Süre                : 1 Saat 32 dakika
Çıkış Tarihi     : 12 Eylül 2018 Çarşamba, Yapım Yılı : 2018
Türü                : Komedi,Drama
Ülke                : ABD
Yapımcı          :  The 10 East , Vanishing Angle
Yönetmen       : Jim Cummings (IMDB)
Senarist          : Jim Cummings (IMDB)
Oyuncular      : Jim Cummings (IMDB), Kendal Farr (IMDB), Nican Robinson (IMDB), Jocelyn DeBoer (IMDB)(ekşi), Chelsea Edmundson (IMDB), Macon Blair (IMDB)(ekşi), Ammie Leonards (IMDB), Bill Wise (IMDB), Jordan Ray Fox (IMDB), Frank Mosley (IMDB), Jacqueline Doke (IMDB), Chris Doubek (IMDB), Tristan Riggs (IMDB), William Kevin Olliff (IMDB), Marshall Allman (IMDB), Hallie Anderson (IMDB), Jedediah Baker (IMDB), Kerry Barker (IMDB), Laney Bowden (IMDB), Brett Bradford (IMDB), Shelley Calene-Black (IMDB), Slade Carlisle (IMDB), Nic Carreon (IMDB), Bryan Casserly (IMDB), Kevin Changaris (IMDB), Mary Deese (IMDB), Caleb Farr (IMDB), Solina Galo (IMDB), Dustin Hahn (IMDB), Gregory Kelly (IMDB), Ildikó Luca (IMDB), Will Madden (IMDB), Dave McClain (IMDB), István Mihály (IMDB), Giselle Marie Muñoz (IMDB), Becky Nitschke (IMDB), Charlotte Delaney Riggs (IMDB), Drew Rogers (IMDB), Jeff Runnels (IMDB), Michele Love Santoro (IMDB) >>devamı>>

Thunder Road ' Filminin Konusu :
Memleketine dönünce aile işlerinin başına geçen Lucas, kentteki suç çeteleri ile kendisini hapse tıkmak için uğraşan polis yüzünden bir türlü rahat nefes alamaz.


  • "tortoise - bonnie prince billy versiyonunun her gün bir doz alınması gerekir."
  • "gece gidilen şehirler arası yolların vazgeçilmez parçasıdır*."
  • "ocak ayında çıkacak olan tortoise - bonnie prince billy işbirliği the brave & the bold albümünde yorumlanmış bruce springsteen şarkısı."
  • ""it's a town full of losers and i'm pulling out of here to win" diye birden oldugu yerden bırakan springsteen sarkısı..."
  • "bonnie prince billy nin muthiş yorumladıgı parca."




Facebook Yorumları
  • comment image

    bire istediğinizi yazın, ikiye istediğinizi yazın, üçe istediğinizi yazın, başınızın altına, kulaklarınızın arkasına, yüreğnizin ucuna, yarın doğacak güneşinize, öbür gün sizi terk edeceklere istediğinizi yazın.

    ama bu, kesinlikle tarihin en iyi üç rock şarkısından biri. sen söylesen de değişmez, ben söylesem de. hatta ben ölsem de. adam yetmişlerde içebakışsal anlatım kullanmış, bilinçakışına dalıp çıkmış.

    saygı göster allahaşkına. aynı haftada neden time ve newsweek'e kapak oldu sanıyorsun?

    alır götürür, bokun üstüne oturtup bırakır. yıldızlara çıkarıp çukura indirir. 5 dakika içinde bunu yapabileni kaç kere gördün lan salak?

    karşılaşmak istemediğin tek şeyin kendin olduğunu bağıra bağıra söyler. sen itiraf edemezsen bile. 75'te bile.

    karşına çıkmasını istemediğin tek şey sensin. inanmazsan kendine sor... hayatını, başardıklarını ve başaramadıklarını bir teraziye oturt. yokluğun ağır gelir, zavallı. ne başardın sen?

    mary zaten yok, hiç olmadı:

    https://www.youtube.com/watch?v=tx71aa62hx4

    it's a town full of loosers and i'm pulling out of here to win.

    hayatın boyunca böyle bir karar verebildin mi?


    (hebenneka - 15 Şubat 2013 01:20)

  • comment image

    şarkının vasat olduğunu düşünenler tahminen girişteki mızıkanın sesini duymamışlar. ayrıca; tortoise versiyonu mükemmel olsa da orijinalinden iyi demek fazla iddialı ve bruce springsteen'e büyük puştluk.


