Çıkış Tarihi     : 06 Aralık 2004 Pazartesi, Yapım Yılı : 2004
Türü                : Macera,Drama,Fantazi
Ülke                : ABD
Yapımcı          :  Electronic Arts (EA) , New Line Cinema , Tolkien Enterprises
Yönetmen       : Richard Taylor (IMDB)
Senarist          : Nuno Miranda (IMDB),Mical Pedriana (IMDB),J.R.R. Tolkien (IMDB)(ekşi)
Oyuncular      : Sean Astin (IMDB)(ekşi), Billy Boyd (IMDB)(ekşi), Christopher Lee (IMDB)(ekşi), Ian McKellen (IMDB)(ekşi), Dominic Monaghan (IMDB)(ekşi), John Rhys-Davies (IMDB)(ekşi), Andy Serkis (IMDB)(ekşi), Elijah Wood (IMDB)(ekşi), J. Grant Albrecht (IMDB), Dee Bradley Baker (IMDB), Steve Blum (IMDB), David Boat (IMDB), S. Scott Bullock (IMDB), Dan Conroy (IMDB), Richard Doyle (IMDB), Simon Templeman (IMDB), Chris Edgerly (IMDB), Greg Ellis (IMDB), David Fries (IMDB), Brian George (IMDB), Kim Mai Guest (IMDB)

The Lord of the Rings: The Battle for Middle-Earth (~ Der Herr der Ringe: Die Schlacht um Mittelerde) ' Oyununun Konusu :
Çok eski çağlarda Elf demircileri, güç yüzüklerini sihirli ustalıklarıyla yapmış ve Karanlıkların Efendisi Sauron, bu yüzükleri işleyip kendi gücüyle doldurmuştur. Daha sonra kendisinden çalınan, diğer tüm yüzüklere hükmeden, Tek Yüzüğü bütün gücüyle tüm Orta Dünya'da aramasına rağmen bulamamıştır. Yüzük, Shire Bölgesi'nde yaşayan Frodo Baggins adlı bir hobbitte bulunmaktadır. Ancak çok büyük bir güce sahip bu yüzüğü yok etmek gerekmektedir. Frodo ve arkadaşları, diğer ırklardan gelen arkadaşlarıyla birlikte yüzük kardeşliğini oluşturur ve hepsi bu yolculukta büyücü Gri Gandalf'ı izler.


  • "oyunda mordor'un sikko herosu olarak gollum da boy gösteriyor. üzerine tıklandığında;piiiissssmmmeagol diye bir ses duyuyoruz, sanırsın ki gollum bi level daha alsa secde edecek."
  • "zoom out u yeterli olmadigi icin buyuk ordularla savasma zevkinin kursaginizda kaldigi oyun."




Facebook Yorumları
  • comment image

    çok boşum bugün ofiste, hadi inceleyelim bakalım:

    rohan:
    cavalry olayında gondor'dan daha üstün. level 4 bir theoden ve 5 parti rohirrim ile koca bir orduyu rahatlıkla talan edebilirsiniz. elf archerların da range'i gayet uzun. mordor'un tek elle tutulur olayı olan trolllerine karşı birebir. level 5 aragorn ve level 5 gimli ile bir orduyu gayet rahat indirebilirsiniz. legolas çabuk ölüyor başlarda, ama çok güçlü.

    gondor:
    boromir yapısı itibarı ile de antipatik bir insan olduğundan(ringwraith'ten tek farkı, bir ringwraith kadar uzun yaşayacak zamanı olmuş olmaması nazarımda) pek tercih etmeyiniz. zaten bi sike de yaradığı yok. faramir hem knight olarak, hem de ranger olarak kullanılabiliyor. gayet iyi. zaten bir gandalf basabilecek kadar vaktiniz de olduysa, ve kazara onu level 8 falan yapabildiyseniz, karşıdaki insanı rahatlıkla oyundan soğutabilirsiniz. (level 10 gandalf'ı gören oyundan çıkıyor zaten) şurada sevimsiz bulduğum tek olay, level 10'da gandalf'ın aldığı aoe büyüsü. filmi izleyenler de hatırlar, o büyü gandalf ile witch king'in karşılaşmasında, witchy'nin(samimiyiz) galdalf'ı yere serdiği büyü. onu witch king'e koymalılardı, ki zaten kendisi diğer herolar arasında oldukça zayıf kalıyor. bir de gondor'da dallama pozisyonu için denethor muydu o pezevengin adı neydi? onu yapabilirlerdi. savaş anında: "burn faramir" ability'sini kullanarak samimi bir hava yakalanabilirdi.

