Süre                : 1 Saat 39 dakika
Çıkış Tarihi     : 15 Mart 2017 Çarşamba, Yapım Yılı : 2017
Türü                : Drama,Korku
Taglar             : yamyamlık,Yaş gelişi,vejetaryen,Kardeş kardeş ilişki,Başlatma ayin
Ülke                : Fransa,Belçika
Yapımcı          :  Petit Film , Rouge International , Frakas Productions
Yönetmen       : Julia Ducournau (IMDB)
Senarist          : Julia Ducournau (IMDB),Julia Ducournau (IMDB)
Oyuncular      : Garance Marillier (IMDB), Ella Rumpf (IMDB), Rabah Nait Oufella (IMDB), Laurent Lucas (IMDB)(ekşi), Joana Preiss (IMDB)(ekşi), Bouli Lanners (IMDB)(ekşi), Marion Vernoux (IMDB)(ekşi), Thomas Mustin (IMDB), Marouane Iddoub (IMDB), Jean-Louis Sbille (IMDB), Benjamin Boutboul (IMDB), Virgil Leclaire (IMDB), Anna Solomin (IMDB), Sophie Breyer (IMDB), Danel Utegenova (IMDB), Bérangère McNeese (IMDB), Morgan Politi (IMDB), Alice D'Hauwe (IMDB), Julianne Binard (IMDB), Pierre Nisse (IMDB), Maïté Lonne (IMDB), Amandine Hinnekens (IMDB), Sibylle du Plessy (IMDB), Denis Mpunga (IMDB), Alexis Julemont (IMDB), Lich Jaas (IMDB), Helena Coppejans (IMDB), Charlotte Sandersen (IMDB), Christophe Menier (IMDB), André Pasquasy (IMDB), Max Teichman (IMDB)

Grave (~ Çig) ' Filminin Konusu :
İşine son derece bağlı olan bir FBI ajanının, şehirde işlenen büyük bir suç olayını çözmek için yeraltı dünyasına inişini ve oradaki gangsterlerle giriştiği mücadeleyi anlatan sıkı bir macera filmi..

Ödüller      :

Cannes Film Festivali:FIPRESCI Prize-Directors' Fortnight or Critics' Week


  • "jpeg'le ne kaybedildigini anlamak icin mutlaka denenmesi gereken format."
  • "manga ve anime severlerin sıkça karşlaştıkları bir terim. basitçe mangaların çevrilmemişi ve animelerin altyazı eklenmemiş hali için kullanılır diyebiliriz."




Facebook Yorumları
  • comment image

    ülkem coğrafyasında, ismi şebnem olan bazı hanımların da, bilir bilmez seçtiği nick'tir.

    açar bakar türkçe sözlüğe önce. şebnem'in karşısında "çiy" görür. sonra türkçe-ingilizce sözlüğe bakar, "çiğ" vardır orada. zaten, "çiy" kelimesini de yakıştırmaz kendine; y'li versiyonunu fazla çiğ bulur. halbuki çiğ öyle mi, yumuşak g'nin asaleti y'de yok ki, hem çiğdem'i de andırıyor, sözlükte yanlış yazılmıştır muhtemelen zaten "y" ile. ve böylece gelir raw. o beğenmediği çiye itibar etmemesinin sonucunda, hem birebir anlamı hem de mecazi anlamı gerçekten çiğ bir nick'e kavuşmuş olur hanım kızımız.


    (cedilla - 14 Mart 2008 00:54)

  • comment image

    manga ve anime severlerin sıkça karşlaştıkları bir terim. basitçe mangaların çevrilmemişi ve animelerin altyazı eklenmemiş hali için kullanılır diyebiliriz.


    (jukrat - 27 Ekim 2008 21:01)

  • comment image

    senelerdir haybeye fotoğraf çektiğimi fark ettiren oluşum.
    jpeg lüzumsuzunun, ömürden ve hatıralardan çaldığı bir kaç seneye tekabül ediyor.

    günlük kullanımda her daim raw çekime ayarlı olması gerekiyor makinanın bence.
    lakin önemli gün ve haftalarda, raw çekim modunu iptal etmezseniz o önemli etkinliğin tam ortasında kart doluveriyor. ve fotoğrafçılığınız masaya yatırılıyor. aman tikkat.

    (bkz: uzmanlar uyarıyor)
    (bkz: ana haber bülteni klişeleri)


    (cobongo - 24 Eylül 2009 17:14)

  • comment image

    bugunlerde yeni dijital kameralarda, ve bir zamandan beri profesyonel dijital kameralarda olan beceri. resmi jpg yerine raw dosya formatinda kaydediyor. yani kamera sensorden ne okuyorsa bunu direkt kaydediyor, jpg kaydederken kamera sensorden okuduklarini bazi islemlerden gecirip jpg haline donusturuyor.
    raw dosya kullanmanin faydalari: jpg'in aksine kayit ederken resimde kalite kaybi olmuyor, jpg 8-bit iken raw genelde 12-bit yada 16-bit kullandigi icin pixel basina daha cok cesit renk/parlaklik kaydedilebiliniyor, bir bakima daha cok dynamic range sagliyor.
    raw dosyasini jpg'e cevirme kameraya ozel bir programla bilgisayarda yapiliyor.
    zararlari: dosya boyutu cok daha buyuk oluyor, hafiza yetmiyor, resimleri gorebilmek icin bilgisayarda islemden gecirmek gerekiyor.


