Oyuncular



Facebook Yorumları
  • comment image

    güzel oyundur hoş oyundur fakat bir türlü the last handmaiden'i kaldıramadığım oyundur. ulan evrendeki tek jedi benim iyilik için, doğruluk için canımı ortaya koyuyorum. normalde filmlerde bu adamlara hatunlar direk hasta olurken bana karşı bir abi gibi davranıyor arkadaş. oyunu çok kolay bir şekilde bitirmeme rağmen buna takıldım nedir yani bir el ele dolaşsak dantoine'de nar shadaa'da bir buse kondursa ebon hawk'ta hastası olmama rağmen yüz vermiyor. kendisine en asil duyguları besledim oysa ki. ayrıca bu oyuna direk 2'den başladığım için 1. si ile karşılaştırma yapamıyorum bulsam yaparım ama bulamıyorum da. ne pis oyunmuş arkadaş içimde ukte kaldı resmen.

    (bkz: yaredir sinede handmaiden)

    birinci oyunu oynadıktan sonra gelen edit(bolca spoiler içerir): lucas arts'ın gelmiş geçmiş yaptığı en iyi iş bu seri sanırım. jedi knight serisini de oynayıp sevdim ama bunlara benzemiyor hiç biri. kotor serisinde iki oyun arasındaki farkı şöyle açıklayabilirim; ilk oyunda çok karizmatik bir sith lordu var neredeyse darth vader'la yarışabilecek bir karizmaya sahip ama isimden kaybediyor. (bkz: darth malak)

    ikinci oyunda sith lordları'nın sadece şekline önem verilmiş bu yüzden hayatımda bu kadar kolpa sith lordu görmedim diyebilirim.(evet çok sith lordu gördüm tamam mı!) darth nihilus, darth fraya(aka kreia) bu kadar kolpa mı olur ulan ben ilk oyunun sonunda malak'la dövüşürken götüm çıkmıştı.(sonra yerine taktık) ama ikinci oyunda force'u öyle bir anlatmış ki "oğlum kesin ben force sensitive olucam bu gidişle" diyerek gaza getirmiştir.

    birinci oyunu önceden oynayanların bastila'nın eksikliğini hissettiğini sanıyorum ben ilk bu oyunu oynadığım için the last handmaiden'la yetindim ama sonra bastila'nın hastası oldum geceleri rüyalarıma giriyor birlikte galaksi kurtarıyoruz o derece. ama bu yüzden puan kırlmaz sanırım bu oyundan. kreia'yı da süpriz son falan yaparak yedirmeye çalışmışlar ama ben daha o awaken dediğinden beri kıllanıyordum sünepe cadıdan süpriz olmadı açıkçası. ama ilk oyunda öyle miydi "dur sen darth revan'sın bastilayla evlenemezsiniz" dediklerinde "hasiktir" demiştim. o an dark side'a dönmediysem başka hiç bir zaman döneyeceğimi anlamıştım( ki dönmedim zaten hatta malak'ı bile light side'a çekmeye çalıştım o derece meleğimsi bir insanım) ama ikinci oyunda dark side'ın çekiciliği anlatılmamış fazla herkese iyilik yaparak tıkır tıkır ilerledim hiç zorlanmadım. ilk oyunda agzına sıçtığımız taş üstünde taş bırakmadığımız sith akedemisine dönüşümüz, (tabi ben bunu bilmiyordum) gerçekten hoştu ayrıca ilk oyunda o mağranın sonundaki yere girmeye çalışınca "burada bir şey yok hacı sen geri dön en iyisi" demesine rağmen ikinci oyunda oraya girmek gerekiyor girmek içinse ya dark side'a batmış ya da light side'da bir yoda bir obi-wan olmuş gerekiyor. ki zaten bu çok kolaydı daha önceden belirttiğim gibi.

    sonuç olarak bu oyunlara on üzerinden puan vermem gerekirse birinciye: 9(çünkü bitiş video'su çok sikindirik olmuş sinirlendiğim için 10 puan vermedim)
    ikiciye de:7(kreia faciasi ve kolpa sithler yüzünden kırıyorum 2 puanını 1 puanı da last handmaiden'ı kaldırmak mümkün olmadığı için eğer başkası kaldırdıysa 1 puanı geriye vermem başka bir yeden kırarım misal atton benim göte niyetli gibi geldi ibne o yüzden kırabilirim) puan verirdim.