    isengard :
    rushing için süper. oyunun en başında en güçlü olan race. lurtz ve saruman heroları. lurtz zaten yakışıklı bir uruk-hai, seviyoruz. başarılı da oyunda. saruman'ın grima the wormtongue ikonlu bir büyüsü var. combat'ta yapınca karşı tarafın ordusunun yarısını alıyor, süper oluyor. ama uruk archerların range'i kısa, warg riderlar da rohirrim ve gondor knight'lar kadar iyi değiller. biraz zayıf isengard. kaldı ki gandalf daha enseyi aldırmamış, shire'da kızkaçıran sektöründe çalışırken bu adam white değil miydi? nedir bu saygısızlık saruman'a yapılan? level 10'da gandalf orta dünya'yı patlatsın, saruman'a bişey yok. galatasaray'ın hagi'ye jübile yapmaması ile birlikte gördüğüm en büyük vefasızlık da budur.

    mordor:
    witch king ve 2 nazgul ile birlikte 3 herosu var. troller çok güçlü. sadece iki troll seçip onları koruyup kollar, level 5 ve üstü yaparsanız muvaffak olmamanız işten değil. bonuslar konusunda da elini korkak alıştırmamış ea. oyunun en çok bonus alan race'i mordor. the eye, witch king'in aurası ve drummer troll ile birlikte 5 tane troll, orta-dünya'ya bedel. bir de haradrim mumakilleri var ki, herolara charge yaptığında direk üzerinden geçiyor, öldürüyor. çok fena. haradrimleri hintli yapmışlar yalnız, konuştuklarında simpsons'daki bakkal geliyor aklıma, oyundan uzaklaşıyorum.


    (spirit - 23 Nisan 2008 10:52)

  • comment image

    oyunda mordor'un sikko herosu olarak gollum da boy gösteriyor. üzerine tıklandığında;

    piiiissssmmmeagol diye bir ses duyuyoruz, sanırsın ki gollum bi level daha alsa secde edecek.


    (spirit - 29 Nisan 2008 11:35)

  • comment image

    bilgisayar oyunlarındaki teknik yetersizliğim sonucu, başka orduları yerle bir etmeyi bırak kendi 9 kişilik çekirdek ekibimi ortaokulda geziye çıkıp birbirini kaybetmiş ergenlere çevirdiğim oyun. 10 dakikada bir yoklama yapar sonra eksik olan adamları arar dururdum. legolas falan kolay bulunuyordu da gimli'yi köşede falan unuttuysam bulması uzun zaman alırdı. aragorn'un gökyüzüne bakıp "senin oynayacağın oyunun, kuracağın stratejinin gondor kralı gibi amnkym" dediğine şahit olmuştum bir keresinde. tüm ekibi toplar, sonra yavaş yavaş ilerlerdim misyonu tamamlamak için. o zamanlar cep telefonu da yok, birisi kaybolsa anası babası benden bilecek, azami dikkatle duvar diplerinden giderdim. böyle uslu uslu ilerleyince kimsede gelip, "ne dolaşyonuz lan burada avradını sktiklerim" demezdi. orklarla falan muhatap olmadan ne bölümler geçtim. sonra yüzük taşıyıcısını ve beraberinde 3 hobbiti kaybedince o kadar yolu geri dönmeye üşendim. oyundan çıkarken, aragorn emmi oturuşu pozisyonunda sigara içiyordu sinirinden.


    (mies - 20 Temmuz 2008 00:14)

  • comment image

    yüzüklerin efendisi ruhunu sonuna kadar yansıtan strateji oyunu. 3 yılı aşkın zamandır oynuyorum ve skirmish - campaign seçenekleri ile bir yere varamayacağınızı biliyorum. oyun zor bulunsa da 10 ytl fiyat ile satılmakta, bunu edinip online seçeneğine dalınız.

    1.03 patch ile oyundaki tüm dengesizlikler son bulmuştur. oyun başı güç sırası isengard-rohan-gondor-mordor olup, oyun uzarsa tam tersine dönmektedir. evil side'ın 2 kat popülasyona sahip olması good side'ın daha etkili power ve heroları ile dengelenmektedir. sıkıldığınızda çeşitli modları da deneyiniz efendim.

    ayrıca aragorn'un elendil gücünü kullandığınızda bildiğiniz aygaza dönüşüyor.


