Süre                : 1 Saat 42 dakika
Çıkış Tarihi     : 04 Aralık 1998 Cuma, Yapım Yılı : 1998
Türü                : Cinayet,Drama
Taglar             : bakire,gemi,fahişe,esrar,Siyah komedi
Ülke                : Türkiye
Yapımcı          :  AA Productions , Proto Film , Shark Film
Yönetmen       : Serdar Akar (IMDB)(ekşi)
Senarist          : Serdar Akar (IMDB)(ekşi),Önder Çakar (IMDB)(ekşi)

Gemide (~ On Board) ' Filminin Konusu :
Serdar Akar'ın Yeni Sinemacılar ekolünü patlattığı, Türk sinemasında gerçek anlamda alternatif filmler kuşağının miladı sayılabilecek bu yapımda, dört delişmen kafadar mürettebatın macerasını izliyoruz. Laleli'de parasını çaldıran boksörün gemi kaptanına durumu anlatması ile parayı istemeye giden kaptanın başından geçenlerin konu edildiği filmde, olaylar iyice karmaşık bir hal alır ve bir kız ile kafası betona çarpılarak öldürülmüş bir adam kalır ellerinde. Gemiden gitmesi gereken kızın boksör tarafından saklanması ile daha da karışan olaylar sonucu kafası dumanlı olan esrarkeş kaptan ayılmaya başladıkça her şeyi yavaş yavaş hatırlamaya başlar. Film, çekildiği dönemde yoğun argo kullanımı sebebiyle muhafazakar çevrelerden yoğun eleştiriler almıştı. Buna rağmen Gemide son dönemde Türk sinemasında kült statüsündeki filmler kategorisinde değerlendiriliyor. Erkan Can'ın performansı için ise filmin başarısındaki en önemli etken denilebilir.


  • "buyuk deprem gecesi (17 agustos) cine5'te oynayan film. seyretmi$, akabinde sallanmi$tim."
  • "112 dakikalık bu film, stv ya da kanal 7'de yayınlansa takriben 13 dakika olurdu.öyle bir film işte..."
  • "boksör : kalsın burda sende gönül eğlendirirsin kaptankaptan :oğlum hani seviyordun lan kızı, bu nasıl sevmek puşt?boksör :biz uzaktan da severiz abiimuahahahahaa.."
  • "kaptan: özür dile lan kızdan.boksör: bu dil bilmez ki abi anlamaz ki.kaptan: dile lan.boksör: özür dilerim bacım.kaptan: aferim."




Facebook Yorumları
  • comment image

    denizden cekilen kumla yapilan binalarin yine denize dondugu kocaeli depremine yaptigi gonderme ilginctir. cunku, bildigim kadariyla bu film cekilirken deprem henuz olmamisti. "ya binadan, ya zinadan, o binalar yikilacak, bu kumla yapilan binalari deniz elbet geri alacak.."; tsunamik repliklerdi.
    film iki bukulme noktasinda izleyiciye tembihte bulunuyor. artik mesaj mi denir, guvercin mi denir bilemiyorum. boyundan buyuk islere kalkismadan, agir mesajli kum kepcelerinin altinda kalmadan hikayesini duzerken, bu iki bukulme noktasinda iki parantez aciyor yonetmen.
    "bir memleket gibidir gemi, nerde kalmistik, yirtmaci vardi beline kadar kaldirdim.."
    "su kucucuk gemide bile huzur bulamiyoruz, kamil. ama yine de sikiysa cik disari. burada iyi kotu emirlerini dinleyen var, geminin disinda bir hicsin, kamil."
    kimi teknik aksakliklarina ragmen (ses, kamera yonetmenligi, ve montaj kusurlari) saglam kurgusuyla, oyunculuguyla, ve bilerek mi bilmeden mi yapildigini cok merak ettigim bunuel selamiyla (genc kadinin baglanma sahneleri-ensayo de un crimen) bu film beni sasirtmisti.


    (madeira - 20 Mayıs 2002 17:59)

  • comment image

    erkan can gibi bir yeteneğin nasıl mahallenin muhtarları gibi bir dizide harcanabildiğini bize net bir şekilde gösteren, türk sinemasının yüzaklarından film...izlediğim en iyi türk filmi!

    ne gariptir filmi izledikten sonra erkan canı bizim mahallede gördüm ve elini öpmek ,abi süpersin kralsın hayranınım demek istedim, utandım gidemedim*


    (karincayiyenyiyen - 30 Ocak 2003 13:46)

