• "half life' dan beri gördüğüm en iyi yapay zekaya sahip oyun. yanımdaki commandoların şovlarını izlemekten kaç kere öldüğümü hatırlamıyorum. fps severler kesinlikle kaçırmamalı."
  • "clone advisor'in garda otobüs bekleme pozisyonunda görevleri anlattigi oyun."
  • ""if we are all clones of the same person why am i the only one with sense of humor?" gibi güzel anlayana anlamlı diyaloglar içeren oyun..."




Facebook Yorumları
  • comment image

    ertelendikten sonraki ciki$ tarihi olan 1 mart'a yeti$mi$, ilk tecrubelerime gore bekledigimden daha iyi cikmi$tir commando hazretleri.

    bir kere traileri izleyen bir kac ki$iye sordugumda ayni kendi du$uncelerim gibi "jedi medi yok ciuv ciuv ilerleyecegiz" fikri hakimdi cogu ki$iye. ancak gorulen o ki cok saglam atmosfer sayesinde bu tekduzeligin onune gecilmi$, hatta iyi de olmu$. kaski kafaniza takip geonosis'e inince gerek konu$malar ve replikler, gerek calan muziklerin etkisiyle atmosferin gercekten saglam oldugunu hissediyorsunuz. en cok korktugum $eylerden biri olan oyunun renegade'e benzemesi gibi bir durumla kar$ila$madik boylece.

    grafikler konusunda ise soylenebilecek $ey yeterli oldugu. cok yeni oyun motorlariyla yari$amasa da sistemi fazla zorlamadan guzel goruntuler vaadediyor, ozellikle patlama ve parcacik efektleri gayet iyi. hele bir de nightvision var ki tadindan yenmiyor gercekten.

    ses ve muziklere yukarida degindim, kaliteli bir kulaklikla oynandiginda ortama daha cabuk adapte oluyorsunuz ve kafanizdaki kaska uyum saglamasi acisindan isabetli bir tercih oluyor. cevresel ses sistemi de muhtemelen gayet guzel cali$iyordur ancak boyle bir donanima sahip olmadigim icin deneme $ansim olmadi. muzikler ise klasik, star wars atmosferine yaki$an senfonik ve orkestral parcalar.

    detaylar ise oyunu muhtemelen guzel yapan en onemli unsur. cok yakindan biletini kestiginiz bir du$manin vuctu sivilarinin kaskiniza sicramasi, ve daha sonra silecek benzeri bir aygitla kaskinizin silinmesi cok ho$ olmu$. sirf bu yuzden melee weapon kasar oldum. silahlar da bilindik blaster rifle gibi sw silahlari ancak gayet iyi kotarilmi$, ozellikle grenade ce$itleri goz doldurucu.

    taktik yonden ise cok cok ustun olmamakla birlikte ekipteki diger elemanlarin replikleri ve olaylara tepkileri bu sorunun cok buyumemesini sagliyor. bir bilgisayari slice etme emrini verdiginiz republic trooper i$i azicik uzatinca diger ekip uyelerinin "hmm bu da aramizdaki bilgisayar uzmani olacak sozde" tarzi sata$malari, ilerle emrini alan trooperlarin onaylama replikleri atmosferi destekliyor. bir de cogu mekanda siper alinabilecek noktalar var, buralarda "ni$an al/snipe" ya da "elbombasi kullan" gibi emirler verip arkayi saglama aldiktan sonra aksiyona girmek gayet eglenceli.

    cok uzatmayalim, henuz cok ba$larinda olsam da $u an icin gayet eglenceli bir oyun olarak gozuktu gozume. bir klasik olamayacak belki ama ba$arili ve eglenceli bir oyun olarak goze carpiyor.


    (marsec - 3 Mart 2005 01:47)

  • comment image

    half life' dan beri gördüğüm en iyi yapay zekaya sahip oyun. yanımdaki commandoların şovlarını izlemekten kaç kere öldüğümü hatırlamıyorum. fps severler kesinlikle kaçırmamalı.


    (john mason - 20 Mart 2005 19:13)

  • comment image

    cok keyifli bir o kadar da kisa oyun...ayrica sistem gereksinimleri cok degil gayet rahat oynanabilen bir oyun. ne yazik ki ortalama bitirme suresi~10 saat ama sonunda da belli ya devami yada expansion'i cikicak isin kilici sallamaktan yorulanlara birebir.


