• "star citizen deyince sizin de kulağınız half life 3, half life 3 diye çınlıyor mu?chris roberts'ın oyun yapıyoruz ayağına topladığı paralarla gerçek bir uzay gemisi inşa ettiğinden kıllanıyorum."
  • "(bkz: fadıl akgündüz space industries)"
  • "bu gelene kadar thargoid ler geldi mk."
  • "no man's sky'dan sonra bu da patlarsa daha da kimse uzay işine girmez."
  • "jet fadıl tekniklerinin ne kadar kudretli oldugunu oyun dünyasında dahi calıstıgımız yüzümüze tokat gibi vuran bir örnek şimdi de arsa satıyorlarmış..."




Facebook Yorumları
  • comment image

    oyun endüstrisinin yıllardır görmezden geldiği space-combat türünün nasıl bir özlemle beklendiğini gösteren oyun. millet parayı basmış 20 milyon dolar toplanmış. şimdi birkaç uyanık oyun firması piyasaya oyun sürmeye kalkar. freespace 2'den beri adam akıllı bir oyun yapamadılar amına koduklarım.


    (galove - 29 Ekim 2013 15:17)

  • comment image

    şimdilik hakkında kimse konuşmuyor çünkü projenin boyutundan çoğu kişi habersiz. kick starter projesi olarak ilk yayınlandığından bugüne kadar herkesin hayalini kurduğu ama teknoloji yetersiz olduğu için bu zamana kadar yapılamaz gözüyle bakılan bir şey vaat ediyor oyun. freelancer oynayan herkesin ulan keşke gezegene de inebilsek, keşke geminin içini de görsek, kendi hangarımız olsa, ortak alanlar olsa, oyun mulitplayer olsa, canlı ticaret değişkenleri olsa dedik dedik durduk.

    şimdi bu hayalleri paylaşan herkese 54 milyon dolarlık (bu sayı yükselmeye devam edecektir) bir proje sunulmak üzere. ben de çoğunuz gibi heyecanla bekliyorum. ancak bir yandan da olayın ucu çok kaçtı nasıl derli toplu bir hale gelecek lan bu iş diye de düşünmüyor değilim. onu da yapacağız bunu da koyacağız dedikçe hepsini ellerine yüzlerine bulaştıracaklarmış gibi gelmeye de başladı.

    para kazanma politikalarının vahşiliği de korkmamdaki bir başka sebep. halihazırda 54 milyon doları olan bir oyun firması hala ona ayrı para buna ayrı para diyerek kafa ütülüyorsa ya cidden sanal gerçeklik ideali ile uçuk bir planlama içindedir. yahut destekçilerini çok fena hayal kırıklığına uğratacaktır.

    gemiye para veriyoruz
    hangara para veriyoruz
    sigortaya para veriyoruz
    oyun içinde kullanılacak paraya para veriyoruz
    özel silahlara zarta zurta para veriyoruz

    demek ki karşılığında gerçek bir yıldız vatandaşı hissiyatı yaşayacağız. bunca destekten sonra mükemmelin altındaki her ürün taşa tutulur.

    öte yandan 2016 yılının sonuna kadar oyunun keyifle oynanabilecek seviyeye gelebileceğini de sanmıyorum. bunca zaman geçti hala hangardan dışarı çıkamıyor kimse.

    sonuç olarak diyeceğim şu ki yakından takip edin bu oyunu ya yıkıp geçecek ya ağır küfür yiyecek. her şekilde adını çok duyacağız.

    (bkz: star citizen ekşi sözlük organizasyonu)


    (limon kimyon zorro - 18 Eylül 2014 23:42)

  • comment image

    valla uzun süre önce parasını verip aldım da, bu iş sanki oyun dünyasının gelmiş geçmiş en büyük dolandırıcılığa doğru gidiyor.

    sürekli yeni gemi çıkıyor, gemilerle ilgili videolar, görseller herşey 10 numara. fiyatlar 50 dolar, 100 dolar. ama ortada oyun yok yine de hep bi para talebi var.

    e zaten biz bu oyunu parasını verip aldık. crowd founding dediler, istediklerinin 100 katı bağış oldu. ipneler masa lambası dekorasyonunu bile 2dolara satıyor. artık bu neyin parası yahu

    allah gözünüzü doyursun.