    (james alan - 9 Ocak 2009 00:36)

  • comment image

    multiplayer modunda stratejiye falan gerek olmayan oyun. aragorn öyle bir hero ki; saruman, gandalf, balrog dinlemeden nazgul'lar hariç -baltası, oku falan olsa onları da alır gerçi- her rakibi rahatlıkla yenebilmekte; başlı başına rohan'ı seçme sebebi. tabii bir de isengard'ı seçmiş bir takım arkadaşına sahipseniz lurtz'un kilitleme özelliğiyle aragorn daha da ölümcül hale geliyor düşman hero'lar için.

    bu olay rohan'ı seçtiğiniz sürece güzel gelmekte ancak gerçekçilik açısından saçmalığın daniskası. çünkü orta dünya'nın hiçbir yerinde gandalf gibi bir maiar'ın aragorn tarafından madara edilme şansı yoktur. bundan daha saçma bir şey var ki o da bir avuç ateşli gondor okçusunun witchking'i 8-10 atışta pert edebilmesi.

    bir iki tane saçma yönünü saydıktan sonra hakkını vermek lazım. sırf savaş sırasında gandalf'ın "dark fire will not avail you", aragorn'un "men of the west" diye bağırması bile oyuna bağımlı olma sebebiydi. bunların arkasına howard shore müzikleri dayandığında zaten söylenecek söz kalmıyor.


    (norman stansfield - 10 Aralık 2012 16:18)

  • comment image

    mordor ile oynamanın pek kolay olmadığı oyun. atlı birlik üretme gibi bir seçeneği olmadığı için gerilla taktiği saldırılara çok açık kalıyor mordor, bir güneyden bir kuzeyden saldırınca nereye destek yollayacağını şaşırıyor. zaten o mamutlar, trolller yardıma gidinceye kadar atlılar kaçıp gidiyor.
    mamutları vurup kaçan okçulara karşı mancınık falan üretince de o yanan kayalar bazen kendi mamutlarınızı vuruyor, yazık oluyor (ama en enfes dost ateşi ödülünü nazgulumu vuran mancınıkçı arkadaşa verdim)
    benim akıl edebildiğim (ve işe yarayan) tek çare biraz para biriktirip nazgul ve witchking e yatırım yapmak.


    (zunta - 9 Şubat 2005 19:30)

  • comment image

    zoom out u yeterli olmadigi icin buyuk ordularla savasma zevkinin kursaginizda kaldigi oyun.


    (mimar - 9 Şubat 2005 19:39)

  • comment image

    lotr alemi ve ondan turetilen franchise'lar konusunda oldukca puritan ve tutucu bir $ahis oldugumu goz onune alarak, icinde barindirdigi atraksiyonlarla beni bile kendine acaip baglamayi becermi$ bir ea games ba$arisidir. her ne kadar oyunda hem good hem evil oynamak mumkunse de, nasil warhammer 40k'da asla space marines di$inda herhangi bir orduyla oynamam mumkun degilse, bu oyunda da asla ve asla evil campaign ile oynamam mumkun degil (geneseed mutation diyelim). i$bu sebepten tum gozlemlerim good campaign'den kaynaklanacak.

    en luks zorluk seviyesinde* good campaign'i once temkinli oynadigimi itiraf etmeliyim. her i$in ba$i ordu diyerek, ordumdan kayip vermeyi hep minimumda tutmayi ve mumkun oldugunca dengeli ve heybetli ordularla du$mani kiyma yapmayi hedef almayi iyi bir komutan olarak borc bildim. bu noktada oyunun sayili eksiklerinden biri suratima tokat gibi carpti: eger upgrade istiyorsan asker feda edeceksin. canim karde$im ea games, bak bu olmaz. bu yanli$. $imdi ben archery range'imi upgrade etmek ve daha once experience almi$ archer/ranger'larimi feda etmek istemiyorsam, cannon fodder olarak tecrubesiz archer yaratip onlari olume gondermemeliyim, degil mi canim? $imdi diyeceksiniz ki "eh be birader, bas 5 tane archer, ondan sonra al upgrade." ama kazin ayagi oyle degil dostlar. command point diye bir $ey var, o kadar cp'den fazla adami gecemiyor ordunun cp'si. hal boyleyken, ilk ba$larda bocaliyoruz. - bu konuyla ilintili benim cozum yoluma sonra deginecegim.

