• "valla korsana karşı en başarılı çözümü bulmuşlar, dayamışlar 21gb hdd boyutu; millet internetten indirmekle uğraşacağına gidip orjinalini alır artık aq."
  • "ati radeon x800 ekran kartimla, sozlukteki yorumlarini akici bi sekilde okuyabiliyorum. :( oyun cok ba$arili galiba."
  • "çok ama çok zayıf bir finali var. daha doğrusu yok bile. ne bir boss fight, ne şöyle bir hayran bırakıcı video. bitirdiğimden emin olayıp araştırdım ama maalesef doğruymuş."




Facebook Yorumları
  • comment image

    valla korsana karşı en başarılı çözümü bulmuşlar, dayamışlar 21gb hdd boyutu; millet internetten indirmekle uğraşacağına gidip orjinalini alır artık aq.


    (morphling - 5 Ekim 2011 00:50)

  • comment image

    ati radeon x800 ekran kartimla, sozlukteki yorumlarini akici bi sekilde okuyabiliyorum. :( oyun cok ba$arili galiba.


    (karaktersiz - 5 Ekim 2011 18:26)

  • comment image

    wasteland hastası ve grafikler iyiymiş değilmiş pek umrunda olmayan bir insan olarak bu oyunu yoğun bir hazla oynamaya devam ediyorum. sırf içerisindeki 'minigame'leri biraraya toplasan bir tane adventure/puzzle oyunu yaratırsın.
    öte yandan id'nin borderlands'ten oldukça etkilendiğini söylemek yanlış olmaz.


    (turkish tekila - 10 Ekim 2011 02:33)

  • comment image

    "git şuradaki elemanların hepsini öldür" görevi verildiğinden "alt+f4 - uninstall kombosu" uygulanmalı imiş. evladım, neyle kahvaltı ediyorsunuz bir bilsem... call of duty serisi ya da diğer fps'lerin alayında "al şu kovayı; git sarıkızı sağ, gel" deniyor da ben mi bilmiyorum? çıkalı 10 gün olmuş; 20 küsür gb'lik oyun zart diye siliniyorsa satın falan da alınmamıştır; hayırlı torrentler efendim...


    (metal revolution - 17 Ekim 2011 12:39)

  • comment image

    "olum shooter dünyasında çığır açıcaz lan, rp olayının dibine dibine vurucaz!" nidalarıyla öyle büyütüldü ki milletin gözünde rage, şimdi elinize alıp baktığınızda "bu muymuş lan?" demekten başka birşey yapamıyorsunuz.

    bi defa oyun bomboş; senaryo 3 sayfa bile tutmaz yazmaya kalkışsan. hadi tamam giriş klişe olur da sonra kendine has bişeyler katarsın, bunda o da yok bir köy iki de kasaba var, hepsinde beşer ana görev var ki içerikler tamamen aynı, bunları yapınca oyun bitiyor. bitiyor da yahu biri de demez mi aga napıyorum ben? kimim, neyim, ne işim var burda, naaptınız koca gezegene, authority nedir ne işe yarar? yok, herkesdeki tavır "sen çok önemli bi adamsın, şimdi git bak bakalım ben gearhead'lerin mahallesinde miyim? değilsem koş gel haber ver" şeklinde. zaten öyle mal bir şekilde bitiyor ki spoiler koymaya bile gerek yok anlatırken, o derece...

    rpg öğeleri var diyeni terlikle dövmek lazım; oyunun içine hiçbir işe yaramayan bir inventory sistemi koymakla, görevleri birileriyle konuşarak almakla rpg mi oluyor elinizdeki şey? wasteland teması üstüne kurmuşsun oyunu da tek toplayabildiğin çer çöp, onu da satıp savıyorsun; bu kadar... etrafta gerçekten işine yarayabilecek tek birşey bile yok. hani klasiktir; dağları aşarsın, çölleri geçersin, en taşşaklı düşmanları öldürürsün de sana öyle bir silah verir ki ödül olarak, o 12 saatlik kapışmayı unutuverirsin bi anda; yok abi git istersen tillahını öldür yok... yaptığın hiçbir şey hiçbir işe de yaramıyor zaten... loot bile yok be? authority geldi, öldürdüm... ee? elindeki nereye gitti abi? wasteland burası, babanı tanımayacaksın, mal bulanındır diye kapacaksın silahı zırhı falan? yok anasını satayım o da yok; mutant ölünce buharlaşıyor, başkasını da öldürünce soyuyorsun 3 dolar için... bu mudur şimdi? ne level sistemi var, ne upgrade sistemi var... len görevi bile kendi istediğin gibi yapamıyorsun, tek bi koridor var, koş git anasını satayım, sağdan değil soldan gidecem desen duvar çıkıyor karşına... he bi de tabi görev bitti; aa... e zaten o son tahta kapı aslında görevin başında da varmış... ama arkadan kilitliymiş işte... tahta olum kapı... sunta lan? elimde roket launcher var, kapıyı değil duvarı yıkardım bilsem ne biçim iş bu?

