Çıkış Tarihi     : 02 Haziran 2015 Salı, Yapım Yılı : 2015
Türü                : Aksiyon
Yapımcı          :  Blizzard Entertainment
Yönetmen       : Dustin Browder (IMDB)
Senarist          : Clay Murphy (IMDB),James M. Waugh (IMDB)
Oyuncular      : Jonathan Adams (IMDB)(ekşi), Laura Bailey (IMDB)(ekşi), Dee Bradley Baker (IMDB)(ekşi), JB Blanc (IMDB)(ekşi), Steve Blum (IMDB)(ekşi), Greg Chun (IMDB), Charlet Chung (IMDB), Robert Clotworthy (IMDB), Piera Coppola (IMDB), Jonny Cruz (IMDB), Darin De Paul (IMDB), Grey DeLisle (IMDB), Quinton Flynn (IMDB), Alex Frew (IMDB), Nika Futterman (IMDB), Jennifer Hale (IMDB), Ryan Handy (IMDB), Carlos Larkin (IMDB), Dave Mallow (IMDB), Mary Elizabeth McGlynn (IMDB), Matthew Mercer (IMDB)

Heroes of the Storm ' Oyununun Konusu :
Son zamanlarda sıradan görünen bir grup birey ancak 'özel' kelimesiyle tanımlanabilecek olan bazı yeteneklerini ortaya çıkardılar. Şimdilik bunun farkında olmasalar da, bu bireyler sadece dünyayı kurtarmakla kalmayıp onu sonsuza dek değiştirecekler. Bu sıradanlıktan olağanüstülüğe dönüşüm bir gecede meydana gelmeyecek. Her hikâyenin bir başlangıcı vardır.’’ Sözüyle başlıyor dizimiz. Hepsi de önceden sıradan bir hayat yaşayan, bazıları farklı arayışlar içerisinde olan, bazıları ise normal hayatlarını sürdürmeye çalışan normal birer insandı, ta ki bir gün; aslında çok farklı bir kader için seçildiklerini ve kendilerine hayal bile edemeyecekleri yetenekler verildiğini öğrenene kadar. Aralarından hiçbiri bu yeteneklerini nasıl kazandıklarını ve bu yeni güçleri ile ne yapmaları gerektiğini bilmiyordu, hayal bile edemeyecekleri şeyler yapabiliyorlardı, uçabiliyor, geleceği resmedebiliyor, zamanı durdurabiliyor, zamanda yolculuk edebiliyor, düşünceleri okuyabiliyor, katı cisimlerin içinden geçebiliyorlar ve daha bizim bile bilmediğimiz yeneklere sahip bir çok yeni kahraman dünya üzerinde kaderlerini, seçiliş amaçlarını ve yapmaları gereken şeyi arıyorlardı. Kötülük için kullanılmak istenildiğinde ölümcül sonuçlar doğurabilecek, iyilik için kullanılır ise muazzam şeyler yapabilecek güçteydiler. Ama asıl sorular hangisini yapmakla görevlendirilecekleri, asıl amaçlarının ne olacağı, neden bu güçlere sahip oldukları, ve onlardan istenenin aslında ne olduğu ?


  • "blizzardın biz oyunculara "gecenizi gündüzünüzü skicem uyku haram size" dediği oyun."
  • "ilk gördüğümde heyecanlandıran lakin game play videosundaki unicorn'a binen diabloyu görünce bir anda beni büyük şüphelere düşüren oyun."
  • "bu oyun hakkında tek bir yorumum var.(bkz: orospu nova)zeratul seni de sikicem."
  • "kürt, türk, sosyalist, akp'li, ulusalcı, mhp'li yazarlar için elimde keyler var. yeşili yaksınlar vereyim. ayrımcılık yapanlar ve teröristler yarramı yesin."




Facebook Yorumları
  • comment image

    1.5 aydır alphasını oynamaktayım, level 40a ve kerrigan ile level 10a ulaştım bir kaç konuya açıklık getirmek gerekirse

    -lol ve dotayla kıyaslanması absürd olur çünkü oynanış olarak tamamen farklı. şimdilik 4 farklı harita var ve bu haritalarda çeşitli görevler var bu görevlerin en güzel yanı sürekli diğer takımla karşı karşıya gelmenizi ve savaşabilmenizi sağlıyor.

    -oyunlar maksimum 25-30 dakika sürüyor tabi takımlar oluşmaya başladığında bu süreler çok kısalacaktır. gelen xp de zamanla artıyor.

    -henüz 28 tane hero var ve daha slyvanas, jaina, thrall vs gibi assolistler ortaya çıkmadılar. daha technical alpha düzeyinde olduğu için oyun çıkana kadar bir çok hero daha gelecek. bunları görüp biraz daha heyecanlanmak için

    -alphaya girmeden önce benim de kafamda parayla hero alanların daha avantajlı olacağı düşüncesi vardı ama max olan 10000 gold yani 8eu olan hero ile min olan 2000 gold yani 3.5eu olan heronun gözle görülecek hiç bir farkı ve avantajı yok 2000 goldluk valla (demon hunter) 10000 goldluk nova kadar damage, ne bilim 2000 goldluk malfurion 10000 gold brightwing kadar heal yapabiliyor. tamamen oyuncunun iyi ya da kötü olmasına bağlı.

    -karakterlerin tepkileri dışında beni en çok güldüren şey oyun başlamadan aynı evrenin 2 karakteri yanyana geldiklerinde karşılıklı konuşuyorlar. bir kaç örnek

    tyrande: "setting you free was my biggest mistake"
    ıllidan: "and loving you was mine" duygu seli.

    nazeebo (witch doctor): "there are two of us, have the minions of hell grown stronger?"
    valla (demon hunter): "ı certainly hope not."

    uther: why should ı trust you?
    arthas: ı could always kill you again.

    nova: kerrigan.
    kerrigan: ı am sorry. who are you again?

    zagara: hmmm... you...
    raynor: let's just get this over with

    league of legends ve dota ile farkları için


    (dukeler - 1 Ağustos 2014 00:43)

  • comment image

    kürt, türk, sosyalist, akp'li, ulusalcı, mhp'li yazarlar için elimde keyler var. yeşili yaksınlar vereyim. ayrımcılık yapanlar ve teröristler yarramı yesin.


    (oxsi - 1 Nisan 2015 15:51)

  • comment image

    eger ki bot veya topta pushlayan bir raynor veya tychus gorurseniz buyuk ihtimalle rustur. ıkisi de assassin'e gore cok gucsuz (aslinda her herodan) oldugundan dolayi oynayan oyuncular heralde kendini falan specialist saniyor. marksman kasmaya calisan tipler de var 15 dakika. ulan 15 dakikada kastigin 20 bonus damage neyimize yaricak defalarca objective kaybettikten sonra ? ayrica tassadar ve sonya da baslica ruslarin sevdigi herolardandir.

    yeni baslayanlara kesinlikle raynor, tychus ve anub'arak i onermiyorum. su an bu herolar cok gucsuz ve bir ise yaramiyor. sonya da ayrica gucsuz ama bir isler yapabiliyor. bir dusunun karsinizda raynor var sahsen ben korkmadan kafa atiyorum. raynorun bir damage i yok. belki ultisini acarsa objectiveden bir sure uzaklastirabilir o kadar. ama karsida bir illidan hayal edin ya da bir zeratul. kafa atmaya tereddut edersiniz. tychus da ayni sekilde. raynordan daha iyi damage i var ama cok kolay oluyor. barzo bir hero. ruslarin sevdigi tarzdan.