    (saluki - 14 Ocak 2015 12:07)

  • comment image

    uzay simülasyonu türünü fırlatıp atmıştır. ben elite serisinin sıkı bir hayranıyımdır. elite: dangerous'ı yüzlerce saat sıkılmadan, başından bile kalkmadan oynamışımdır. üstelik yalnızca ticaretten bahsediyorum savaşmadan etmeden yalnızca ticaret yaparak oynamışlığım vardır.

    bir zaman sonra da kaşifliğe geçtim. kara deliklere gittim, ne yıldız sistemleri gördüm. üç kuruş para için gezegen gezegen bilgi topladım. ve bunları yaparken zerre sıkılmadım. fakat er geç tekdüzelik hakim oldu. yapacak şeyler bitmişti, geriye yalnızca powerplay ile pvp yapmak kalmıştı. aisling duval için çırpındım, imparatorluğa düzen getirecektik. make empire great again sloganıyla yola çıktık. oynadık durduk. prensesim sizden de özür dileyerek söylüyorum ki er geç sıkı beni bu oyun.

    ardından madem hardcore bir yola çıktık dedim, eve online'a başladım. hâlâ da oynarım, bazen efendi efendi madencilik yaparım, uzay gemisi yapıp satan bir şirkette beyaz yakalı çalışanım zaten. bazen millete pusu kuran adı çetelere baskın düzenleriz şirket olarak. fakat eve serisi bu türün resmen dışında kalıyor, strateji olarak nitelendirmek gerekiyor.

    no man's sky geldi, bir uzay hayranı olarak önce ağzımın suyu aktı, ama oyundaki tekdüzelik elbette beni sıkacaktı, biliyordum.

    fakat bu star citizen alpha 3.0 trailerı? şu anda bütün bu oyunlar yavan geliyor. yıllardır özlediğim cowboy bebop dünyasına resmen giriş mi yapacağım? coruscant'ın sokaklarında gerçekten gezebilecek miyim? bu oyun bütün bunları vaat ediyor ve 2 yıl içinde gerçekten çıkma ihtimali mi var? hâlâ rüyada gibi hissediyorum kendimi.

    bu yılın sonunda alpha 3.0 çıksa, ertesi sene betaya çıksa oyun... evet o zamana kadar bu oyunu kaldıracak bir bilgisayar toplayabiliyorum sanırım. resmen yaşamak ve savaşmak için bir idealim, bir hayalim oldu.

    edit: büdüt.


    (osmaniye osmanlarindir - 21 Ağustos 2016 01:01)

  • comment image

    takip edenlerin bileceği gibi kick starter projesi olarak duyurulduğundan beri izliyorum gelişimini ve bana sorarsanız chris roberts oyun tarihinde hiç görülmemiş bir iş yapıyor. çok uzun sürdü, hala alfa ve yapılması gereken çok iş var biliyorum ama ortaya çıkan oyun her adımda teknoloji şovuna dönüşüyor.

    ilk gemimi 3 yıl önce aldım o günden sonra da yayınlanan her versiyonu denemeye çalıştım. size aynısını önermem çünkü demin de dediğim gibi çok ciddi optimizasyon sıkıntıları var oyunun şu aşamada. ancak diğer oyunların hayal bile edemediği ve starcitizen'ın yaptığı sıradışı şeylerden biraz bahsetmenin gerekli olduğunu düşünüyorum.

    birincisi ve en önemlisi yükleme ekranı ve stardome kullanmadan bir binanın içinden dışarıya oradan uzaygemisine oradan atmosfere oradan uzaya oradan başka bir gezegene ve hatta başka bir galaksiye hareket edilebiliniyor olması. görünen her şey var ve var olan her şeye ulaşılabiliniyor. chirs ilk günden beri bu akıcı ve gerçekçi oyun tarzını sağlayabilmek için ne gerekiyorsa yapacağını söylüyordu ancak teknolojik olarak orada mıyız benim için çok şüpheliydi açıkçası.

