Çıkış Tarihi     : 01 Ocak 1949 Cumartesi, Yapım Yılı : 1949
Türü                : Drama,Romantik
Taglar             : Başlığında karakter adı
Ülke                : Türkiye
Yapımcı          :  Atlas Film
Yönetmen       : Vedat Örfi Bengü (IMDB)
Senarist          : Vedat Örfi Bengü (IMDB)
Oyuncular      : Ihsan Evrim (IMDB), Sema Seren (IMDB), Vedat Örfi Bengü (IMDB), Atif Avci (IMDB), Ayla Karaca (IMDB)


  • "kaynak için ;(bkz: islam tarihinde tutulan regl çeteleleri)"
  • "ahzab suresi 50. ayet gibi bir ayet varken gayet anlamsız bir tartışma konusu olan yaştır. kitapta herkesi helal etmişler peygambere neyin mücadelesi?"




Facebook Yorumları
  • comment image

    abuk sabuk sallama tezlerle yükseltilmeye çalışılan yaş.

    yok kız adet görene kadar yaşı sayılmazmış da, yok yemenli hadis bilimci bahsetmişmiş de. yemenli hadis bilimcinin cahilikte bizimkilerden farkı var sanki.

    bunları duyan da sanacak ki, arabistan şu anda çok medeni bir ülke, 10 yaşında kızla evlenen arap falan yok da, sadece geçmişteki hesap karışıklığını düzeltmeye çalışıyorlar.

    lan adamlar bugün evleniyor zaten 7 yaşındaki kızla, 1400 sene önce onun hesabını mı tutacak?

    ha bir de arap kızı bana 10 yaşındayım diyorsa bilecekmişim ki o 20 yaşındaymış. ben salağım çünkü 10 yaşındaki kızla 20 yaşındakini ayırt edemeyeceğim. hey allahım ya.


    (nuri - 6 Ağustos 2013 17:21)

  • comment image

    14 asırdır bazı kesimlerce netleştirilemeyen yaş. peygamer ile nikahlandığında 6 yaşında olduğu, gerdek olayı gerçekleştiğinde 9 yaşında olduğu ve peygamber öldüğünde 18 yaşında dul kaldığı buhari'de (ki kurandan sonra en güvenilir kaynak olarak kabul görür), müslim'de, ebu davud'da vb eserlerde geçer. adı geçen kaynaklarda ben "o dönemler kızlar adet gördükten sonra yaşları sayılır idi" ve yahut "arabistanın sıcağından kızlar erken olgunlaşır idi" gibisinden bir beyanat görmedim. eyyorlamam bu kadar.


    (be silent - 6 Ağustos 2013 17:22)

  • comment image

    onemi olmayan bilgidir. bu kisilerin yasayip yasamadiklari bile kesin olarak bilinemezken, bir efsaneye dayanip bu denli detaylara girmeye ne gerek var?

    muslumanlik ozunde sapik bir zihniyeti dizginleme gayreti icindedir. bebek yasta basortulu kiz nasil bir sapkinligin urunu sorarim. o ortu olmasa neler yapacaklar o yavrucaga kimbilir. sac telinden tahrik olabilen bir sapitmis erkek surusu. tuttuguna tecavuz ediyor, kiz cocuklari diri diri gomuyor, vs. efsaneye gore peygamber gelir ve kadinlari bu zulumden kurtarir.

    islamda kadin haklarinin yetersizliginden konusuyoruz hep. yahu kadinin sacindan, kahkahasindan, bakisindan tahrik olan sapiklarin oldugu bir ortamda, gercekten kadinlari nasil koruyabilirsiniz? onlari saklamak en mantikli cozum degil midir?

    detay olan yastir. mesele herhangi bir yastaki kadini bu sapik surusunden korumaktir.


    (kedula - 7 Ağustos 2013 00:28)

  • comment image

    20 yaşında evlendiler ise neden gerdek için 3 sene beklendiğini de yazsalar mesela süper olmaz mı?