    warrior olarak uzak durulmasi gereken dedigim gibi anub'arak ve sonyadir. fiyat/performans olarak en iyi warrior su an etc'dir. ondan sonra diablo'dur. diablo dogru oynanirsa hero damage da birinci olmaniz kacinilmazdir. ıki tane cc'si olan bir hayvandan bahsediyoruz. stitches ise bu patchten once cilgin atiyordu fakat su an tank buildi ile bir seyler yapilabilir ama eski etkisi yok kesinlikle. yine de cok guclu bir hero. bir baska iyi warrior ise tyrael. kaliteli bir warrior kendisi. ultisi ile cok iyi lockdown yapabilirsiniz. valla mi gozuktu ? basin ultiye abanin 5 kisi nerden geldigini sasirsin. son olarak onerecegim warrior ise chen. yuksek rankler'de nasil basa cikilcagindan dolayi dikkatli oynamak gerekse de yuksek rank harici her oyunda dogru oynanirsa cilgin atabilen hero. yuksek rank'te ise karsi da stun, silence vb yoksa zaten kazandiniz sayin. oldurmesi cok zor bir hero oluyor. eger karsi da cok cc varsa kesinlikle secmekten kacinin. dusuk ranklerde ne zaman chen'i stunlamayi bilmediklerinden dolayi sabah aksam icip sabaha kadar tanklayabilirsiniz. cok zevkli bir herodur fakat opsiyonel bir warrior. damage i biraz dusuk gelebilir fakat oyunun en durable herosudur.

    assassin olarak tavsiye edeceklerim nova, zeratul, jaina, valla ve illidandir. assassinler genel olarak glass cannon olduklarindan dolayi nova ve jaina ile oynamak biraz dikkat gerektiriyor. ıllidan, zeratul ve valla'nin kacis skilleri oldugundan dolayi daha kolay kacabilirsiniz. yine de 5 kisinin ortasina kafa atmaktan kacinin. ıllidan genellikle late gamede ve saglam support ile teke tekte affetmez. mana sorunu yok zaten. nova ile ise dogru oynarsaniz late gamede triple tap ile tum takimi dagitabilirsiniz. cogu yeni baslayan kendini full gorunmez sandigindan bir tassar'in skilliyle ya da akilli oyuncunun novayi gorunur yapmasindan sonra ami gotu dagitabiliyor. sonucta escape skilli yok. zeratul ise mobility'si yuksek ve hayvan gibi bir dps yapan bir assassin. kotu oynayanin elinde cok fazla olebilen, oyunun amina kotu anlamda koyabilen bir hero. ıyi oynarsaniz oyunun akisini degistirmeniz ulti ile cok mumkun. zeratul'un void prison'u oyunun en etkili skillerinden biri. 3 kisiyi arkada void prison'a hapsedip front linedakilerin isini bitirmek gibi olaylar yapabilirsiniz. ya da boss calabilirsiniz. sizin hayal gucunuze kalmis. late game de en tehlikeli assassinlerden biri. zeratul'un genelde olayi cleave atip kacmak. right click build giderseniz cok stunli takimda gotunuzden kan alinmasi mumkun. jaina ise son patchten sonra ucusa gecen herolardan. full kombosu ile her assassini cok rahat oldurebilirsiniz. tam bir glass cannondur fakat cok yuksek burst'u olan bir hero. kaliteli bir assassindir. valla icin pek soylenecek bir sey yok. kolay hero. etc'nin ayni fiyatinda ve efektif bir hero. son olarak thrall'i da tavsiye ediyorum. her melee assassin gibi cok dikkatli olmak gerekiyor oynarken.

    gelelim supportlara. diger mobalara gore oyunun her dakikasina scale olan supportlar oldugundan dolayi oynamasi diger mobalara gore cok daha zevkli. support oynayarak cok rahat oyunu su an icin en iyi supportlar sirayla rehgar, brightwing, uther, malfurion. lili de tier listelerine gore cok iyi fakat bana hitap etmeyen bir hero. oyunun sonuna kadar qqqqqq diye takiliyorsunuz. bu saydiklarim defansif supportlar. ofansif supportlar cok iyi zaten hic bir zaman para kaybi degil. ofansif supportlar tyrande ve tassadardir. tyrande patchden sonra biraz oynanis sekli degisse de hala cok iyi bir hero. tassadar ise archon'u ile cok can yakabilir. cok kaliteli bir supporttur her ne kadar ruslar oynasa da. rehgar'in healing ultisi oyunun en iyi healidir. her ne kadar defansif support dediysem de her iki role de dogru oynanirsa uyabilir. bir kucuk not ise lili’nin ultisi stun ile bozulur iken, malfurion’un ultisini hic bir turlu bozamazsiniz.

    specialistler tartismasiz oyunun en eglenceli rolu. hangisini begenirseniz onu alin diyorum cunku etkili oynadiginiz surece her specialist guclu. her specialistler birbirinden eglenceli zaten. sabah aksam pushlamayip, objectivelere gitmeyi unutmadiginiz surece basarili olursunuz. azmodan’in dunklariyla eglenebilirsiniz, murky ile birilerini tuzaga dusurup octagrab combosuyla direk oldurebilirsiniz. abathur’u anlatacak kelimeler bulamiyorum. anlatilmaz yasanir bir hero kesinlikle. the lost vikings’te abathur kadar zevkli. early game’de biraz gucsuzler fakat late game de cok saglam oluyorlar. genis oynanis stili olan bir hero kolay bir hero degil kesinlikle ama kazandirdigi exp takima inanilmaz. zagara bence oyunun en iyi pusherlarindan biri. ayrica herolara vurdugu damage skiller tutturulursa cok saglam. tek basina lane de birakirsaniz sizin forta dayanir ruhunuz duymaz. dedigim sylvanas icin de gecerli. tek birakirsaniz fortunuza kadar dayanir. sylvanas da mobilitysi cok yuksek bir hero ve teke tekte tehlikeli olabilir her ne kadar squishy olsa da. sgt hammer ise nova ile birlikte oyunun en sinir bozucu herolarindan biri. yasayip gorebilirsiniz nasil bir sey oldugunu. yine de cok canlar yakan bir hero dogru positioning ile. gazlowe bazi maplerde cilgin atan bir specialist. robogoblin trait’i ile bu arkadasta forta kadar dayanabilir. turretlari zaten kuleleri tankliyor yeterince o arada 5-6 vurusta en fazla bi gate indirebiliyor. sylvanas ise towerlari 1 saniye uyutarak pushluyor hic bir mana harcamadan. azmodan ise oyunun en fazla hp’si olan herosu oldugundan o da bir nebze tanklayabilir. lazeri baya can yakiyor bu arada.

    bilgilerimin kaynagi aylardir takip ettigim heroes of the storm sayfasi ve tier listeleridir. beta keylerin sayfayi doldurdugu baslikta bilgilendirici bir yuzeysel yazi yazayim istedim. umarim birilerine yardimim dokunur. buildler icin www.hotslogs.com’u tavsiye ederim. win rateleri ile buildleri gorebilirsiniz. bu oyunda build cok onemli arkadaslar. oynanis tarziniza uygun olan buildi kucuk modifiyelerle de kullanabilirsiniz.


    (aerodynamic - 11 Nisan 2015 06:16)

  • comment image

    iki gündür oynuyorum. ilk hero olarak illidan aldım oynaması çok hoşuma gitti.

    o değil de, senelerce yok lol yok mol, ne stres çekmişiz be. yok efendim creep'e last hit yap ki para gelsin. git parayla bot al, bok al. vay efendim neden ward almamışız? vay efendim o item alınır mıymış?

    hadi onları doğru yaptık diyelim, elli saat teke tek savaşırsınız biri gelir ks yapar. daha bunun rune sayfası var falan filan işte köpek ısırdı, ebru gündeş'i çok severim, yarın türkiye çapında ayaklanma var. demem o ki aga sikerler ya kafa rahat olacak. bütün bu ıvır zıvırdan kurtulmak ne kadar güzel bir duyguymuş ya.

    şu gözünü sevdiğimin oyununda da yarıda çıkan falan oluyor. ya da yardım etmeyip mal mal izleyenler oluyor. ama kafa baştan rahat olduğu için hiç kızmıyorum lan. hiç diğer oyunlardaki gibi dellenmiyorum. bir maç çok kötüydü, resmen tecavüz ettiler. ama gene de kafam rahattı olm. kazanınca 30 gold kaybedince 20 gold. oh beee.

    blizz diğer mobalardaki oyuncuyu kanser eden negatif özellikleri çok iyi tespit edip siktirle oyundan çıkarmış. resmen ali ağaoğlu gibi girmiş town'a. orda silah satan dükkanları basmış. siktirin gidin kapatıyom dükkanınızı demiş. yok bundan sonra item mitem satmak. burda insanlar oyun oynayacak. iki tane büyücüyle cüce sebeplenecek diye bu insanların oyununu bozdurmam demiş. helal olsun beee.


