Süre                : 1 Saat 20 dakika
Çıkış Tarihi     : 19 Mayıs 2004 Çarşamba, Yapım Yılı : 2004
Türü                : Drama
Ülke                : Fransa,İsviçre
Yapımcı          :  Avventura Films , Les Films Alain Sarde , Périphéria
Yönetmen       : Jean-Luc Godard (IMDB)(ekşi)
Senarist          : Jean-Luc Godard (IMDB)(ekşi)
Oyuncular      : Sarah Adler (IMDB)(ekşi), Nade Dieu (IMDB), Rony Kramer (IMDB)(ekşi), Simon Eine (IMDB)(ekşi), Jean-Christophe Bouvet (IMDB)(ekşi), George Aguilar (IMDB)(ekşi), Ferlyn Brass (IMDB), Leticia Gutiérrez (IMDB), Aline Schulmann (IMDB), Jean-Luc Godard (IMDB), Juan Goytisolo (IMDB), Mahmoud Darwich (IMDB), Jean-Paul Curnier (IMDB), Pierre Bergounioux (IMDB), Gilles Pecqueux (IMDB), Elma Dzanic (IMDB), Lana Baric (IMDB), Sanja Buric (IMDB), Alena Dzebo (IMDB), Sasa Handzic (IMDB), Leandro Monti (IMDB)

Notre musique (~ Müzigimiz) ' Filminin Konusu :
Müziğimiz, insanlığın toptan yok olma ve yeniden iyileşme döngüsünü sorgulayan; Godard'ın sinema, edebiyat, felsefe ve ahlâk yoluyla çağdaşlığı itham eden şiirsel bir filmi. Dante'nin 'İlahi Komedya'sına gönderme yaparak, 'Cehennem' (savaş imgeleri), 'Araf' (günümüz Saraybosna'sı) ve 'Cennet' (Amerikan askerlerinin koruduğu bir sahil) şeklinde üç bölümden oluşan film, gerçek sinefiller için heyacan verici bir deneyim; bir büyük 'usta'nın son yıllarda yaptığı en iyi filmlerden biri...

Ödüller      :

San Sebastian International Film Festival:


  • "fransızca...bizim müziğimiz"
  • "''hayat vardır.ölümse yok''"
  • "film çıkışı çok yaşlı bir kadın cep telefonuyla tanrıyı arıyor:"tanrım, bu büyük yönetmenler yaşlandıklarında kendilerini tanrı zannediyorlar""
  • "(bkz: ecinniler)(bkz: başkaldıran insan)*"
  • "godard'in "if you can understand what i'm saying, you're not paying attention." diyerek sinemasini özetledigi, bir canta dolusu kitap ile sinema salonunu havaya ucurdugu filmi..."
  • "''death can be seen in two different ways: as the possible of the impossible or as the impossible of the possible''."
  • "hertarafi sinema olan bir film, sinemayi sevdigini insan ancak bu filmi çekerek kanitlayabilir. "saraybosna yi hayirliyor musun"bir de detay, çekim karsi çekim, atis karsi atis."
  • "çölde bir vaha.."




Facebook Yorumları
  • comment image

    hatırımda bir kaç şey kalmış. müziğimiz? biz kimiz? müziği icra eden biz miyiz? öyleyse kim hangi enstrümanı çalar? orkestrada hiyerarşi var mıdır? chubbykültürlülük?

    --- bir godard filmine spoiler versek ne olur vermesek ne olur ---

    1 niçin devrimleri başlatanlar hümanistler değildir

    godard 2 hümansitler devrim yapmazlar, matmazel; hümanistler kütüphane kurarlar

    3 bir de mezarları

    ikonaya bakmamız istenirken:

    pas de mouvement /devinim yok/
    pas de profondeur /derinlik yok/
    aucune illusion: le sacré. /ilüzyon yok: kutsal/

    hemen arkasından, gülen bir kafatası eşliğinde:

    l'image est bonheur /imge mutluluktur/

    http://www.youtube.com/…0kcgpddrs2k&feature=related

    imaginaire: certitude
    réel: incertitude

    --- bir godard filmine
    spoiler versek ne olur vermesek ne olur ---


    (arif - 13 Mart 2010 23:41)