    6 yaşında nikah, regl olana kadar bekler ve 9 yaşında da gerdek olur. bu da kadın takvimlerinin hepsine uygun, ister arap ol ister çinli ister eskimo.


    (irregular - 7 Ağustos 2013 13:09)

  • comment image

    sürekli olarak gündeme getirilen yaş. farklı başlıklar altında, aynı şekilde gündeme getirilir. chainard nickli şahıs da tam olarak şudur: (bkz: #35412260) ve buhari'nin hadisine karşı sürekli aynı cevabı yazınca ayşe'nin yaşının büyüyeceğini zanneden, işine gelen hadisi kabul edip gelmeyeni kabul etmeyen biridir.

    al sana şimdi hadis neymiş, kim kaç yaşındaymış göstereyim:

    --- spoiler ---

    iddia: "muhammed, ayşe ile 6 yaşında evlenip 9 yaşında gerdeğe girdi."

    iddianın kaynağı: buhari adlı derleyici ve kitapları. yani kuran-ı kerim zaten değil de, yine çoğu hadis kitabında da olmayan bir konu.

    iddayı çürütmek için kullanılan kaynak: sorularla islamiyet isimli site.

    sorularla islamiyet sitesinin ilgili yazıda yaptığı: buhari isimli derleyicinin, "muhammed'in, ayşe ile 6 yaşında evlenip 9 yaşında gerdeğe girdiği" iddiasını reddedip aynı yazıda başka noktalar için buhari'yi kaynak göstererek işine geleni kabul edip işine gelmeyeni reddetmesi.

    "muhammed'in, ayşe ile 6 yaşında evlenip 9 yaşında gerdeğe girdiği" iddiasına karşı islami kesimin yaptığı: prof. dr. mehmet azimli'nin yar. doc. dr. iken yayınladığı hz. aişe’nin evlilik yaşı tartışmalarında savunmacı tarihçiliğin çıkmazı (.pdf) isimli makalenin sonuç kısmı.

    - - - - - makalenin sonuç kısmı - - - - -

    "hz. aişe’nin hz. peygamberle evlendiği evlilik yaşı konusunda klasik kaynaklarda yer alan onun 18 yaşında evlendiğini savunan bilginlerin görüşlerinin isabetli olmadığı göstermektedir.

    bu kadar rivayet, sadece yorumla reddedilemez. rivayetlerin aksine getirilen deliller ise bilimsel olmaktan ziyade, tepkiseldirler. dolayısıyla, hz. aişe’nin hz. peygamber’in hanesine küçük yaşta girmesinin pek çok hikmet ve hayırlı sonuçları dikkate alınmadan rivayetler değerlendirilmiştir. ulaşılan sonuçlar ise tatmin edici olamamıştır.

    bölgenin iklim yapısını ve evlilik kültürünü göz önüne aldığımızda o zaman ve hatta günümüzde bu tür evliliklerin hiç de garip karşılanamayacağı ortadadır. onun küçük yaşta oluşu hiçbir zaman problem edilmemiş, oyuncaklarıyla oynamasına ses çıkarılmadan, onun hz. peygamberle evliliği devam etmiştir.

    bütün bunlardan sonra özetle diyebiliriz ki hz. aişe’nin hz. peygamberle nişanlandığı yaş 6'dır. bu da nübüvvetin 10. yılına tekabül etmektedir.

    evlendiği yaş 9'dur. bu da hicretin 1. yılında olmuştur. genelde rivayetlerde bu noktada odaklanmıştır. bu evlilik o zaman hiçbir kimse tarafından garipsenmemiş ve o dönemde gerçekleşen buna benzer birçok evlilik bulunmaktadır.

    bireyler ve toplumlar bir tarih dilimine ve kültürel geleneğe aittir. bundan kopmak imkansızdır. bu nedenle, herhangi bir tarihi olayı değerlendirirken onu kendi tarihselliği ve kültürel çerçevesi içinde değerlendirmek gerekir. yoksa, kendi şartlarımızı ölçü alarak farklı bir tarih diliminde yaşayan ve farklı toplumsal yapılanmalara sahip birilerini yargılamak, hem doğru değildir, hem de bilimsel bir yöntem olarak kabul edilemez."