    (mercyrium - 4 Haziran 2015 03:40)

  • comment image

    ay ay prolar gelmiş. ühü ühü siz çok pıyosunuz abi, bize de yaydım edey misiniz?

    işte klasik insanı oyundan soğutan bir moba oyuncusu. kendisi tam bir strateji uzmanı. tabii stratejiden anladığı champion'ı eline verildiğinde kendi takımına sövmek, tek tek kim ne almış bakıp "o item alınır mı mal!?" diye sövmek, öldüremeyeceği adamı öldürdüğünüzde ks diye ağlamak ve iki kişiye yarı health'le dalıp sonra ölünce niye yardım etmedin diye çıldırmak.

    bunlar öyle iyi moba oyuncularıdırlar ki bu oyunun stratejik derinliği onlara az gelir. o zaman artık adınızı duymayı bekliyoruz turnuvalarda.

    blizz diğer mobaların gereksiz ve oyunun temposunu düşüren, takım oyununu bariz bir şekilde bozan (aynı lane'deki arkadaşınızla gold için creep kavgası yapmak, kill kavgası yapmak gibi) özelliklerini çıkarıp rafine ve tertemiz bir oyun ortaya koymuştur. eğer bu oyunun stratejik derinliği sizi kesmiyorsa, micronuza ve götünüze o kadar güveniyorsanız çıkın gösterin kendinizi abi. ama yok anca adam küçümsemek, kendini gosu oyuncu zannetmek falan filan işte. bildiğiniz insanı lol'dan soğutan çenesi çok, kendisi bok tipler.

    şimdi blizz'e mail atıyorum "merhaba sevgili blizz, burada vizyonu çok geniş bir arkadaş oyunun rekabetçi özelliklerini yok ettiğinizi, casual as fuck (bunu ayrıca tercüme etmeme gerek kalmayacak neyse ki) bir oyun yaptığınızı düşünüyor. haklı olabilir. çünkü siz, e-spor'un ağa babası olan starcraft gibi bir oyun yapmadığınız için bu işlerden anlamazsınız. projeniz hakkında fikir almak isterseniz sizi kendisine yönlendirmekten mutluluk duyarım."

    artık belki de blizz'e oyun yapmayı sen öğretirsin. biz de "blizzard liseli genci milyon dolarlık anlaşmayla işe alıp, özel jetle amerika'ya getirtti." gibi haberlerini duyup gururlanırız amk.

    edit: hahaha kendi cümlelerini kur öyle gel ezik. belki o zaman cevap veririm.


    (mercyrium - 4 Haziran 2015 21:03)

  • comment image

    blizzard'ın böyle bir oyun çıkararak ne başardığını anlamak için bu oyuna alıştıktan sonra league of legends'a geri dönmek ve karşılaştırmalı bir analiz yapmak gerekiyormuş. (kısa süreli dota dışında oynadığım tek moba lol'dü, o yüzden yazının kalanı lol ile karşılaştırmalı bir perspektiften yapılacak)

    hayır, hots'ta lol'e dair herhangi bir şeyin eksikliğini hissetmiyordum, sadece nocturne, zed gibi çok sevdiğim herolarla oynamayı özlemiştim. hots'tan lol'e geri döndüğümde ise, kendimi cennetten cehenneme sürgün edilmiş gibi hissettim. lol'de yaşadıklarımı anlatma zahmetine hiç girmeyeceğim, league of legends başlığında çarşaf çarşaf yazılmış zaten, açın oradan okuyun.

    hots'tan iki oyunluğuna lol'e geri dönünce anladım ki, oynanabilirlik ve oyundan keyif alma açısından heroes of the storm harika bir moba olmuş. sadece maç bitiminde sigara içerken, ya da arkadaşlarınızla konuşurken "ulan son tf'de zed'i ne kitledim vayne'e yaklaşamadı bile be" derken değil, oyun esnasında ve oyun bittikten sonra yeni hero seçerken alınan keyiften bahsediyorum. bildiğin "güzel" ve "eğlenceli" bir oyun olmuş, sanki moba değil arkadaşlarınızda fifa atıyorsunuz. sinir stres desem hiç yok değil, ancak lol'ün yanında gerçekten devede kulak kalır. lol'deki sinir katsayısının 10'da 1'i hots'da ancak vardır desem lol lehine bir abartı yapmış olurum, varın gerisini siz düşünün. başıma ne gelirse gelsin, nasıl bir oyun geçirirsem geçireyim, oynamaya ve bir maç daha atmaya dair o heves kolay kolay geçmiyor.

    karşılaştırmalı iki örnek üzerinden açıklamak daha kolay olacak, ki iki örnek de farazi değil, bizzat başımdan geçmiş olaylar. şimdi gözünüzün önüne iki manzara getirin:

    1. manzara lol'den: dk 20, skor bizim takım lehine 16-4. ben nocturne jungle gidiyorum, benim skorum da 9-0. 2 dragon 2 de kule aldık. sürekli counter jungle yaptığım için rakip jungle (sejuani) benden 3 level geride ancak tek gank deneyebildi, onda da double kill verdiler. yani oyuna dair her şey tıkırında görünüyor ve bu manzara en başta benim eserim.

    2. manzara da hots'dan: tam 5 lvl gerideyiz, adamlar bizden 2 talent önde. kafamızı çıkardığımız an ölüyoruz. temple'ların ikisini de onlar alıyor, 3'e 2 bölüşmüşler. biz 5 kişi 2 kişi girdikleri temple'ı basıyoruz, 4 kill verip 1 kill bile alamadan tırıs tırıs kaçıyoruz. ezile ezile yenilmenin sözlük tanımıyız yani.

    bu iki oyunu oynarken hangisinde daha çok keyif aldın diye sorsanız gözüm kapalı 2.si derim. zerre abartıyorsam beni league of legends türkiye server'ının bronze 5'ine zincirlesinler. çünkü biliyorum, lol'de işler sarpa bir sarsın o zaman cümbüşü seyreyleyin: "report nocturne", "oç noc bi kill salmadı", "al amk herifler baron alıyo oç nocturne izlesin", "jung farkı"... halbuki hots'da biliyordum ki bu tarz oyunlar çok sık olmayacak, o yüzden bir an önce yeni oyuna girmek istiyordum. kaldı ki böylesi ezildiğimiz bir oyunda bile eğlenebilmiştik: bizim murky tek kill dahi alamamıştı, zaten oyunda aldığımız toplam 3 kill vardı, onlarda da yokmuş garibim. biz de bütün takım kenetlendik murky'ye kill aldırmaya uğraştık, murky'nn kill alması takımımız için bir namus meselesi oldu, murky kill almadan bu maçı bitirmeyecektik. o murky o kill'i alacaktı arkadaş! sonunda o murky o kill'i aldığında takımdaki o muzaffer havayı, murky'den yağan "thank you guys artık benim de kill'im var omg" mesajları, gerçekten de anlatılmaz yaşanır.

    aradaki bu farkın en büyük sebeplerinden birisi kullanıcı kitlesi. hani hots için diyolar ya, "lol'ün yerini almaya çalışmıyor zaten" diye, çalışmasın da zaten. lol oyuncuları lol oynamaya devam etsin, sakın gelmeyin lan hots'a. gelirseniz blizzard'a mail atıcam eski lol oyuncularına chat özelliğini yasaklasınlar diye. 1 aydır hots oynuyorum, tanık olduğum (başıma gelen değil, tanık olduğum) flame sayısı 10'u geçmez (bu rakam lol'de 1 maçta başınıza gelir). onlardan da birkaç kuple aşağıya yazayım da ne kadar ciddiye alınabilir olduklarına kendiniz karar verin:

    -omg noob tassadar sup with 0 heals, tassadar idiot!
    -report murky for feeding! (aha eski lolcü)
    -(bir adet nova'dan)omfg fucking muradin her tf'de beni görüyo kesin hile yapıyo ben artık maçtan çıkıyorum fuck this game! (karşıda tassadar var)
    -report abathur afk all game! (aha bu benim başıma geldi ahuahuahauhahahaha)
    - idiot jaina, doubleoon yüzünden her seferinde beni lane'de yanlız bırakıyo ölüyorum
    - useless zeratul, kafasına göre lane gezip beni yanlız bırakıyo, report this idiot!

