Süre                : 1 Saat 49 dakika
Çıkış Tarihi     : 24 Ekim 2003 Cuma, Yapım Yılı : 2003
Türü                : Biyografi,Drama,Spor
Taglar             : Sakatlık,başlık olarak karakter adı,radyo,Koç,lise
Ülke                : ABD
Yapımcı          :  Revolution Studios , Tollin/Robbins Productions
Yönetmen       : Michael Tollin (IMDB)(ekşi)
Senarist          : Mike Rich (IMDB)(ekşi),Gary Smith (IMDB)(ekşi)
Oyuncular      : Cuba Gooding Jr. (IMDB)(ekşi), Ed Harris (IMDB)(ekşi), Alfre Woodard (IMDB), S. Epatha Merkerson (IMDB)(ekşi), Brent Sexton (IMDB)(ekşi), Chris Mulkey (IMDB)(ekşi), Sarah Drew (IMDB)(ekşi), Riley Smith (IMDB)(ekşi), Patrick Breen (IMDB), Debra Winger (IMDB), Bill Roberson (IMDB), Kenneth H. Callender (IMDB), Michael Harding (IMDB), Charles Garren (IMDB), Rebecca Koon (IMDB), Hi Bedford Roberson (IMDB), Michael Kroeker (IMDB), Mark Robert Ellis (IMDB), Ron Shelley (IMDB), Evan Aldrich (IMDB), Megan Coffman (IMDB), Benjamin L. Peters Jr. (IMDB), Leonard Wheeler (IMDB), Therond Justin Adams (IMDB), Othello Coleman III (IMDB), Bert Beatson (IMDB), Ty O'Farrell (IMDB), Dorothy McDowell (IMDB), Jim Gooden (IMDB), Joseph E.G. Barrett (IMDB), Deborah McTeer (IMDB), Jamie Murdaugh (IMDB), Eugene Cryer Jr. (IMDB), William E. Lykes (IMDB), Tammy Arnold (IMDB), Kasheem J. Peterson (IMDB), Kate Powell (IMDB), Michael Flippo (IMDB), James Robert 'Radio' Kennedy (IMDB), Harold Jones (IMDB) >>devamı>>

Radio (~ Radyo) ' Filminin Konusu :
Harold Jones işinden başka bir şeyle ilgilenmeyen bir futbol koçu. James Robert Kennedy ise daha çok Radio adıyla biliniyor. Zihinsel olarak ağır olduğu için okumamış, çevresindeki insanların eğlence kaynağı. Bu iki insanın yolları küçük bir kasabada kesişiyor. Ve ikisinin de kaderini değiştirecek bir ilişki başlıyor.


  • "lana del rey'in tüm şarkıları gibi güzel de, "i've finally found you" kısmı için günde en az bir kere dinlediğimi itiraf etmeliyim. ne güzel dedin apla.(bkz: buldumcuk olmak)"
  • "her izlendiginde gözleri doldurabilen bir film."
  • "birilerini umursamanın, yardım etmenin, el uzatmanın, yargılamadan adam yerine koymanın ne muhteşem şeyler doğuracağını kanıtlayan yaşanmış olay üzerine* çekilen film. insanlık dersi."




Facebook Yorumları
  • comment image

    lana del rey' in born to die albümünde yer alan eğlenceli bir şarkı. (özellikle how do you like me now? bölümü)

    şöyle ki;

    not even they can stop me now
    boy, i’ll be flying overhead
    their heavy words can’t bring me down
    boy i've been raised from the dead

    no one even knows how hard life was
    i don't even think about it now because
    i've finally found you
    oh, sing it to me

    now my life is sweet like cinnamon
    like a fucking dream i'm living in
    baby love me cause i'm playing on the radio
    (how do you like me now?)

    pick me up and take me like a vitamin
    'cause my body's sweet like sugar venom oh yeah
    baby love me cause i'm playing on the radio
    (how do you like me now?)

    american dreams came true somehow
    i swore i'd chase until i was dead
    i heard the streets were paved with gold
    that's what my father said

    no one even knows what life was like
    now i'm in la and it's paradise
    i've finally found you
    oh, sing it to me

    now my life is sweet like cinnamon
    like a fucking dream i'm living in
    baby love me cause i'm playing on the radio
    (how do you like me now?)

    pick me up and take me like a vitamin
    'cause my body's sweet like sugar venom oh yeah
    baby love me 'cause i'm playing on the radio
    (how do you like me now?)

    now my life is sweet like cinnamon
    like a fucking dream i'm living in
    baby love me 'cause i'm playing on the radio
    (how do you like me now?)

