• "cole'un seri yıldırımlar salladıktan sonra yıldırımları attığı elini silkelemesi çok leziz bir nüans olmuştur..."




Facebook Yorumları
  • comment image

    türkçe demosunu oynayarak hayran kaldığım oyun. normalde beklediğim oyunlar çıkar çıkmaz alırım ama asker dönüşü oynayamayacağım kadar çok oyunum biriktiği için infamous 2'ye biraz zaman veriyorum ve ona sıra gelene kadar en azından ucuzlayacağı için kendimi avutuyorum. ayrıca sene sonuna doğru, umarım ücretsiz bir güncellemeyle, move desteği de gelecek. resident evil 5'te move ile çok eğlenmiştim. bu oyunun da süper olacağına inanıyorum.

    sony türkiye'de iyi çalışmalar yapmaya başladı. modnation racers'ı ve god of war 3'ü daha ucuza bulabilecekken sırf bu çalışmalarını desteklemek için sony center'dan aldım. demoda da gördüm ki oyun karakterlerinin türkçe konuşması ayrı bir hoşuma gidiyor. ama bu işte yanlış olan bir şeyler var. oyunlar hala çok pahalı. infamous 2 için on beş bin satış rakamı hedefliyorlarmış, umarım ulaşırlar ama o satışlardan biri bana yapılamayacak ne yazık ki. psn'de de oyunu diske basılı haliyle aynı fiyattan satışa sunmuşlar. akıllılar, ben aynı parayı harcayacaksam niye ps3'ümün hafızasını işgal edeyim ki? çıkar kitapçığıyla kutusuyla diski alırım zaten. dijital satış daha ucuz olduğu için caziptir, bu haliyle sadece saçmalık olmuş.

    oyuna gelince: ign'den 9'larda, gamespot'tan 7'lerde puan aldı. iki güvendiğim site birbirinden bu kadar farklı puanlar verince benim de aklım karıştı doğal olarak. normalde sandbox oyunları sevmem. bana daha hikaye bazlı, daha düzgün bir çerçevede ilerleyen ve ana yolundan onlarca birbirinin benzeri yan görevlerle sapmayan oyunlar daha cazip geliyor. uncharted serisi gibi. demoda hissettiğim düşman sayısının gereksiz yere fazlalaştırılması ve sonsuz bir elektrik topu atma aktivitesi içerisine sokulduğumuz. ilk oyun iyiydi güzeldi ama bir süre sonra hep aynı şeyleri yapıyorduk. assassin's creed 2'de ilk oyun sonrası bu sıkıntıyı çok güzel gidermişlerdi ama infamous 2'de sanki böylesi iyi bir gelişme olmamış. grafikler daha güzelleşmiş, baş karakterimiz yakışıklı olmuş falan ama... oynanışta gelişmeler olmayınca öbür öğeler ikinci planda kalıyor ne yazık ki. yine de oynama vaktim gelince eğlenerek bitireceğim ve trophy'lerini toplamaya çaba harcayacağım bir oyun infamous 2.

    not: sony ürün müdürü olan beyefendi pazarlamakla yükümlü olduğu oyunun adını bir zahmet yanlış söylemesin. infeymıs değil infımıs olarak okunur o... biraz dikkat.


    (under rug swept - 11 Haziran 2011 22:37)

  • comment image

    cole'un seri yıldırımlar salladıktan sonra yıldırımları attığı elini silkelemesi çok leziz bir nüans olmuştur...


    (zensoufi - 20 Haziran 2011 23:47)

  • comment image

    her sinemaya gidişimde film öncesinde tanıtım videosunu izlediğim ve bayıldığım oyun. playstation'ım yok ama deli gibi bu oyunu oynamak istiyorum. hele tanıtımdaki kahramanımızın sesi oyunda da aynıysa tadından yenmez.


    (readmymind - 25 Haziran 2011 22:16)

  • comment image

    ağır mantık hataları içermesi sebebiyle zerre hazzetmediğim vasat oyun. elinden elektrik atan bir adamın süper kahraman olmasını anlatıyor. bi kere bi insan elinden elektrik atamaz ayrıca bu adamın şehrinde büyük olaylar olurken superman, batman ve spider man'in eli armut mu topluyor? onlar niye kayıtsız kalıyor bir şehrin kendini yok etmesine çözemedim.


