The Cell(2000)(6,3-88493)
The Fast and the Fierce(2017)(2,4-501)
senaryosunda ve bir takım oyunculuklarda eksikler olmasına rağmen güncel sanattan beslenerek sinema ve çağdaş sanat arasında bağ kurabilmiş bir filmdir, yönetmenini vizyonu yüzünden takdir etmek gerek, özellikle hollywood gibi referans konusunda hep fazla gerikafalı ve cogu zaman demode bir anlayıs benimseyen bir endüstride, çağdaşı sanat eserlerine ve sanatçılara referans verebilen fazla film yoktur ortalarda.ama filmin ritminde kesinlikle bir sorun var bazı şeyler çok ortada keşke daha iyi nüfuz edilebilseymiş katilin zihnine ayrıca jennifer lopezin canlandırdığı karakterin anaç tavırlarının motivasyonu çok klişe ve iyi açıklanmıyor. yine de tarsem singh denen herif sonraki filminde çıtayı en az on metre yükseltebilmeyi başarmış üstelik görsel vizyonunu koruyarak bakınız efenim: the fall
(onewayticket - 9 Şubat 2009 00:10)
komadaki bir hastanin bilincine ula$abilmek icin, 2. bir insani komadaki bilinc ile senkronlama fikri ile fringe dizisinin olu$masinda belki de kilit rol oynami$tir.jennifer lopez oynuyor diye zamaninda hakki yenmi$ti bu filmin, goruluyor ki zamaninin otesinde bir filmmi$.jennifer lopez'in oynadigi en iyi film demek yanli$ olmaz belki ama bir de u turn gercegi var. karar vermek zor.
(karaktersiz - 17 Mayıs 2009 11:15)
atın bir kaç parçaya bölündüğü sahnede ne olduğumu şaşırdığım,sapık katilin bilinçaltında yaşadığı olayları izlerken içimin burkulduğu,jennifer lopezin beni benden alıp götürdüğü başarılı bir film..
(ex - 2 Ekim 2002 04:34)
muhtemelen en güzel görselliğe sahip polisiye gerilim filmi.yer yer kendinizi bir tablonun içinde geziyormuş gibi hissediyorsunuz.
(obi wan - 16 Ağustos 2009 16:14)
çoğu güncel sanatçılara ait olmak üzere birçok sanatçının işinin kullanıldığı fakat kapanış jeneriği dahil hiçbiryerinde bunlara referans verilmediği için filmi görenlerin bu işlerin yarattığı görselliği tamamen yönetmene yüklediği film. (tarsem iyi yönetmendir o ayrı). filmde işleri kullanılan bazı sanatçılar ise şunlardır:leonora carrington “the inn of the dawn horse”(1937): filmin açılışındaki at figürü.salvador dali: çöldeki ağaçlardamien hirst: filmde işleri en çok kullanılan sanatçıdır. filmdeki hücre hirst’ün bir dönemki işlerinin temel nesnesidir. “the acquired inability to escape”: hücrenin boş hali, 3.istanbul bienalinde de sergilendi. “the physical impossibility of death in the mind of someone living”: hücre içindeki ölü kız “some comfort gained from the acceptance of the inherent lies in everything”: filmin en etkileyici sahnelerinden biri olan atın kesitinin çıkarılması( hirst’ün bu işini filmde kullanılması için yapımcı şirkete sattığı söylenir.cindy sherman: oyuncak bebeğe dönüştürme teması, ölü bedenler. fantastic planet(animasyon dizi): cathrine tv’de izler. animasyonda uzaylıların insanlara hükmetmek için boyunlarına taktıkları halka starger’ın zihninde catherin’in boynunda var.stelarc’ın 1975-85 arasında 27 kere gerçekleştirdiği suspension performansları: starger’ın kendisini vücudundaki piercinglerden astığı sahne. stelarc-stargerrosenquit: köprünün altında bulunan naylona sarılı yüzünde böcekler gezen ceset. bu sahne aynı zamanda cindy sherman’ın yüzünde böcekler gezen oto portresi.bruce neuman “self-portrait as a fountain”(1960): starger’ın küvette ağzından su fışkırtmasıchapman brothers: stargher’ın zihnindeki siyam ikizi tadındaki bebeklerbrothers quay: starger’ın zihnindeki oyuncak bebeklerfrank lloyd wrightnew york guggenheim müzesi: catherine’in starger’ın zihnine ilk girişindeki duvarlar.claude nuridsany, marie pérennou microcosmos: uğur böceğinin ağır çekimde yaprağın üstünden düşmesiharald eugene edgerton“milk splash”: ağır çekimde kan damlasının yere düşmesistanley kubrick “the shining”: atın kesitlere ayrılması sahnesindeki küçük çocukmaurits cornelis escher : merdivenli sahnede