"yine iyi dayandık" isimli kitabın yazarıdır.
(imagine - 21 Şubat 2002 01:38)
zzt erenköy espri konseptinin yaratıcısıayrıca(bkz: ilahi sürahi)(bkz: portakal orda kal)
(jeune turc - 26 Mart 2002 16:38)
sulhi dölek’in ağzından; çağımızın nasreddin hocası, saçmanın mantığını en iyi işleyenlerdendi suavi süalp.oğuz aral da şöyle anlatıyordu o günleri:‘’... kendisine gırgır’da birlikte çalışmayı teklif ettim*¹. kapaktan manşet verdik; ‘’suavi süalp gırgır’da’’ diye. ama ondan sonra suavi’yi koydunsa bul yerinde. bekle bekle suavi gelmez. neden sonra kapıda o güleç yüzüyle gözüktü: ‘oğuz geç kaldım ama öyle espriler buldum ki, gülmekten kırılacaksın’ dedi. ceplerini karıştırmaya başladı. anladığım kadarıyla esprileri yazdığı kağıtları arıyordu. paralar filan çıktı cebinden. neden sonra pantolonunun çakmak konulan cebinden küçük bir kağıt buldu. başladı bana okumaya; ‘seçme saçmalar... senin de çekilecek bir tarafın kalmadı... imza: halat’ deyip gülmeye başladı... okumaya devam etti. okudukça okuyordu. bir aralık düşündüm, bu kadar çok şey bu küçücük kağıda sığar mı diye. imkansız sığmazdı. elindeki kağıdı aniden çekip aldım... bir de gördüm ki elimdeki kağıt bomboş değil mi?.. suavi süalp o kadar espriyi doğaçtan yapmıştı... zaten mizahı bu idi... onları yaz dedim... aynı güzellikte yazamadı... espriyi o an doğaçtan yapmıştı çünkü... oturup bir masaya espri üretecek, bunun için uğraşacak biri değildi... espriyi her an, konuşurken yapan bir tarzı vardı. mizaha ‘’saçma’’yı sokması en önemli yanı idi... yerinden hiç sarsılmaz gibi görünen kalıp sözleri sonu bir uyakla biten bir cümle ile abuk sabuk bir hale sokmak, suavi’nin mizahımıza soktuğu bir üslup idi... ve sonraki kuşağa kalacak en önemli yanı bu ‘’üslup’’tur... şimdi frenklerin yapmaya çalıştığı ‘’absürd mizah’’ gibi bir tarzı suavi yıllar önce getirmişti...’’*¹: oğuz aral, gırgır’ı 1972’de çıkardığında ortalığı kasıp kavuran ‘’tek kişilik’’ bir mizah dergisi vardı. bir kişinin tek başına yazıp-çizdiği absürd çizgi romanlardan oluşan bu 16 sayfalık derginin adı: ‘’salata’’, derginin yazarı-çizeri de; suavi süalp’ti... oğuz aral, bir süre sonra en büyük rakibi olan ‘’salata’’yı, bu derginin tek elemanı olan suavi süalp’i transfer ederek çökertmişti.’’zavallı behçet’’, ’’meşhur rezaletler’’ kitaplarından ikisidir, 70’li yıllarda senaryosunu yazdığı komedi-seks filmlerinin yanında ’’gene iyi dayandık’’ adlı kitabı yazmıştır.şeyh ahmed’in torunuanasının kuzususahte kabadayısev beni behçetbaşımı belaya sokmaöpme sevvur davula tokmağıkara atmaca nın intikamıyumrukların kanunuseverek döğüşenlerölüm yolcularıdamgalı adambeş fındıkçı gelinkorkunç arzufişek necmi / kasımpaşa’nın belalısıava giden avlanıreller yukarıhamza dalar osman çalarolmaz böyle şeygecelerin hakimimeyhane gülübaldızsıkı dur geliyorumsenaryosunu yazdığı filmlerden bazılarıdır.‘’yaşamı boyunca hep karagöz’ü oynadı’’ sözleri, üsküdarlı hemşerisi yine oğuz aral’a aittir.elinde dinamitle mekan basan sakar şakir’e, sarı bir adamın verdiği: ‘’ne istiyorsun beyan et abi!’’ cevabıyla,’’bildiğin en tesirli duayı oku’’ diyen barut osman’a ‘’manyaksan manyağım desene oğlum’’ diyen avanak apdi’siyleve ustamdı diyen cihan demirci’nin anlattıklarıyla: telaşlı, naif ve hep geç kalmış bir adam olarak, hatıralarıyla gönlümüzde tekrar canlanıyor suavi süalp.
