluluk kabul etmiyorum-
    oyunda asker künyesi toplama diye bişi var. arkaları dönükken teröristlere iyice yanaşın, silahınızı çıkartıp adama doğrultun. kahramanımız "freeze" diyecektir. silahı cebe sokup tekrar elinize alın ve adamın karşısına geçin kafasına/kalbine/pipisine doğrultun adam "don't shoot me" diyerek silkelenecek ve künyesini düşürecektir. ara ara delikanlılar çıkmakta ve "erkeksen vur lan, öyle göstermekle olmaz!" diyeceklerdir. kollarına ya da ayaklarına ateş ederseniz akıllarını başlarına devşirdiklerine tanıklık edebilir, tabancanın diplomatik yönünü keşfetmenin hazzını tadabilirsiniz.

    edit:
    oyunda şöyle bir ilginçlik keşfettim.
    raiden solid snake'e adını sorduğunda, snake "plisskin" diye cevap verir.
    escape from new york'un ana karakterinin ismi de "snake plisskin"dir.


    (beren - 21 Eylül 2003 19:09)

  • comment image

    gelmiş geçmiş ilk ve aynı zamanda en iyi postmodern oyun. değeri ancak 10 yıl sonra anlaşılabilmiştir. bu oyunun konsepti diğer tüm metal gear oyunlarından farklı, ve çok az hayranının bildiği bir durum var: algılanan hikayenin altında, ayrı bir katman olarak ve tamamiyle farklı, meta boyutta bir narratif var. "neden raiden?" sorusunun cevabında kojima'nın ne kadar cesur bir auteur olduğu yatıyor aslında, ve anlaşıldığında "iyi ki kandırılmışım" dedirtiyor.

    şimdi spoilers ahoy, demedi demeyin.

    --- fission mailed ---

    bu oyun çıkmadan önceki tüm trailerlar, tüm konsept sanat, oyunun kutusu ve röportajlar yalnızca snake'i içeriyordu. raiden'ın gösterildiği ender yerlerde bile raiden'ın yan karakterin ötesine geçeceği gibi bir fikir insanın aklına gelmeyecek şekilde yönlendiriliyordu.

    peki neden raiden?

    mgs'nin ilk oyunu çıktığında solid snake muhtemelen en büyük külte sahip oyun kahramanıydı. 6 yaşındaki halimle ben bile kafama kumaşlar bağlayıp evdeki duvarlara yaslanıp duvarı tıklatır, metal gear'cılık oynardım.

    kojima, mgs 1 çıktıktan sonra bir sonraki mgs'de yer almayacağını açıklamasına rağmen hayranlardan ölüm tehditleri, konami'nin baskısı, ve benzeri sebeplerden dolayı ikinci oyunda da iş başına dönmek zorunda kalıyor. kafasında şu var: "bu son mgs oyunum olacak." sonra bir magnum opus yaratma heyecanıyla, "postmodern bir oyun" yapmak istediğini söylüyor.

    ve sonuç olarak, oyuna başladıktan yaklaşık 2 saat sonra snake'in öldüğünü görüyoruz. yerine de tam tersi bir dallama geliyor. acemi, feminen, sürekli şikayetlenen, komutanına asi asi konuşan bir adam. ismi de jack.

    jack. şu sokete takıp bağlandığın. hani şu matrix'te beyinlerine taktıkları var ya. işte o.

    hikaye boyunca birileri kandırılıyor. her karakter, en az bir karakteri satıyor. içlerinde en çok da jack kandırılıyor, jack'e ihanet etmeyen neredeyse yok. colonel, jack'e defalarca ihanet ediyor. rose, jack ile görev için birlikte olan bir patriot ajanı. fatman, stillman'ı ters köşeye yatırıyor. otacon emma'nın annesiyle yattığı için babaları intihar ediyor. başkan, ülkesini satıp teröristlerle iş birliği yaparak launch kodlarını gidiyor. emma, otacon'a olan kininden arsenal gear'ı yazıyor. snake, sırf eğlence olsun diye jack'i arkasından vuruyor. olga, hem babasının askerlerini hem de sons of liberty'i satıyor. solidus, dead cell'i satıyor. ocelot herkesi satıyor. bunlar aklıma gelenler.