    (abaybas - 9 Haziran 2004 13:54)

  • comment image

    36. istanbul film festivalinde izleyiciyle buluşan bir "gece yarısı çılgınlığı" filmi.

    --- spoiler ---

    film çok iyi başlıyor. sinematografi, filmin müziği, atmosfer. harika da enstantaneler var. kızı maviye, erkeği sarıya boyayıp bir odaya kapatarak "içerden yeşil olmadan çıkmayacaksınız" denmesi, kızın seviştiği esnada çocuğu ısıramayıp kendi kolunu dişlemesi vs. birçok şey. yönetmenliği de iyiydi filmin.

    tek rahatsız eden şey filmin ilk 1 saati çok güzel gidiyorken son 45 dakikada (oysa hikaye çok güzel potansiyel kırılımlara sahip) geçişlerde, anlatımda böyle eksik, klişe böyle garip hissettiren bir şeyler var. yer yer hollywood klişelerine dönüşüyor.

    ilk filme göre hiç fena bir film değil. güzel kotarmış.
    ---
    spoiler ---


    (ink - 8 Nisan 2017 12:24)

  • comment image

    toronto film festivali gösteriminde iki izleyicinin baygınlık geçirip hastaneye kaldırılmasıyla filmin ünü başını alıp gitti. internet üzerinden filmi izlemeden yaratılan hype henüz gösterime girmeden kült film statüsüne çıkardı. öte yandan çok beğendiğim raw, cronenberg sinemasından aldığı ilhama rağmen izleyici korkutma amacı gütmüyor. farklı okumalara açık olmasının yanında başarılı görüntü yönetmenliği ile pek çok rahatsızlık verici ve şok edici sahne filmin ilk katmanındaki kanibalizm metaforunu beslese de, kişisel arayış ve cinsel özgürleşme motiflerine hizmet etmekte. filmin asıl başarısı da bu. cronenberg'in beden üzerine korku sineması soslu bir cinsel özgürleşme ve kendini keşfetme hikayesi.

    --- spoiler ---

    justine* ailesinin çizdiği yolda onların küçük bir kopyası olarak ilerleyen başarılı bir genç kız. anne ve babası gibi vejetaryen. onların mezun oldukları veterinerlik okuluna başlıyor. üst sınıfların, yeni gelenlere yaptıkları eziyetler bünyesinde çiğ tavşan böbreği yiyen justine, etin tadına varıyor ve sadece endüstriyel et ile sınırlı kalmıyor*. aynı okulda okuyan ablası alexia* ile kendini, eşcinsel oda arkadaşı adrien* ile cinselliğini keşfediyor. justine'in bedeninden odağını film boyunca hiç kaybetmeyen kamera ile yamyamlık hem metafor hem de gerçek olarak büyüyor.

    ailenin çocukları üzerinde dikte ettiği vejetaryenlik ve meslek seçimi film için önemli. yönetmenin sineması açısından da aile albümünün etkisi olduğunu görüyoruz. yönetmen julia ducournau'nin 2011 yapımı kısa filmi junior bir mide sorunundan sonra yılan gibi deri döken bir kız hakkında. ardından televizyon için çektiği mange , eski bir bulimik hastasının okulda kendisine işkence eden kişiden intikam arayışı üzerine. raw malumunuz zaten. julia ducournau'nun beden bozunumu üzerine takıntısının sebebi için ailesine bakmak yeterli. babası bir dermatolog, annesi ise bir jinekolog. yönetmenin sineması ile ailesinin meslekleri arasındaki ilişki, ailesinin justine'in kaderini çizmesi gibi. hepimiz ailelerimizin ürünüyüz.

    cinselliğin keşfi ve kanibalizm film boyunca iç içe geçen iki konu. yetmişlerde ortaya çıkan belçika erotik-korku sineması ile birlikte sık sık yan yana gelen iki tür erotizm ve korku. raw'un senaristi de olan julia ducournau bu iki temayı birlikte kusursuz kullanıyor. erkek öğrencilerin futbol oynadığı sahne iyi bir örnek. üstü çıplak bir şekilde futbol oynayan adrien'ı uzaktan izleyen justine'in burnu kanamaya başlar. bu erotik sahnede justine'in cinsel arzusunun mu yoksa ete duyduğu açlığın mı baskın olduğunu söylemek zor. justine için bu iki tutkunun aynı olduğunu iddia edebiliriz. bekaretini kaybettiği anda adrien'i ısırmak istemesi, başaramayınca kendi etine yönelmesi bu tezi güçlendirebilir. filmin henüz başında hayvan gibi sürünerek parti alanına sokulan çaylak öğrenciler ve partideki erotizm yönetmenin sinema dilini ne kadar iyi kullandığını gösteriyor. vejetaryenlik - bakirelik, kanibalizm - cinsenlik kurgusu filmin en güçlü yönü.