    (strategic - 24 Mart 2005 23:11)

  • comment image

    bana bir doom 3 ya da half life 2den daha çok zevk vermis müthis oyun. en büyük eksisi hiç kuskusuz çok kisa olmasi. ayrica sadece droidlerle savasmak da bir süre sonra bayiyor. odalara breach yapmak gerçekten feci eglenceli.


    (faervian - 20 Nisan 2005 00:48)

  • comment image

    bir anda biten oyundur kendileri.. bi gram bile sikilmamisken aniden bitmistir. yillardir star wars adina yapilan en iyi fps lerden biri.. takim elemanlarina verilen komut sisteminin kolayligi, grafikler... gayet olmus bi oyundur. size bi republic commando olma hissini sonuna kadar yasatir kanimca. hele o olum anlarinda seni iyilestirmeye gelen komandonun ustunden ucan lazerlerin o dehset goruntusu insani direk atmosfere sokar. bi cok kez evde savas narasi atarak oraya buraya daldigimi bilirim teammate leri kurtarmak icin. gordugum tek yetersiz yan sanirim dusmanlar. bu da zaten lucasarts in temel standartlarindan biri galiba.. evet insan yok oyunda olani da biz olduremioz. gerci bu ne kadar bi eksiktir yada nasil bi beklentidir oda ayri bi baslik konusu vesselam...
    multiplayerda daha bi sukela olmasi muhtemel bi oyundur bide...


    (hadzog - 17 Mayıs 2005 16:09)

  • comment image

    "if we are all clones of the same person why am i the only one with sense of humor?" gibi güzel anlayana anlamlı diyaloglar içeren oyun...


    (kelemvor - 2 Ağustos 2005 22:59)

  • comment image

    sasırtıcı ve inanmasi guc guzellikte bir oyun.
    demek ki star wars lightsaber, jedi felan olmadan da olabiliyormus. dusundugumden de saglam bir evrenmis.
    ilk andan itibaren soluksuz bir aksiyon basliyor ve oyunun sonuna kadar da bitmiyor.

    sozlerimi bir anektod ile bitirmek istiyorum ;
    ghost ship bolumunde secret area tadinda bir yer var, oraya girince yerde bir ceset ve yaninda bir lightsaber goruyoruz. scorch*'un yorumu:
    "an elegant weapon for a more civilized age, eh? well, times have changed."


    (73 - 14 Eylül 2005 14:13)

  • comment image

    star wars evreninde cumhuriyet ordusunda görevli, biz dahil dört kişilik bir elit klon komando grubunun bölük komutanı delta 38’i oynadığımız fps.

    oyun klonların üretildiği gezegende uyanmamızla başlıyor. bizi büyütenler “we expect much from you.” modunda diğer bebelere nazaran daha üstün özelliklere sahip olarak klonlandığımızı belirtiyorlar, sonrasında da zaten bölük komutanı olduğumuzu öğreniyoruz. bölüğümüzdeki diğer komandolar tam da bir takımda olması gerektiği gibi bir sharp shooter, bir engineer ve bir heavy fighter. ama aslında hepsinin elinden herşey geliyor, yani kapıları her zaman engineer hacklemiyor, snipe positionlara her zaman sharp shooter gitmiyor. o anda kim boşsa koşup hallediyor işi. ekibimizle beraber cumhuriyet ordusu saflarında ayrılıkçılara karşı görevlere gönderiliyor, bol bol droid ve yaratık avlıyoruz.

    --- spoiler ---
    ilk olarak geonosis gezegenine gidip bir droid fabrikasını kullanılmaz haler getirdikten sonra, büyük bir droid ordusunun yüklenmiş olduğu bir nevi kargo gemisi olan core ship’e girip onu sabote ediyor ve havalanmasını engelliyoruz. açık söylemek gerekirse starship troopers’tan sonra oynamaya başladığım bu oyunda karşıma ilk düşmanlar olarak geonisian böceklerinin çıkması bende ilk başta “yine mi böcek ula!” tepkisine yol açtı ve biraz canımı sıkmadı değil. geonosis görevinin ardından irtibatın kesildiği bir cumhuriyet saldırı gemisine (şu üçgen olanlar, imparatorluk destroyerlerinin ataları) noolmuş diye bakmaya gidiyoruz. tabii ki geminin ayrılıkçılar tarafından ele geçirildiğini görüp gemiyi temizliyoruz. burada düşman olarak yine bol bol droid ve trandosianlarla kapışıyoruz. gemiyi temizledikten sonra biz operasyon yaparken yanımıza yanaşan bir ayrılıkçı savaş gemisini yardım gelene kadar oyalayıp, cumhuriyet filosunun onu indirmesini sağlıyoruz. bir sonraki ve son görevde kashyyyk gezegenine gidiyor, ayrılıkçılar tarafından işgal edilmeye çalışılan wookie gezegeninde wookilerin yanında çarpışıyoruz. bu son görev diğer iki görevin toplamından bile uzun sürüyor.
    ---
    spoiler ---