    (sarintua - 29 Ocak 2008 18:02)

  • comment image

    dark side olayım, kıvılcım çıkarıyım diye kasmaktan finali banker bilo tadında olmuştur bende. her fırsatta adam kesmek, her yaklaşanı terslemek neticesinde karizma ancak gel gör ki mal bir karakterim oldu en nihayetinde.

    --- spoiler ---

    finalde kreia ile kapışmada bile dark side point kazanma sevdasıyla diyaloglarda "öleceksin, gebereceksin old woman!" seçeneklerini tercih ettim o saatten sonra ne skime yarayacaksa. oyunun ilk aşamalarında bu husustaki kararsızlıkla bi light bi dark side eylemlerde bulunmuş olup force'un iki tarafı arasında götü başı oynayan bi karakter yaratmış olduğumdan mütevellit, finali de "o eski, saf, temiz exile öldü. işte karşınızda namussuz exile!" şeklinde oldu haliyle. bi dahaki sefere light side kasıcam lan.

    ---
    spoiler ---

    değinmek istediğim bir diğer mevzuysa şu romance konusu. ya arkadaş ne yaptıysam bi olayım olamadı şu handmaiden ile, nerden nasıl becerdiniz de o kadar mevzunun içine gönül işlerini de soktunuz. aklım almıyor yahu.

    son olarak, çok daha tatmin edici bir final beklediğimden sonuyla hayal kırıklığı yarattığını belirtmek isterim. o kadar çok şey havada kaldı ki, acaba ben mi yarım yamalak oynadım diye şüpheye düştüm ancak hakkında okuduğum yorumlara bakılırsa herkes aynı dertten muzdarip. böylesine iyi bir senaryo daha sağlam bir sonu hak ediyordu bence.

    edit : mıy mıy konuşup beyin hücrelerimi toplu intihara sürükleyen ithorian'ların ağzına çarpma isteğimi de bu vesileyle yinelemek isterim.

    (bkz: ithorian/#18252987)


    (bruce parkus - 20 Mart 2010 12:32)

  • comment image

    daha önce de defalarca belirtilmiş olduğu gibi, lucas arts'ın basiretsiz politikaları yüzünden yarım kalmış bu obsidian entertainment şaheserinin, team-gizka tarafından tamamlanmasını bir aralar çılgınlık derecesinde istisnasız her gün internet sayfalarını 5-6 ziyaret ederek beklemiştim. ha bitti ha bitecek diyerek geçen uzun sürenin ardından dashus rumuzlu team-gizka kaptanı, şahsi hayatına ve sevgilisine vakit ayırmak gerekçesiyle %80inden fazlası tamamlandığı halde, oyuna eklenmemiş içeriği güncellemeyi bırakmıştı 2008 sonlarına doğru yanlış hatırlamıyorsam. aradan iki sene geçti, bioware rusya sayfasından adamın biri unnoficial patch yayınlamaya başladı. toplamda 3 adet patch yayınladı. lucas arts'ın oyundan çıkarmış olduğu lakin oyun cdlerinde bulunan içeriklerin bir kısmını oyuna ekleyen bu patchleri indirdim ve yükledim. yarım yamalak piyasaya sürülmüş oyunu 2006 da bitirmiştim ilk defa. ilk oynayışımdan sonra aldığım lezzetin 4 sene ardından gram azalmamış olduğunu oyuna başladığım anda istemsiz çıkardığım keyif iniltileriyle beraber gördüm. arşa yükseldim, rüyalarımda kah exile olup mandalaroian savaşlarında çarpıştım, kah dantooine'deki akademi harabelerinde dolaştım..

    4 yıl sonraki bu ikinci bitirişimin ardından o güzel bioware.ru insanına dualar ettim, adını andım, şarap açtım, bir ona bir bana iki kadeh çıkardım. pek çok kişinin göremediği premium içeriği görebildiğim için iki rekat şükür namazı kıldım.