    "eğlenceli" demişken, specialist sınıfına ayrı bir parantez açmak gerekiyor sanırım. lol'de mainim jungle'dı, her ne kadar spec jungle'dan farklı bir class olsa da en azından yaratık kesmek ne demek onu biliyorum. o yüzden biraz değişiklik olsun diye spec herolara uzak durdum başlarda. yalnız arkadaşım, o murky nedir (trailer'ı zaten efsane) nasıl troll ve eğlenceli bir herodur o öyle? yumurtasını bulamadığınız zaman split push'a veya tf'ye 5 sn'de geri dönen, attığınz kombonun 3/4'ünü boşa götüren, hedef aldığınız zaman tam bir cooldown israfı olan ve sıçarak damage atan bir kurbağadan bahsediyoruz. ya da abathur, nasıl bir herosun sen, nasıl anlatsam ben seni. bir oyun karakteri değil, adete insan beyni için tasarlanmış bir brain gym, oynarken insan beyin damarlarının açıldığını hissediyor. support'u warrior'ı bir kenara bıraktım, böyle atipik herolar için gold kasıcam bi süre. sırada lost vikings var, o gemiye bindikleri ultisini atıp söyledikleri o efsanevi türküyü her maç kulaklarımla duymak istiyorum. yemişim hero league'i sıralamayı.

    ha şu oyunda hiç mi sinirlenmiyorsun? elbette sinirleniyorsun. nova + zeratul'dan üst üste 3 tf'de tek bir skill dahi atamadan (jaina ile) tek yiyince, sylvanas immortal kesmeye 1 kere dahi gelmeyince, tyrael defalarca uyarılmasına rağmen ultisini (judgement) ısrarla muradin'e atınca... elbette o ekranı kırasım geliyo. ancak bu tarz durumlar hem oyunun geneline hem de lol'e kıyasla çok daha düşük bir oranda.

    sonuç olarak, benim gibi, meta/elo sallamayan, okuldan/işten geldikten sonra kafa dağıtmak için birkaç maç atan insanlar için biçilmiş kaftan olmuş heroes of the storm. teknik detaylara hiç girmeden gönül rahatlığı ile söyleyebilirim ki, bir kullanıcı gözünden oyundan alınan keyif temelinde muhteşem bir oyun olmuş. emeği geçen bütün blizzard çalışanlarına selam olsun.

    ekleme: hay benim şom ağzıma. şunu yazdım ya, flamer'ın ırkçısı denk geldi. "pls no focus on johanna" demem sonrası nereli olduğumu sordu ne alaka ise, sonra da "en azından beynim kebap ile dolu değil" dedi. ben de yanıtladım "doğru seninki kebap ile değil patates ile dolu", sonra da ekledim "rus olduğun için değil, ırkçı olduğun için".

    ekleme 2: murky'nin trailer linki eklendi


    (culpa lewis - 27 Temmuz 2015 04:50)

  • comment image

    --- önsöz ---
    merhabalar sevgili sözlük. okumak üzere olduğunuz entry heroes of the storm isimli oyundaki naçiz deneyimlerimi ve gözlemlerimi içerecektir, bi hayli uzun olacaktır ve bu önsöz de siz bu şirketin oyunlarıyla * ilglienmiyorsanız okumamanız için yazılmıştır.
    --- önsöz ---

    öncelikle heroes of the storm nedir diyenler için hazırlanmış şu mini lore videosunu izlemenizi tavsiye ederim
    lore in a minute

    şimdi maplere gelelim closed beta'da başladım ben oyuna, başladığımda var olan mapler; blackheart's bay, dragon shire, cursed hollow,tomb of the spider queen,sky temple,haunted mines ve garden of terror idi, bunlardan başlıyorum o yüzden

    1- blackheart's bay: kamplardan ve zaman zaman ortaya çıkan 5 gold içeren sandıklardan topladığımız altınları, haritanın tam gözüne yerleştirilmiş kaptana ödeyip düşmanlarımızı bombalıtıyoruz olayı bu. şu sıralar çok sıkılmakta olduğum dengesiz bir map blackheart's bay dengeler çok çabuk değişebiliyor, yendim sanarken 3 dakika içinde defeat olabiliyorsunuz. şimdi şöyle bir önerim var bu haritayı oynayacaklara oyun başında es kaza bol keseden altın elde ederseniz koşa koşa bütün paranızı kaptana yatırmayın, bu size oyunu %90 kaybettirir. çünkü siz sırasıyla 10-12-14 altını yani toplamda 36 adet altını adamların ilk 3 kalesini yıkmak için harcarken altın vermeniz gittikçe zorlaşacak ve diyelim ki sizin core'a saldırmak için 26-24 altına ihityacınız varken rakip takım boş durmayıp ön saflardaki kaleleri el yordamıyla yıkmışsa, sizin core'unuza saldırmak için 16 dan fazla altına ihtiyacı olmayacaktır. bunun dışında haritada koşmanız gereken meseafe çok uzun olduğu için, bir dengesizlik ögesi olarak bunu gösterebilirim mesela siz kendi kendinize bot pushluyorsunuz diyelim, bir boss almaları demek siz ne olduğunu anlayıp oraya gidene kadar boss'un hiç zarar görmeden yolu yarılaması demektir, bu da dengeleri bir anda alt üst edebiliyor. küçük bir öneri daha, tüm binaların canına sürekli dikkat edin parayı ödediğinizde kaptanın henüz focuslanmadığı az canlı bir yapı varsa, kaptan oraya dönmeden yıkmaya bakın ne kadar tasarruflu top kullanırsanız o kadar iyi.

    2,3-dragon shire ve garden of terror'ü birlikte işleyeceğim: genel olarak görevi yapıp sonucunda ortaya çıkan boss'u takımınızdan birinin kullanması ve karşı tarafa saldırmasına dayanan haritalar. garden of terror'ü de çok sevmiyorum ben, (bu sadece benim düşüncem olmasa gerek ki diablo haritaları gelirken garden of terror ve blackheart's bay'i disable etmişti blizzard *** ) şimdi bu harita için söyleyebileceğim en önemli şey bineğiniz yok edildiğininde ya da süresi bittiğinde kaçabilecek bir hero'ya sahip değilseniz ***** hödüklük yapıp binmeye çalışmayın, önemli bir anda nedensiz ölümünüz garantili defeat anlamına gelir. quest geldiğinde takımı 2'ye bölün 4-1 düzeninde örneğin spec alt taraftaki ormandaki küçük kamplardaki bitkileri temizlerken aceleyle size katılacak halde olsun ve siz de bir an önce üstteki her şeyi temizlemeye çalışın eğer onlardan önce keserseniz boss'u hemen aşağıya koşun. 2. senaryo oldu da sizin 4 kişi girdiğiniz ormana geldiler onların takımı hemen rambo olmayın, biraz ölçün güçlerini, yenemiyorsanız hemen spec'inizin yanına koşun. dragon shire için ise diyebileceğim tek bir şey var garden'daki binme önceliği aynen geçerli bir de dragon'a binme hevesiyle arkadaşlarınızı shrine'larda ölüme terk etmeyin yardımcı olun birbirinize bir de binmek için ecele etmeyin mesela dakika 14 ise 15'i kesin bekleyin zira dakika 15 olunca dragon knight güçleniyor.

    4-cursed hollow: haritadaki belirlenmiş bölgelerde rastgele çıkan relicleri toplayarak karşı takımı lanetlemek ve kafe göz girmek üzerine dayalı bir harita. kampların kontrolü tüm haritalardan daha önemli burada bana göre. ilk relic için asla çok fazla kill vermeyin alamıyorsanız adam olun bırakın. aslında her zaman relic feda etmeyi bilin. en güzel vuruşlardan biri de şudur; diyelim ki kimse lanetlemeye yakın değil durum 1/3, 1/3 ya da onun gibi şeyler ve levelleriniz 13 üzeri. çıkan ilk relic'i alsanız da kaybetseniz de eğer riskli bir ortamda değilseniz bir sonraki relic çıkana kadar bir boss alacak vaktiniz oluyor ve bu boss karşı takımı siz boss'u aldıktan 10-20 saniye sonra çıkacak relic'i almak ya da boss'u öldürmek arasında seçim yapmaya zorluyor eğer relic'e gelirlerse bilin ki daha iyi, tutun onları, dövüşün ama ölmeyin bırakın boss direnç görmeden yıksın onları, boss'a giderlerse de relic size kalır win/win yani anlayacağınız.

