• "çok fena bug barındıran bir inanç.kabrin olmazsa azabıda olmaz.yaktır kendini kurtul.ohşşşş.(bkz: ver kurtul)"
  • "kuranla hiç bir alakasi olmayan ve tamamen bidat demekle yetinecebilceğim inanç silsilesi.."
  • "(bkz: kabir/#19103275)"
  • "babannelerimize göre diş ağrısı ile eşdeğer azap çeşidi."
  • "okuması bile kabir azabından beter bir yazı ile kurtulacağımız iddia edilen azap. (bkz: al atını sikerim tımarını)"




Facebook Yorumları
  • comment image

    ölüm sonrası gidilecek olan mekananın şartlarına alışma ve adaptasyon devresidir.bedenli yaşamdan küt diye bedensiz yaşama geçişe ayak uydurma evresidir.çünkü diğer taraf;maddesel yapısından dolayı düşüncelerin şekillendiği ve projekte edildiği bir mekandır.varlık bir anda bir çok objenin arasında sıkışır kalır.bunların kendi düşüncelerinden kaynaklanığını farkedemez.bunlarla bocalar durur.bu alışma,şaşkınlık ve sıkıntı devresi islamda kabir azabı olarak sembolize edilmiştir.


    (metinaga - 2 Ekim 2006 00:05)

  • comment image

    olmadigina dair verilerin bulundugu bir inanc. aksi gorusteki bulgular sadece bir dil aliskanligi. bir nevi pazartesi sendromu.

    erdemleri yerine korkularini buyuten insanoglunun, eh biraz da yapisi geregi, inancini korkulari belirledi. inancin tarihi, insanin dogaya karsi olan acizligiyle paralel seyreder. atestir, gunestir kutsallik atfedilen seyler. bunu bilmek icin antropolog olmaya gerek yok (olsak fena olmazdi tabi) dinlerin gnostik kaliplar icerisindeki mevzulari da bu temelden bagimsiz olmamis. durum bu. kabir azabina gelince, kabir azabi hadis kaynakli bir inanc olarak karsimiza cikiyor. ancak bunlarin peygamber sozu oldugu da su goturmekte. fakat tanriyi muhakkak "yargisiz infazci" yapmaya calisan ve birilerinin boyle bir azabi tatmasini isteyen arkadaslar da olmus. kızmıyoruz onlara. zaten yamuk dunya, ne beklenir ki? egitimde ceza yoktur, mukafatlar, pekistirecler falan vardir diyenlere inat, insanlarin "iyiligi icin" ortaya attiklari ya da inanmaya calistiklari gozlemleniyor. hadisin saglikli olduguna kendileri de pek inanmadiklari icin ayetleri de tirtiklamislar biraz. ellerinde su ayet var;

    "belki donerler diye, mutlaka onlara o buyuk azabtan ayri olarak yakin azabi da tattiracagiz" (32/21)k.k

    en cok kullanilan tercume bu sekilde, ya da ilk cumleyi sona alip "umulur ki donerler" seklinde cevirebiliriz. acikca goruldugu gibi buyuk azab olarak bahsedilen cehennemden baska bir azab var, ancak bu azab insanlarin kotulukten kurtulmasi ve vazgecmesi amacli, cehenneme gitmemeleri icin bir ikaz niteliginde. ben bunu dunyadaki verilen sikintilar olarak algiliyorum. yoksa is reankarnosyana cikar. o konu da cem yilmazin fikirlerine katiliyorum.

    bir de bilinen mantikli cikarimlar var, pismanlik gibi mesela. insanin kotu bir hayat yasadigina pisman olusu. ve cezanin gercek oldugunu farkederse bir "got korkusu" . tabi bunlar dunya sartlarindaki insana mahsus hisler. yeterli degil tam. ama o boslugu doldurmak, o ara tanimlanmak istenirse "got korkusu" yeterince saglikli bir yaklasim olacaktir.


    (teolog35 - 23 Aralık 2008 21:42)

  • comment image

    karakolda dayak yemek gibi bir şeydir. henüz mahkeme-i kübra kurulmamışken, suçlu veya suçsuz olduğunuz tespit edilmemişken işgüzar iki tane meleğin gelip sizi o daracık, nemli karanlık ortamda falakaya yatırmasıdır. bir çeşit yargısız infaz.


    (vladko - 15 Nisan 2009 11:31)

  • comment image

    klostrofobik kişilerde "ya varsa" argümanının işe yarayıp imana getirebileceğini düşünmekteyim. ne demek lan bir gün bir yıl gibi mahşere kadar bekle. ne demek lan! tırsdım öğle vakti. ya varsa lan cidden. ben çıkıp hemen bir tane tam namaz hocası ediniyorum ve hiç ölmeyecekmiş gibi bu dünyaya, yarın ölecekmiş gibi öbür dünyaya çalışıyorum.


    (jean auguste dominique ingres - 26 Nisan 2009 14:53)

  • comment image

    dikkat! bu yazıda geçen kişiler tamamen gerçektir!
    yorucu bir anayasa dersinden sonra m.i. nın beyni sulanmıştır. yemek yemeğe gidilir, sohbet muhabbet klasik olarak din veya siyasete doğru gider ve konu dine gelir. bu konuda bilgisiz olan bana kabir azabı kıyamet kopana kadar çekilen azap falan filan diye anlatılır. b.b. ve m.i. tartışmayı alevlendirip bunu hukuksal çerçevede incelemeye başlarlar. yok efendim kıyametten 1 yıl önce ölen insan ile 200 yıl önce ölen insanın kabir azaplarının adaletsiz olduğu, 200 yıl önce ölen arkadaşımızın haksızlığa uğradığı gündeme gelir. o anda m.i. "onu cehennemde yanma süresinden düşerler" der..


    (optimistic tiger - 12 Mart 2010 20:38)

Yorum Kaynak Link : kabir azabı