Süre                : 1 Saat 43 dakika
Çıkış Tarihi     : 25 Mart 2020 Çarşamba, Yapım Yılı : 2020
Türü                : Macera,Drama,Heyecanlı
Taglar             : Yönetici,losing a job,berserk,Davetsiz misafir,kıskançlık
Ülke                : İspanya
Yapımcı          :  Nostromo Pictures
Yönetmen       : David Pastor (IMDB)(ekşi), Àlex Pastor (IMDB)(ekşi)
Senarist          : Àlex Pastor (IMDB)(ekşi),David Pastor (IMDB)(ekşi)
Oyuncular      : Javier Gutiérrez (IMDB)(ekşi), Mario Casas (IMDB)(ekşi), Bruna Cusí (IMDB), Ruth Díaz (IMDB), Iris Vallés Torres (IMDB), Cristian Muñoz (IMDB), David Ramírez (IMDB), David Selvas (IMDB), David Verdaguer (IMDB), Vicky Luengo (IMDB), Raül Ferre (IMDB), Ernesto Collado (IMDB), Yaneys Cabrera (IMDB), Eli Iranzo (IMDB), Júlia Molins (IMDB), Frederic Llobregat (IMDB), Adrian Grösser (IMDB), Aleida Torrent (IMDB), Mireia Gubianas (IMDB), Natalia García (IMDB), Toni Ruiz (IMDB), Patricia Santos (IMDB), Santi Bayón (IMDB), Àlvar Triay (IMDB), Josep Maria Alejandre (IMDB), Mireia Rey (IMDB)

Hogar (~ The Occupant) ' Filminin Konusu :
Hogar, işsiz kalmasının ardından evini satmak zorunda kalan bir adamın hikayesini konu ediyor. Javier Muñoz, başarılı bir yöneticidir. Ancak bir anda işsiz kalması hayatının tepetaklak olmasınaa neden olur. Ailesi ile birlikte kaldıkları evin masraflarını karşılayamayacak durumda olan Javier'in evini satmaktan başka çaresi yoktur. Evini sattıktan sonra hala anahtarlara sahip olduğunu fark eden Javier, eski yaşamını geri kazanabilmek için harekete geçer.


Oyuncular
  • "o değil de her hayatta musluğun akıyor ona ne diyorsun havyar kardeş"
  • "filmin özeti yeni bir eve geçiyorsan bir zahmet kilidini değiştir"
  • "evin kilidini değiştirme, bilgisayar ve telefona kilit koyma, sene olmuş 2020 hala insanlara güven. oldu mu şimdi tomas he?"
  • "javier korkulacak denli kötü adamsın dedirten film."
  • "anafikri “götü yere yakın olanlardan uzak dur” olan ispanyol filmi. ispanyol sinemasını severim. ancak bu bence ortalamaydı."




Facebook Yorumları
  • comment image

    amaca giden her yol mübahtır mottosuyla hareket eden bir adamın hikâyesi. filmde olan masum ve iyi niyetli tomás'a olmuştur. bir de javier'in karısı ve oğluna üzüldüm.

    --- spoiler ---

    pedofili, ruh hastası olan bahçıvanı yakmak javier'in yaptığı tek doğru şeydi. daha da kötüsünü hak ediyordu.

    ---
    spoiler ---


    (eparinesont - 26 Mart 2020 18:24)

  • comment image

    ispanyol yapımlarını seviyorum. kaybedecek şeyi kalmayan insanların dark side geçiş hikayelerini severim. bu da öyle bir hikaye. sıkıntısı karakter gelişimi ve motivasyonu bana yeterli gelmedi. çok hızlıya gelmiş. ispanyol selçuk inan oynuyor yine. filmde bazı çekim açılarını çok sevdim. süresi uzun değil o yüzden izlenir. ve ev acaip hoşuma gitti, millet nerelerde yaşıyor cidden ya.


    (wax simulacra - 27 Mart 2020 15:05)

  • comment image

    akıcı bir netflix filmi. burayı okuyunca mantık hatalarına birini ekleyeyim dedim.