    5-sky temple: haritanın 3 bölgesine sabitlenmiş templelar açıldığında o bölgeyi domine edip templeları karşı takımın binalarına saldırtmak üzerine dönen bir harita, cursed hollow'daki boss taktiğini daha zor da olsa burada da uygulayabilirsiniz. onun dışında temple bırakıp exp soak etmeye çalışacağınız zamanı iyi bilmeniz lazım, her haritada olduğu gibi burada da amerikan tarzı savaş taktikleridediğimiz kuralsızca saldırıp, anlamsızca ölmek ancak kaybetmenize neden olur. onun dışında çok aksiyonlu bir harita değil bu sky temple işlerin yavaş gerçekleştiği ama hiç kaleniz kalmadıysa ilk açılan temple ile core'unuzun yok olacağı riskli bir map misal blackheart's bay'de hiç binanız kalmasa bile düşman öderse %16 da mı ne kalıyor core'un canı döndürebilmek için bir ihtimal daha yani, burası öyle değil ama.

    6,7-tomb of the spider queenve haunted mines'da aynı anda geliyor: quest amacı düşmandan çok * ya da düşmandan önce, belirlenmiş bir sayıda * belirlenmiş itemi toplayıp boss/bossları uyandırmak, spider queen için de blackhearts bay için dediğimin aynısını diyeceğim elinize çok gem geçerse hemen harcamayın birazcık lane ittirin ki boşa gitmesin kolay para karşılığı kazandığınız spiderlar. haunted mines için biraz daha karmaşık bir şey anlatacağım, bunu hiç matematiksel olarak gözlemlemedim, zamanında bir arkadaşım söylemişti bana, hala öyleymiş gibi geliyor o yüzden paylaşayım. ilk golem 60, ikincisi 70, üçüncüsü 80, dördüncüsü 90 skulldan sonra güçlenmiyor o yüzden daha ilk golemden 100 yapma hevesiyle kampları kaptırmayın. 50-60 arası bir şey aldınız mı çıkın gidin. kaybedeceğiniz kesinse fazladan skull almak hırsıyla ölmeyin, risk almayın. bir de diyelim çok kötü durumdasınız bütün binalarınız yıkılmış, golem direk core'a gelecek ve es kaza adamlara 100 skull verdiniz, gaza gelip onların core'a gitmeyin geri dönerler core altında affedersiniz sikerler sizi gelir yenerler. 100 skull golem core yok olmadan durdurulabiliyor önünde hiç bir engel olmasa bile, def atın ve bir gün daha yaşayın şansınızı denemek için.

    gelelim son gelen 2 map'e infernal shrines ve battlefield of eternity

    8- battlefield of eternity: savaşıp savaşıp birbirlerinden 1 heal bile götüremeyen 2 noob immortal'a aciz kullar olarak yardım ettiğimiz map, eğer adamları çok acayip ezmiyorsanız şunu bilin ilk 3 immortal'a ilk saldıran kazanır. def atmaya çalışmayın siz def ile can kaybederken onlar düşük spawn timeları ile tam gaz üstünüze gelecekler ve sonunda kaybedeceksiniz. ama level 13,16 (10 leveldan başlayarak sizin insiyatifinizdir 13-16 arasına kadar def yapıp yapmamak) arasına geldiğinde ilk başta kırılmaz bir pozisyon alıp def'e oturun win sizin olacaktır küçük padawanlar.

    9- infernal shrines: haritada yerleşmiş 3 adet shrinedan dışarıya çıkan cehennem minionlarını öldürüp abilerini sinirlendirip dışarıya çıkarmaya çalıştığınız map. bu harita için söyleyeceğim tek bir şey var sevgili dostlarım ! aoe ! hemen aklıma gelmişken kendimle çelişeyim; tanksanız ya da azmodan gibi kamyonlarla oynuyorsanız kendinizi siper edin punisherlara binalarınıza saldırmalarından yeğdir

    ve yeni eklenen

    10-towers of doom: aslında cursed hollow ile benzerlikler gösteren bir map olmakla birlikte, yenilikçi bir yapısı olan tabiri caizse cho'gall'in map versiyonu olmuştur. nasıl mı? şöyle ki; karşı tarafın kalelerini yıkmanıza gerek yok ama eğer yıkarsanız yıktığınız yere sizin kaleniz inşa oluyor! çok çılgın bir map ve dengesiz olması muhtemel sadece bir el oynamış olmamla birlikte gayet keyif aldım. hızlı ve akıcı bir harita

    son olarak harita taktikleriyle iligli bir şey ekleyeyim, eğer 4v5 fightları idare edebiliyorsanız ya da çok ezilmiyorsanız, bırakın specleriniz ya da raynor gibi herolarınız size exp kazandırsın az sabredin her fight'ı kazanmak zorunda değilsiniz exp önemli.

    şimdi herolarımıza gelelim;

    1- abathur: (bkz: #32645728) oyundaki en özel speclerden biri. oynanması görece zor ama oynanışı hakkında hiç bir fikriniz yoksa kaybetmenizin nedeni sizsiniz başka insanları suçlamayın. minimap hakimiyetiniz yoksa, oynamayın. yumurtladığınız minik zergleri her haritada talent seçiminizin merkezine koyabilirsiniz. takımınızda özellikle illidan gibi auto attack zeminli dps herolar varsa kesinlike adrenal overload almalısınız ve asla range heroların üzerine konmayın eğer shield basmak gibi bir niyetiniz varsa ayrı. oturacağınız yerleri çok özenle seçin bir gözünüz sürekli kendinizde olsun, zerglerinizin yürüme mesafesini düşünerek oturun ki sürekli exp almaya devam edebilesiniz.

    2- anub'arak: (lore'u ben ekleyeceğim bir baba yiğit çıkmaz ise) sanırım iş yapamayacağınız bir harita var ise bu hero ile o da infernal shrinestır o da cocoon'u feda ederseniz (ki etmeyin) geçer. çok etkili bir hero cocoon ile birlikte 3 adet cc'si var bu da anub'arak'ı neredeyse saf cc haline getiriyor. size tavsiyem şu şekilde olacak, assault scarab,legion of beetles,leeching scarabs,cocoon,burning rage,imposing presence,rewind
    trait talentleri açıklayacak değilim deneyince görürsünüz, cocoon'un ne kadar iyi bir ulti olduğu sizin onu ne kadar akıllıca kullandığınıza bağlı (yani mesela karşınızda bir adet lt morales varsa atın kafasına görün bakın ne oluyor ama karşıda bir adet kael, bir adet morales, bir adet johanna varsa ve tutup johannaya atarsanız hata yaptınız demektir. valla varsa ultisini açtığında atın kafasına, li li de aynı şekilde örnekler böylece gider), burning rage fazladan dps için imposing presence zaten... rewind ise 3 olan cc'nizi 5'e çıkararak sizi adeta bir panzere dönüştüren şey.

    3- arthas: (bkz: #44989723). arthas oldukça komplike * bir hero, seçeceğiniz her talent oyunun gidişatına aşırı derecede etki ediyor. o yüzden çok fazla açıklayamayacağım bu en sevdiklerimden bir warcraft karakterinin talentlarını, en zoru da ulti seçmektir cc'ye mi yoksa sustain'e mi ihtiyacınız olduğuna karar vermek. aslında arthas'ın tüm talent seçimleri buna dayanıyor. cc/aoe dmg'e mi ihtiyacınız var yoksa sustain'e mi buna karar verdiğiniz anda talentleri istediğiniz gibi seçmeye başlayabilirsiniz.