    now my life is sweet like cinnamon
    like a fucking dream i'm living in
    i've finally found you
    oh, sing it to me

    now my life is sweet like cinnamon
    like a fucking dream i'm living in
    baby love me 'cause i'm playing on the radio
    (how do you like me now?)

    pick me up and take me like a vitamin
    'cause my body's sweet like sugar venom oh yeah
    baby love me 'cause i'm playing on the radio
    (how do you like me now?)

    now my life is sweet like cinnamon
    like a fucking dream i'm living in
    baby love me 'cause i'm playing on the radio
    (how do you like me now?)

    pick me up and take me like a vitamin
    'cause my body's sweet like sugar venom oh yeah
    baby love me 'cause i'm playing on the radio


    (tulkas - 23 Şubat 2012 18:44)

  • comment image

    1976 yilinda ozurluleri amerika'da henuz organizasyonel sekilde "topluma kazandirmak" yonunde fazla bir sey yapilmadigina isaret eden bir film. evet, ozurlu dusmanliginin kokenlerine cok inilememis olsa da derli toplu bir insanlik dersi. iyi oyunculuk. tabii ki her holivud filmindeki "insan duygularinin ve davranislarinin oldugundan basit gosterilmesi" aktivitesi mevcut; ancak filmin verdigi guzel hisler, ornek davranislar, vs icin bunlara goz yumulabiliyor elbet. (bkz: mental hygiene) filmin defalarca ortaya cikan temasi su: koca * soruyorlar, "niye bu iyiligi yapiyorsun?", her defasinda farkli cevap veriyor, en sonunda gecmisine dair bir hatirayi anlatinca ikna oluyoruz. iyilik yapmak kendi basina olamiyor. illa bir deneyime, bir aciya, bir ogretiye dayali olmak zorunda. bu baglamda insan da aslinda egitildikce "iyi" olan bir varliktir. insan dogasinin bu sekilde yansitilmasi tabii ki "modern anlamda egitim" duzeyi dusuk ulkelerdeki insanlari "vahsi" yapiyor dogal olarak. yabanci dusmanliginin ozurlu dusmanligindan farki yok elbet. ancak james'e ismini ogrendikten sonra da radio denmesi, farkliligini kabukl ediyoruz, sen bizden dusuksun ama yine de seni oyle seviyoruz mantigi. kucucuk bir kosede, esas biz ondan birseyler ogrendik, esas o bize insanlik dersi verdi bazli bir cumle de belki bu tarz dusuncenin sucluluk hissi tezahuru. velhasil, bir carsamba sabahi uyku acmak, kafa dagitmak ve iyi hislerle dolmak icin elbet seyredilebilir bir baska uyusturucu film. konuyla ilgilenenler special education konusunu okuyabilir.


    (yummy - 28 Nisan 2004 16:47)

  • comment image

    ön edit: parçanın, rammstein'ın en baba videolarının******* arkasındaki isim olan jörn heitmann imzalı videosu

    alman devi rammstein'ın 7. stüdyo albümü için ikinci single olarak yayınladığı parça. deutschland sonrası buna burun kıvıranlar olacaktır baya. evet bir deutschland epikliğinde değil ama oldukça eğlenceli ve loopa alınacak bir şarkı. yeni turnedeki konserlerin zirve bölümlerinden biri radio'nun performansı olacak sanki. bir de deutschland her ne kadar daha iyi bir ürün olsa da, radio daha bir rammstein, daha bir neue deutsche harte ürünü. aksak riffleri ve flake'in orkestral soundlara değil de eskisi gibi samplelara abanması sanki sehnsucht-mutter arasında bir yerde bestelemişler hissi veriyor. o yüzden eminim ki 90ların sonunda rammstein ile tanışanlar bu şarkıyı çok daha fazla sevecekler.

    bu arada ikide iki politik bir derdi olan rammstein şarkısı dinliyoruz. till'in istisnalar haricinde bunu pek yapmadığını, genelde söz yazarken bireysel ve çoğunlukla karanlık içgüdülerden yola çıktığını düşünürsek enteresan bir durum bu. till, iki şarkıda da metafor olarak bile olsa genital organlardan bahsetmemiş, düşün bak.*

    "raaaaadiiiiyyo, mein radiyooo. so höre ich, was ich nicht seh, stille heimlich fernes weh..."


    (ecs - 26 Nisan 2019 10:06)

  • comment image

    deutschland'dan sonra yayinlanan ikinci single.

    rammstein'dan ne beklendigini hic anlamadim, kimisi heavy metal bekliyor, kimisi detroit house, kimisi yodel filan sanirim. ben sevdim, album gayet olgun ve oturmus kafalarla geliyor ve heyecanla bekliyorum.

    bok dinleyin abi.