  • comment image

    cehennem araf ve cennet olmak üzeri 3 bölüme ayrılmış godard filmi. çok iyi diyaloglara sahip. savaş görüntüleriyle başlayıp, araf bölümünde durulsa da barış için ölecek kızın yanına bir kişi bulamamasıyla bitiyor. bizim başbakana ve düşüncelerine de kısa bir gönderme yapılırken, godard'ın simge konusunu öğrencilere dolayısıyla bize anlatması harikaydı. sinema izleyicilerinin 2 kere izlemesi şart diye düşündüğüm filmler arasındadır. filmde " hayat vardır ölümse yok " gibi cümleler, israil filistin sorunu ve savaşma sorunsalı, şiir, ahlak edebiyatın ülkelerin gücünde ki etkisi başlıklı diyaloglar mevcut.


    (lucie - 3 Eylül 2013 14:17)

  • comment image

    film ne hakkında olursa olsun, ne kadar konusu imdb'de ''war'' olarak geçse de bu adamın dil ile olan sorunu her yerde ön plana çıkıyor. savaş kötüdür, evet. ama dil de gerçekliği uzak tutar. ''ben, bir başkasıdır.''a da sürekli selamlar gönderir bu film.

    -sümerler geçmiş için ''sonra'' gelecek içinse ''önce'' kelimelerini kullanırdı.


    (yuzmebilmeyenamasipidiksipidikyuzenbalik - 15 Temmuz 2014 23:07)

  • comment image

    dante'nin inferno'undan esinlenerek filmi üç bölüme ayirmis godard: cehennem, araf ve cennet. savas görüntüleri montajlarindan, otobiyografik arsiv görüntülerine kadar birçok farkli seyi harmanlayarak, fiction ve non-fiction karisimi enteresan bir filme imza atmis sonra da.


    (amphibian - 11 Eylül 2004 14:08)

  • comment image

    bi o kadar eskisi kadar godard ve bir o kadar da eskisi kadar godard olmayan bir film, cennet bolumunu inceleyisi cok guzel. bir kac gun pesinizi birakmayip dusundurtecek bir film...

    --- spoiler ---
    oyuncu kizlardan birinin soyledigine gore basta senaryoya gore 2. kiz intihar ediyormus, oldurulmuyormus.
    ---
    spoiler ---


    (icarion - 6 Ekim 2004 08:20)

  • comment image

    yirmidördüncü uluslararası istanbul film festivali'nde mayınlı bölge kuşağında izleyiciyle buluşacak godard'ın yenisi.

    "dante’nin ilahi komedya’sina öykünerek cehennem (savaşa dair imgeler), araf (günümüz saraybosna’si) ve cennet (amerikan askerlerinin koruduğu bir sahil) adlarinda üç “krallik” bölümünden oluşan müziğimiz, insanlığın topyekûn yok olma ve yeniden iyileşme döngüsünü sorgulayan godard'ın sinema, edebiyat, felsefe ve ahlâk yoluyla çağdaşlığı itham eden bir makale-şiiri."

    ---- iksv ----


    (kafka - 9 Mart 2005 18:07)

  • comment image

    her bir sözcüğünün kaydedilmesi,hatta mümkünse kağıt kalemle izlenmesi gereken film.
    ayrıca iki noktası ayrı bir his vermiştir. ilki 'bir türk başbakanı minareleri süngüye benzetmişti.' deyişi ropörtajcı kızın, ikincisiyse yol kenarındaki afişteki mustafa sandal adı. bu olay mustafa sandalın hayatı boyunca alabileceği en büyük ödül olmuştur. ama muhtemelen kendisi farkında bile değildir. ayrıca çok da büyük alay tepkilerine maruz kalmıştır en azından onu bilen izleyicilerin zihninde.


