Splinter Cell: Conviction (~ Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction) ' Oyununun Konusu : Splinter Cell: Conviction is a video game starring Michael Ironside, Lynne Adams, and Tyrone Benskin. Following Sam Fisher's stint as a double agent, Fisher returns out of hiding having learned that his daughter's death was no...
Hitman: Blood Money(2006)(8,9-4486)
Max Payne 3(2012)(8,7-8104)
Mafia II(2010)(8,5-7351)
Hitman: Absolution(2012)(8,3-4990)
Splinter Cell: Blacklist(2013)(8,3-2059)
Ghost Recon: Future Soldier(2012)(7,6-1165)
Medal of Honor(2010)(7,4-1936)
bugün bitirdiğin oyun...bence güzeldi... batman arkham asylum'u saymazsak -ki belki de saymamamız icap eder- bunun gibi "gizli-saklı, sinsi sinsi" konseptli oyunlarla bugüne kadar pek aram olmadı... yani önceki s.cell oyunlarını da oynamamıştım ama yine de bu oyun hoşuma gitti. gerçi zaman zaman gerildim, bazen: "dört bir yandan çıkıp, kurşun manyağı yaparlar mı?" dedim, sadece oyunun 1-2 yerinde yaptılar. özellikle beyaz saraydaki salona 10 kişi daldıkları yeri unutamayacağım.bildiğim kadarıyla sam'in eski dostu olan sonar gözlükler güzeldi, son görülen yerde sam fisher'ın izinin kalması güzeldi, görünmediğimizde siyah-beyaz olma hadisesi güzeldi, karanlık için ışıkları patlatmamız güzeldi (ama bazı ışıkları asla patlatamamamız saçmaydı. sormazlar mı adama neden vurulmuyor o ışıklar diye?), düşmanları işaretleme ve tek seferde hepsini otomatik olarak vurma hadisesi de enteresandı ama o hakkı kazanmanın daha başka yolları da olmalıydı bence... (bu hakkı sadece fiziksel temasla etkisiz hale getirdiğiniz düşmanlardan kazanıyorsunuz)çaylak seviyesinde oynadığım için yorum yapmam doğru olur mu bilmiyorum ama yapay zeka zayıftı... düşmanlar kendi alanlarından asla dışarı çıkamıyorlar. her düşmanın illa ki belli sınırları oluyor, uzaktan saydırsanız bile kendi sınırlarını geçmemekte ısrar ediyorlar. bu durumda da vur-kaç taktiği oyunun bir nevi bug'ı gibi oluyor. dürüstçe değil belki ama ben de bu taktiği sıkça uyguladım... ayrıca bazı düşmanların merdivenlerden inip-çıkma yeteneği yok... isterseniz aranızda sadece 10-15 metre mesafe olsun, sizi gördükleri halde kesinlikle yanınıza gelemiyorlar. çünkü aranızda merdiven oluyor. ayrıca düşmanlar siper aldıklarında garip ve komik bir şekilde periyodik olarak, hep aynı hareketleri yapıyorlar... (sürekli kafalarını, kollarını, bacaklarını aynı yerden çıkarmak gibi...) bu durumda da düşmanları fark etmesi ve vurması kolay oluyor.kırmızı sonar gözlüklü elemanlar ise biraz daha dişli... gözlükleri sayesinde bizi fark etmeleri, atik hareketlerle yanımıza gelmeleri veya yerimizi belli etmeleri zor olmuyor. bu adamlarla karşılaştığınızda hiçbir yerde güvende olamıyorsunuz.pek çok yerde "oyun kısa" gibi eleştiriler okuyorum. ben sanırım 8-9 saate yakın sürede bitirdim ki çok da kısa bir oyun süresi değil... cod mw 2 veya gow 3 gibi fırtınalar koparmış oyunların kaç saat sürdüğü malum... ayrıca oyun bitince hem offline, hem de online olarak, farklı karakterlerle, farklı mekanlarda oynanabilecek ek görevler ve bölümler de var ki ben şu aralar offline olarak onları oynuyorum. yani oyun şikayet edildiği kadar kısa değil, sadece tadında bırakmışlar...özetle tps'cılara tavsiye edilir, puan da vereyim tam olsun:8,5/10
(forrestgump - 28 Nisan 2010 21:55)
4 posta dayak yemeden hiç kimsenin sam fisher'a bilgi vermediği oyun. posta 1: "valla bir şey bilmiyorum."posta 2: "söylersem öldürürler/öldürürsün."posta 3: burada ağzındaki baklayı çıkartıyor ama tam değil.posta 4: sonunda gerekli bilgiyi aldık.