    neyse dostlar, ilk good campaign oyununda temkinliyiz demi$tik. askerlerimizi tehlikeye atmiyoruz, olmesinler diye ustlerine titriyoruz. baktik du$man kalabalik, hemen summon elven allies veya rohan allies diyerek destek aliyoruz - her $ey oylesine guzel ki, hic zorlanmadan geciyor bolumler. kah helm's deep, kah isengard, kah minas tirith savunmasi, hepsi de kurgudaki gibi, i$gal altinda zor durumda kaliyoruz, en kritik anda cagiriyorum rohan'i, geliyor yardim ediyor. bagirtiyor beni "rohirriiiiiim! to the kiiiiiing!" diye, mest oluyorum. cok da sevincliyim, koc yumurtasi boromir aslanlar gibi black gate onunde carpi$iyor - sonuc: zafer! pek de kolay oldu army of the dead, giant eagles, ents, elven archers gibi ally'lar ile...

    sonra insanin icine bir kurt du$muyor degil: bu i$in boku nasil cikar? oturuyorum tekrar oynamaya, bu sefer i$i ilk etaptan ciddi tutuyorum, amac ta$akli bir ordu yapmak. gecen sefer rohan'a yuklenmi$tik, $imdi gondor'u guclu yapalim diye ba$liyor campaign. az command point de olsa her sava$ta bir ba$ka uniteye agirlik veriyoruz, mesela bir bolumde bir yapiyi upgrade edecek kadar uniteyi basip ardindan butun upgrade ve ozel uniteler ile dolduruyoruz orduyu. hal boyleyken, tum archer ve ranger'lar fire arrow upgrade'i aliyor (ve olum olup yagiyorlar du$man ustune), tum knight'lar shield aliyor ve tank gibi oluyorlar, ustune ustluk muhte$em tower guard'lar gelerek (gondor muhafizlari olarak korkunc bir zirhlari var) olumcul archer/tower guard combo'lari olu$turuyorlar.

    uniteler birer birer hazir olduktan sonra i$ onlari geli$tirmeye kaliyor, burada hero'larimiz aragorn ve gandalf cok onem kazanmakta, zira bu biraderlerin bir combat experience bonus'lari var ki, experience aldikca alasi geliyor askerlerin. yanlarina faramir ve boromir ve hattizatinda yalnizca okcular icin bile olsa legolas'in xp verme ozellikleri var ki, kisa yoldan sava$la peki$mi$ bir ordu elde edilmesi mumkun. i$te bu $ekilde hem gondor hem rohan ordusu full rank olarak buyuk sava$lara giriyor, ikinci oynayi$imi $oyle ozetleyebilirim:
    - helm's deep'de sambaci bombaci orc karde$imiz ortaya cikmadan tum isengard ordusu'nu mekaninda basan bir savunma (artik neresi savunma ise) kuvveti.
    - osgiliath'da faramir'e ihtiyac duymadan tum i$gal kuvvetlerine cift vurup tek sayan bir savunma kuvveti.
    - minas tirith'de rohan ordusuna ihtiyac duymadan ve aragorn'un corsair'leri gelmeden iki mordor kampini eru ile yeksan eden bir minas tirith "savunma" kuvveti (biraksalar knight'lar solugu barad-dur'un kapisinda alacaklardi $erefsizim).
    - black gate acildiktan ve ilk saldiri dalgasi geldikten sonra black gate'in di$inda degil icinde ikamet ederek yilanin ba$ini kucukken ezen bir "$a$irtma" ordusu. ki bu orduya eomer ve dada$lari dahil degildir.

    netice olarak ikinci oynayi$ta hikayeyi falan sallamayip abaninca mordor ve gulleri acisindan oldukca talihsiz bir senaryo yaratmak mumkun. o kadar kuvvetli, o kadar acimasizca katliam yapabilen bir ordu sahibi olunuyor ki, artik black gate dahil her sava$ta $aka gibi orc kesilebiliyor. bazi yerleri sacma sapan da olsa, ya$attigi bu ruh sagligi bozuk orc katliami opsiyonu yuzunden son derece buyuk keyif veren ve en luks zorluk seviyesinde bile acaip kolay olan bu oyun icin ea games'e $ahsim adina te$ekkur ediyor, en kisa zamanda first age icin expansion pack'ini bekledigimi iletiyorum.