    (blind dog - 26 Nisan 2019 18:24)

  • comment image

    sanırım rammstein'ın kariyererini uzata uzata sonucu godwin kanununa getirdiğini izleyerek anladığım klip.

    yani işi nazizimden dem vurmaya getirdiler. sanatçı için bir kırmızı çizgi tabi ki değildir bu. fakat almanya tıpkı der untergang'da olduğu gibi bu tür "tarihi normalleştirmeye" iyi yanıt vermiyor. almanlar için halen bu konular utanılacak şeyler olmak zorunda, rammstein ise yarayla oynuyor gibi bir izlenim var.

    deutschland klibinden daha hafif olan bu klibin ilk yarısı 1920-30 zamanı radyoseverleri anlatıyor. aklıma hemen nazilerin her eve radyo projeleri geliyor tabi. önce eğlenceyle sonra propagandayla devam ediyorlar.

    sanırım işler cinsellik ve şiddetin bu dinleyen kesimin pratiği olmasıyla değişiyor. kadınların canlandırdığı, radyoyu evlat edinen, onunla ilişkiye giren, onunla mutlu olan biz alttakiler; yönetilenler, maaşlarımızı internete yatırıp pornoya ve filmlere kafayı gömen bunu bir aile olarak yapan emekçilerin isyana kalkışmasını sağlayacak tek şey bu eğlencenin elimizden alınması değil midir?

    klipteki berlin polisi işte bu otoritedir. berlin olduğunu nasıl anlıyorum? radyo yayınını durdurmak için hücum ettikleri bina ss birliklerinin komuta merkezi.

    20 temmuz kalkışmasında yedek ordunun bilmeden hitler'e karşı hareket ederek ele geçirdikleri bina.

    klipte binanın ab bayrakları ike çevrelendiğini görüyoruz. açıkçası büyük bir ab karşıtlığı ya da "ab dördüncü reichtır efenim" den çok bir "dick move" olarak görüyorum bunu.

    polisler rammstein'ı yakalar ama yayına engel olamaz. hakeza orası internete( klipte radyonun) karşı gelinecek yer değildir. teknoloji zalimin belini yere vurmuştur.

    rammsteinı paketleyemeyen ve bunun sonuncunda bir devrimi engelleyemeyen otorite "o zaman bana da özgürlük ver ordan bir özgür seks" der ve dans eder.

    dışarıda sscb bayrağı gibi sarı kırmızı bir ab bayrağı vardır.

    kim bilir? belki de hiçbir şey değişmemiştir...


    (napolyon kiraz kompleksi - 26 Nisan 2019 23:14)

  • comment image

    kadınların düzenle ittifakını eleştiren bir klip denmiş ve büyük oyun bozulmuş; ancak ben aksine ikinci dalga feminizm hareketlerine selam duran kliptir diyeceğim. kadının cinselliğinin ayıp ve tuhaf görüldüğünü bize göstermelerinin ardından klip boyunca kadınların radyo sevdasına şahit oluyoruz. çünkü radyo sayesinde evdeki baskıdan, dindeki baskıdan, devletin baskısından kurtulup sonunda sokaklara dökülen kadınlar var klipte. emzirilen ve annesinden küçük kıza aktarılan, büyütülmeye çalışılan bir hareket var.

    rammstein'ın deutschland'la beraber bu klibinde de yine politik davranması beni şaşırtsa da bir yandan gerçekten hoşuma gidiyor. müzikal anlamda ise akılda kalıcı, eğlenceli, klavyesi muhteşem, tam bir rammstein şarkısı.


    (lilimarleen - 27 Nisan 2019 13:40)

  • comment image

    yine her zamanki gibi herkesin kafasına göre farklı şekillerde yorumladığı enfes bir kliple çıkmış rammstein şarkısı. ben klipteki kadın teması konusunda daha önce başka bir yazar tarafından dile getirilmiş olan ikinci dalga feminizm hareketlerine selam çakıldığı düşüncesini savunanlardanım. bunun dışında 03:07'deki memeli hanım sahnesi doğrudan la liberte guidant le peuple göndermesi, herhalde söylemeye gerek dahi yok bunu artık.

