Çıkış Tarihi     : 05 Ekim 2018 Cuma, Yapım Yılı : 2018
Türü                : Aksiyon,Macera,Fantazi,Tarih,Bilim Kurgu,Savaş
Ülke                : Kanada
Yapımcı          :  Ubisoft Quebec
Yönetmen       : Jonathan Dumont (IMDB)
Senarist          : Daniel Bingham (IMDB),Jonathan Dumont (IMDB),Hugo Giard (IMDB),Jonathan Haren (IMDB),Madeleine Hart (IMDB),Jordan Lemos (IMDB),Melissa MacCoubrey (IMDB),Katelyn MacMullen (IMDB),Simon Mackenzie (IMDB),Aoife O'Friel (IMDB),Zachary Parris (IMDB),Susan Patrick (IMDB),Alissa Ralph (IMDB),Stephen Rhodes (IMDB),Jesse Scoble (IMDB),Diana Sherman (IMDB),Ceri Young (IMDB)
Oyuncular      : Melissanthi Mahut (IMDB), Michael Antonakos (IMDB), Leonidas Castrounis (IMDB), Maria Syrgiannis (IMDB), Elias Toufexis (IMDB), Andreas Apergis (IMDB)(ekşi), Tyrone Savage (IMDB), Damon Papadopoulos (IMDB), Adam Kenneth Wilson (IMDB), Tara Nicodemo (IMDB), Artin John (IMDB), Elana Dunkelman (IMDB), Daniel Matmor (IMDB), Marvin Kaye (IMDB), Sean Browning (IMDB), Chantel Riley (IMDB), John Tokatlidis (IMDB), Agni Scott (IMDB), Harry Standjofski (IMDB), Tracy Michailidis (IMDB), Alexander Andreou (IMDB)

Assassin's Creed Odyssey (~ Assassin's Creed Dynasty) ' Oyununun Konusu :
Ölüme mahkum edilmiş bir suçlu olan Callum Lynch (Michael Fassbender), Abstergo Industries adında çok zengin bir şirket tarafından ele geçirilir. Şirketin büyük yatırım yaptığı Animus Projesi, kişilerin atalarından kalan ve genlerine işlenmiş hatıra ve yeteneklerini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Callum Lynch, 15. yüzyıl İspanyol Engizisyonu döneminde Suikastçiler adıyla bilinen bir örgütlenmenin üyesi olan Aguilar de Nerha'nın akrabası olduğunu öğrenir ve onun hatıralarıyla yeniden yüzleştirilir. Bu esnada atasının olağanüstü yetenekleriyle donanan Lynch, Suikastçiler'in o dönemki en büyük düşmanı olan Tapınakçılar'ın günümüzdeki temsilcileriyle mücadele etmeye hazır hale gelecektir.


  • "inizi sikeyim.şu amına kodumun oyunlarına vermeden yorum yapamıyonuz bi."
  • "cpy tarafından an itibariyle kırılmıştır."
  • "bir assassin's creed oyununda suikastçi bıçağını dlc ile parayla alacak olmanın kafasını yaşatan oyundur.ubisoft sen ne zaman adam olacaksın?"




Facebook Yorumları
  • comment image

    bütün assassin's creed oyunları ile hatalı bilgilere sahip insanların olduğunu gösteren yakın gelecekte çıkacak oyundur.

    örnek olarak assassin's creed* 2003'te geliştirilmeye başlanmış, 2007'de piyasaya sürülmüştür.
    ac 2'nin ise geliştirilmesinin ise 2008 ocak'ta başladığına dair resmi açıklama yapılmıştır ki esas geliştirmenin daha önce başladığını gösteriyor bu durum, oyun ise 2009 kasım'da piyasaya çıkmıştır. ezio trilogy bir kaç özellik dışında aynı olduğu için belirtmeye gerek yok. ama oyunun en başarılı çıkışlarından biri olduğu malum.

    ac 3 ise daha brotherhood ve revelations çıkmadan, 2010 ocak'ta geliştirilmeye başlanmıştır. aynı yılın sonlarına doğru ise 2014'te piyasaya çıkacak unity'nin geliştirilmesi başlanmıştır. aynı şekilde 2017'de piyasaya sürülen origins ise 2014 yılından itibaren geliştirilmiştir.

    aynı motoru içeren (ac2-brotherhood-revelations, ac3-blackflag-rogue) oyunlar tabi arka arkaya çıkabilir. odyssey de %99 origins motorlu olacaktır. ama ezio trilogy'nin de gösterdiği gibi sağlam bir motor üzerine sağlam bir ana karakter ve hikaye yeterli olmaktadır.


    (hunrret - 1 Haziran 2018 08:25)

  • comment image

    grafik bakımından gittikçe güzelleşen serinin yeni oyunu.
    lakin yeni oyunlar çıktıkça hikayenin orjinalinden ve ruhundan uzaklaşıldığını düşünüyorum.
    rönesans'a kadar güzeldi. rönesans da bir nebze güzeldi ama eski tadı vermiyordu.
    oyun başka bir ruha bürünmüş durumda.
    orijinal haşhaşi güruhuna sadık kalınmalıydı.
    ben eski tadı alamıyorum.
    oturup izlemek, vakit öldürmek için güzel. film tadında ama yok, assasinlerin kemikleri sızladı.
    pompei'ler sezarlar falan... sevemiyorum.