    bu kandırılma olayının oyunda bu kadar yer kaplamasının sebebi şu: kandırılan biziz. sosyal medya yokken, bu oyunu konuşacak arkadaşımız bile yokken, gidip cd'ciden alıp heyecanlı heyecanlı oyuna girip snake'i arayan, her online toplulukta raiden'a söven oyuncular. buradaki olay tamamen mimetik, yıllarca çözülemeyen kısım bu. jack, burada oyuncunun analog'u. burada snake de kojima. snake'in raiden'a verdiği tüm mesajlar, kojima'nın eseriyle bize vermeye çalıştığı mesajlar aslında. "hiçbir şey tamamen gerçek veya tamamen kurgu olamaz, gördüğün her şey yalnızca beyninin söylediği kadar gerçek. kendi cevaplarını kendin bul."(bu alıntıya bir sonraki paragrafta döneceğim) oyunun esas vurucu arsenal gear kısmı başlamadan önce snake, raiden'ı kandırıyor; ama sonradan bunun için haklı bir sebebi olduğunu anlıyoruz. raiden "neden baştan söylemedin?" diyor, snake ise "sormadın ki" diye yanıtlıyor. raiden snake'e her "sen efsanesin" dediğinde, snake "ne fark eder ki?" diye yanıtlıyor. bütün bu snake olmayı beklerken raiden olarak oynama olayı, kojima'nın hayran beklentilerine karşı duyduğu rahatsızlığı dile getirmesinden ibaret aslında. arsenal gear'daki çatışmada snake bandanasını gösterip "infinite ammo" diye sırıtıyor. birlikte çatıştığın oyun karakteri senin yanında hile açıp sınırsız mermi kasıyor, hatta sana da mermi atıyor lan. kojima bildiğin dönem oyuncularındaki takıntılı solid snake hayranlığıyla kafa buluyor. bu yüzden snake'in can barı daha büyük. oyun bir anda başka bir boyuta geçiyor, o sırada colonel'la olan konuşmalar ayrı komedi zaten, campbell raiden'ı siklememeye başlayıp oyuncuyla muhabbet ediyor "çok oynadın, gözlerin ağrımadı mı?" diye. sonra efsane fission mailed sahnesi.

    oyunun değindiği ve gözden kaçan bir diğer çok önemli tema da vr, yani sanal gerçeklik. ilk başlarda raiden sürekli "bunlar gerçek olamaz, biri beni uyandırsın istiyorum" diyor. dead cell'in doğaüstü güçleri, rose'un görevde raiden'a asistlik etmesi vesaire garipliklere dayanarak söylüyor bunu ve acemiliğinden kaynaklı bir shellshock olarak alıyoruz. lakin bundan biraz daha öte.

    raiden, big shell'e gelene kadar tüm savaş tecrübesini vr'da yaşamış bir asker. hatta snake'e söylediğine göre snake'in tanker'da yaşadıklarını bile vr'da görev olarak tamamlamış. snake ise cevap olarak "vr olayları isabetli şekilde göstermez" diyor. ilginç kısım ise şu: eğer oyun girişinde tanker'ı oynamayıp plant'ten başlarsanız, raiden snake'e tanker'ı vr'da tamamladığını söylemiyor. hmm. snake'in ifşa olduktan sonra tanker'daki olayların aslını anlatırken izlediğimiz cutscene ise, başından sonuna kadar bizim tanker'da görmediğimiz sahnelerle dolu. mesela su baskını sırasında tanker'dan kaçan bir snake görüyoruz, başka bir sahnede bulletproof kalkanlı askerler, bir başka sahnede de snake'in elinde bir makineli tüfek var vesaire. şimdi bomba geliyor işte: tanker'da snake olarak oynadığımız bölümü, çok büyük ihtimalle vr'daki bir raiden olarak oynadık. yani oyunun başından sonuna kadar raiden olarak oynamış olma ihtimalimiz var. bunu tabii ki kesin olarak bilemeyeceğiz tabii.

    oyunun sonunda ise raiden üzerinde bizim, yani oyuncunun ismi yazılı olan dog tag'leri fırlatıyor ve artık kendisi için yaşayacağını söyleyip bizim kontrolümüzden çıkarak bağımsız bir karaktere dönüşüyor. kendi kişilik özelliklerini kazanıyor, birilerinin kontrolünde olmaktan vazgeçiyor. mgs4'te gördüğümüze göre bu ona bayağı yaramış.

    ilgilenenler için bu oyuna, matrix serisine ve sanal gerçeklik fikrine en büyük yön vermiş felsefi eser:
    (bkz: simulacra and simulation)
    (bkz: jean baudrillard)

    --- fission mailed ---


    (thug life baby - 10 Ekim 2016 16:44)