    grafik desen, karakter modellemeleri fena değil, güzel olmuş ama kaplamalar prehistorik. göze kötü gelmiyor ama çığır açacak bir artı da değil hani...
    yapay zeka hoş, en azında iyi siper alıyorlar, kafayı masanın arkasına sokup götleri açıkta bekleyen kimse yok. sesler de kötü değil...

    ama işte o oynanabilirlik... ya ben 70 santim yüksekliğinde trabzanın üstünden atlayamayacaksam öleyim zaten? ya da de ki "abi zaten atla zıpla hiç gerek yok, düz ayak oyun bu, koş koş vur öyle, o yüzden koymadık zıplama falan". illa zıplatacaksın gereksiz yere.. bak mutantlar geliyor, grup şeklinde dalacaklar bana, sıkıştım, izin ver atlayayım şu trabzanlardan, kaçayıp topuklarım kıçıma vura vura... yok arkadaş, yiyeceksin o dayağı 40 santim zıplayamadın diye...

    bi de para koymuşlar hani al sat ekonomi olsun, kurşunu roketi bol bulup sıkarsan cebinden ödetiriz diye; sadece ana görevleri yapıp ilerledim, oyun bittiğinde 3000 $ para cebimde duruyordu ve değil zırh, silah, tek kurşun alacak yerim bile kalmamıştı. ya madem herşey bol keseden gidiyor niye koyuyorsun ki böyle bir sistemi oyuna? şöyle zorla aç, açık geze geze, kurşun harcamamak için zopayla, tekme yumrukla saldırtarak para biriktirip birşey alma heyecanı yaşatmadı zıkkım... yazık lan...

    benzediği söylenen borderlands bu naneden en az 10 kat daha fazla sarıyordu oynayanı, hatta tekrar tekrar oynatmayı başarıyordu kendisini. bunu tekrar neden oynamak isteyebilir biri düşünemiyorum... tek elle tutulabilir artısı id tech 5, yeni bir unreal engine 3 vakası olabilir ki bence çok da iyi olur; şiştik artık senelerdir ue3 görmekten her yerde...

    öyle çok gaz vermeden sürselerdi piyasaya gayet ortalama bir shooter olarak oynanır giderdi ama bu kadar pompalandıktan sonra hiçbir beklentiyi karşılayamamış rage...

    rage... adı da herhalde oyunun son sahnesini görünce vereceğiniz tepkiden dolayı böyle konmuştur; malum sen o kadar koş, son görevden önce al gazı "işte asıl direniş şimdi başlayacak" diye, önüne geleni mermi delisi et o heyecanla, sonra bas bi düğmeye; 2 saniye uydu gör, bitsin oyun... vallahi rage'in allahını yaşadım o credits ekranı akarken...


    (the angevil - 28 Ekim 2011 16:37)

  • comment image

    exploit yaparak bütün mermilerimi ve paramı fullediğim oyun. sonra sıkıldım birden nedense.

    --- spoiler ---

    subway town da değişik item ları ucuza satan bi dallama var. bu dallama viper rocket i ucuza veriyorum alır mısın dedi. ben de aldım aldım, 2 adım ötede devamlı şeker emen kaşara satıp durdum. sonra parayı kırdım tabi. alım ve satımları enter a basılı tutarak hızlı yapabilirsiniz. ama yapmayın oyundan sıkılıyo insan. trainer açmış gibi oldum. jackal territory de ellaaah diye bağıran ruh hastalarına füze atıp duruyorum nasılsa bin tane var diye. kıh kıh

    ---
    spoiler ---


    (apocollapse - 10 Kasım 2011 10:56)

  • comment image

    çok ama çok zayıf bir finali var. daha doğrusu yok bile. ne bir boss fight, ne şöyle bir hayran bırakıcı video. bitirdiğimden emin olayıp araştırdım ama maalesef doğruymuş.