    (lord aragorn - 10 Eylül 2005 15:37)

  • comment image

    oyunu mükemmel olmaktan alikoyan tek sey iyi-kötü dengesizligi diyorum. iyilerin asker sayisi kisitlanmis, büyülere ve herolara muhtac birakilmis. kötüler ise iyilerin iki kati kadar asker yapabiliyor ve cok daha hizli ve fazla para kazaniyor. bu durumda kötüler daha güclü gibi geliyor kulaga ama isin asli öyle degil. kötülerin cok askeri var evet hem de ucuz (mordor'da orclar beles hatta, nazguller de bikac endüstri büyüsünden sonra beles oluyor) lakin cok zayiflar, upgradeleri de cok pahali, ayrica iyilerde oldugu gibi bi healing imkani da yok. n'oluyo bu durumda, yaptiginiz yüzlerce asker elf oklariyla daha kaleye yaklasamadan iniyo asagi. e sudan ucuz bi daha yap! yapiyoruz da. ama her yeni taburda denge iyiler lehine bozuluyo. cünkü sizin hemen ölen askerleriniz iyilerin adamlarinin rankini yükseltiyor ki bi süre sonra hero kadar dayanikli ve güclü oluyo hergeleler. sizin gariban orclar da daha oku kirise takamadan göcüyolar. kötülerin herosunda da hayir yok. al sana saruman! nerdeyse normal bi asker kadar cabuk ölüyo. aragorn ve gandalf icin olan %100 power büyüsü onda niye yok? daha gandalf grileri giymis fisek patlatirken saruman ak arif degil miydi, isengard'dan theoden'i parmaginda oynatmiyo muydu? ayrica mordor en renkli orduya sahip olmasina ragmen (ah o mumakiller) cok dezavantajli. atli birligi veya onu karsiliycak bi gücü yok. ayrica ordunun basina koyabilceginiz kimse de mevcut degil. koca orduyu kuslar mi hizaya getircek?

    oyun iste böyle iyilerin artist büyüleri ve sikistikca yardima gelen kolpalariyla gecip gidiyor. asil savaslar ise kötülerle oluyor hakikatte.

    sarumaaaan, in asagi ulaaan!

    edit: oyun icin mükemmele yakin demisim. töbe estagfurullah


    (hayri potter - 15 Kasım 2005 19:39)

  • comment image

    bu oyunda gerçekten ilginç ayrıntılar var...

    -mordor'u aldığınızda orc warrior'ları beleşe basabiliyorsunuz. bu orc warrior'ların bloodthristy ` :kana susamak ` diye bir özellikleri var. bu özelliğe tıkladığınızda orc'lar yakındaki diğer bir orc bölüğüne saldırıp experience kazanıyorlar. tam orc'lara yakışacak bir özellik olmuş, harika.

    -troll'lerin canı azaldığında bir orc yiyerek canını artırabiliyor. hasta oldum buna.

    -iki troll yan yana geldiğinde kavga etmeye başlıyor. bamküt yumruk sesi geliyor devamlı. hatta 3. bir troll varsa o da ellerini çırpıp tempo tutuyor. ilk gördüğümde baya gülmüştüm.

    -sauron'un gözünü düşman askerlerinin üstüne getirirseniz diz çöküp zırlamaya başlıyorlar.

    -nazgul'u düşman üstüne salınca birisi "oohh naaazguuuuullll!" diye bağırıyor.

    -witch king etrafındaki bütün askerlere moral veriyor. fazlasıyla fark ediyor bu, orc'lar delikanlı oluyor.

    oyundaki videolar çok kısa, hevesi kursakta bırakıyor. ayrıca mordor alındığında mumakill'ler tank gibi oluyorlar. saldırmadan önce üstlerine 2-3 mumakill salınca ahı gitmiş vahı kalmış bir ordu kalıyor karşınızda. mumakill'leri kendi adamlarınız olduğu yere göndermemek lazım, sizin adamları da temizliyorlar arada olmuyor.

    ırklar çok dengesiz, birbirlerini tamamlayacak özellikleri yok. bunun dışında gerçekten harika bir oyun.


    (colg fusion - 13 Nisan 2006 11:21)

Yorum Kaynak Link : the battle for middle-earth