  • comment image

    metal gear solid 'i oynamış ve bitirmiş kişilerin 'artık metal gear hakkında herşeyi biliyorum' demelerine müteakip aynı gazla aralıksız ve uykusuz sonuna kadar oynattırılmaları durumunda intihar ettikleri gözlenlenmiştir..

    metal gear solid 'in ardından 2 yıl geçmiştir ve 'dünya video oyun tarihinin en piç şahsı' olan revolver ocelot shadow moses 'da ele geçirdiği data disc sayesinde ürettiği metal gear rex 'ler basit bir silahmış gibi kara borsa da satılmaya başlanmıştır. ancak aynı zamanda solid snake ve otacon, kendi kurdukları organizasyon ile metal gear 'leri tek tek sabote etmeye başlamışlardır. tam da bu anda, otacon 'güvenilir bir kaynaktan' yeni bir metal gear modelinin geliştirildiğini ve bir tanker ile taşındığını öğrenir. snake bahsi geçen tankere hudson nehri üzerinde iken girecek ve yeni metal gear 'ın fotoğrafını çekip kamuoyuna sunarak toplum içerisinde metal gear karşıtı bir hareket başlatacaktır. neticede snake gemiye bungee-jumping tekniği ile girer. ancak tabii ki herşey bir fotoğraf çekimi olmayacaktır.

    şimdi konunun derinliklerine inerken, tutup ta oyunu zaten oynayanların bildikleri şeyleri yazmaya gerek olmadığını düşünüyorum. öte yandan oyunun konusunu da özetledim. bu nedenle direk konuya gireceğim;

    --- spoiler ---

    snake metal gear ray 'in fotoğraflarını çekmek için tanker 'a girmeden önce de, aslında herşey planlanmıştı. yapbozda her parçanın yeri belliydi ve tabii ki aslında herşeyin yerine oturacağı mutlaktı (neden diyeceksiniz; aslında ben de bunu şimdi bunları yazarken farkettim; evet, yapbozun parçaları elbette yerlerine oturacak zira oyuncu olarak biz, oyunun sonuna kadar gidecek ve yönlendirdiğimiz karakter ile etrafındakilerin rollerini plana göre oynamalarını sağlayacağız). birincisi, snake 'in halk önünde bir efsane olarak anılması patriots 'u rahatsız ediyordu ve otacon ile ikisinin metal gear karşıtı eylemleri patriots 'ın planları ile örtüşmüyordu. bu nedenle otacon 'a ray 'in nakledildiği bilgisi ulaştırıldı ve snake, yem olarak tankere çıktı. ardından snake 'in cypher ile fotoğraflarının çekilmesi, kamuoyu önünde tankerin snake tarafından batırıldığı haberinin yayılmasında etkili olacaktı. snake 'in asıl işlevi ise aslında bütün planın düğümünü çözmek olacaktı. marine komutanı scott dolphe 'un öldürülmesi kızı fortune 'u gurlukovic 'in öldürülmesi ise olga ve özel birliğini gerekli kıvama getirecekti.. fortune o olaydan sonra birbirini takip eden 'talihsizlikler' ile intikam almaya yemin etti. olga ise patriots 'un 'kucağına düştü'; amaçsız ve işsiz bir özel ordu olarak bir tür rus mafyası tarafından işe alındı. olga tanker hadisesi esnasında hamileydi ve doğurduğunda, patriots tarafından çocuğuna el konulduğunu anladı. fortune 'un big shell 'de bulunması eski foxhound 'ucubeleri'nden birisinin 'simülasyon' için hazır olacağını ve olga 'nın da raiden 'ın görevi esnasında bazı kilit yardımlarda bulunacağının teminatıydı. tanker battığında ve snake kaçtığında, aynı yerde bu sefer yüklü bir tanker batırıldı ve buraya bir atık temizleme tesisi olan big shell kuruldu.

    tabii big shell aslında tam anlamıyla bir makyajdı. çünkü altında, yeni metal gear 'ı, okyanusun dibine kadar uzanan arsenal gear 'ı saklıyordu. yeni metal gear sadece yürüyebilen (metal gear, metal gear 2: solid snake) ve ısı üretmeden nükleer başlık ateşleyebilen (metal gear solid) bir tank değildi. 'sadece' demekten ziyade; amacı bu değildi. gw adı verilen bir veri ulaşım, depolama, değiştirme ve 'değerlendirme' ünitesine ev sahipliği yapan arsenal gear, ayrıca çok iyi silahlandırılarak ve bünyesinde bulunan 25 kadar metal gear ray ile korunarak gw 'nin yeryüzünde bulunabileceği en güvenli yer haline getirilmişti. peki, gw 'nin amacı neydi ?