    4- azmodan: (bkz: #25841467) sevgili sözlük ben bu şişkoyu oynayamıyorum becerebilen varsa bana bi anlatsın da deneyimlerimi paylaşayım. gözlemim ise; nasıl yapıyorlar bilmiyorum ama tam bir ss tam bir panzer tam bir pain in the arse bu azmodan doğru oynanınca. quest yapayım dersin fortunu yıkar, fort'u savunayım dersin bi bakarsın başka lanede minionları pushlamış öyle nalet bi şey.

    5- gazlowe: ( yine lore'u ben ekleyeceğim bir baba yiğit çıkmaz ise): gazlowe çok sağlam bir spec herosu lakin şöyle bir şey var çok; çeşitli mapler için çok çeşitli buildlere sahip gazlowe bu yüzden size önerim youtube karıştırmanız bol bol. binbir türlü buildi var desem yalan söylemiş olmam

    6- illidan: (bkz: #29288825) illidan fail olma ihtimaliniz çok yüksek bir herodur. evasion'unuza güvenip çok zıplarsanız oturturlar yerinize. (bkz: klasik illidan malubiyetleri)(bkz: warcraft 3'ten wow'a illidan failleri) benim kişisel tercihim extreme bir durum olmaz ise şu şekilde shadow shield,fel reach, first aid, the hunt, lunge, second sweep, nexus blades.

    7- jaina: (bkz: #1776268) ben bu heroyu oynuyorum. oynuyorum da hiç bir zaman dilediğim gibi dps yapamadım sorun nedir bilmiyorum. o yüzden ahkam kesmeyeceğim.

    8- johanna: (pek çok diablo karakteri gibi johanna'da heroes of the storm için kişileştirilmiş bir karakter sağlam bir lore'a sahip değil): kendisi en durdurulmaz tanklardan biri, şöyle ki hatuna cc işlemiyor bu da bir tank için büyük avantaj. johanna'da arthas gibi değişik talentleri değişik şekillerde oyunu etkileyen bir hero yalnız ulti olarak falling sword almayın rica edeceğim.

    9- kael'thas: (bkz: #9884329) kael herhalde oyundaki en iyi dps şu an burst desen bunda, aoe desen bunda, cooldownlar da jaina kadar yüksek değil değmeyin paşanın keyfine. inanılmaz etkili bir hero yanlışlıkla yan yana durursanız bir fight anında phoenix, chainbomb, flamestrike combosu yiyip ne olduğunu anlamadan mega kill'e kurban gidebilirsiniz. tercih ettiğim talentlar 2 duruma göre şekilleniyor "bana çok focuslandılar abi" ve "oha kimse bana focuslanmıyor lan". ilki için; mana addict, nether wind, fission bomb, phoenix, chain bomb, arcane barrier, bolt of the storm eğer kimse focuslanmıyorsa 4 levelde nether wind yerine gathering power, 16da arcane barrier yerine backdraft alıverin.

    10- malfurion: (bkz: #1776406) malfurion'un bu oyunda başka bir adı olsaydı sustain olurdu. ayaklı fountain gibi bir şey kendisi, bu heronun talentlarını 2 duruma göre oluşturuyoruz, takımın manaya ihtiyacı var mı, yok mu? bu soruyu kendimize soruyoruz mesela takımda kael, jaina, arthas gibi sürekli mana açlığı çeken herolar varsa heal gücümüzün çok azını feda ederek manaya yatırıyoruz.
    talentlar şöyle ilk olarak manaya ihtiyacı var mı takımın, yok mu bakmaksızın şu iki talent arasında bir seçim yapmanız gerek harmony, shan'do's clarity hatta tercihen bazı durumlarda scouting drone bile alınabilir ben genellikle shan'do's clarity'yi seçiyorum. sonra 4 levelda manaya olan ihtiyaca göre rampant growth ve versatile arasında bir seçim yapıyoruz. levellarımız 7yi gösterdiğinde zor bir seçim bizi bekliyor olacak enduring growth malfurion'u ayaklı fountain yapan şeydir ama karşı takımda murky gibi tüm fightları cc'si ile zora sokan herolar varsa, bu durum sizi cleanse'i düşünmeye zorlayabilir. 16 levelda bir seçim yapmanız gerekecek tekrar ama onun dışında level 10 tranquility, 13 life seed (zaten wow oynayıp ysera's gift talentine aşina olanlar life seed'in neden iyi bir seçim olduğunu anlayacaklardır) ve 20'de storm shield. şimdi 16 levelda şöyle bir durum var ben olsam her koşulda hardened focus'u seçerim ama bazı insanlar tenacious roots'u alıyor fena bir seçim de değil.

    11- muradin: (bkz: #1776412) şimdi efendim muradin bana sorarsanız oyunda oynaması en sıkıcı, en keyifsiz warrior. pek bir aksiyonu yok, tek olayı ölmemek, zıplamak ve zıplamak için bir gün daha ölmemek. çok sevmiyorum dediğim gibi, çok oynamıyorum da takımınızın ağır tanklara ihtiyacı varsa alınabilir. talent diziliminde ise bu sıralar herkesin kullandığı bir talent dizilimi var onu göstereceğim ve geçeceğim bu konuyu *; reverberation, thunder burn, piercing bolt, avatar, burning rage, stoneform, unstoppable force 20 ve 13 level talenlerinde ufak değişiklikler yapılabilir.

    12- murky: ([(bkz: murloc)lore]) murky son derece kullanışsız, ölmek için yaşayan, iğrenç bir hero gibi görünebilir bakmayı bilmeyenlere. oysa ki murky'nin doğru yerde ölmesi bile stratejik bir avantajdır. çok çeşitli talent dizileri, oynanışları var ama benim tekrar tekrar yapmaktan bıkmadığım dizilimi göstereceğim size; block, living the dream, compressed air, iki ulti de iş yapar kafanıza göre seçin, wrath of cod, slimy pufferfish, bolt of storm dışında herhangibiri. şimdi murky'de şöyle bir durum var dedim ya bilinçli ölümünüz bile iş yapar, o şöyle oluyor diyelim dakika 20, arkadaşınız ölürse tekrar canlanması 60 saniye sürecek, hemen kendi üzerinize çekiyorsunuz ilgiyi ona kaçacak şans tanıyıp siz ölüp 4 saniye sonra doğuyorsunuz. questlerde bile pek çok yerde ölmeniz yaşamanızdan daha hayırlı, yumurtayı sürekli olarak mantıklı yerlere koyun, diyelim ilk başta kendi laneinizin girişine koydunuz quest geldiğinde hemen quest'in yakınlarına taşıyın. eğer octopus ultiyi aldıysanız illidan gibi ya da iyi bir healerları varsa onun gibi, takımınızı zora sokan insanların kafasına atın, tabii atmadan önce yere bir adet pufferfish atmayı da ihmal etmeyin. murloc ultisini ise herolara hiç atmayın doldukça bi lane'e salın gitsin. onun dışında ölmekten korkmayın ama yersiz de ölmeyin **

    13- nazeebo: (diablo 3'deki witch doctor karakterinden esinlenilerek yaratılan bir hero): son update gelene kadar personal favorim idi nazeebo specler arasında update geldiğinden beri oynamaya cesaret edemedim henüz oynayınca editleyeceğim bunu

    14- nova: (yine ben ekleyeceğim bir baba yiğit çıkmaz ise) nova oyun içerisinde belki binlerce belki milyonlarca oynamayı bilmeyen oyuncusunu barındıran bir hero, zordur nova oynamak. şu açıdan zordur, dürtülerinize bastırmanız gerekecektir. nova bir combo ile düşman temizleyen bir hero olmakla birlikte kendinizi sırf 1 kill için zor durumlara sokmamayı bilmeniz gereken, ne zaman blood lust'ınıza karşı çıkmanız gerektiğini bilmeniz gereken bir hero sadece bütün skillerinizi boşaltıp kaçın ölmezse ölmesin takım arkadaşlarınız ne güne duruyor? bir çok daha fazla damage sağlayan talent dizisi olmasının yanı sıra benim şimdiye kadar gördüğüm en yararlı olan şudur; ambush snipte, gatherin power, one in the chamber ya da anti armor shells *, precision strike, lethal decoy, crippling shot ya da belki bir ihtimal double fake, precision barrage

    15- stitches : uzun zamandır oynamadığım bir hero yine. oynadığımda editleyeceğim

    16- sylvanas: (bkz: #17783565) sylvanas, bilmiyorum lore'undan dolayı mıdır, karizmasından mıdır nedir artık çok sevilen bir spec, ben overrated olduğu kanısındayım, yani ne bileyim bir zagara, bir murky, lost vikings falan varken niye sylvanas alsın ki insan. mobilitysi bir hayli yüksek ve trait'i sayesinde laneleri ittirilmiş vaziyette tutmakta başarılı bir hero, çok fazla kullanmıyorum gözlemlerim de çok iyi olmadığı yönünde dediğim gibi ama gördüğüm iyi bir talent dizisini paylaşayım sizinle; barbed shot, ranger's ambush, unstable poison, walling arrow, evasive fire, cold embrace, deafening blast.