    (owencan - 25 Haziran 2011 22:29)

  • comment image

    ilk oyun benim için tamamen sürprizdi. aslında ilk oyunu oynadığım en iyi süper-kahraman oyunu olarak tanımlayabilirim (batman'leri henüz oynamadım ama batman elektrik saçmadığı için ya da genetik bazlı bir gücü olmadığı için ayrı kategoride tutulabilir). hızlı, zevkli ve artistik -gavurun stylish dediği- bir oynanış sunuyordu. ha bir de süper güç olarak elektrik kullanılması ve bunun oyuncuya güzel güzel varyasyonlarla sunulması çok eğlenceliydi. ps3 de o zaman benim için yeni sayıldığı için böyle bir oyunla karşılaşınca keyiflere gark olmuştum.

    infamous 2 de güzel bir oyun olmuş ama ilkini aşamamakla beraber gerisinde kalmış. yine inciğini cıncığını çıkarana kadar oynadım, şehrin altını üstüne getirdim ama ilkinden daha güzel bir oyun beklediğim için hayal kırıklığına da uğramadım değil.

    şimdi, şöyle bir sayarsak;

    -ilk oyunun çizgi roman sahneleri daha güzeldi diye hatırlıyorum. bunun biraz tırt olmuş.

    -ilkinin konusu sağlamdı, güzel ilerliyordu, daha doluydu. bu oyun konu bakımından bariz sınıfta kalmış. bir de oyunun iki sonunu öyle bir bağlamışlar ki, infamous 3 olur mu, olursa nasıl olur yapımcıların da bir fikri yoktur eminim.

    -ilkinde villian kessler'dı, villan'lığını hissettiriyordu. infamous 2'de betrand silik bir düşman olmuş. beast etkileyici hatta ürkütücü ama oyunun başında ve sonunda yüz göz oluyoruz.

    -ilkinde şehir daha doluydu, yeni açılan bölgeler daha farklıydı sanki. bir de elektriği kesik (ödenmemiş fatura) bölgelere girmek mutlaka ölümdü. new marais güzel bir şehir olmuş ama açtığımız bölgeler silik kalmış, elektriksiz bölgelerde eski oyundaki stres yok.

    -oyun biraz da kendi evrenini yaratmak bakımından yeni kahramanlar ve düşmanlar sunuyor. nix ve diğer hatun, betrand. süper kurgulanmış karakterler değiller, ama en azından konsept için çabalanmış.

    -fazlaca düşman var ve fazlaca mini-boss var. bir süre sonra bayıyor. bu büyük bir eksi kanımca.

    -belki de oyunun en pozitif yanı cole. hikayeyi sürükleyen elemanımız. zeke de kafa adam ama çok stereotip kalmış.

    -oyunun çok kısa olduğuna katılmıyorum. hakkını vererek oynarsanız (tüm yan görevleri yapmak, tüm blast shardları toplamak vs...) epey sürüyor. yeni eklenen user-generated content sistemi sayesinde yüzlerce ek göreve erişebiliyoruz. güzel bir sistem olmuş, hiç tasarım yapmasam da başkalarının görevlerinde epey vakit geçirdim. biraz da şansla baya zevkli görevlere denk gelinebiliyor.

    -editle gelen madde: müzikleri unutmuşum. değişik ve "güzeller". oyun ilginç müziklere sahip. yamulmuyorsam gametrailers'da yılın en iyi müzik ödülünü aldı.

    -editle gelen ikinci madde: oyunun sonlarında açılan eletric hook güzel bir eklenti ama çok kullanışlı bulmadım. onun yerine iyi tarafı seçmişseniz açılan buz ile havaya fırlama, ardından da upgrade olmuş süzülme süper zevkli geldi bana. açıldığı andan itibaren hep bu kombinasyonu kullandım, süper kahraman edasıyla gezindim durdum çatılarda.

    sonuç olarak, devam oyunu konusunda assasin's creed 2'nin devrim yaptığı doğru. infamous 2, bence harika olan ilk oyunun üstüne devrim yapamamış ama zevkle oynanıyor yine de. ps3 sahiplerine özellikle ilk oyun olmak üzere seriyi şiddetle tavsiye ediyorum. cole yıldırımları düşmanların kafasına kafasına çaktıkça siz de stresinizi atacaksınız, garanti edebilirim.


    (imperfection - 14 Ocak 2012 02:04)

  • comment image

    sony destekli sucker punch productions tarafından 2009 yılında playstation 3 konsoluna özel olarak piyasaya sürülen ınfamous beklenmedik güzellikte bir oyundu. sony’nin altın yumurtlayan yeni bir tavuğu daha olduğunu kısa sürede anlamıştık. ben de ilk oyunu büyük keyifle oynamış ve incelememi sizlerle paylaşmıştım.

    bu yazıda ise ınfamous’un devam oyunu olan ınfamous 2’ye ilişkin izlenimlerimi sizlere aktarmak istiyorum.