    ikincisi gezegenlerin gerçekte olduğu gibi küresel olarak tasarlanıyor olması. tamamı procedural olarak donatılan ilk oyun dünyası değil ancak bu alanda kullandıkları teknolojiler kesinlikle etkileyici. son yayınladıkları keynote* şehirlerin ve hatta bina içlerinin procedural olarak nasıl üretildiğini detaylıca gösteriyor. küresel oyun gezegenleri bir noktadan başlayıp aynı yönde yürüyerek tüm gezegeni dolaşabileceğiniz anlamına geliyor. üstelik şehirleri dağları vahşi yaşamı ve kendine has oyun mekanikleri ile.

    üçüncüsü her boyutta harika işleyen kesintisiz bir combat mekaniği sunması oyunun. fps türü oyunlarda görülen grafik kalitesi hem gezegende hem iç mekanlarda hem de uzayda tek bir fizik motoru ile inanılmaz iyi çalışıyor. kütlçekimi yakınınızdaki gezegenin merkezine olan uzaklığınızı ölçerek gerçek zamanlı olarak hesaplanıyor ve karaktere uygulanıyor. aynı şekilde atmosfer basıncı da gerçek zamanlı hesaplanıyor. kesintisizlik oyunun her yerinde var gerçi. mesela bir gezegende yerde duran bir kutu varsa onu almak için gerçekten o gezegene inip o kutuyu geminize elinizle taşıyıp kargo bölümünüze koyup öyle başka gezegene götürmeniz gerekiyor. ışınlanma yok kolaylaştırma yok.

    dördüncüsü detaylara gösterilen özen. dil bilimcilerin sadece bu oyun için konuşulabilen diller üretiyor olması, her bir ırkın detaylı hikayesi, efsaneleri, kendilerine has mimarileri, vesaire olması. rpg severlerin bayılacağı bir ton arka plan yaratılıyor uzun zamandır.

    beşincisi ve bence en etkileyici olanlarından biri sahte bir gökyüzü olmadığından gündüz gece geçişlerinin tamamen o anki konumunuza bağlı olması. tepenizde güneş varsa güneş gerçekten tepenizde. uzay geminize binip uzaya çıkarsanız güneşi, gezegenin neresini aydınlattığını ve varsa diğer gezegenleri ve uyduları görebiliyorsunuz. bu durumda güneş ve ay tutulması izlemek de mümkün olacak doğru zamanda doğru yerde durursanız.

    eğer yakın zamanda almayı düşünüyorsanız biraz daha bekleyip alfa 3.0 yayınlandıktan sonra bilgisayarınıza indirin. çünkü şu an indirirseniz 3.0 sonrası tekrar silip tamamen baştan kurmanız gerekecek. 3.0 sonrası ise patchler üzerine kurulmaya başlayacak.

    peki ne zaman oynanacak hale gelir diye sorarsanız bence bunun 3 yıldan önce olmasını mümkün değil. zaman ilerledikçe harika bir iş çıkıyor ortaya ama ilerleme çok yavaş, beklentiler çok yüksek. zaten bugünün ortalama bir bilgisayarı ile akıcı bir oyun deneyimi kesinlikle hayal. geleceğin oyununu yapıyor herifler. durup teknolojinin son kullanıcıya ulaşmasını bekleyeceğiz.

    son yayınlanan keynote için şuraya tıklayabilirsiniz.
    https://youtu.be/mgcg0g7gsoi?t=1s

    şükür ki bugün de nerd yanımı eyledim.


    (limon kimyon zorro - 16 Kasım 2017 11:23)

  • comment image

    jet fadıl tekniklerinin ne kadar kudretli oldugunu oyun dünyasında dahi calıstıgımız yüzümüze tokat gibi vuran bir örnek şimdi de arsa satıyorlarmış...


    (bm778 - 2 Aralık 2017 07:24)

Yorum Kaynak Link : star citizen