    insanların kendi kafasına göre değerlendirmelerde bulunup grubu yargılaması benim en nefret ettiğim şey. o açıdan, aynı hataya düşmek istemiyorum ama genel olarak ben rammstein'ın tüketim çılgınlığına, baskıya ve aslında "kaçmak" için tutunduğumuz şeylerin de boş olduğuna dikkat çektiğine inanmak istiyorum. sözgelimi, devletin rammstein'a müdahale edememesi ve sonra dans etmeye başlaması "bununla mücadele edemezsiniz. hepimiz insanız. sanata, özgürlüğe siz de karşı koyamazsınız. koyamadığınız gibi, aramaya ve istemeye başlarsınız" mesajı olmasına karşın videonun sonundaki sekansta rammstein üyelerinin yine hologram olması da bir nevi "tutunduğunuz şeyler, gözünüzde büyüttüğünüz sanatçılar da yapay ve boş" düşüncesi veriyor olabilir. video boyunca avrupa birliği bayrağı olduğu düşünülen bayrakların da yine bitişte kırmızı renkte görülmesi (bariz sovyetler birliği & doğu almanya göndermesi) mevcut düzenin geçmiştekinden çok farklı olmadığına ve yine baskı altında tutulup kısıtlandığımıza yönelik bir gönderme olabilir diye düşünüyorum. kaldı ki bu klip çekildikten sonra kabul edilmiş olmasına karşın article 13 bu açıdan gruba hak vermeme neden olur.

    dediğim gibi, "rammstein şunu savunuyor!" demek istemiyorum. hepimiz kendi tarafımıza çekmeye çalışıyoruz çünkü. gelgelelim, ben till lindemann'ın doğup büyüdüğü topraklar olan doğu almanya'yı özlediğini ve bazı yönlerini aradığını biliyorum röportajlarından. bu adamlar aptal değil, kalkıp devrim yapmayı veya komünizmi getirmeyi planladıklarını hiç mi hiç zannetmiyorum ancak genel anlamda "o zamankinden çok farklı değiliz, üstelik şu an ekstra olarak bomboşuz" mesajı vermelerine ve mevcut düzenden rahatsızlık duymalarına hiç şaşırmam. öte yandan bu "rammstein müziği sansüre, yasağa rağmen tıpkı radyo gibi dokunulmazdır; isteseniz de istemeseniz de hedef kitlesine ulaşacaktır, bunun önüne geçemezsiniz" mesajı da olabilir.

    kurcalarsanız onlarca ve hatta belki yüzlerce "mesaj" çıkarabilirsiniz klipten. hepsi size kalmış. örneğin, kadınların radyolara saldırması da tüketim çılgınlığına yönelik modern zaman eleştirisi olabilir. belki değildir... hiç zannetmiyorum ama mesela rammstein belki sadece "bu garılar da fazla oldu ha, avrupa nereye gidiyor, kadın dediğin evde oturur" demek istiyordur? bunlar yoruma açık mesajlar. rammstein kliplerini güzel kılan da bu zaten.

    rammstein'ın politik duruşunu az çok anlamak isteyenler links 2 3 4'ün sözlerine bakabilir. açıkça dillendirmeseler dahi bu adamların da modernlik adı altında empoze edilen iğrenç ve yapay kültürden nefret ettiklerinden eminim. ben bu nedenle yine kendi perspektifimden bakıyor ve lafı "east germany best germany" cümlesine getiriyorum. başka birisi ise "oğlum bu videoyu izleyip de doğu almanya'yı övdükleri sonucuna nasıl vardın, sen tam bir gerizekalısın" diyebilir. haklıdır da. işte bunlar hep sinema.

    ***

    özetle ben rammstein adına konuşamayacağım tabii ama kendi anladıklarım ölçüsünde bu şarkıya aşık oldum desem yeridir. şahsi olarak başta doğu almanya olmak üzere alman-rus-avrupa kültürüne büyük ilgim var, o açıdan ben deutschland yayınlandığından beri zaten bulutların üzerindeyim. yeni albümde üç tane daha tarihi-politik şarkı olursa kafayı tamamen yiyebilirim.

    entry'mi bir not ile noktalamak istiyorum... 02:31'deki hanımefendi tek bir saniyede oyunculuk dersi vermiş adeta. her gördüğümde masanın altına saklanıyorum. heybetini gizli tut alman hanım, bakışın çakalları korkutuyor.

    (bkz: o neydi gız)


    (der meister - 28 Nisan 2019 17:29)

  • comment image

    birilerini umursamanın, yardım etmenin, el uzatmanın, yargılamadan adam yerine koymanın ne muhteşem şeyler doğuracağını kanıtlayan yaşanmış olay üzerine* çekilen film. insanlık dersi.


    (istanpool - 26 Temmuz 2006 00:27)

Yorum Kaynak Link : radio