    görevlerden sonra oynanışa bir bakalım. oyunda başta belirttiğim üzere dört kişilik bir grubun üyesiyiz. bölük komutanı olarak da diğerlerine emirler verip çatışmaları yönetiyoruz. genel olarak taktiksel bir ekleme yapılmaya çalışılmış olsa da, yaptığımız arenaya girince adamlarımızı zaten işaretlenmiş olan siperlere yollamanın ötesine geçmiyor. bu siperlerin ardına geçen diğer komandolar, sipere göre keskin nişancılık yada el bombası atma atraksiyonlarında bulunuyorlar. zaten arenaya girer girmez bu siperleri bulup adamları oralara göndermek çok gerekli, açık alanda çatışmaya yakalanırsak sayıca az olmak büyük bir dezavantaj oluyor. görevlerde bol bol bilgisayar hackleme, sağa sola bomba yerleştirme gereklilikleri doğuyor, bu işlemler de çatışmanın ortasında yerine göre 10 saniye, 20 saniye hatta 1 dakika kadar savaşmadan savunmasız şekilde o işle uğraşmamıza yol açıyor. bu sırada adamlarımızın bizi iyi koruyabilecek şekilde yerleştirilmiş olmaları önem kazanıyor. tabi bu hack ve bomba yerleştirme olaylarını biz yapmayıp adamlarımızdan biri görevlendirip onu koruma opsiyonu da var ki ben daha çok böyle yaptım. bunun dışında oyun herhangi bir yenilik sunmuyor. oyunda neredeyse ölümsüzlük gibi bir durum var. sağlık sıfırlanırsa ölmüyor, incapacitated olarak yere serilip kalıyoruz, squad matelerimizden biri gelip elektro-şokla bizi tekrar ayağa dikiyor. biz de diğer squad matelerimizi aynı şeklide ayaklandırabiliyoruz, bunun dışında zaten oyunda bol bol sağlık terminalleri bulunmakta. tek ölüm olayı bütün squad matelerin incapacitated olması durumda gerçekleşiyor ki o da bütün oyun boyunca normal zorluk seviyesinde anca 2 yada 3 kere oluyor.

    silah olarak 4 çeşit komando silahı ve bir çeşit düşman/müttefik silahı taşıyabiliyoruz. şarjlı bir pistol’ümüz var, cephane gerektirmiyor, ancak yavaş ateş etmek gerekiyorki devamlı şarjlı kalsın, yoksa 7 mermiyi birden boşaltıp şarjı beklemek daha kötü oluyor. ikinci olarak devamlı kullanacağımız bir assault rifle’ımız var. bildiğin makinalı, pek güçlü değil özellikle de ağır zırhlı droidlere karşı pek işe yaramıyor. üçüncü silahımız bir siper rifle, dördüncü silah ise anti-armor patlayıcı atan bir silah. bu iki, üç ve dördüncü silahlar aynı tüfeğin modifikasyonları, yani assault rifle’ı kullanırken sniper’a dönersek tüfek değişip sniper moduna geçiyor falan filan. düşman/müttefik silahları genellikle etkisiz ancak kodu mu oturtanları da var. bu silahlar trandosianların kullandığı shotgun, makinalı (bu ikisi güçsüz) ve mitralyöz (bu ortalığı dağıtılıyor ama ağır olduğu için hareketlerimizi ağırlaştırıyor), geonosianların lazer beam oluşturan kola takılan aparatları (bu göreceli olarak güçlü bir silah) ve wookielerin enerji okları atan güçsüz dürbünlü arbaletleri ve güçlü ama ağır roket atarları. bunlardan ancak bir tanesini taşıyabiliyoruz, başka bir tanesini ancak elimizdekini attıktan sonra alabiliyoruz. oyun sırasında bunların yanısıra bol bol mounted gun çeşitlerine rastlıyoruz, bunları istersek biz kullanabiliriz yada komandolarımızdan birine kullandırtabiliriz. komandolara kullandırtmak daha mantıklı çünkü kendileri bu silahlarda özellikle iyi nişancılar ve silahları etkili bir şekilde kullanıyorlar. bunların dışında üç çeşit de el bombası var, biri klasik bomba, bir termal patlama yaratıyor ve oldukça etkili, son modelse bir elektirik şokuyla droidleri belirli bir süre için hareket edemez duruma getiriyor, özellikle spider droidlere karşı çok işe yarıyor. jedi olmadığımız için light saber’ımız yok, sadece bir kere assult ship görevinde yerde bir tane görüp eski çağın eski silahı deyip geçiyoruz yanından.