    (mystb - 10 Şubat 2012 13:55)

  • comment image

    id'den cikip ta beni hayal kirikligina ugratmayi becerebilmis ilk fps.

    ben cok buyuk bir id fan boy'uyum, en sevdigim oyun quake 2'dir, doom 3'un hastasiyim, baska gelistiricilere vermis olduklari quake 4 ve wolfenstein oyunlarini da cok cok severim. her seyden ote bu adamlar bir oyun turunun yaraticisi ve yazdiklari motorlarla teknik anlamda bugun oynadigimiz oyunlarin altyapisinin temellerini atmis insanlar olduklari icin kendilerine saygim ve sevgim sonsuz.

    doom 3'un su oyun piyasasinda yerden yere vurulmasini hic anlayamadim. bence oldukca gerici ve iyi bir atmosfere sahip, yuksek dozda eglence sunan bir oyundu. oyun uzerinden id'ye yapilan elestiriler ciddi anlamda id'nin piyasaya kusmesine neden oldu. buyuk oyun dergilerine ve sitelerine oyun tanitimi icin para dokmediler ve piyasadaki bir suru bos beles oyunun yalan yere poh pohlanmasi ile iyice silik kaldilar. rage diye yeni bir title uzerinde calistiklarini duyurdular, yeni bir motor, yeni bir oynanis sekli ile fps turune yeni bir yon cizeceklerini soylediler. konsepti aciklamaktan da cekinmediler ve id'nin en buyuk hatasi bu oldu. post-apocalyptic dunyada arac kullanmali open world gaming olacakti oyun. fikir aciklandiginda bende oldukca buyuk heyecan yaratmisti ve oyunun gercekten id'nin geri donusu olacagini umit ediyordum. ancak gelistirme uzadikca uzadi ve benzer konseptte oyunlar gelmeye basladi.

    borderlands ilk duyuruldugunda "ulen rage'in olayini araklamis ibneler, neyse yapsinlar bakalim oyunu, id rage ile nasil olsa anasini siker bunlarin." diye dusunmustum ancak borderlands'i elime aldigimda oyunun hic de oyle dusuk seviye bir taklit oyunu olmadigini, inanilmaz bir oynanis, rpg etkilenimleri ve cok tarz grafikleri ile bir basyapit oldugunu gordum. ama hala rage'in orijinal fikir olarak ve gelisimine gomulen zamana bakarak borderlands'ten daha dolu ve tatminkar bir oyun olacagini dusundum. rage'in gelistirilmesi sirasinda post-apocalyptic open world setting olarak borderlands'e ek babalar gibi fallout 3 ve fallout new vegas oynayip setting'in nadide orneklerine de taniklik etim. ama hep rage'i bekledim, cunku benim favori oyun gelistiricilerimin yeni oyununun yine bir efsane olacagina inaniyordum.

    sonra oyun cikti, ilk bomba 20 gb olmasiydi. heh dedim adamlar yapmis aga. dopdolu bir oyun var elimizde. ertesi gun grafik problemleri nette yer almaya basladi, millet acik acik tasak geciyordu, ozellikle ati kartlari oyunu dogru duzgun calistiramiyordu bile. nasil boyle birsey olur, nasil test edilmez, nasil bu kadar zaman ve emek gomulmus bir oyun kart ureticileri ile koordinasyon ile sorunsuz cikarilmaz anlayamiyorum. ilk intiba her seyden onemlidir ve rage 5-0 geride basladi bu hata ile.