    (attirmayin makedonun kafasini - 10 Haziran 2018 23:14)

  • comment image

    ac origins'de witcher 3'den araklamadıkları bir tek diyalog opsiyonları vardı, şimdi onu da eklemişler. oğlum bu oyundan çok daha dolu dolu blood & wine içeriğini adamlar expansion diye sattı azıcık utanma olur insanda ya. aynı oyunu alıp, yunanistan kılıfı geçirip 60 dolara satmak nedir? arayüzü falan geçtim, görsel olarak bile yunan-mısır mimari farklılıkları dışında her şey aynı ya. tuttu diye bu kadar da yüzsüz olmayın.


    (scram - 12 Haziran 2018 21:26)

  • comment image

    origins'le neredeyse aynı olan oyun. farkları ise şöyle özetlenebilir:

    - kadın veya erkek karakter seçimi var.
    - origins'de the witcher iii'ten konsept çakarken seçimlerin sonuca etki etmesini atlayan ubisoft, bu oyunda onu da diyaloglarda birden çok seçenek sunarak eklemiş.
    - middle earth: shadow of war'dan da captain, overlord ve siege konseptlerini araklayıp "nation leader" ve "conquest battle" haline getirmişler.
    - gta'daki gibi işlediğiniz suçlara göre peşinize birden beşe kadar çok güçlü paralı asker takılabiliyor. siz de bir paralı asker (mithios) olarak bir hiyerarşinin içindesiniz ve peşinize düşenler sizden üst sıralamadaysa onları öldürdükçe hiyerarşide yukarıya çıkıyorsunuz. her beş basamakta bir önemli ekonomik bonuslar kazanıyorsunuz.
    - origins'teki dört tip yay gitmiş, bütün yayların mekanikleri ve performansları aynı, hepsi origins'teki hunter bow gibi işliyor. ayrıca menzilli dövüş işi maalesef zayıflatılmış, artık öyle captain'ları uzaktan tek headshot'la ayıklamak söz konusu değil (hard zorluk seviyesi için).
    - yetenek ağacı değişmiş, menzilli (hunter) ve yakın (warrior) dövüşte dörder taneden fazla aktif yeteneği aynı anda kullanamıyorsunuz ve her bir yetenek kullanımı adrenaline denen power bar'dan yiyor.
    - bulmacalar artık sadece metinlerinin bulunduğu şehirde çözülüyor ve silah / zırh yerine eşyalarınıza kaktırılabilecek tarifleri (engraving recipe) veriyor, bunlar da canınızı, hasarınızı vs. artırabiliyor ve tekrar tekrar kullanılabiliyor.
    - gemi olayı yine black flag'deki gibi önem kazanmış, sağdan soldan bulduğunuz malzemelerle gemiye önemli upgradeler yapabiliyor, yardım ettiğiniz insanları ve hatta pasifize ettiğiniz düşmanlarınızı geminin tayfasına ekleyebiliyorsunuz ki, bu da bana kalırsa yine middle earth: shadow of mordor / war serisinden esinlenme.
    - henüz templarlar filan hakk getire olduğundan, bu oyunun kötü güruhu da cult of kosmos ve deli gibi kalabalıklar (44 kişi).

    liste uzun gibi gözükse de, bu oyun yunanistan'da geçen makyajlı bir origins. büyük hastası değilseniz, indirime girmeden lütfen almayın.


    (ulan bator ne isin var mogolistanda - 6 Ekim 2018 14:18)

  • comment image

    25 saatimi gömdüm hala oyunun %30'unu bitiremedim. ara sıra görevleri bırakıp atımla uzun uzun keşfedilmemiş yerleri keşfetmeye gidiyorum. önyargıyla yaklaşmıştım ama muhteşem bir oyun 10/10.

    bu arada kassandra gülerken çok tatlı oluyor.


    (afsarturkmeni - 16 Ekim 2018 01:46)

  • comment image

    level 50 oldum, oyun bitti bitecek gibi, birkaç ada kaldı gitmediğim. oyun hakkında bilgi veren ama spoiler olmayan şeyler yazacağım.

