• "bu akşam tsi 20:00'de ps4 önsiparişli betası başlayacak oyun. (bkz: 35 yaşında hala bilgisayar oyunu oynayan ergen)"
  • "..."




Facebook Yorumları
  • comment image

    pc'de efsane akan oyun, beni şaşırttı.
    sponsor aracılığıyla gittiğim e3 te oynayıp kaydetme fırsatı buldum.
    gameplayi merak edenler göz atabilir.
    video : https://www.youtube.com/watch?v=55b9s_6no5s

    ps: video bana aittir, reklam olduğunu düşünüyorsanız tıklamayın.
    ps2: maalesef 1080p60 yapabildim, 4k için işleme süresi 20 saat üzeriydi :'(


    (makyavelist panda - 17 Haziran 2017 22:27)

  • comment image

    dün gece oturduk beta sürümünü oynadık. sonuçta, ilk oyunun alpha ve beta'sına kıyasla sınırlı bir içerik sunan, şaşırtmayan ya da ağzı açık bırakmayan fakat epey eğlendiren ve etkileyen bir oyunla karşılaştık. oynanabilir hikaye görevi daha akıcı ve iyi anlatılmış bir hikayeye, inverted spire strike'ı yaratıcı oynanış mekaniklerine, yeni subclass'lar veya silah düzenleme seçenekleri ise daha fazla çeşitliliğe işaret ediyor. bu aşamada oyunun geneli ile ilgili bir şey söylemek açıkçası zor zira bungie elini pek açık etmemiş gibi görünüyor. fakat elimizdeki içeriğe bakarsak, ilk oyundan çok farklı olmayan fakat ilk oyunu doğru yönde geliştiren bir yapım olma yolunda destiny 2.


    (thesharkisworking - 19 Temmuz 2017 04:07)

  • comment image

    birincisinde olduğu gibi ikincisine de hiç düşünmeden ön sipariş verdiğim oyundur. son bir gün kaldı. beklentim çok yüksek. uykusuz işe gitmeler kapıda. birinciden tecrübeli ikinciye devam edecek müdavimler yeşillendirsin bi zahmet. raidlerde takıp kurmak kolay olmuyor malum.


    (oprichnina - 4 Eylül 2017 10:27)

  • comment image

    bungie bu oyunu yaparken veteranları hiç umursamamış. ilk oyun çok eleştirildi hikaye sunumu iyi değil diye, evet bu oyunda senaryo modu gerçekten akıyor ama destiny oynayıp "bitirilecek" bir oyun değil. asıl olay endgame'de başlaması gerekirken 20-30 saatten sonra "ee?" diyorsunuz. ilk oyundaki çoğu şey kırpılmış. basit bir özel maç seçeneği bile kaldırılmış. rank sistemi eskisi gibi değil belli bir hedefin yok, bounty'ler yerine saçma sapan bir challenge muhabbeti getirilmiş. random perkler kaldırılarak silah düşürme zevki ve tekrar oynanabilirlik azaltılmış. özel strike lootlari yok. pvp modları yetersiz ve rastgele, e-spor yapacağız diye eğlenceyi baltalamışlar. 3. yıla bile rahmet okutur hale gelmiş. en büyük sorun da oyun çok basitleşmiş, her konuda. hedef kitle veteranlar değil casual kitle olmuş. oyunun insanı kendine bağlama özelliği gitmiş resmen.
    onun yerine kozmetik agirlikli bir oyun gelmis ama yeni shader sistemini bile begenmedim.

    yani bu adamlar belki bilerek böyle yaptı, içeriği yavaş yavaş getirmek istiyor ama zaten var olan içeriği ve iyi çalışan sistemi yerinde tutarak yavaş yavaş yeni içerik getirseler daha iyi olmaz mıydı? oyun yeni bir motora geçecek eski nesilden sıyrılacak diye beklerken var olanı daha da küçültüp sunmak nedir? sırf pc'ye çıksın diye yeni oyun çıkardıkları teorisi artık mantıklı geliyor çünkü eylül ayında 2. oyun değil de taken king ayarında bir dlc gelseydi 4. yılda çok daha dolu bir oyun olurdu elimizde.