    (trece - 11 Mart 2013 17:28)

  • comment image

    kurtuluşun, her şeyi arkada bırakıp çekip gitmenin, umuda yapılmak istenen yolculuğun şarkısı. springsteen’in “ergenlik dönemime ait aşk ve özgürlük tanımlarımı geride bıraktığım albümdür, dönüm noktasıydı” dediği born to run albümünün açılış şarkısı ama ne şarkı! final dizesi, springsteen i sadece bir kaybedenler kulübü elemanı olarak görmek isteyenlere en büyük yanıtlardan biridir. içebakışsal anlatımıyla ruhun gelgitlerini harika bir biçimde sergiler springsteen. bir de patron un istese opera bile yapabileceğini gösteren şarkıdır.` : biraz iddialı oldu sanki`

    patron, “gitar albümü yapalım diye yola çıkıp bir piyano albümü yaptık” dediği dönemi ve thunder road u şöyle anlatıyor:

    1974 ekonomik bunalımın kötü sonuçlarıyla mücadele edilen bir yıldı. kapıda bir petrol krizi vardı ve petrol yoksa otomobil de işe yaramazdı. 70 lerin new jersey’inde otomobil hala güçlü bir imajdı. o yaz ilk otomobilimi almıştım: 1957 chevrolet. geceleri arkama yaslanıp 60 ların şarkılarını dinlerdim. ilk dinleyişimde derinliklerini kaçırmış olduğum, ustalıklarının ve güçlerinin değerini yeni fark edebildiğim şarkılardı.
    albümü thunder road ile açtık. bu albümde karakterler daha öncekilere göre daha az eksantrik, daha sıradan ve daha az yerel karakterlerdi. screen door slams dediğinizde new jersey sahilinde olmak zorunda değilsiniz. ülkenin herhangi bir yerinde herhangi bir insan olabilirsiniz. bunlar, sonraki yıllarda çalışmalarımda izlerini süreceğim karakterlerin başlangıcıydı. thunder road ortaya çıkaran şarkıydı, karakterleri ve merkezdeki teklifi: bize dair, hayata dair, bir şans yakalamak ister misin?

    springsteen önce şarkıyı albümün hem açılışına hem sonuna koymak istemiş. açılışta sadece piyano ile, sonda tüm grup beraberce yorumu ile. sonunda, tüm grup beraberce yorumu ile sadece başta olmuş şarkı. ancak 1975-85 live albümünde roy bittan’ın piyanosuna springsteen’in vokalinin eşlik ettiği bir yorumu yer alır. patron şarkıyı hemen hemen her konserde ve pek çok şekliyle çalmış: gitarla solo, piyano ile solo, yavaşlatılmış olarak vs. ancak muhtemelen en zoru, sıkı bir bruce springsteen ve thunder road hayranı olan; 11 eylül 2001 saldırılarında dünya ticaret merkezi nden pek çok insanı kurtardıktan sonra enkaz altında can veren james berger ın cenazesinde oğulları için çaldığı.

    şarkının esas kızı once angelina, sonra chrissie olmuş, demoda gracie olarak, albümde ise mary olarak almış yerini. bir rivayete göre önceleri thunder road sözlerinin yerinde glory road varmış ve şarkı için düşünülen isim wings for wheels imiş. sonra, başka bir rivayete gore springsteen bir sinemada thunder road filminin afişini gördükten sonra bu isme karar kılmış. ancak springsteen 1958 yapımı bu kara filmi izlediğini söylüyor ve kanaatimce bu doğru. hatta film ile şarkı arasında çok fazla paralellik var. thunder road, robert mitchum un öyküsünü yazıp başrolünü oynadığı, hatta mark collie ile birlikte, listelerde de yer bulan şarkısını yazıp okuduğu (okuma lafı da ne, sanki tsm icra etmiş herif, aferin bana), özellikle açık hava sinemalarında çok uzun sure gösterimde kalmış, kült bir kara film. kore savaşı dönüşü aile mesleği olan içki kaçakçılığı işinin başına geçip mafya ve lanet olası federaller arasında kalan bir adamın, yenilmez otomobili ile verdiği kurtuluş mücadelesini anlatıyor. filmin kahramanı da otomobili, kız arkadaşı ve gitarı ile kaçıp o hayattan kurtulup her şeyi arkada bırakarak yepyeni bir hayata başlama derdinde, tıpkı şarkının kahramanı gibi. yalnız bir fark var: filmde 57 chevy lanet olası federaller tarafından kullanılırken, springsteen in şarkıyı yazdığı dönemdeki arabası 57 chevy.