  • comment image

    kaptan - çöz şunu.. dur dur dur dur, çözme. offf, başım...
    kamil - geri götürelim.
    kaptan - nasıl yani?
    kamil - kızı geri götürelim.
    kaptan - noolur kızı geri götürürsek?
    boksör - benim sonum olur abi. daha doğrusu ali'yle ikimizin sonu olur.
    kaptan - niye lan? haa?
    kamil - niye oğlum, niye sonunuz olsun? tamam, yaptınız bir cahillik, cezanızı kaptan verecek inşallah. be amına koduğumun çocukları, sizin sonunuz o olacak. ulan siz naaptınız be?
    kaptan - naaptınız lan siz? haa?
    boksör - abi biz.. bu kızı.. yani hepimiz.. geri götürmeyince sanki kaçırmış gibi oluyoruz.. size bir şey olmaz abi. yani ben.. bana kalır bütün bokluk. ben.. bunu geri götüremedim.. ayrıca.. şeytana uyduk abi..
    kaptan - amınıza koyayım lan sizin.. ibneler.. ikiniz birden siktiniz di mi lan kızı? haa?
    kamil - siktiniz ha kızı? ikiniz de mi? olsun. hiçbir polis gavur bir orospuyu siktiler diye delikanlıları içeri atmaz.
    ali - hayır, kız.. kızmış.
    kamil - nasıl kızmış?
    boksör - kızdı işte abi..
    kaptan - dalga mı geçiyorsun lan, dalyarak? bu orospunun neresi kız olur? basbayağı orospu..
    ali - ben bozmadım abi.. bak, şimdi bu kı..
    kaptan - sus ulan! sus!
    boksör - ben de anlamadım abi, ama kızdı...
    kamil - ulan bize ne elin orospusunun kız olup olmadığından?
    boksör - bize ne olur mu abi? ırza geçme sokarlarsa yanarız, yani ali'yle ben boku yeriz.
    ali - ben niye yiyeyim oğlum, ben bozmadım ki. sadece... siktim. senden sorulur..
    kaptan - kes lan kes! zevzekliği bırakın.. amına koduğumun itleri! elin zavallı kızının elini kolunu bağlayıp zorla sikiyorsunuz, sonra da it gibi titriyorsunuz. götsünüz oğlum, göt.. bir de kızdı diyorsun. ulan bu garip kızsa vicdanın titremiyor mu? senin bacın yok mu? puşt!
    boksör - ben.. ben bu kıza aşık oldum abi...
    kaptan - nee?
    boksör - naapayım abi? evleneyim mi ben bu orospuyla?
    kaptan - eğer bu bakireyse onu sen orospu yaptın ibne. hem de hiç utanmadan arkadaşına da peşkeş çektin amcık pezevenk.
    boksör - peşkeş çekmedim abi, sana söylemekle beni tehdit etti, zorla sikti!
    ali - yalan!
    kamil - tamam, kesin artık!
    kaptan - iğrençsiniz ibneler.. bir de kızı öldürmeye kalkıyorlar. siz hakkaten kancıksınız lan. katil ibneler! naapıcaz şimdi?
    kamil - geri götürücez abi.. şikayet olursa veya başka bir şey, inkar edicez o kadar.
    kaptan - yarın kızı götürüyoruz, okey mi kamil?
    kamil - okey kaptan.. amcıklar!
    ali - geri götüremeyiz.
    kamil - niye lan? niye götüremiyoruz, salak?
    kaptan - niye korkuyorsun lan sen bu kadar? haa? ulan başka boklar daha mı yediniz, haa?
    boksör - abi valla bir şey yapmadım. yani o değil, o adamlar.. hadi polisi atlattık.. o adamlar, onlar bizi bulur abi.
    kamil - kes lan göt! yandın oğlum, sen bittin lan!
    kaptan - ben biraz düşünücem. şimdi herkes yatsın, sabah konuşuruz.
    kamil - abi, bu kızı hemen geri gö...
    kaptan - sabah, sabah! bu kız bu gece burada kalacak.. kimse gördü mü lan kızı?
    ali - yok abi, çok dikkat ettim.
    kaptan - iyi, vinççiler görmesin.


    (kaplanin gozu - 22 Ekim 2003 10:36)

  • comment image

    boksör : kalsın burda sende gönül eğlendirirsin kaptan
    kaptan :oğlum hani seviyordun lan kızı, bu nasıl sevmek puşt?
    boksör :biz uzaktan da severiz abii

    muahahahahaa..


    (moostee - 4 Temmuz 2004 20:55)

  • comment image

    kaptanın uyurken kızın ustunu orttugu sahneden sonra karar verdim...bu senaryonun bir de oncesi olmalı...bu kaptanın bir cocuklugu, bir yeni yetmeligi, bir fındık tarlası icinde bulustugu lakin sonradan kendisine yar olamayan bir sarı yavuklusu olmalı...bu kaptanın duz kumas saclarını eliyie duzeltisinden anladım ki...bu kaptanın bir oncesi olmalı ve bu senaryo yazılmalı....

    ...sizi geciyoruz kandilli....selametle....


    (delinin zoru - 9 Temmuz 2004 18:16)

  • comment image

    --- spoiler ---
    ne tecavüze yeltenmiş ne adam öldürümüştür kamil, ne var ki memleketin en sakınılası; riyakar ve gaddar adamıdır. kızın en son gördüğü surat da onunkisidir. kaptanın yanında kızı koruyan sağduyulu adam numaraları yapmıştır onca zaman; ama o an, orada bişi yapmasa da pis pis bakıp sırıtmaktadır işte. kız o an yitirmiştir bütün umutlarını ve artık terketmek istemektedir memleketi..
    ---
    spoiler ---


    (indiegirl - 4 Aralık 2004 01:04)

  • comment image

    ilginç bir not: laleli' de bir azize filmi ile aynı sahneler kullanılmıştır. sahneler iki ya da üç kamera ile çekilmiş, lalelide bir azize filminde; bara giriş sahnesinde bara giden kadın ilk planda, arkadan geçen adam figürasyondadır. gemide filminde ise aynı bar, aynı zaman,başka bir plan, bu sefer adam başrolde, kadın figurasyondadır. bu tarz yöntemler kullanılarak filmin maliyeti düşürülmüş fakat güzelliğinden pek de ödün verilmemiştir. yönetmenin büyük başarısıdır.
    (bkz: bir tasla iki kus)


    (dawnspiper - 11 Kasım 2001 10:23)

Yorum Kaynak Link : gemide