    yaşadığım bu fantastik deneyimin ardından, darth stoney adında bir şahsın kurmuş olduğu yeni bir mod community'sinin varlığından haberdar olarak sitelerini ziyaret ettim ocak ayında ve "the sith lords restored content mod" projesiyle karşılaştım. ecnebilerin cut content, benimse baştaki paragrafta "eklenmemiş içerik" diye zikrettiğim şeylerin screenshotlarını videolarını inceledim ve kalp krizi geçirmenin eşiğinden döndüm. team gizka'nın "the sith lords restoration project" girişiminin uzun bekleyiş ardından başarısız olması sebebiyle duyduğum üzüntünün ardından, bioware.ru insanının patchleriyle zenginleştirdiğimi düşürdüğüm kotor 2 deneyimimin, aslında the sith lords restoret content mod ile kıyaslandığında, sade lokum ile çifte kavrulmuş fıstıklı hacı bekir lokumunu kıyaslamak gibi olacağını anladım. yani o fantastik deneyim bu yeni projenin görüntüleriyle birlikte o kadar da fantastik görünmemeye başlamıştı. neler yoktu ki tslrcm'de, briana ile visas'ın erkek exile için birbirleriyle lightsaber düellosuna girişmeleri, tam tersi disciple ile atton'un dişi exile için birbirleriyle lightsaber düellosuna girişmeleri, ebon hawk'ın droidler dışındaki tüm mürettebatının jedi eğitimi, meditasyon sahneleri, hk-47'nin telos'daki hk droid factory ziyareti. ve daha bir sürü şey...

    proje final versiyonuna ulaşmadan betasını indirip denemedim bile tam tadını almak için. final sürümünün taa 3 ay önce çıkmış olduğunu az önce gördüm. şu oyunu ilk çıktığı haliyle oynayıp bitiren ve orgazm olan bünyelerin çooook dikkat etmesini tavsiye ederek yumuluyorum ben.

    the sith lords restored content mod
    the sith lords restored content mod fix


    (beni bu doom metal bitirdi hacer - 6 Haziran 2010 08:17)

  • comment image

    --- spoiler ---

    "it is said that the force has a will, a destiny for us all. i wield it, but it uses us all, and that is abhorrent to me. because i hate the force. i hate that it seems to have a will, that it would control us to achieve some measure of balance, when countless lives are lost."

    ---
    spoiler ---

    http://www.youtube.com/…a-4a86qxqwe&feature=related

    geçtiğimiz hafta yeniden bir açıp bitirdim de... bu oyunu, kreia'nın jedi exile'ı sevdiği gibi seviyorum, çünkü bu oyunun star wars expanded universe'ünde yer etmesi bile bir mucize, bir lütuf gibi geliyor. suyu çıkmış light side, dark side, jedi vs sith zıtlığı, din hanesine jedi yazdıran fan kafası bir yana, knights of the old republic 2 bir yana.

    ben expanded universe'ün büyük bir takipçisi değilim, materyale çok hakim de değilim. ama görebildiğim kadarıyla bu oyun, star wars'un kendi mitosunu mercek altına aldığı, kendi yapısını, varsayımlarını çözümlediği ilk ve benim şu ana görebildiğim tek star wars ürünü. ilk "felsefik" star wars uzantısı (hayır, geçtiğimiz aylarda en beğenilenlere giren tipte, lise seviyesinde kalan bir light side çözümlemesi felsefe kapsamına girmiyor, ama niyet iyi). bunu dünyayı kurtarma çerçevesi dahilinde değil de, kişisel bir öykü, bir yolculuk çerçevesi boyunca yapabiliyor olması, bu oyunu tüm kusurlarına rağmen -- ve hayvan gibi kusurlu bir oyundan bahsediyoruz -- bir başyapıt yapıyor.

    bakalım üstüne daha da yazacak mıyım...

    obsidian entertainment, chris avellone! sonunuz troika gibi olmasın.

    ek: söylemeyi unutmuşum, kesinlikle the sith lords restored content modunu (tslrcm 1.8) kurup öyle oynayın. oyunun her kusurunu ortadan kaldırmıyor tabii ki de, özellikle sonlara doğru olan mallamayı kayda değer derecede düzeltiyor, diyalog açısından da daha dolu bir oyunu oynuyorsunuz. en azından oyun o yarım yamalaklıktan kurtuluyor. droid factory de cabası.


    (inscrutable - 1 Nisan 2012 15:12)

  • comment image

    kimseye güvenemediğim oyun.

    mna kodumun dizaltı robotu bile bişeyler gizliyorken ben nasıl arkadaşlık kurucam, nasıl romance yaşicam. solo takıliim diyorum o zaman da dövüyolar feci.

    bitek o mekanik elli adamı gözüm tuttu. general general diyor, saygıda kusur etmiyor. ha ona da savaş alanında bi kıllık yaptıysam yarın öbür gün beller ebemi ama.