    - - - - - makalenin sonuç kısmı - - - - -

    tavsiyem şu: önce kendinize kuran'a göre yapılması farz olan; ama nasıl yapılacağı kuran'da yazmayan ibadetleri nasıl, neye göre uyguladığınızı sorun. kuran dışı kaynaklara göre yapıyorsanız ve aynı kuran dışı kaynakta aklınıza, mantığınıza, vicdanınıza sığmayan olumsuz olayları, uygulamaları görüp aynı kuran dışı kaynağın güvenilirliğini sorguluyorsanız "ya, derleyici, ibadetlerle ilgili olanları da yanlış aktarmışsa..." diye kendinize sorun ve ya hepsini reddedin ya da hepsini kabul edin.

    ---
    spoiler ---

    ayrıca:

    hadis, rivayet vs. konuları için: (bkz: hz. muhammed/#32131538)
    sorularla islamiyet için: (bkz: #35377609), (bkz: 35461049)


    (son silahsor - 7 Ağustos 2013 15:41)

  • comment image

    teoman karı-kızın dikkatini çekmek için "babamın öldüğü yaştayım" gibi şarkı sözleri yazmak yerinde efendi gibi hz. ayşe'yi araştırıp "hz. ayşe'nin evlendiği yaştayım" diye şarkılar yazsaydı bugün aydınlanmış olacaktık.


    (sesim dusunce - 8 Ağustos 2013 05:35)

  • comment image

    kimilerine göre 9, kimilerine göre 18, kimilerine göre de daha farklı olan yaştır. 7. yüzyılda faaliyet gösteren mekke nüfus ve vatandaşlık işleri müdürlüğü gibi bir kurum olmadığından dolayı, bu konuda kimin haklı olduğunu tespit edebilmek imkansızdır. bana sorarsanız, ayşe'nin evlendiğinde çok küçük yaşta olduğunu iddia edip "sıcak memleketin hanımları böyle işte; erken yaşta ergenliğe girip, yine erkenden menopoza girerler" gibi bilimsel (!) bir açıklama getirenlerin; hatice'nin nasıl olup da 40 yaşında evlendikten sonra, 6 çocuk dünyaya getirebildiğini de açıklamaları gerekir. ayrıca şunu da açıklamaları gerekir: madem ki ayşe annemiz, peygamberimizle evlenmeden önce cübeyr b. mutim isimli kişiyle nişanlanmıştı ve bu nişan ebubekir ailesinin müslüman kimliğinin ortaya çıkmasıyla (ki tahminen 613 yılı) bozulmuştu; nasıl olur da ayşe annemiz bu tarihten sonra, yani 614 yılında dünyaya gelmiş olabilir?


    (korelmis - 9 Ağustos 2013 15:15)

  • comment image

    ittifakla 17-19 arasındaki yaşdır.

    lakin 1900 lü yıllardan sonra oryantalistler ve islam düşmanları 9 yaş olayını dillerine dolamışlardır. bu tarihlere kadar böyle bir tartışma olmamıştır. peygamberimizin yaşadığı dönemde, onu öldürmek için defalarca saldıran düşmanları, peygamberimizin ve çevresindekilerin açıklarını bulmaya çalışlırken her ne hikmetse böyle bir durumu atlamışlar öylemi?

    ömrü müşriklerin, münafıkların, ve diğer semavi dinlere inananların arasında geçmiş iffet ve haya timsali muhammedül emin a.s.m ın doğruluğuna, iffetine en azılı düşmanları dahi laf söyleyememişken, 13 asır sonra bir takım oryantalistlerin sözümona keşfine buranın din cahili bağnazları hayasızca yapışadursun. insafı olan veya burdaki kirlilikten şüpheye düşenleri muhatap alarak derim ki:

    1. 40 yaşına kadar, nefsani duyguların hararetli zamanında, dost ve düşmanının ittifakıyla tam bir iffetle yaşayan ve hz haticetül kübra gibi ihtiyarca tek bir kadınla yetinen bir zatın, nefsani heveslerin sakinleştiği bir zamanda evlenmesi, bunun nefsani olmadığını ve başka hikmetlere dayandığını zerre kadar insafı olana isbat eder.