    aslinda hata mi demek lazim bilemiyorum. grafiklerin id tech 5 motorunun su 60 fps ayari nedeniyle mi boyle oldugu, yani gunumuz donanimlari bu motorun potansiyelini yeterli sekilde gostermeye yeterli olmadigi icin bu sekilde bir cozume gidilmis oldugu konusu bence muallak. ilk patch'in ardindan texture pop-up problemi azaltildi, benim i7 2820 qm islemci ve 8 gb ram destegiyle calisan 2 gb 580m sistemimde 1080p cozunurlukte max ayarlarda cok cok az pop up sorunu yasadim. oyunun kaplamalari 25 gb sikistirilmis halde hard disk'te duruyor ve gerektiginde acilarak ekrana yansitiliyor. pop up'in en buyuk nedeni budur diye dusunuyorum. yani gerekli harddisk kapasitesi ve hizli bir disk ile ilerleyen zamanlarin sistemlerinde bu motor ile yapilacak oyunlarda pop up olmayacaktir. ikinci patch'te bu konuyla ilgili bir benchmark tool geldi, kaplamalarin acilma suresiyle ilgili bir benchmark bu, benim sistem burada excellent olarak gorunuyordu ve ama dedigim gibi id tarafindan excellent olarak kabul edilen sistemimde bile pop up vardi. ne yazik ki sadece 60 gb olan ssd'im sadece win 7 ve office uygulamalarina yetecek kadar yer sundugu icin kuruldugunda 25 gb yer kaplayan rage'i ssd uzerinden deneme firsatim olmadi. ssd ile pop up'in daha da azaltilmasi soz konusu olabilir bence.

    ama grafiklerdeki asil affedilmez hata kaplama cozunurlugunun dusuklugu. sikistirilmis halde 25 gb tutan kaplamalarin bunlar olmasi akil alir gibi degil. bundan onceki id motorlari ic mekanlarda cok iyi sonuclar verirken, dis mekanlarda hep sendelemistir. bu sefer carmack abi oturmus kasmis ve dis mekanlarda uzaktan bakildiginda goze cok hos gelen, birbirini tekrar etmeyen ozgun kaplamalar ile cok ama cok gercekci alanlar olusturmus. ama kapali mekanlarda hele hele alet edevata yaklastigimizda icler acisi bir durum ortaya cikiyor. silik ve blur efektli kaplamalar, kaplama uzerine gomulerek olusturulmaya calisilmis gercekte 3-d olmasi gereken detaylar (ince borular yada hurda araclarin ici gibi), gercekten inanilmaz bir hayal kirikligi. ikinci patch'te texture detail diye bir deneme yapildi ancak bu kaplama cozunurlugunu yukseltmiyor, sadece kaplamalarin uzerine kurum serpilmis gibi bir efekt veriyor. hic de basarili degil, ben ozelligi kullanmadim bile. sonucta rage id'nin her zaman en guclu oldugu alan olan isin teknik kisminda umulani veremiyor ki bu soz konusu id oldugunda buyuk bir surpriz. simdiye kadar id motorlari bir onceki ile alakasiz olurdu, 2 ile 3, 3 ile 4 goreceli olarak kisa zaman araliklarinda cikmis olsalar bile grafiksel anlamda kiyas kabul etmeyecek kadar farklilardi. id tech 5 ise id tech 4'ten, cikan ilk oyun bazinda bakarsak, 7 sene sonra cikmis olmasina ragmen id tech 4'un bir evrimi gibi. rage grafikleri id tech 4 ile yapilmis quake 4 ve wolfenstein ile cesitli benzerlikler tasiyor.

    sonuc olarak teknik acidan rage ya zamaninin cok otesine yada buyuk bir fiyasko. bunu ancak zaman gosterecektir. bence su anda id tech 5 te id tech 4'un akibetine ugrayacak ve sadece doom 4, quake 5, yeni wolfenstein gibi id titlelari disinda kendine kullanim alani bulamayacak.