    tabii bu noktada patriots olarak anılan organizasyonu tanımak gerekiyor. shadow moses hadisesi cereyan ederken amerikan başkanı, dead cell 'in gizli lideri george sears yani solidus snake idi. solidus, kendisine çalıştığını varsaydığı revolver ocelot sayesinde, metal gear rex 'in planlarını shadow moses 'ın yıkıntıları arasından çıkarmayı başarmıştı (oyunun sonunda ocelot 'un 'mr. president' ile biten son diyaloğu). solidus, patriots 'ın planlarını bildiğinden ve gw 'nin nasıl bir değişim getireceğinden haberdar olduğu için, başkanlıktan ayrıldıktan (ayrıldırıldıktan) sonra kendini gizli tutarak arsenal gear 'ı elde etmenin planlarını yapmaktaydı ki karşısında big shell gibi bir fırsat çıktı. ocelot kendisine bu bilgiyi memnuniyetle sızdırdı. solidus 'un davası, liquid ile aynıdır. 'outer heaven', yani savaşın ve savaşçıların hiç bitmeyeceği bir tür devlet. liquid bunu shadow moses 'da kurmaya çalıştı. solidus ise bunu manhattan 'da yapabileceğini sandı. zira, arsenal gear 'ın ele geçirilmesi ile gw üzerindeki patriots kontrolü etkisiz kalacak ve arsenal gear 'ın silahları sayesinde pariots 'ın dünya üzerindeki kontrolü git gide daha da azalacaktı. bu solidus 'a kendi stratejisini çok daha rahat oynama şansı verecekti. peki hem liquid hem de solidus bunu arzu etti, ayrıca 'babaları' olan big boss 'un da bunu arzu ettiği biliniyor; bu idealin kaynağı neydi ? aslında bu tamamen les enfates terribles sonucu meydana gelen üç kardeşin bir sonraki nesile bırakmak istediği şeyle alakalı.. solid snake bir gelecek için savaşırken, liquid ve solidus 'un amacı sadece babalarından kendilerine geçen ütopyayı oluşturmak ve yaşatmak. onların ruhu ancak bu şekilde rahatlayabilir.. nihayetinde evrim devam etmeli ve bir sonraki nesle genlerle veya solidus 'un dediği gibi, tarihe vurulmuş bir damga ile geçirilmelidir.

    patriots, amerikan rejiminin arkasındaki gizli 'derin devleti' olarak anılabilir. ancak tam olarak amerikanın çıkarları doğrultusunda çalıştıkları söylenemez zira amerikanın varlığı araç, patriots 'ın dünya üzerindeki hayatı ve evrimi şekillendirmesi amaçtır. ve ideal evrimi, aktarılabilecek ideal genleri patriots seçebilir. ancak patriots için bu yüzyılda en büyük tehlike olagelen gelişniş iletişim, insanlar üzerinde gereksiz bilgiler ve anlamsız bir tarihin anlatılagelmesine, bu nedenle evrim sürecinin sekteye uğramasını sağlamıştır.. patriots, henüz 21. yüzyılın başında (ki mgs 2 'deki olayların 2014 yılında geçtiğini düşünürsek) insanın gen haritasını çıkarmış ve genetik mühendislik üzerine çalışmalar yapmıştır. genetik olarak aktarılamayan, hafıza, fikirler, tarih, kültür ve gelenek ise... gw 'nin aslında üretilme sebebidir. gw en gelişmiş yapay zeka olarak belirli şartlar altında beyin tarafından üretilen haraketleri kaydedebilen, düşünebilen ve karar verebilen bir sistemdir. patriots tarafından oluşturulacak 'seçkin nesil' için gw 'nun seçkin kültür ve hafıza anlayışına sahip olmak gerekmektedir. ayrıca, gw dünyadaki bilgi iletişim yollarının tamamen kontrol altında bulundurulmasını sağlayacak inanılmaz bir veri ulaşım aygıtıdır. ve dünya üzerindeki her bilgisayara ulaşımı y2k paranoyasının yaşandığı anlarda bilgisayarlara yüklenen uygulama sayesinde sağlanacaktır. gw, veri ağı üzerindeki her veriyi, istediği şekilde değiştirebilecek, saklayabilecek ve hatta silebilecek şekilde programlanmıştır. bu sayede patriots 'un istediği bir bilgi evreni oluşturulabilecek ve bilgi-hafıza ve tarih çöplüğü ortadan kaldırılabilecektir.