    (plainwalker - 17 Şubat 2005 11:21)

  • comment image

    tipki ilk oyundaki gibi her jedi icin recommend opsiyonu kullandiginda stun droid powerini oneren oyun. ben gecmi$im dark side'a bilmem kac level once, hala tutturuyor "light power al abi stun droid mesela" diye.


    (marsec - 18 Şubat 2005 18:03)

  • comment image

    --- spoiler ---

    alelacele çıkarılmakla sahip olabileceği bir çok özelliği yitirmiş olan, eski cumhuriyet dönemi mandalorian savaşı ve halk arasında bilindiği adıyla jedi iç savaşı sonrası jedi tarikatının tekrar kuruluşunun anlatıldığı oyun.

    acele çıkarılmasına verilmesi gerek, anlatılan hikaye tam bir "iki oyun arasını anlatan demo" olmuş. oyunu hazırlayanlar bunu farketmiş olmalı ki, sonundaüçüncü oyuna gönderme sayılabilecek bir son sahne hazırlamışlar. bu oyunun kötü olduğu anlamına gelmiyor, ama, muhtemelen yeni star wars filminden önce çıksın yoksa kötü olur ha konulu bir lucas arts harasına kurban gitmiş. özellikle yanınıza katılan yoldaşlarımız, belirli bir noktadan sonra, onlarla yaptığımız diyalogları hiç yapmamışız gibi davranıyorlar. bulabildiğiniz kristaller ve zırhlar dışında, oyundaki her malzemeyi yapabiliyor olmanız ise oldukça güzel. ilk oyunda da olduğu gibi, star wars galaxies'in tek oyunculu hali, veya light versiyonu diyebileceğimiz bir yapı hala korunuyor.

    çeşitli rpg oyunlarında görülen bazı yöntemlerin de mantıklı açıklamalar ile temizlenmeye çalışması ayrıca güzel olmuş. mesela "eee? bu sithleri öldürmek oldukça kolaydı... çok zayıflardı..." "sen güçlendikçe, güç senin içine daha fazla doldukça onlar da senin içindeki güç'ten dolayı sana yaklaştıkça daha da güçlenecekler" cümlecikleri gibi, seviye atladıkça güçlenen aynı yaratıklar sorunsalına cevap verilmesi gibi.

    herhangi birşeyden habersiz kahramanımız, geçmişini unutmuştur'dan uzaklaşılmaya çalışılması ise bu oyunun oynanması için tek ve yeter sebep olabilir. evet oyunun başında 3-5 günlük bir süreyi hatırlamamaktayız, ama, bunun sebebi ilaçla uyutulmamızdır. herkes bize olayları açıklayacağı yerde, sonunda biz de çeşitli diyaloglar la olayları kendi ağzımızdan anlatabilmekte, ve geçmişimizde yaptıklarımız ile yüzleşebilmekteyiz. *** hatta oyuncunun bilmediği ama baş karakterin haberdar olduğu sahneler, tamamen farklı bir hava vermiş. telos'da saklanan jedi! master hanımefendi ile ilk konuşma sırasında afallamak gayet mümkün, ve, diğer oyunlarda, rüzgarın estiği yöne götürülen kahramanlardan az da olsa farkımız olduğunu hissetmek çok hoş bir his olabilir. tabi, yine ilk oyunda olduğu gibi, kötü insan ötesinde, galaksinin rezili, utanmaz arlanmaz, sith bile olsan bu kadar mı iğrenç bir kişi olursun, darth bilmemkim olarak bu kadar ufak iğrençliklerle mi uğraşırmış efendim ayıp ayıp hissi uyandıran seçenekler var. yani tamam galaksinin hakimiyeti hoş birşey ama, mesela darth sidious'u* veya darth vader'i* birbirini arayan karı kocayı ayrı ayrı öldürmek ve öldürmeden önce paralarını almak için plan yaparken, ya da, kör bir tamircinin yüzüne hareket çekerken hayal etmek zor.

    grafikler eski, ama, çalıştırmak için isveç bilim adamları tarafından nanoteknoloji üretmek için gereken hesapları yapan bilgisayarlara sahip olmak zorunda olmamak daha da güzel. ses... kararsızım, bazı yerlerde ses ve alt yazı kayma sorunları yaşanabiliyor.

    hoş oyun, güzel oyun, force storm ve, yüksek wisdom/karizma ile, consular/jedi master/sith lord olarak iki vuruşta öldüremeyeceğiniz yardakçı, yaratık yok, bölüm sonu canazorları* ise etrafınızda bulunan malzemeleri tematik kullandığınızda rahat rahat dövülüyor.

    eigles, chimaera jedi padawanı, corellia'dan bildirdi...