    (ashtray - 5 Nisan 2005 21:27)

  • comment image

    film çıkışı çok yaşlı bir kadın cep telefonuyla tanrıyı arıyor:
    "tanrım, bu büyük yönetmenler yaşlandıklarında kendilerini tanrı zannediyorlar"


    (isotope 218 - 6 Nisan 2005 10:40)

  • comment image

    uc bolumden olusan godard filmi. filmi izlerken kalem kagit alip replikleri not etme istegi uyandiriyor. festivalde "weekend" filminden sonra gosterilince arkadaslar arasi konusmalarda "seneler gecmis ama godard durusundan hic bir sey kaybetmemis." dedirten film.


    (kudra - 6 Nisan 2005 20:48)

  • comment image

    insan yedisinde neyse yetmişinde de odur ya, bu adam gençliğinde de kadrajmış, kesmeymiş, devamlılıkmış; dinlemez dinamitlerdi. bu yaşa gelmiş ve hala bildiğinden vaz geçmemiş, hala en temel (bilinen) sinema kurallarını eğip büküyor. ve evet, şimdi de tıpkı gençliğindeki gibi hayatla çok derdi var, ununu eleyip eleğini asmamış büyük usta. galiba bu bazılarını diğerlerinden ayıran şeylerden birisi.

    ilk bölüm son derece sert bir belgesel, ikinci bölüm sözün görüntünün ötesine geçtiği, filmden çok metin, varoluşa değgin. üçüncü bölüm ise, godard'a göre şimdimiz. belki de yanılsamamız. gerçeği görmek için biraz, sadece biraz durup bakmamız gerek. biraz zor belki ama benzersiz bir yapıt. çıktığınız anda ya "ikinci defa izlemeliyim" diyeceksiniz, ya da "öf püf".. ortası yok.


    (edved - 9 Nisan 2005 16:47)

  • comment image

    godard'in "if you can understand what i'm saying, you're not paying attention." diyerek sinemasini özetledigi, bir canta dolusu kitap ile sinema salonunu havaya ucurdugu filmi...


    (anahita - 10 Nisan 2005 00:30)

  • comment image

    ''death can be seen in two different ways: as the possible of the impossible or as the impossible of the possible''.


    (arbor vitae - 15 Nisan 2005 01:15)

  • comment image

    hertarafi sinema olan bir film, sinemayi sevdigini insan ancak bu filmi çekerek kanitlayabilir.
    "saraybosna yi hayirliyor musun"
    bir de detay, çekim karsi çekim, atis karsi atis.


    (sali - 27 Nisan 2005 15:04)

  • comment image

    "hayali: kesinlik. gercek: belirsizlik. sinemanin ilkesi: isiga dogru git ve onunla gecemizi aydinlat. muzigimizi."

    der godard bu asmis filmde bir yerde, sol kanattan yapilan ortaya kafayi marx cakabilir:

    "ortamın değiştirilmesine ve eğitime ilişkin materyalist* öğreti, ortamın insanlar tarafından değiştirilmediğini ve eğiticinin kendisinin de eğitilmesi gerektiğini unutur. bu yüzden de, toplumu, biri toplumdan üstün olan iki kısma ayırmak zorunda kalır. ... ortamın değiştirilmesi ile insan faaliyetinin ya da kendi kendini değiştirmenin çakışması, yalnız devrimci pratik olarak kavranabilir ve ussal biçimde anlaşılabilir." [feuerbach uzerine ucuncu tez]

    "muzigimiz"in sesini sonuna kadar acalim der deli gonul de.


    (babaerenler - 12 Mayıs 2005 06:18)

  • comment image

    filmin basin bulteninde yazdigi uzere filmde godard'in dedigi "beni anlayan birisi varsa, kendimi yeterince açik ifade edememisim demektir." cumlesi godard'in bir ropartajinda yazdigi uzere amerikan merkez bankasi baskanindan bir alintiymis.


    (kudra - 21 Nisan 2005 22:42)

Yorum Kaynak Link : notre musique