    (kollaps - 14 Ekim 2017 15:35)

  • comment image

    ilki gibi bok gibi oyun... ben anlamıyorum insanlar bu oyuna bakıp nasıl süper, müthiş, oynadığım en iyi oyun diyorlar!

    oyunda hikaye yok. tüm konseptler resmen var olsun diye var; light'mış, traveler'mış, bilmem neymiş, hepsinin içi boş ve tutarsız. hani şu oyun kaç yılında geçiyor diye sorsak cevap veremezsiniz... edz'de biraz dolanın etrada 2010'dan kalma laptoplar, arabalar, sokak lambaları falan göreceksiniz ama oyun rahat 3000+ yıllarda geçiyor. hani insanlık mars'ta traveler'ı bulunca teknolojik çağ atlamış, yıldızlararası yolculuk yapmış ve güneş sistemini kolonileştirmişti?

    ulan nessus'da failsafe diye bir yapay zeka var insanların 'altın çağı'ndan kalma... tutarsızlığa gel! bir yanda hp laptop diğer yanda şizofren yapay zeka... la bir yürü git.

    karakter yaratım... sakal yok; burun, dudak, kaş, göz, yanak vs. gibi yüz hatlarına etki eden hiçbir şeyi değiştirmenin yolu yok! öntanımlı gelen ve hepsi birbirinden çirkin görünen 8-10 tane yüz tipinden birini seçiyorsun ve yine iğrenç görünen saç tiplerinden birini seçiyorsun... bu. oyuncunun kişiselleştirmek namına yapabileceği şeyler; ten rengi, göz rengi ve dudak rengini değiştirmek ile iğren görünen dövmeler arasında seçim yapmak. niye oyunda karakter yaratmak var onu bile anlamış değilim açıkçası... zaten otu boku yapan bizim karakterimiz oyun oyunca çıt çıkarmıyor, bizim yerimize yanımızdaki ghost bıdı bıdı konuşup duruyor... anlamak mümkün değil.

    mmo... mmo... mmo... ilki de böyleydi bunun. oyun senden topluluk halinde etkinlik yapmanı istiyor ama o etkinlik için herhangi bir eşleştirme sistemi yok!? bu oyuna guided games diye bir şey eklemeye çabalamışlar ama hala beta? ya arkadaşım tüm olayı insanların bir araya gelip uzaylıya ateş ettiği bir oyunda bir araya gelmek için bir yol yok!? illa oyun harici kaynaklara gidip insan bulacaksın. bungie.net'e gideceksin, lfg'ye gideceksin, reddit'e gideceksin bilmem ne... hadi onu geçtim, diyelim ki eskaza oynayacak birilerini buldun, abi o nasıl bir işkencedir ya! raid için 6 kişi lazım ve bu insanların oyunda ortalama üstü kabiliyette olması lazım, koordine olmaları lazım ve harcayacakları 3-5 saati olması lazım. ölme eşşeğim ölme. eh sonuç? eğlenceli olması gereken oyun, sinir stress harbine dönüşüyor. tamamen saçmalık!

    eşya yönetimi... yok! ulan bir karakterden diğerine eşya göndermen için, hub bölgesindeki depoya gitmen eşyayı oraya atman sonra çıkıp diğer karakterinle girmen ve onunla alman lazım... hani yükleme süreleri kısa olsa bir nevi kabul edeceğim ama değil. bir tane silahı atmak için rahat 10 dakika haybeye zaman harcıyorsun. işin komik tarafı destiny item manager diye bir hadise var ki tek bir kişinin ilk oyundaki acınası eşya yönetimine isyan olarak geliştirdiği bir hadise... sürükle bırak yöntemiyle eşya taşıyabildiğin, farklı loadout'lar oluşturup aralarında geçebildiğin müthiş bir şey. bungie niye benzer bir şeyi oyuna eklemiyor? niye eklesin ki, bir looter'da olması gereken en temel fonksiyon eşya yönetimi değil zaten! hadi onu geçtim lan, bak, oyunda eşyaları sıralamanın yolu 4 tane... 4! mesela silahları türüne göre sıralamıyorsun lan depoda! allahım kabus gibi! mesela aynısından birden fazla olan silahları tek tek üstüne gidip bakmadığın sürece ayı bir şekilde sıralamıyorsun lan... olm siz hangi devirde oyun yapıyorsunuz 1987'de falan mı? bana kimse gelip ama telefonda aplikasyonu var onun demesin... ağzına bir vururum, dişlerini bağırsaklarında bulur.

    şimdi de en büyük problem... hani her şeyin bir şekilde etrafından dolaşırsın ama! abi o nasıl bir kontrol lan?! bu adamlar, bungie, sözde console-shooter'ın kralı! bak o halo serisinin yaratıcısı! ulan oyunda tek bir hassaslık ayarı var ve o da 1'den 10 kadar 10 kademe... hani 6 çok yavaş 7 çok hızlı geliyorsa geçmiş olsun kardeşim. hadi onu geçtim bak doğru düzgün kademelendirme yapacak kadar kabiliyetli insanlar değilsiniz, olm alooooooo sene 2018 olacak nişan alırkenki hassaslık ile normal koşarkenki hassaslığı niye ayrı ayrı ayarlayamıyoruz? hop birader? salak mısınız lan siz? hiç mi modern oyunlara bakmadınız? ulan 30 liralık indie oyunda bile bu ayar var lan... abov... bir de süper oyun diyorlar... puhahahah...

