Süre                : 1 Saat 34 dakika
Çıkış Tarihi     : 23 Ekim 1987 Cuma, Yapım Yılı : 1987
Türü                : Komedi,Drama,Tarih,Savaş
Ülke                : Taiwan
Yapımcı          :  Central Motion Pictures
Yönetmen       : Tung Wang (IMDB)
Senarist          : Hung Sung (IMDB),Shaudi Wang (IMDB)
Oyuncular      : Chun-Fang Chang (IMDB), Po-Chou Chang (IMDB), Sheng Li Cho (IMDB), Chun Hsiung Ko (IMDB), Mei-Chao Lin (IMDB), Wen-Ying (IMDB), Ping Nan Wu (IMDB), Kuei-Mei Yang (IMDB)(ekşi), Ying Ying (IMDB)

Dao cao ren (~ Strawman) ' Filminin Konusu :
Dao cao ren is a movie starring Chun-Fang Chang, Po-Chou Chang, and Sheng Li Cho. Chronicles the last days of Japanese rule in a Taiwanese village, in a quasi-comical style.


  • "bilinen yunan mitolojisinin çin versiyonu, tek fark poseido'nun karşılığı olan karakterin elinde chopstick var."
  • "konuyla alakalı yeni bir kitap için: çin mitleri"




Facebook Yorumları
  • comment image

    m.ö. 213'te ilk çin imparatorunun tıp, kahinlik, tarım, ağaç ve bitki yetiştirilmesi hakkında olmayan bütün kitapları yakmasından dolayı çin söylenceleri, diğer antik söylenceler kadar eski değildir.

    büyük han hanedanı döneminde (m.ö. 206 - m.s. 220) imparatorlar konfüçyus'un öğretilerini devlet dini olarak kabul etmiştir ve doğaya tapınmayı içeren dinleri yasaklamışlardır. ağızdan ağıza aktarılan eski söylenceler o dönemin siyasal iklimini yansıtacak şekilde düzenlenerek günümüze ulaşmıştır.

    pangu'nun yaratılış söylencesi, var olan en ayrıntılı çin yaratılış söylencesidir (m.s. 200 - m.s. 500) ve kaostan düzenin oluşmasını anlatmaktadır.

    pangu ilk olarak gökleri yerden ayırarak evrene düzen getirir. onun gövdesi evrendeki dağ, okyanus ve orman gibi doğal biçimleri birbirinden ayrıştırarak yeni bir biçim alır. daha sonra, canavar gong-gong, doğal çevreyi hissettirmeden tahrip edince, ana tanrıça nugua dünyanın düzenini yeniden kurar.

    diğer eski kültürlerden farklı olarak, çinliler evreni birbirini tamamlayan iki öze ayırırlar: yin (gölgeli) ve yang (güneşli) birlikte bütünü oluştururlar. yin doğadaki dişi ilkedir; karanlık, toprak, edilgen, boyun eğen ve sakin özellikler taşır. yang ise erkek ilkedir; canlı, aydınlık, etkin, saldırgan ve sıcak özelliklerini temsil eder. insanlar dünyasında dişi ve erkeğin birleşmesi gibi, güneş, yani yang'ın özelliklerini temsil eden tanrı ile ay, yani yin'in özelliklerini temsil eden tanrıça evlenirler. nitekim gök ve dünya da bütünün birbirini tamamlayan parçalarını temsil eder.

    başlangıçta bir yumurta tüm evreni içinde barındırıyordu. yumurtanın içinde kaotik bir kitle vardı. gök ve yer birbirinin eşiydi ve her yer tümüyle karanlıktı. çünkü ne güneş ne de ay vardı. bu karanlık kütleden ilk varlık pangu oluştu. pangu kendini karanlıkta bir yumurtanın içinde kapalı ve kaosla çevrelenmiş bulunca, evrene bir düzen getirmeye karar verdi.

    önce dünya yumurtasını kırarak açtı. daha hafif olan kısım (yang) yükselip gök haline gelirken, daha ağır olan kısım (yin) çökerek yer oldu. pangu göğü yeteri kadar ittirdiğinde artık dünya oluştu.


    (abelard ve heloise - 26 Mayıs 2020 19:56)

  • comment image

    "başlangıçta güneyde ve kuzeyde olmak üzere iki okyanus ve ortada da bir kara parçası vardı.güney okyanusunun efendisi shu(dikkatsiz),kuzey okyanusunun efendisi hu(aceleci) ve merkezdeki kara parçasının efendisi ise hwun-tun(kaos) idi.
    "dikkatsiz” ve "aceleci”, karayı düzenli olarak ziyaret ediyorlardı ve orada karşılaşıp tanışmışlardı. "kaos" onlara nazik davrandı ve minnet duygularını ifade edecek şekilde, ona bir iyilik düşündüler. iyiliği beraberce tartıştılar ve ne yapacaklarına karar verdiler.
    kaos şimdi, gözleri kapalı olduğu için kördü, kulakları kapalı olduğundan sağırdı ve bunun delikleri olmadığından nefes alamıyor,.ağzı olmadığından yemek yiyemiyordu.
    "dikkatsiz" ve "aceleci" her gün merkezdeki karada buluştular ve her gün bir delik açtılar ve yedinci gün işlerini bitirdiler.
    ancak, gözlerini ve kulaklarını açtığında,görüp işitmeye ve burun deliklerinden nefes almaya, ağzıyla yemek yemeye başladığında yaşlı kaos öldü."
    bu kaos(hwun-tun)'un kozmosa dönüşmesi miti ile birlikte evrenin oluşumunu açıklayan (bkz: pan ku) miti, çin mitolojisindeki bu alandaki iki inanışı oluşturur.


    (deathjp - 20 Ekim 2020 23:43)

  • comment image

    mu-gong isimli baş tanrıları vardır, bu tanrı; çin mitolojisinde ölümsüzlük tanrısıdır, o yang'ın cisimleştirilmiş halidir. xi wang-mu, yin'in temsilcisi, onun karısıdır. onlar birlikte cennet ve yeryüzünü ve canlıları yaratmışlar.


    (darkwizard - 19 Aralık 2018 20:11)

  • comment image

    çok çeşitli bir mitolojidir. evrenin başlangıçta bir yumurtanın içinde yer aldığı inancı vardır. çin mitolojisince evren; başta sonsuz bir karanlıktır. yumurtanın üst kısmı yükselerek yang(erkek)'i; alt kısmı ise çökerek yin(kadın)'i meydana getirmiştir. yang gökyüzü; yin ise yeryüzüdür.


    (jambonluyumurta - 19 Aralık 2018 20:21)

  • comment image

    çin mitolojisinde boğanın karşılığı olarak (bkz: niu) kelimesi kullanılır. bu sözcük aynı zamanda öküz ve inek anlamlarındadır. çinlilere göre öküz eti kutsaldır ve yenmez. güney çin’de de “niu” kültü yaygındır. öküz, toprağın işlenme zamanı olan ilkbaharı temsil eder.


    (anderkaybana - 23 Kasım 2019 14:14)

Yorum Kaynak Link : çin mitolojisi