    raiden 'ın solid snake ile ve solidus 'un big boss ile arasında benzerlik olmadığı mümkün mü ? değil zira solid snake ne kadar babasının big boss olması nedeniyle ve liquid 'i öldürerek babasını (bir bakıma) öldürdüğü düşünülürse, 'jack the ripper' olarak bilinen raiden 'ın da solidus 'a nefret beslemesi ve bu sayede onu yenebilecek en iyi aday olmasını sağlayan da, raiden 'ın ailesinin zamanında solidus tarafından öldürülmüş olması ve raiden 'ın çocuk yaşta, sivil savaşta savaştırılarak yetiştirilmesi, ardından patriots tarafından amerika 'ya götürülerek mümkün mertebe eski hayatından ve solidus 'tan nefret ettirilmesi de patriots 'un 'shadow moses simülasyonu'nun bir parçasıydı---zira amaç shadow moses gibi sürekli 'en tuhaf' olayların peşi sıra geldiği ve bu durumlarda verilen kararların profesyonel askere (ya da insana) örnek teşkil edebileceği aşikardı. ilk başta; denilen oydu ki s3 adlı program, yani raiden 'ın big shell ve arsenal gear 'da yaşadıkları aslında tamamen solid snake 'ten örnek alınan kusursuz askerin eğitimi için gerekli olan 'simülasyondu'. ancak oyunun sonunda anlaşılıyor ki s3 aslında tamamen bütün insanlar üzerinde uygulanabilecek bir program için 'input' (kelimeyi çevirmedim) teşkil ediyordu.. ilk önce ames 'in sonra da amerikan başkanının ölümleri. deadcell. fox-die benzeri bir program. bunlar shadow moses ile benzerliği ironik bir seviyeye getiriyordu..

    sonuç olarak, 12 kişiden oluşan yüksek patriots komitesinin gw içindeki gizli bilgileri, ocelot 'un bile bile virüs bulunan disc 'i raiden 'ın almasını sağlaması ve emma 'nın yardımıyla disc 'in sisteme yüklenerek gw 'yi devre dışı bırakması sayesinde silindi.. ocelot her zaman olduğu gibi patriots 'un 'battlefield' daki eliydi. ve görevini yine çok iyi yaptı. bu sırada solidus 'un hülyaları, kullanılmışlık duygusu ile heba oldu gitti. aynı şeyi tam liquid için söyleyecekken o da birden bire ocelot 'un kolunda beliriverdi.. bu da hideo amcanın son dakika sürprizi bize..

    ben metal gear solid 3 'ü oynamadım. mgs 2: substance benzeri, kapsamlı bir sürümü çıkmış. belki pc 'ye de gelir.

    bu arada bazı ince detaylar;

    * solidus, shadow moses 'da ocelot 'a güvenmişti. ama be adam.. ocelot fox hound üyesi. nasıl girdi oraya hiç aklın ermiyor mu ? bu halde güvenirsen olacağı buydu tabii..

    * dikkat ederseniz oyunda tanker hakkında otacon 'a iletilen ihbarın tamamen kasıtlı olduğu konusunda kesin bir beyanat yok. halbuki bu da oldukça açık bir şey..

    * solidus 'un arsenal gear 'dan düşerek tarihi bir bina üzerinde, bundan 200 yıl önce george washington 'un burada amerikan başkanı seçildiğini ve 200 yıl sonra, bugün bu rejimin ve iktidarın kendisi tarafından değiştirileceğini söylemesi çok güzel bir gönderme olmuş..

    * oyunun video 'su, aynı oyunun kendisi gibiymiş.. bize kalsa süper kahraman snake gemide bir o yana bir bu yana koşuyor ve göz kamaştırıcı karizmasıyla bu oyunu alacağımıza bizi yemin ettiriyor. halbuki oyunun kendisi bu video 'dan ne kadar farklı... düşünün adamlar bir oyundan ne kadar çok ve farklı şeyler çıkartabiliyorlar.. şimdi o video 'ya bakıyorum da.. o-haaa...

    --
    spoiler ---

    yamulduğum (yanıldığım) noktalar varsa lütfen bildirin.


    (archetype - 28 Ağustos 2006 01:33)