    17- tassadar: bir başka update arkası oynamadığım hero *

    18- butcher: (butcher sanırım bir diablo 3 mini boss'u daha ayrıntılı bilen yeşillendirsin), butcher oynamak oyun başında ve öldüğünüz zamanlarda takımı bir süre yalnız bırakmak demektir, çünkü meat olmadan bir hiçsiniz bunu anlayın. meatsiz saldırıp tekrar ölmektense biraz uzakta farm yapıp adam gibi geri dönmek yeğdir. onun dışında butcher zaten kafalama dalacağınız bir hero olduğu için çok taktikli bir dövüş sergilemeyeceksiniz. talentlar ise; victuals, unrelenting pursuit, abattoir, ultisinde ise combo yapabilitenize göre karar verin dps için illa furnace blast almak zorunda değilsiniz, crave flesh, blood frenzy, 20 level talentı ise duruma göre seçilir yalnız nexus blades almayın gerek yok

    19- the lost vikings: (bkz: #403795) (ayrıca world of warcraft'ta da var vikinglerimiz, saygı duruşu gibi şöyle) lost vikings daha sonra sırası gelecek olan rexxar ile birlikte kendine has oynanış tarzı olacak herolardan biri. peki bunları tüm diğer herolardan ayıran nedir? tabii ki aynı anda birden fazla heroyu kontrol etmek durumunda olmanız. eski strateji oyunu oyuncuları için çok zor olmasa gerek yani age of empires 2 falan oynarken bölükleri üçe, dörde ayırıp hepsini kontrol ettiğimiz zamanlar oldu sonuçta. ben 2 - 1 ayırmayı seviyorum vikingleri her birini birer lane'e dağıtmak sürekli ölmelerini kolaylaştırıyor. şimdi talentlara gelirsek eğer 2 - 1 ayırımı olaf + erik, ve baleog şeklinde yaparsanız olaf the stout ile, ayırımı olaf + baleog, erik şekilnde yaparsanız spy games ile başlamayı tercih edebilirsiniz. bunun dışında geri kalanlar şöyle 4 levelda it's a sabotage veya pain don't hurt, 7de ben baleog the fierce'ı alıyorum her zaman ama diğer ikisini terciz edenler de oluyor. ulti longboat raid, 13 jump!,16'da ben large and in charge'i tercih ediyorum ve son olarak ragnarok 'n' roll vikings oynanış tarzları çok değişiklik gösterdiğinden, çok kesin bir şey söyleyemiyorum talentlar hakkında sadece benim sevdiğim hali bu yaklaşık olarak.

    20- valla (yine diablodan bir karakterin kişileştirilmiş hali) valla çok fazla bir şey anlatabileceğim bir hero değil. kötü olduğundan değil ama bu durum ne bileyim işte talentları doğru verince her şey sizin doğru anda zıplamanıza, atlamanıza, koşmanıza falan bakıyor ondan. talentlar şöyle benim hep kullandığım; siphoning arrow, manticore, searing attacks, ulti combo durumlarına göre seçilir neye ihtiyaç varsa, giant killer, blood for blood, nexus frenzy. işte bu talent dizilimi teke tekte herkese kafa atmasına yardımcı olur. korkmayın dalın teke tek yakaladığınıza ölecek gibi olursanız, blood for blood basar, e ile kaçarsınız zaten.

    21-zagara: (bir boş zamanda dolduralacak lore daha), evet closed beta'dan beri oynuyorum ama zagara son bir haftadır oynamaya başladığım bir hero, almadığıma pişman mıyım? bir ölçüde evet. zagara'nın tüm olayı trait'i, ne kadar çok alana hükmederseniz o kadar iyi zira size oyun için çok önemli olan üç şey sağlıyor, movement speed, regen, sight. hele ki düşman bunu engellemek için bir şey yapmıyorsa değmesinler keyfinize. benim kullandığım talentlar şöyle; reconstitution, envenomed spines, endless creep, devouring maw, grooved spines, brood expansion, bolt of the storm. yalnız harita infernal shrines ise 13 levelda mutalisk alıverirsiniz daha fazla aeo için

    22- zeratul: (bkz: #1114972), zeratul kaçıncı patch olduğunu hatırlayamadığım bir closed beta update'inden beri invisible hero severlerin gözdesi. takımında olması sevindirir, karşıda olması üzer iyi bir zeratul'un. çok sağlam mobility, gerek kurtarmak, gerek etkisiz hale getirmek, zavallı koyunları sürüsünden ayırıp kendi takımına canice yedirtmek her şey bunda. tek yapmanız gereken şey akıllı oynamak saldırmak için değil, kurtulmak için e kullanmak. favori talent dizilimim; rapid displacement, gathering power, follow through, void prison, assassin's blade, berserk ya da rending cleave, son olarak da nexus blades.

    23- brightwing: (warcraft'tan kişileştirilmiş bir npc): brightwing betadan çıkarken bir nerf yedi ki sormayın oyunun en iyi healerlarından birinin düştüğü hallere... yine de kendimce iyi bir talent dizilimi buldum bir interrupter olarak hayatına devam ediyor healingi de pek fena olmuyor şöyle ki; unfurling spray, manic pixie, phase shield, duruma göre iki ulti de uyar, pixie boostya da ice block, bouncy dust, tercihen storm shield

    24- chen: (bkz: #3080869) * *, ah chen ah oynarken en keyif aldığım warrior bu olsa gerek, zaten blizzard bu abimi hangi oyunda ortaya çıkarsa hep çok karizmatiktir. sürekli yapacağınız tek combo, q-w-e-d onlar kaybedene kadar da tekrar. * talentlar; consuming flame, amplified healing, brewmaster's balance, storm,earth,fire, enough to share, pressure point, bolt of the storm.

    25-diablo: (diablo lore in a minute) diablo zaten iyi bir hero idi son update ile bir kaç özelliğinin bufflanması sayesinde gayet iyi bir tank konumuna yükseldi. alın, vurun, ateş saçın, elinizden geliyorsa düşmanı surlarınızın arkasına atın, surun arkasına atamıyorsanız rakibinizi eğer ortalıkta creep yoksa kulelerin önüne ittirerek canını çok rahat yiyebilirsiniz. talentlar ise şöyle; soul feast bu arada ne alırsanız alın level 1'de devil's due almayın asla değmez. sonra, soul catcher, soul steal, 90% apocalypse, 10% lightning breath, firestorm, continuous overpower, bolt of the storm

    26- e.t.c.: (karakter yanlış bilmiyorsam blizzard çalışanlarının kurmuş olduğu bir grubun bateristine ithafen yaratılmış) efendim e.t.c. görece iyi bir warrior. nasıl mı? şöyle ki bir diablo, bir johanna değil yani karşıda burst damage'i yüksek bir hero varsa kendini çok rahat hayatta tutamıyor, genel olarak cc ile dövüşleri bozarak, skilleri durdurarak savaş alanında üstünlük sağlamaya çalışmanız gereken bir hero. yani öyle johanna gibi trait açıp iman gücüyle araya dalamıyorsunuz, ama dediğim gibi ulti ile birlikte 3 cc skill ile savaş alanlarının gözde isimlerinden biri. çok iyi bir e.t.c. kullanıcısı değilim o yüzden yeşili bekleyeceğim. *