alt-üst kavramlarının karışmasımarcel antunez performansı: diş hekimi koltuğundaki kadının ağzındaki aparatorlan: ameliyat koltuğundaki kadın. ayrıca novak’ın starger’ın zihnine girdiğinde starger’ın kaşlarıjoel peter witkin : at arabasını çeken kadın. ayrıca !986 tarihli leda isimli fotoğrafına benzer bir kompozisyon da hayvanların arasında çıplak duran boynunda fantastic planet’taki halkayı takan kadını andırıyor.francis bacon “study after velasquezs portrait of pope innocent”: tahtta oturan starger“man with dog”: starger’in albino köpeğinin catherine’i karşılaması. bu sahnede catherine havada asılırken yanında köpeğin durması da bacon’un başka bir resmine benzemekte. lewis carroll “alice harikalar diyarında : catherin’in küçülmesi ve bir boşluktan süzülerek aşağıya düşmesi. ayrıca beyaz tavşan yerine starger’in albino köpeği catherine’e yol göstermesi ve catherin başaşağı durması.jan saudek: starger’ın kan dolu küvetin yanında oturduğu mekan saudek’in birçok fotoğrafında kullandığı çalışma odası. tarsem singh bu mekanı rem’in losing my religion şarkısına çektiği videoda da kullandı.david “death of marat” : kuvetin içinde ölü yatan kadınodd nerdrum “dawn”(1990). novak’ın starger’in zihnine ilk girdiğinde havaya bakarak yerde oturan siyahlı kadınlarcaravaggio “kuşkucu thomas”: stargher’ın parmağını novak’ın karnına sokması. bu resme daha çok benzeyen bir görüntüyü singh daha önce rem’in loosing my religon videosunda da kullandı.nam june paik: havada asılı duran içinde insan yüzünün görüntüsü olan küppierre et gilles: catherine’in starger’ı kendi zihnine soktuğu bölümün dekorları
(k - 22 Kasım 2002 01:56)
sırf jennifer lopez oynadı diye kıymeti bilinmemiş bir filmdir. onun yerine bir jennifer connelly, bir natalie portman oynamış olaydı bugün bu film bir kült, bir efsaneydi - iddialıyım.bunu gördüğümde sene 99du sanırım. kim getirmişti, ne vesileyle seyredilmişti hatırlamıyorum, herhalde birisi "jennifer lopezli aşklı maşklı kız filmi" diye alıp gelmişti. bütün o nefis sahnelerine, ruh hastası mekanlarına ve aklımdan çıkmayan on parçaya bölünmüş atına rağmen aklımda jennifer lopez filmi diye kalmış, hafızamın bir köşesine itilmiş idi. ta ki the fallu görünceye kadar, ta ki the cellin de tarsem singh elinden çıktığını öğreninceye kadar. o gün bugündür bir kere daha görsem diye niyet edip duruyordum, zira filmin konusunu hikayesini dahi unutmuş gitmişim. kısmet bugüneymiş.
(tosantosun - 19 Temmuz 2011 00:04)
goruntu yonetmeninin hayati boyunca boyle bir produksiyonda cali$mak icin yanip tutu$tugu izlenimini uyandiran $ahane film..
(ssg - 4 Şubat 2001 14:58)
underrated bir film. imdb puanının neden bu kadar düşük olduğunu anlamadım. süper bir hayal gücünün ürünü. olay örgüsü basit gerçi ama trans sahnelerinde çok iyi çalışılmış. sahne geçişleri de çok güzel. jennifer'ın oyunculuğu da fena değilmiş. imdb'de 7.3-7.4 puanı hak ediyor bence. jennifer'ın poposu batırdı tüm filmi sanırım.
(electra kompleksi - 28 Temmuz 2013 00:44)
jennifer lopeze rağmen çok başarılı, makyaj ve kostümle carl'ın bilinçaltının süper anlatıldığı film. yönetmen cidden senelerce biriktirmiş dimağında bu psikopatlıkları sanırsam, aksi takdirde "dur şu barbieleri şu hale getirelim, ahanda ortaya bir iki "dali"msi serpiştirelim"le olacak iş değil bu. beraberinizde izlediğiniz insan da çok önemlidir tabi. carl'ın fbi ajanının bağırsaklarını dışarı çıkarıp dikenli çubuğa sardığı sahnede "ayyy kokoreç!!" diye ünleyen biri olmamalı mesala yanınınzda..
(jellybonqueen - 21 Mart 2005 12:45)
yonetmen tarsem singh'in daha onceden losing my religion klibinin yonetmeni oldugunu ogrenince insanda "tabii ya!" tepkisi yaratan, bilimkurgu kismi bir hayli kisir birakilmis, keske jennifer lopez yerine esas hatun rolunde cidden "oyuncu" olan biri olsaymis yazik olmus dedirten film.
(thalass - 18 Mart 2006 23:32)
Yorum Kaynak Link : the cell