    şarkı armonika ve piyano ile açılır, sanki daha once bir zamanda ve bir yerlerde yarım kalmış bir öyküyü anlatır gibi. çok olumlu eleştiriler almasına karşın umulduğu kadar satmayan ilk iki albümün tarzından yeni bir tarza, arada roy orbison un 1960 tarihli hiti only for the lonely ye de selam eden, bir dakikada yapılmış mükemmel bir geçiştir bu:

    the screen door slams
    mary's dress waves
    like a vision she dances across the porch
    as the radio plays
    roy orbison singing for the lonely
    hey that's me and i want you only
    don't turn me home again
    i just can't face myself alone again

    bu kısmın vokal üslubu da bir selam gibidir roy orbison a. devam:

    don't run back inside
    darling you know just what i'm here for
    so you're scared and you're thinking
    that maybe we ain't that young anymore (yaş henüz 24)
    show a little faith, there's magic in the night
    you ain't a beauty, but hey you're alright
    oh and that's alright with me

    bu “çerçeveyi kuruş”un ardından diğer enstrümanlar da hafiften girişini yapar:

    you can hide 'neath your covers
    and study your pain
    make crosses from your lovers
    throw roses in the rain
    waste your summer praying in vain
    for a savior to rise from these streets

    well now i'm no hero
    that's understood
    all the redemption i can offer, girl
    is beneath this dirty hood
    with a chance to make it good somehow
    hey what else can we do now

    except...

    işte bu lafın ardından şarkı patlar. patron gelecek hakkında konuşmaktadır artık:

    … roll down the window
    and let the wind blow back your hair
    well the night's busting open
    these two lanes will take us anywhere
    we got one last chance to make it real
    to trade in these wings on some wheels
    climb in back
    heaven's waiting on down the tracks

    oh oh come take my hand
    riding out tonight to case the promised land
    oh oh thunder road, oh thunder road
    oh thunder road

    lying out there like a killer in the sun
    hey i know it's late we can make it if we run
    oh thunder road, sit tight, take hold,
    thunder road

    well i got this guitar
    and i learned how to make it talk
    and my car's out back
    if you're ready to take that long walk
    from your front porch to my front seat
    the door's open but the ride it ain't free

    bu laf otostop fantazilerinizi kabartmasın efendim. herşeyi arkada bırakıp çekip gideceksen bedeli o güne kadar kurduğun hayattır.

    and i know you're lonely
    for words that i ain't spoken
    but tonight we'll be free
    all the promises'll be broken

    there were ghosts in the eyes
    of all the boys you sent away
    they haunt this dusty beach road
    in the skeleton frames of burned out chevrolets

    they scream your name at night in the street
    your graduation gown lies in rags at their feet
    and in the lonely cool before dawn
    you hear their engines roaring on
    but when you get to the porch they're gone
    on the wind, so mary climb in

    ve son karar:

    it's a town full of losers
    and i'm pulling out of here to win.

    ardından saksafon, piyano, ziller,gitarlar, davullar, herkes, herşey ile 1 dakikalık bir çıkış.

    springsteen in, phil spector ın ünlü “wall of sound” una benzer yeni bir tarz yarattığı şarkıdır. bir de nakaratı yok efendim şarkının, aradım mamafih bulamadım. şarkıyı cover layan tori amos ve counting crows un yorumlarını henüz dinleyemedim ama sözlerini okuduğumda onların nedense şarkının sözleri ile biraz oynayıp bir nakarat yaratmış oldukları görülüyor. yapmasalardı daha iyiydi sanki.

    konser yorumu, halet-i ruhiye ye göre ağlatıcı olabilir. springsteen "hey i know it's late we can make it if we run" derken ve "there were ghosts in the eyes of all the boys you sent away" derken içinde bir şeyler kımıldar insanın.

    albümdeki yorumu ise dörtbuçuk dakikalık bir senfonidir.

    şarkı single olarak yayınlanmamış. sebebi muhtemelen albümün yayınlanışı ile iki menejerin arasında başlayan ve springsteen in plak yayınlamasına yasak gelmesiyle başlayan yaklaşık üç yıllık süreç. bu yüzden liste başarısına dair bir bilgimiz yok. ancak rolling stone dergisinin tüm zamanların en iyi 500 şarkısı listesinde kendisine 86 numarada yer bulmuş. bbc ise 20 inci sırada yer vermiş thunder road a.

    isyanın ve umudun şarkısı thunder road. her şeyi bırakıp çekip gidebilmeye dair bir şarkı. kaçıp kurtulmaya dair. umuda yapılacak bir yolculuk için cesaret arayan bir insanın şarkısı. mükemmel bir müzikalitesi var. ve springsteen için en büyük dönüm noktalarından birinin başlangıç adımı. bıkmadan günlerce dinlenebilen bir şarkı. mutlaka dinlenilmesi gereken bir şarkı. ve kermith in sözleri kesinlikle doğru. maalesef artık öyle şarkılar yapılmıyor. belki de yapılamıyor. ellerine sağlık patron.


    (hebenneka - 25 Kasım 2005 19:41)

  • comment image

    "it's a town full of losers and i'm pulling out of here to win" diye birden oldugu yerden bırakan springsteen sarkısı...


    (iyikemik - 28 Şubat 2006 02:11)

Yorum Kaynak Link : thunder road