    --- spoiler ---

    peki adamın eski karısı bulduklarını yeni karısına direkt anlatsa daha mantıklı olmaz mıydı ? hem evinden olmazdı yardım ederlerdi hem de adam en başından beri kızım var boşandım diyip durdu. yalanları da ortaya çıkardı.
    ---
    spoiler ---


    (mutsuzpsikolog - 1 Nisan 2020 00:17)

  • comment image

    demekki aynı gün içinde 2 ispanyol filmi bünyeye ağır geliyor.ben çok sıkıldım izlerken,pedofili piçi gördükten sonra iyice koptum 2x yaparak izledim,başrolu oynayan dayıyıda ali ağaoğluna benzettim hiç sevemedim nerden tutsam elimde kaldı yani yada ben anlamadım.vasat bile değil bence çoğu yerde yok ebeninki dedim.zaten girilen entari sayısıda belli anlatmaya gerek yok görüyorsunuz.musluklarıda yaptırın amk yazık günah israf etmeyin.dhdhdjej


    (sendahaiyibilirsinama - 1 Nisan 2020 02:56)

  • comment image

    yazarların basit buldukları ve çözdüklerini/tamamıyla anladıklarını düşündükleri film.

    filmlerde foreshadowinglere dikkat etmek gerekiyor. nitekim bu film de en başından sonunu anlatıyor. adam kurguladığı ev aletleri reklam filminde bile hayalindeki cenneti yani filmin adındaki gibi mutlu ve refah içinde, lüks içinde bir yuvayı göstermiş. müşteri reklam filmi beğenmemesine rağmen zorlamış ve onaylatmış. yani hayalindeki şeye zorla sahip olacağının sinyalini daha ilk saniyelerinde veriyor.

    buraya kadar hepimizin malumu... peki kaçırdığımız nokta ne? film aslında başarı olgusunu ev sembolü üzerinden sorguluyor.

    iyi bir evde yaşamak mı başarıdır yoksa o evi nasıl elde ettiğin mi? tomas bu evi eşinin babasının çok zengin olması sayesinde elde etti çünkü bu evlilik sayesinde o yüksek iş pozisyonuna geçebildi. nitekim kendisini başarılı görmediği için belki de içiyordu ve içkili olarak araba kullanıp kaza yaptı, eşine şiddet uyguladı vs. javier ise reklamın altın çağlarında; klişe ve basitçe bulunmuş, cesur olmayan, buna rağmen konjonktür gereği işe yarayan reklam fikirleriyle parayı ve kariyeri yakalamış biri. yani yaratıcı biri değil, ki zaten o nedenle çağa ayak uyduramayıp kariyeri bocalıyor. bu nokta çok hoş çünkü günümüzde tüm toplumlarda karşılaşılabilecek ama filmlerde çok az işlenmiş gerçek bir insan profili javier. tomas da javier de aslında ideal açıdan bakıldığında haketmedikleri bir başarının içindeler. javier bir noktadan sonra başarıyı ayağına gelen bir top ya da şans değil de; hayattan söküp alınması gereken bir meziyet olarak tanımlamaya başlıyor. yukarıdaki entrylerde eleştirilen karakter değişiminin iyi yansıtılmaması olayı işte bu ve evet katılıyorum. bu aydınlanma anı daha net gösterilebilirdi.

    artık javier kendime başarı imgesi olan eve ulaşmak için onu haketmek gerektiğini kodladı. tomas kayınbabasından bu başarıyı elde ettiği için javierin gözünde tomas bu evi haketmemişti. (filmin ilk repliği: "hakettiğiniz hayat" ) böylece aranılan güdü bulunmuş olur ve olaylar gelişir...

    günümüzde hakikatten de başarıya nasıl ulaşıldığı çok da önemli değildir. göz önünde olan asıl şey başarı metalarıdır. prestijli dergilerde verilen mülakatlar ya da hayat hikayelerinin anlatıldığı sohbetlerde gelinen aşama bazen hoş bir laf akçesi olsa da kimse bunlarla ilgilenmez. başarılı insanların otobiyografileri çok satmaz. satanlar da sadece kitaplık rafını süsler. ne yazık ki aslolan metadır. metaya nasıl ulaşıldığı değil. o nedenle film böylesine protest bir sonla biter. izleyicisine o beklediği adalet duygusunu vermez. çünkü dünya adil değildir.

    bana göre bu adaletsizliği yaratan insanlığın kolektif bilinci. eğer yeterince çok sayıda insan bu dövüş ya da kaç ilkel güdüsünden kurtulup bütünün iyiliğini düşünmeye başlarsa ancak o zaman dünya adil bir yer diyebiliriz. ama şu an filmdeki javierin bakış açısı insanlığın fotoğrafı.

    başarı olgusunu kendimi bildim bileli sorgulayan biri olarak çok sevdim filmi. umarım herkese kara ayna tutmuştur film başarı üzerine.


    (dedim ve entere bastim - 16 Nisan 2020 02:32)

  • comment image

    anafikri “götü yere yakın olanlardan uzak dur” olan ispanyol filmi. ispanyol sinemasını severim. ancak bu bence ortalamaydı.


    (esco673 - 5 Nisan 2020 22:46)

Yorum Kaynak Link : hogar