    bir de şimdi terimi tam bilemeyeceğim anlatmaya çabalayacağım başka bir hadise de var... şöyle ki koşarken kamera kontrolü hantallaşıyor; sağa sola bakmak için çubuğu ittirmek için daha fazla kuvvet uygulamanız gerekiyor. şimdi alışınca bir sorun yok elbette ama tüm bu durum sizin tüm kas hafızanızı elinize veriyor çünkü nişan alırken bambaşka bir hassaslık, sağa sola bakarken bambaşka bir hassaslık ve son olarak da koşarken bambaşka bir hassaslık ile oyunu oynamanız demek... tam bir kaos. dediğim gibi alışınca sıkıntı yok ama böyle bir saçmalık olmayan mesela battlefield gibi bir oyuna geçince her şey tepe taklak oluyor. hani eğer nişan almak için farklı bir hassaslık ayarı sunsaydı oyun, bir şekile farklı durumlar için uygulanan bu farklı hassaslık problemini ayarlar ile oynayarak yok edebilirdiniz ama bungie gerek görmemiş... niye görsün ki zaten... hani destiny 2'den aşağı yukarı 1 sene önce çıkmış battlefield 1'de sadece nişan alırken farklı, normalde farklı hassaslık için farklı ayarlar yok, farklı yakınlaştırmaya sahip dürbünler için bile farklı hassaslık ayarı yokmuş gibi... sadece çubuk hassaslığı değil, dead zone ayarı, rotation accelaration ayarı yokmuş gibi oyun yapmışlar. böyle şeyler yok çünkü oyunlarda... niye bungie koysun ki? 1'den 10'a kadar hassaslık ayarı... puhahaha lan bak düşündükçe sinirim bozuluyor. 10 ya 10...

    field of view'a gireyim mi? oyunu resmen at gözlüğü ile oynuyorsunuz ama normal yani bu oyunu oynamak için cidden at kafalı olmak lazım... lan niye bir ayar yok şunu artırmak için? tekrar soruyorum, bungie siz salak mısınız? hiç mi modern oyun görmediniz lan? hala 2006'daki kafayla oyun geliştiriyorlar ve milyon dolar kazanıyorlar ayıp!

    pvp kısmının ne kadar saçma olduğundan, nasıl istediğiniz oyun modunu oynayamadığınızdan, ttk'nın nasıl absürt olduğundan, aim assist'in ne kadar yapışkan olduğundan... pve'de sürekli aynı düşmanları öldürmenin bir süre sonra baydığından, oyunda yapılacak etkinliklerin ne kadar kısıtlı olduğundan, oyunu farklı kılacak yegane yön olan güçlerinizin ne kadar yavaş yenilendiğinden vs. vs. daha bahsetmedim bile... hani gömülecek o kadar şey var ki... neyse.

    ha şunu da ekleyeyim, insanların bu oyunu neden oynadığını anlıyorum... öyle arkadaşlarınla bir araya gel, üç-beş gerizekalı yaratığı kafasından vur, güzel bir eşya düşür, muhabbet et vs. hani bir tür sosyal etkinlik olarak eğlenceli... de zaten bu şekilde arkadaşlarınla yaptığın bütün etkinlikler eğlenceli!? hani git pişpirik oyna aynı şey! insanlar bu toplu etkinliğin eğlenceli olmasından oyunun aslında ne kadar boktan olduğunu gözden kaçırıyorlar.

    bir haftada üç karakterini 300 power level'a getirmiş biri olarak -ki belirteyim şu an max level 305- oyun bence çöp. 140 lira civarına oyun ve çıkacak ilk 2 dlc'yi almamış olsam ve ne bileyim çıkışında 300 lira gömüp bu oyunu almış olsaydım muhtemelen kafayı yerdim.

    kısaca ilkinin aynısı, çok afili silah tasarımları, içi boş konseptler, teknik anlamda inanılmaz yetersiz ve kısıtlayıcı bir oyun, rezalet hikaye, eksik mmo uygulamaları vs. vs... şu oyunu da tek alma sebebim ea'in battlefront 2'yi bok etmesi... neyse, benzer bir konsepte sahip olacağı söylenen anthem nasıl olacak bakalım... umarım bungie'nin bokundan ders çıkarıp bir oyun geliştirirler de kanser olmam yine.


    (gominist redar - 30 Kasım 2017 20:07)

  • comment image

    blizzard'ın bugün herkese hediye ettiği oyun. 1. yıl şerefine herkese verilmiş, battle.net'e girer girmez ağzıma soktu oyunu resmen.

    1 yıllık bir oyunun giveaway edilmesi ne anlama gelir sayın sözlük? açıklayayım. bu adamların müthiş overpriced 2 dlc'si var ve buna rağmen player base küçülüyorsa, ana oyunu hediye ederler ki belki biraz daha sütünü sağıp dlc'lerden satış yapabilsinler.


    (baycosinus - 2 Kasım 2018 21:38)

Yorum Kaynak Link : destiny 2