    simdi oyunun diger taraflarina yani senaryo, oynanis ve settingin ne kadar basarili islendigine bakalim biraz. id oyunlari senaryo bazinda hic bir zaman guclu olmamislardir. basit bir konsept vardir (doom'da cehennem kapilarinin acilmasi, quake'te strogg insan savasi, wolfenstein'da dogaustu naziler) ve bu konseptin uzerine action bazli levellar insa edilir. amac ta konsept kadar basittir, doom'da hayatta kalmak, quake'te strogg oldurup askeri gorev yerine getirmek, wolf'ta dogaustu olayi cozup tehlikeyi bertaraf etmek. dolayisiyla basit senaryo ve basit amac guzel sekilde ortusur. rage'de ise olayi biraz derinlestirmek istemis id ama kas yapacam derken goz cikarmis ve olup olabilecek en sig senaryo ve konu islenislerinden birine imza atmis. cok cok guzel bir acilis sinematiginden sonra ne oldugunu anlamadan, neyi niye yaptigimizi anlamadan olaya atiliyoruz, olaylarin sonradan yavas yavas acilmasi istenmis ama cok yavan bir anlatim ile konu heba edilmis. oyunun son gorevine kadar amacimizin ne oldugunu bile bilmiyoruz. ordan oraya amele gibi gonderiyolar bizi gorev pesinde. genel olarak senaryoda acik half life 2 etkilesimleri var, combine yerine authority gelmis, resistance var, olayin koku ayni yani. oyun sonuysa "this is just the beginning." modunda, dlc ve devam oyunlari garanti demek isterim ama genel olarak bu kadar sorunlu bir oyuna daha fazla yatirim yapilir mi bilemiyorum.

    gittim gorev aldim, kocaman bi dunya var, gezdim tozdum, konustum ettim olayi da yok, topu topu iki bolgeden olusuyor oyun, her bolgede iste 5 - 6 tane level var ancak bu kadar zaman gelistirilen oyunda bana misin diyen level misal bir skyrim'in orta seviye buyuklukte bir dungeon'i kadar ancak. npc ve gorev sayisi cok cok az. ah be abi, neler bekliyoduk oysa.

    degisiklik degisiklik diye sunulan arac olayinda tek gercek degisiklik yarislar. o da arcade modundan ileri gitmeyen, arac upgrade'i icin gerekli krediyi kazanmak icin yapilmak zorunda olunan ancak hic de oyle heyecan verici bir tecrube sunmayan bir atraksiyon. az biraz mad max tadi veriyor ama genel olarak baska bir hayal kirikligi.

    fps oynanisi ise eh iste, cok cok bir aksiyon yok bu sefer, dusmanlar ne cok tehlikeli ne de cok cok hizli hareket ediyor. karakterimiz de cok hizli degil o nedenle oyun bir quake 2, bir quake 4 aksiyonundan yoksun. daha sakin. silahlar klasik ancak bazilari, ozellikle sniper rifle, kullanmasi zevkli olsa da oyunu fazlaca kolaylastiran unsurlar. normal seviyede oyun hic bir zorluk sunmuyor, daha da kotusu daha ust zorluk seviyelerinde oynamaya itecek kadar eglenceli ve bastan cikarici da degil ne yazik ki. ayrica karakterin 40 cm'lik bariyerlerden atlayamamasi gibi kapali levellarda koridor mantigini devam ettiren ve adami deli eden durumlar da mevcut. ki benim bir oyunda en ama en uyuz oldugum seydir bu. bir id oyununda bu kadar cok kullanildigini gormek uzucu.

    arada beride boss var oyunda, guzel, ama oyun sonu canavari yok. oha! id oyunu lan bu! bfg mermilerini boss'ta kullancam diye sakliyodum cat diye bitti oyun?!?

    oyunun tek buyuk artisi karakter modellemeleri. abi az karakter var ama, lan hepsi mi bu kadar iyi olur. bildigin insan mimikleri var hepsinde, bi de karilar okuz gibi guzel, konusurlarken kendimi gercekten gercek bir insanin karisindaymisim gibi hissettim. subway town'daki bakkal ablayi bi yerden taniyorum ben ama bir turlu cikartamadim. favori karakterim o, lolipopu olayim dillesin beni :)

    toplamda 14 saat falan oynadim sanirim, vehicle jumplara falan cok fazla kasmadim, subway town'da yarislari bitirmedim. sonuc olarak sikildigimi soyleyemem ama cok eglendigimi cok keyif aldigimi da soyleyemem. genel olarak vasat bir oyun, expansionlari disarida tutarsak id'den cikmis en kotu title, benim icin cok buyuk bir hayal kirikligi. gercekten incindim id, sen ki benim gozumde efsane mertebesindesin, bu kadar beklettikten sonra boyle sicmaya hakkin yoktu :'(


    (jupiterianvibe - 1 Mart 2012 08:24)

Yorum Kaynak Link : rage