    2. peygamberimizin a.s.m sözleri gibi fiil ve hareketleri de dinin kaynağıdır. dinin görünen kısmını sahabeler aktardığı gibii hususi dairesinde, gizli hallerinden ortaya çıkan dini hükümleri aktaranlar da onun temiz zevceleridir ve bilfiil o vazifeyi yapmışlardır. dini hükümlerin belki yarısı onlardan geliyor. demek bu vazifeye yaradılışça farklı temiz hanımlar lazımdır.

    3. peygamberliğinden on yıl sonra 50 yaşındayken, hz haticeyi kaybeden peygamberimiz a.s.m hem ev işleri hem de yukarıda bahsedilen hizmetleri yapmak üzere hz. aişeyi istetmiştir. bu tarih vahyin başlangıcından 10 yıl sonradır. ittifakla vahyin başlangıcından 5-8 yıl önce doğan hz aişe evlendiğinde 17-19 yaşlarında idi.

    4. hz aişe peygamberimiz ile nikahlanmadan evvel nişanlanmış idi. yani daha öncesinden evlilik yaşının geldiğini anlıyoruz.

    5. vahyin geldiği ilk günlerde müslüman olanların isimleri sıralanırken ablası esma validemiz ile birlikte hz aişenin de adı zikredilmektedir. demek aişe validemiz o tarihte küçükte olsa müslümanlığı seçme iradesinde bulunacak yaşta idi. 6-8 yaş kabul edilse 17-18 yaşında peygamberimiz ile evlenmiş oluyor.

    6. hz aişe mekke günleri için, 'ben mekke’de oyun oynayan bir kız iken kamer suresi 54/46 ayeti nazil oldu demektedir. bu ayetin iniş tarihine bakıldığında yine 15 yaşından büyük olduğu ortaya çıkıyor.

    7. yine aişe annemizin mekke yılları ile ilgili anlattığı diğer hatıraların tamamı 15-18 yaşında evlendiğini ortaya çıkarıyor.

    8. ifk hadisesinde hz. aişe annemize iffeti ile ilgili iftira atanlar, peygamberimizin ve en yakınındakilerinin açığını her daim kollayan düşmanları böylesi bir evlilik yaşı ile ilgili sessiz mi kalacaklardı. 1900lü yıllarda oryantalistler ve islam düşmanlarının keşfettiklerini o yıllardaki azılı düşmanları farkedememişler öyle mi?

    9. neden kendi kızını bu yaşlarda evlendirmemiş?

    10. peygamberimizin ismetine ve iffetine düşmanları dahi laf uzatamamıştır. kendisine iman etmeyenler bile emanetlerini saklamak üzere peygamberimize teslim etmiştir. medineye hicret esnasında yatağına imam aliyi yatırırken diğer taraftan evinde duran emanetleri göstererek sahiplerine vermelerini tenbih etmiştir.

    11. kendi kız çocuğunu diri diri gömebilen insanları, adalette hz ömer gibi , haya da hz osman gibi, feraset ve ilimde hz ali gibi bu insanlığa imam yetiştirmiş bir peygambere haya damarları dejenere olmuşların laf söyleyebilme cüreti, sadece düşmanlıkla izah edilemez.

    12. dilinize doladığınız hadisi yaşar nuri öztürk dahi izah etmişken, bu hadise mana veren onlarca alim saymayı zul addediyorum.

    13. aklı, kalbi, yazdıklarından hayasızlık akan, beğenmediği her kese (hatta analarına), her fikre utanmadan, rahatça küfredebilen, saygısız, pişkin bir o kadar cahile bu kadarı da az gelebilir.


    (estagfirullah - 15 Kasım 2016 20:42)