(hububrad - 22 Ağustos 2010 18:43)
daha oyunun başındayım ama tüm splinter cell serilerini oynayan biri olarak eski oyunları aradım biraz. güzel yenilikler eklenmiş oyuna ve grafikler de iyi ama mesela kapının yanında soteye yattım. yanlışlıkla ses çıkarttım ve gelen 5-6 adamı tek tek c ile indirdim. saçma geldi. sürekli stealth kasmak daha mantıklı gibi.
(afridge - 30 Ağustos 2010 15:08)
insana taksim meydanı'nda yürürken bile gölgeden gitme alışkanlığı kazandıran sam fisher'ın bu seferki çalışması için, (bkz: olmuş bu)
(vita es morte - 1 Eylül 2010 23:26)
gayet güzel ama kısa oyun. biraz daha uzun olsa pek hoş olurmuş. ayrıca belirtmek isterim ki, eski versiyonlardaki bazı özellikleri aramadım değil. örneğin öldürülen adamları karanlık köşelere taşımak, ya da sese daha duyarlı karakterler görmek yapay zeka adına daha hoş olabilirdi.
(sersem bocuk - 21 Şubat 2011 15:32)
şurada bir kutu var, şimdi onun arkasına geçsem? ama olmaz, hafif bir aydınlık var. (kafayı çevir) hem şu piç de gezip duruyor. o zaman şu kamyonun arkasına geçeyim? orası da fazla ortalık yahu. ama o kamyondan arkadaki arabaya geçerim, oradan da artık allah kerim. lan? ayak sesi mi o? arkada biri mi var amına koyim? (kafayı çevir) hassiktir burada da bir lavuk varmış, lan lan geliyor lannnnn koş amına koyim. (panikle kamyonun oraya kaç) eveet... şurası daha karanlık. tamamdır. şimdi bir bakalım. şu lavuk şuraya kadar devriye atıyor, öbürü biraz daha ötede o görmez zaten. tamam gelsin bir geçsin önümüzden döndüğü anda uçuyoruz. bekle bekle bekle.... sabır bu sabır, sabırlı olacaksın. heh döndü. koş koş koş. evet, araba da güzelmiş. biz de tozunu aldık iyice sürtüne sürtüne. şimdi bir bakalım... buradan şuraya geçsek oradan dönsek ama orada acayip devriye var. neyse artık buradan dönemeyiz geri. oradaki lavuğu halledicez. tamam baba bir iki go go go gogogogoogog. heh geldik. şimdi şu lavuk gelsin de indireyim. gel babana gel kuçu kuçu yavaşşşş, sakinnnn, evet biraz daha veeee (dandunpatküt) tamam geri dön geri dön. heh oldu. şimdi şu duvara geçelim, eveet. bakalım burada kimler var. lan noluyo bir dakka dur lan dur. hassiktir danger, aha dedected. koş lan koş (mermiler uçuşur) heh burası iyi dal abi hemen oraya. oh be. eheh salaklara bak hala orada arıyorlar. hanimiş benim bombam? (fırlat) grenade ya ibneler sizi. geriye kaldı 2 tane, eh oraya gizlen buraya gizlen kasamıcam artık. eleminate edelim arkadaşları. oklar çok yakıştı beyler ve ateş! heh daha adam yok di mi burada? hemen sonar yapalım bi'. eveet, geçelim diğer tarafa. sonar? hmm burada da 4 adam var. hadi bakalım şu kutunun orası rahat gibi...böyle bir şey işte.