    düşmanlara gelirsek organik rakipler pek tehlike oluşturmuyorlar. bir tek trandosianların mitralyöz taşıyan elit komandoları biraz zorlu, nedeniyse silahlarının çok güçlü olması. uzaktan sniper rifle ile işlerini görmek en iyisi çünkü güçlü siper rifle’ımız düşmanın acı içinde iki büklüm olmasını ve ateş etmeyi kesmesini sağlıyor. droidlerin en güçsüzleri olan ince robotlar herhangi bir sorun teşkil etmiyor ancak super battle droidler kalın zırhları nedeniyle yüksek adetlerde (3 yada daha fazla) gelirlerse sorun yaratabiliyorlar. bunlara sniper rifle ve anti-armor silah iyi gidiyor. sniper rifle bile bunların üzerinde biraz güçsüz kalsa da, anti-armor’un bir mermisi bir super battle droid’i uçurabiliyor. ama sorun anti-armor’un sadece 4 adet mermisini taşıyabiliyor olmamız ve anti-armor’un büyük splash damage vermesi, yani bu silahı kullanırken güvenli uzaklıkta olmaya dikkat etmek gerek. bunlar dışında yuvarlanarak hareket eden çevresinde güç kalkanı olan droidler var, orta derece tehdit yaratıyorlar. spider droid adlı tank kıvamındaki droidler en zor parçalanan robotlar. sadece ufak bir bölgelerinden hasar alıyorlar, yani temiz sniper işi gerekiyor, öte yandan doğal olarak el bombası veya roketlere de duyarlılar. droid dispenser adlı içinden devamlı droid çıkartan kutular var, hemen üzerine bomba yerleştirilip uçurulması gerekiyor yoksa içindeki droidler bitene kadar 30 kadar robot salıyorlar ortalığa, özellikle super battle droid dispenserlar tehlike yaratıyor. bir droid dispenser’a bomba yerleştirmek 20 saniye gibi uzun bir süre alıyor, bu aletler görüldüğü anda komandolardan birine bomba yerleştirme emrinin verilmesi elzem. bazı yerlerde düşman mounted gunlarıyla karşılaşıyoruz, ayrıca düşman turretları da var ancak pek zorlayıcı olmuyorlar. bir başka tehlikeli olabilecek düşmansa general graveus’un melee attack yapan elit korumaları. genel olarak bize değil komandolarımıza dalıyorlar, o yüzden uzaktan anti-armor yada sniper rifle ile işlerini halledebiliyoruz.

    yapay zeka pek parlak değil. misal olarak droid dispenserlardan çıkan droidler kıçlarının dibinde dispensera bomba yerleştiren komandoya değil diğer komandolara saldırıyorlar, bombayı yerleştiren rahat rahat işini görüyor. bazı düşmanlar direk bizi gözlerine kestirip bütün squadın arasından geçmeye çalışıp, diğer komandolara çarpmak gibi salaklıklar yapıyorlar, bazen de koşa koşa bütün squadın arasından geçip gidebiliyorlar. ayrıca sağlığımız düştükçe düşmanlar süper ıskalamaya başlıyorlar, sanki vurmaktan kaçınıyorlarmış gibi oluyor.

    oyun grafik motoru olarak unreal 2 motoru kullanıyor. güzel ve temiz grafikler var. tek sorun wookielerin kürkleri. dev wookieler kalın kürklü yaratıklardan çok entlere benzemişler, kürkleri sanki ağaç kabuğuymuş gibi duruyor.

    sonuç olarak star wars evreninde geçen, bizi attack of the clones’da sondaki büyük savaş sırasında havalanırken düşürüldüğünü gördüğümüz büyük yuvarlak* geonosis gemisinin, bir republic assult ship’in ve wookie şehirlerinin içine sokan, buraları ayrıntılarla görmemiz sağlayan, benim gibi fps delisi star wars fanatikleri için çok eğlendirici ve güzel bir oyun. sonunda general yoda’yı hologram olarak bile olsa görmek de ayrı bir tat veriyor vallahi.


    (jupiterianvibe - 17 Ağustos 2006 22:45)

Yorum Kaynak Link : star wars republic commando