    ---
    spoiler ---


    (urainkhali - 21 Şubat 2005 13:30)

  • comment image

    --- spoiler ---

    hayal kırıklığı yaratmış bir oyundur. tabi bunda knights of the old republic'in mükemmel bir kurguya sahip eksiksiz bir oyun olmasının ve akabinde çıkacak sith lords'tan beklentilerin ilkine göre çok daha fazla olmasının rolü büyük. buna rağmen oyun göze batan birçok grafik hatası dışında enclave'e girene kadarki bölümde beklentilerimin hemen hemen hepsini karşıladı aslında. enclave sonrası ise sith lords bütün oyun boyunca bizi ekran karşısına bağlamış birçok soruya tatmin edici cevaplar verememiş, oyunu bir an önce bitirme telaşıyla ne anlatacağını şaşırmış, kendi içinde kaybolmuş, "evet gençler, dağılın lan" modunda oyuncağımızı elimizden alan bir oyun oluyor.

    bao-durr'un uçan top droid'inin goto ile karşılaştıktan sonraki akıbeti, hanharr'ın malachor'a nasıl geldiği (hatta bu hiç olmasa da olurmuş hikayede), darth nihilius'un oyundaki varlık sebebi, darth üçlüsünün kendi içindeki ilişkileri, ana karakterin force'la ne alıp veremediğinin olduğu gibi konuları tamamlamayıp eve ödev olarak vermiş sanki bu oyun. haldır haldır forum, diyalog, sözlük karıştır ki cevap bulasın bu sorulara. obsidian allah seni top etsin diyorum.

    ayrıca oyunu bitirdiğimde param 300.000 civarındaydı, o parayla death star inşa etsem az. harcayacak yer yok o parayı, hiç mi gözden geçirilmez oyundaki ekonomi dengesi anlamış değilim. oyunda iki-üç tane adam gibi trader var zaten, fiyatlar düşük, kaldı ki kendi item'ini kendin yapabiliorsun, benim bu şartlarda parasızlıktan kıvranmam lazım ki birşeye benzesin. insanın bu parayla bu ekipmanla kendi dükkanını açası geliyor. gerçi oyunu bitirmek için fazla ekipmana da gerek yok force enlightement tek başına götürüyor 4 dark jediye karşı, keza statleri 20'ledikten sonra yerdekileri dolaptakileri de toplamasan da olur. ben hiç anlayamadım bu işi. oyunda bug olmasa belli bir yerden sonra düzenli save etmeye de gerek yok, para desen bok gibi, bir de cheati varmış bu oyunun, artık bunun üzerine daha nasıl hile yapılabilir bilemiyorum.

    obsidian'dan 200 mb'lık bir patch bekliyoruz.

    ---
    spoiler ---


    (incarnate - 10 Mart 2005 17:12)

  • comment image

    butun star wars episode'larinin toplamindan daha fazla filozofi ve kudret (bkz: force) ogretisi iceren inanilmaz bir oyundur. son sahnesinde "laaaaaaan, neden be neden?" diye ciglik atasim gelmistir. en kisa zamanda icerisindeki felsefeler bir kitap haline getirilmeli ve gelmis gecmis en saglam alternatif sosyal duzen olan star wars evreninin bastaci yapilmali, din haline getirilmeli ve ben de bu dine katilmaliyimdir. simdiye kadar oynadigim en saglam felsefi altyapiya sahip frp/rpg/adventure oyunu olma ozelligini kolay kolay baska bir oyuna kaptirmasini beklemedigim de bir oyundur ayrica. oyunu bitiren icy oyuna baslayan icy ile ayni kisi degildir artik.

    (bkz: din hanesine jedi yazdirmak)


    (icy - 20 Nisan 2005 06:46)

  • comment image

    kreia'nın söylediği "and do not mate with her. whatever you may feel, whatever... urges consume you, do not let them control you. such a union would breed... difficulties." lafına cevap olarak
    "just because i saved her doesn't mean i was going to charge up her loading ramp." seçeneğini sunan güzide oyun.


    (zenith - 17 Mayıs 2005 00:18)