(colg fusion - 29 Ağustos 2011 02:48)
ubisoft'un yaptığı bir başka mükemmel oyun daha.diğerleri ise;(bkz: assassin's creed)(bkz: prince of persia)özellikle assassin's creed serisinden sonra hiç bir oyunu o kadar beğeneceğimi düşünememiştim ki sözlükten bir arkadaş bunu önerdi. splinter cell serisinin ilk oynadığım oyunu. meğer şimdiye kadar neler kaçırmışım! evet senaryo amerikan dizi, film ve oyunlarında gördüğümüz bir çok klişe ile dolu. beyaz saraya saldırılar. kadın ya da siyahi amerikan başkanları. çok güçlü silahlar. azıcık ucundan ırak, körfez, kore, vietnam savaşları vs. fakat gameplay açısından temposu hiç ama hiç düşmeyen bir oyun. evet call of duty serisi de çok güzel fakat onları oynarken insan sürekli adam öldürmekten, sağa sola ateş etmekten bir an bile başını kaldıramıyor. bu oyunda ise işin içine zeka giriyor. yani bir yerde kararsızığa düşerseniz sıçıyorsunuz. işin ilginç tarafı ise normalde eğer bir oyunda geçemediğim bölümler çok olursa, yani ne yaparsam yapayım öldüğüm bölümler çok olursa, sıkılır siler atarım o oyunu fakat bunda her bölümü en az iki kere oynamış olmama rağmen asla sıkılmadım. çünkü 'aha burada hata yaptın gerizekalı mal' diyorsun kendine ve bir dahaki sefere onu yapmamaya çalışıyorsun. oyun ile ilgili beni üzen en büyük nokta ise çok kısa olması. tam oyuna ısınmaya başlıyorsunuz ve eğer splinter cell serisine yabancıysanız (benim gibi) tam da inceliklerini kavrıyorsunuz derken bitiveriyor. bunun dışında normalde 4-5 mermide ölmeyen adamlar mark and execute olayı ile tek kurşunda ölüyor. headshot olsa bile normalde kafasında kask olan adamları en az 2 kere vurmamız gerekiyor. o tabancanın mermisinin hiç bitmemesi de ayrı bir mantıksızlık tabii. öldürülen adamlardan düşen mermileri alabilirdik yerden mesela. bu ufak tefek şeylerin gameplaye olumsuz bir etkisi olmadığından çok da önemli değil.uzun lafın kısası yenilikçi bir oyun. güzel bir oyun. hele bir sindirelim, bir kere daha bitireceğim bir oyun.
(denedim olmadi oldu mu - 19 Nisan 2012 01:59)
ilk 4 oyundan bağımsız değelendirirsek çok iyi bir oyun olduğu söylenebilir. ama önceki oyunların tadını asla vermez. splinter cell oynadığımı otopark bölümünde anladım yani o derece. fazla aksiyon var. her geleni çat çut öldürmek yakışmıyor sam abimize.
(striteraksli silikonlastik zirhliiblis - 6 Temmuz 2012 15:40)
asla ve asla bir chaos theory değildir, olamayacaktır. aslında hiçbir oyun chaos theory olamayacaktır. gerçi o oyun 2006'da çıktığı için grafiklerine bok atan bir nesil olacak orası da ayrı.
(wazzap - 29 Kasım 2012 18:45)
uplay'de an itibariyle ücretsiz olan oyun.
(o artik mezun oluyor - 5 Şubat 2019 17:16)
Yorum Kaynak Link : tom clancy's splinter cell conviction