    öncelikle; detay vermeyeceğim ama ezio serisinden beri yazılmış en iyi hikaye ile karşı karşıyayız. sürekli detaylanan ve sizi içine çeken bir öykü mevcut. ancak ( ve malesef ) harita çok büyük ve bu durum oyunu fazlaca uzatıyor.

    yanlış anlaşılmasın, oyunun uzun olmasını eleştirmiyorum, hatta sürükleyici olduğu sürece uzun olmasını tercih ederim ama ubisoft mal bir firma olduğu için oyunu uzatmak için uzatmış. nasıl mı?

    oyunda fast travel mevcut ama çok kısıtlı. sadece view point'lere ve gemimize fast travel yapabiliyoruz. aşağı yukarı her şehirde liman var ve gemimizi buralara çağırabiliyoruz ama gemiye bindiğimizde istediğimiz limana fast travel yapamıyoruz. ( o şehre ve limana daha önce gitmemize rağmen ). yani şöyle oluyor, diyelim yeni bir adaya gideceksiniz ve en hızlı gidiş istikametini arıyorsunuz; önce o adaya en yakın noktada keşfettiğiniz view point'e gidiyorsunuz, ordan atla veya koşarak limana gidiyorsunuz, gemiyi çağırıyorsunuz ve gemiye binip gitmeye başlıyorsunuz.

    işin saçma yanı, bazı köy ve kasabalarda view point yok. bu şehirlerde görev yapmanız gerekirse en yakın view point'e gidip ordan geçmelisiniz. çok kabız bir sistem, bir şehre fast travel neden yapamam, anlamıyorum. eğer doğru hatırlıyorsam bir önceki oyunda bu yapılabiliyordu. sırf bu saçmalık oyunu manasızca uzatıyor.

    haritada bir ton ? var, çoğunda bir bok yok. eğer benim gibi her noktayı açma tribiniz varsa oyun uzadıkça uzuyor. dediğim gibi, adam gibi yapılsa hoşuma bile gidecek ama ameleliğe dönüşüyor bir noktadan sonra.

    origins'le beraber gelen tomb yağmalama işi aynen korunmuş. dolap çek, ayna düzelt, yılanlara dikkat et. 30 iq ile yapılabilecek şeyler, zerre yetenek veya hız gerektirmiyor. serinin adı ac diye tırmanmayı falan kaldıramıyorlar, yoksa affetmeyecekler, hiç hoplama zıplama olmayacak.

    her ubisoft oyununda olduğu gibi ekonomi inanılmaz dengesiz. full item oldu üstüm başım, gemim ve bok gibi para kaldı elimde, ne yapacağım acaba.

    bu nokta çok önemli benim için; oyundaki ana kadın karakterler hariç neredeyse bütün npc kadınları aynı kadına seslendirtmişler. kadının yunan aksanı yapması o kadar iğrenç ki o sesi duyduğum npc'yi direkt ilerletiyorum.

    yine ilk assassin creed oyunundan beri olan aynı npc'yi kes kopyala az sakal ekle taktiği devam ediyor. herkesin surat aynı.

    müzikler başta hoşuma gitmişti ama sonra baktım hiç orijinal değil. ezio's family'yi alıp değiştirmişler ana menü müziği olarak. bir tane buzuki melodili şarkı konmamış. yunan'da geçen oyunda buzuki kullanmamak...

    witcher'dan etkilendik derken bu kadar etkilenmeleri can sıkıcı. karakter misthios diye witcher'ın gördüğü muameleyi görüyor, paragöz gibi konuşuyor, dışlanıyor.

    role play ekledik demişler ama iki seçenekle role play yapıyoruz.

    - konuş yoksa böğrünü delerim
    - konuşursan iyi olur, mutlu edersin

    seçenekler genelde bu şekilde oluyor. cutscene atlamalarından bile ne seçersen seç aynı sonucu alacağını anlıyorsun.

    şu " open world " tribi oyun dünyasına çok zarar verdi. özellikle ac gibi hikayenin öne çıktığı oyunlarda lineer anlatım her daim daha uygundur. son metal gear oyununu berbat yapan da open world'e dönmesiydi. işin kötü yanı şu dakikadan sonra artık lineer'e dönemezler, role playi de kaldıramazlar, bakalım.

    oyunu alınca hediye verdiği " prince of persia " isimli quest bug'a giriyor, bitirilemiyor. bir nokta var, oraya önceden gittiyseniz görev takılı kalacak.

    velhasıl, grafikler ve konu oyunu kurtarıyor. origins'le kıyaslarsak kesinlikle daha iyi bir oyun ama sınfıta kaldığı noktası çok fazla.

    not: oyunu artık hangi iq seviyesine göre yaptılarsa, hangi levelden sonra hatırlamıyorum, otomatik olarak bir skill açılacak ve ne yükseklikten düşerseniz düşün, atlarsanız atlayın ölmeyeceksiniz. dağdan atlayıp kasabaya takla atarak giriş yapıyorum mesela.


    (solidsnake - 1 Kasım 2018 10:42)

  • comment image

    eksikleri olsa da oynanabilirliği yüksek bir oyun. grafikleri mükemmel.

    en ayar olduğum şey ise bir kaleyi basmaya gittiğinizde paralı askerlerin sizi kovalaması. sen kalenin içine girer girmez herkes size düşman olurken başına konan para ödülünü almak için seni öldürmeye gelen diğer paralı askerler elini kolunu sallaya sallaya kaleye giriyor, kale askerleriyle birlikte seni öldürmeye çalışıyor. lan gerizekalı, belki o paralı asker de ben gibi senin kumandanı öldürmek için oraya geldi, neden içeri sokuyorsunuz.

    (bkz: pavalı köpeklev)


    (diarium - 24 Kasım 2018 20:58)

Yorum Kaynak Link : assassin's creed odyssey