    27- kerrigan: (bkz: #157399), kerrigan değişik bir dövüş tarzı olan bir dps gerek cc skilleri olsun gerek kendisini sürekli shieldlayan traiti olsun birazcık alışılmışın dışında. yine de çok tercih edilen bir hero olduğunu söyleyemeyeceğim. kerrigan da çok iyi bilmediğim herolardan yine yeşil

    28- uther: (bkz: #44989573), uther bir parça mana sorunu olmakla birlikte çok iyi bir healer. skillerine zaten warcraft 3'ten, dota'ya, wow'a kadar blizzard oyunları oynamış herkes aşinadır o yüzden oynanış tarzına falan çok girmeyeceğim. hemen sevdiğim talentları dizeyim: fist of justice, son zamanlarda 4 levelda hammer of the lightbringer kullanıyorum ki mana sorununa bir nebze de olsa çözüm oluyor, 7 level talent'ı tamamen karşıdaki takıma ve sizin takımdaki pozisyonunuza göre karar vermeniz gereken her biri seçilebilir talentlar (ör: murky varsa %90 cleanse almalısınız, mobilitysi fazla herolara karşı burden of guilt gibi gibi), ulti de aynı şekilde duruma göre, pozisyona göre seçilecek durumda, blessed champion, shrink ray bir sonraki levelda tercih edilir keyfe göre, 16'da ben imposing presence tercih ediyorum melee bir hero olmaktan ötürü ister istemez, sürekli focus altında olunduğundan. redemption son olarak en önemli talentlardan biri.

    29- kharazim: (diablo ııı, monk karakterinin kişileştirilmiş hali): kharazim an itibari ile gözümde oyundaki en iyi 3 healerdan biri. sürekli durmaksızın dps ile baskı altına alınmış düşmanlar heal oranınızı sürekli arttırıyor daha güzel bir şey olabilir mi? bir iki kez oynayıp nelere kadir olduğunu fark edersiniz. talentlarım hiç değişmiyor size de aynı şekilde tavsiye ederim. transcendence, healing ward, echo of heaven, divine palm, fists of fury, blazing fists, storm shield.

    30- leoric: leoric 2 önceki update'den sonra gücünü bir parça da olsa kaybetmişse de hala iyi sayılabilecek bir warrior. ancak ben kendime çok güvenemiyorum şu an leoric ile ilgili o yüzden bir şey yazmıyorum

    31- li li: (chen'in minik kankası), li li çok sevilen bir healer. size li li ile ilgili verebileceğim talent dizilimi dışında tek bir öneri var, "asla yanlız gezmeyin ve asla focus yemeyin", canınız ne kadar çok kalırsa, arkadaşlarınıza o kadar rahat yardım edersiniz. arka saflarda durun ve çılgınlar gibi koşun siz healersınız dmg yapmak zorunda değilsiniz ve ultinizi savaşların başında açın insanların canı azalınca değil. li li'nin ultisi insanların canını olduğu yerde tutmaya yarıyor doldurmaya değil. talentlar ise şöyle; timeless creature, mending serpent, lightning serpent, jug of 1,000 cups, hindering winds, two for one, jug of 1,000,000 cups

    32- raynor: (sonra girilecek lore), raynor tam bir punisher *. tek yapmanız gereken soğuk kanlılıkla yürüyüp, düşmanlarınıza önce ateş edip, sonra soru sormamak. ayaklı ölüm makinesi. fazla söze gerek yok, en kullanılabilir talentlara geçeyim; give me more, focused attack, fight or flight, hyperion, double barreled, bullseye, nexus frenzy.

    33-rehgar: (sonra girilecek lore), rehgar çok iyi bir healer çoğu durumda (stun yemesi gereken herolar yoksa yani) slow > stun sonuçta. burst damage'i de inanılmaz oluyor feral lunge ile yapmanız gereken savaş anında sürekli kurt formuna dönüşmek ne olursa olsun talentlar şu şekilde; spiritwalker's grace, feral heart*, earth shield, tuhaf gelebilir bazılarınıza ama bloodlust da yeri geldiğinde muhteşen bir ulti olabiliyor ama %80 ancestral healing, feral lunge, earthgrasp totem, storm shield.

    34-rexxar: (bkz: #10359766) *. rexxar çıktığından beri popüler olamamış bir hero. oynayanı var elbet ama bir rexxar'ın hak ettiği bu değil, hotsta bile bu değil. bir warrior olduğu halde the lost vikings'in warrior versiyonu gibi bir hero daha çok alıştığımız warriorların aksine. misha üzerindeki kontrolünüzün çok iyi olması lazım ve sanırım biraz da * wowdaki hunter mantığına aşine olmanız lazım. talentlar ise *; hunter-gatherer, hungry bear, aspect of the beast, unleash the boars, wildfire bear, feign death, kill command ya da frenzy of kalimdor.

    hero inceleme devam eki:

    35-tyrande:(bkz: #13993176) tyrande her zaman takımda olması riskli bir herodur. oynaması zor mu? hayır, yani ben öyle düşünmüyorum ama ne yapacağını neyi ne zaman ve nasıl yapacağını bilmek zor, onu da deneye deneye öğrenmelisiniz buradan anlatabileceğim bir şey değil * şu sıralar favori talent dizilimim tyrande için şöyle; ranger's mark, searing arrows ya da duruma göre healing ward, lunar blaze öyle görünmese de çok işlevsel, tabii ki shadowstalk büyük ölçüde kullanışlı bir ulti haline geldi hatta neredeyse bir must ama yeri geldiğinde starfall da tercih edilebilir nostaljo olarak *, huntress' fury, ranger, rewind dışında herhangi biri.

    bir de eklemek isterim ki tyrande ile ilgili sakın galeyana gelip youtube benzeri yerlerdeki videolardan, 4 levelde pierce almak gibi bir hata yapmayın değmiyor

    36-falstad: (bkz: #20792230) falstad bir gün başıma gelen bir olaya kadar nefret ettiğim takımımda görmek istemediğim bir hero idi, sonra bir gün biz takımca boss alırken mutlu mutlu ve karşı takımın tek canlı üyesi falstad iken tam biz aldık diye sevindiğimiz anda bossun arkasına zıplayıp mighty gust basmak sureti ile bossumuzu çalan bir falstad gözümden yaş getirdi. tabii çoğu zaman kullanmıyorum mighty gust ama çok sinir bozucu bir ulti olduğu gerçeği değişmiyor. şimdi daha iyisini bilen varsa yeşillendirsin ben şöyle kullanıyorum %80; updraft, power throw, first aid, hinterland blast, thunderstrikes, hammertime ve 20 level görüldüğü takdirde kesinlikle ve kesinlikle epic mount neden mi? sözümü dinlerseniz görürsünüz, bağımlısı olursunuz.

    37-tychus: (bkz: #15542188) tychus şu sıralar sürekli talent tercihlerimin değiştiği ve mapten mape değiştiği bir hero yine de ortalama bir talent tree açıklayacağım denenerek değiştirilebilecek talentlara * atarım. armor piercing rounds, melting point *, first aid, drakken laser drill

    atladığım 5 hero var yanılmıyorsam istek olursa onları da eklerim son olarak;

    38-cho

    ve

    39-gall

    için ahkam kesmeyeceğim 8 oyun qm 1 oyun hl oynadım sadece ancak şuraya kadar yazdıklarımı haklı bulan yazarlar yeşillendirirse cho'gall kardeşleri tartışıp, görüşlerimizi sunabiliriz

    not: blizzcon'da arena modu duyurusu da yapıldı tabii ki onu da inceleyeceğim vakti gelince güzel bir mod olacak gibi

    40:lunara: *

    edit: cho'gall geldi, cho'gall ile ilgili deneyimlerimi paylaşıyorum hemen: muh-te-şem! oynadığım en zevkli ve tabiri caizse cool herolardan biri * olmuş cho'gall bu arada ne zaman bitecek bilmiyorum ama şu an bedava veriyorlar koşun derim.

    edit2: yeni gelen map towers of doom eklendi


    (aphinar - 7 Kasım 2015 14:05)

Yorum Kaynak Link : heroes of the storm