    şöyle başlayayım; “hiç bir ticari başarı devamsız bırakılmaz” kabulüne istinaden ilk oyunun yayınlanmasının iki yıl sonrasında, 7 haziran 2011’de ınfamous 2 raflardaki yerini aldı. ilk oyunun devamı niteliğindeki ınfamous 2, grafiksel yenilemeler, yeni bir şehir, yeni karakterler ve bir miktar yeni gizem unsurunu, bilindik açık dünya oyun mekanikleri, keyifli hoplamalı zıplamalı şehir tasarımları, tecrübe etmesi zevkli uçmalı kaçmalı süper kahraman yetenekleri gibi ilk oyunun doğru yaptığı bileşenler ile karıştırıyordu.

    ınfamous 2’nin detaylarına giriyoruz

    ınfamous 2’de de serinin ilk oyununda olduğu gibi cole macgrath’i yönetiyoruz. açık dünya temalı üçüncü kişi görüş açılı oyunda süper kahraman güçlerimizin yanı sıra yakın dövüş öğeleri de oyunun bir parçası. yakın dövüşlerin kötü kamera açıları nedeniyle ölümle sonuçlandığını bizzat sayısız kez yaşadığım için söylemekten çekinmiyorum. cole’un süper kahraman güçlerini oynaması ise büyük keyif. şimşek okları fırlatmak, yıldırım bombaları atmak, binadan binaya havada süzülerek zıplamak ve elektrik fırtınası saçmak bayağı eğlenceli.

    ınfamous’u ınfamous yapan niteliklerden birisi de iyi karma ya da kötü karma ile oyunu oynama seçeneği. halkın sevgilisi bir süper kahraman ya da her tarafı yıkıp döken ve etrafa korku salan bir süper kötü olabilmek tamamen bize kalmış. bu da oyunun tekrar oynanabilirliğini ciddi arttıran bir öğe.

    ınfamous 2 üçüncü gözden takip ettiğimiz açık dünya temalı bir aksiyon oyunu.
    oyunun her açık dünya oyunda olduğu gibi devam eden bir ana hikaye örgüsü var. yan görevlerle bu destekleniyor ve dallanıp budaklanıyor. yine de yan görevlerin hemen hiç ilgi çekici olmayışı ve ana hikayeye katkılarının sınırlı oluşu beni hiç cezbetmedi. ilginçtir ilk oyunun yan görevlerinin hepsini yapmak için çabalamışken ınfamous 2 bu konuda beni kendine çekemedi. bir noktadan sonra ana hikayede ilerleyip oyunu çabucak bitirme hedefine sahip olduğumu fark ettim. bilinçli bir tercih yapmadığımı ve oyunun yüzeysel kurgusunun beni buna zorladığını düşünüyorum.

    ınfamous 2’deki yan karakterlerin oyuna katkılarının sizin nasıl bir süper kahraman olmak istemenizle birlikte değişiklik göstermesi biraz rol yapma oyunu tozu yutmasını sağlamış. bazı durumlarda karar vermek için durup düşünmek zorunda kaldım.

    türkçe dil desteğine sahip olması ınfamous 2’yi bizim için biraz daha önemli kılıyor. tüm oyun boyunca türkçe dublaja bağlı kaldım ve rahatsız olmadım. bir uncharted dublajı kalitesinde değildi ama oyunu türkçe oynamanın hoşuma gittiği bir gerçek.

    ınfamous 2, ilk oyunun kendisine açtığı yoldan doğru ilerlemiş bir oyun. türü sevenlerin göz atmasını öneriyorum. iki yıl gibi kısa sayılabilecek bir geliştirme süresi sonunda ortaya çıkan eser tatmin edici boyutta. benim en takıldığım nokta bir türlü içine giremediğim hikayesi oldu. sürekli bir mantıksızlık içinde debelendiğimi hissettim. olay örgüsünün dağınık ve boşluk dolu olduğunu, olayların birbiri ile bir türlü bağlanamadığını hisettiğim çok sekans oldu. belki de benim yan görevleri atlamaya başlamam buna neden oldu, belki de bu boşluklar nedeniyle oyunun hikayesinden koptum ve yan görevleri sallamamaya başladım. o ya da bu nedenle, oyunun içine bir türlü giremedim ve sadece hikayenin sonunun nasıl bağlanacağını görmek ve achievement’ı almak için oyuna devam ettim.

    son olarak karakter animasyonlarının ve oyun mekaniklerinin ınfamous serisinde çok başarılı olduğunu tekrar vurgulamak istiyorum. cole yönetmesi ve düşman pataklaması çok keyifli bir karakter.

    kaynak


    (gurlino - 10 Aralık 2016 10:05)

Yorum Kaynak Link : infamous 2