    ---
    spoiler ---

    kullanılan özel efektler inandırıcı, bayat hissi vermiyor. başta garance marillier olmak üzere üç fransız oyuncu da çok başarılı. sinema için ilk uzun metrajlı filmini çeken julia ducournau radarıma girdi. filmografisi nasıl ilerleyecek merak ediyorum. raw şok edici, erotik, rahatsız edici ve güzel bir film.

    edit: julia ducournau'nun kısa filmi junior aşağıdaki linkten izlenebilir. katkısı için barbarella'ya teşekkürler.

    http://en.unifrance.org/movie/32736/junior


    (darth werther - 15 Nisan 2017 01:21)

  • comment image

    son bilmem kaç yılın "en rahatsız edici filmleri" listesine hızlıca giriş yapan bu güzide filmimiz; sanıldığı ve çoğunlukla yazıldığı gibi, olmadığın bir şeye "dönüşüm" filmi değildir. tamı tamına, özünde ne olduğunu keşfetme filmidir. ve bu ikisi arasında, ince ve güzel bir çizgi vardır, ki film de derdini anlatırken bu çizgiyi aşmadan tertemiz bir iş çıkarır. aman diyeyim siz de ne tarafta durduğunuza dikkat edin, yoksa yamyamlar yer sizi. (bana bir şey olmadı).


    (dolls - 3 Mayıs 2017 23:23)

  • comment image

    iq ortalamasının 20 olduğu bir okulda geçen film. ayrıca rahatsız edici olması amaçlanan sahnelerin bazıları öyle alakasız bağlamlarda kullanılmış ki sanki senaryo aşamasında bir liste yapılmış, akıllarına hangi iğrençlik geliyorsa o listeye doldurmuşlar gibi.

    a: abi bir fikir daha buldum. göz yalamak. nasıl?
    b: iyi ama nerede kullanıcaz?
    a: ya öylesine bir kız bir erkeğin gözünü yalasın işte, iki saniye gözüksün yeter.
    b: tamam hadi madem girdik bir yola, bunu da not ediyorum.
    c: ineğin götüne kol sokturalım?
    b: bir saniye canım tek tek gidiyoruz.


    (sir gawain - 9 Temmuz 2017 16:19)

  • comment image

    cinsel rekabetleri bir ortak obje üzerinden kızışan iki kız kardeşin hikayesi.

    --- spoiler ---

    henüz "çiçeği açmamış" masum ana karakterin, cinsel objeye dair şahit olduğu ilk cinsellik anı oral seks, yani tadına bakma, yutma temelli bir eylem. eş cinsel olduğunu söyleyen ve gösteren karaktere iki kız kardeş de ulaşamaz ancak aralarındaki rekabet kısa değinilerle yansıtılırken, abla kız kardeşe iğdişe benzer bir operasyon yaparken cinsel iktidarı temsil eden orta parmağından oluyor. 1-0. ablanın öcü, kadınların ve özellikle genç kızların teslim olmaya daha yatkın olduğu çağın vebası instagram-sosyal medyayı andırır şekilde kız kardeşi erkek eline kendinden geçmişçe ulaşmaya çalışırken afişe etmek. 1-1. yüzleşmenin ardından, kız kardeş ortak cinsel objeye ulaşarak iktidarı ele alıyor; ancak filmin evreninde cinsel fetih, masum kızımızın "çaylak"lığının ilk gününde öğrendiği şekliyle yutmak-yemek üzerinden zuhur ediyor ve objeyi kız kardeşine kaptıran abla, sahip olmayı bir adım öteye götürerek objeyi yiyerek öldürüyor. özlerindeki arzu ve bu arzunun onları dönüştürdüğü canavarla yüzleşen kız kardeşler beraberlikle hikayeyi kapatıyor. ablanın kız kardeşi son görüşünde ona diğer orta parmağının hala yerinde olduğunu göstermesi, aralarında film boyunca devam eden sıcakkanlı kardeş tavırlarına rağmen bir rövanş çağrısı niteliğinde.

    freudyen bir ikinci filmle hikaye aile içine taşınıp obje, çaylak öğrenciden daha deneyimli ve tedbirli, aynı zamanda belki de arzulu olacak baba olabilir.
    ---
    spoiler ---


    (el superagnostiko - 17 Eylül 2017 01:33)

Yorum Kaynak Link : raw