(andrey bolkonski - 24 Aralık 2008 13:03)
(bkz: zavallı behçet)(bkz: gene iyi dayandık)
(zoti - 14 Ekim 2002 04:56)
1926-1981 yillari arasi yasamis turkiyede tiyatroya kabareyi getiren yazardir.kemal sunal ve mujde ar bu kabare oyunlariyla sahneye cikip film yapimcilarinin gozune girmisler daha sonra da sinema oyuncusu olmuslardir.
(datura - 19 Kasım 2002 13:39)
sakar şakir, avanak apti, sahte kabadayı gibi en absürt, en komik kemal sunal filmlerinin senaryosunu yazmış mizah üstadı.http://www.sinematurk.com/kisi/3237/suavi-sualp
(axellennox - 11 Şubat 2012 21:19)
karikatürist, mizah yazarı. (1926 - 1981)istanbul, üsküdar'da doğdu. babası kurtuluş savaşı gazilerinden arif hikmet bey'dir. haydarpaşa lisesinden sonra idgsa afiş bölümüne devam etti. 1948'da akademiyi terk edip askere gittikten sonra sünnetlerde saz takımlarında kanun çalmak, babıali'de grafikerlik, karagözcülük gibi pek çok işte çalıştı. ilk yazıları 1954'de tef dergisinde çıktı. 1959'da kendisinin yazıp çizdiği çapkın hırsız çizgi roman dergisini çıkardı. dolmuş, gölge, karakedi, taş, pardon, akbaba dergilerinde çalıştı. 1972 yılında türk mizahında bir dönüm noktası olan salata dergisini çıkardı. daha sonra gırgır, çarşaf ve atmaca dergilerinde çalıştı. 1968'de üç maymun kabare tiyatrosuna 'aç koynunu ben geldim' oyununu yazdı. daha sonra nejat uygur, gazanfer özcan ve muammer karaca kabare tiyatrolarına 20'den fazla oyun yazdı.süalp, pek çok türk filminin senaryosunu yazdı. süalp'in zavallı behçet, meşhur rezaletler ve gene iyi dayandık isimli üç kitabı vardır. getirdiği yeni mizah anlayışıyla türkiye'de absürd mizahın öncüsü oldu. ancak yaşamı boyunca geçim sıkıntısı çekti, değeri fazla anlaşılamadı. 14 nisan 1981'de geçirdiği bir kalp krizi sonucu vefat etmiş, zincirlikuyu mezarlığına defnedilmiştir.
(subliminal persuasion - 27 Mart 2012 23:50)
1981 yilinda saat ve tarih itibariyle su an kaybettigimiz yazardir. 14 / 04 / 1981 22:15. rahmetle aniyoruz.
(datura - 14 Nisan 2004 22:11)
salih memecan ın sayfalarca entrysi varken sadece 11 entrye sahip olabilmiş türk sinemasının yapı taşlarından biridir .
(ikiyilimbosamigectipekioyleolsun - 24 Mayıs 2014 21:11)
gene iyi dayandık adlı kitabında ne iş yaptığı tam olarak belli olmayan kahramanını şu şekilde tanıtmıştır;"sosyetenin ihtiyacı olan malzemenin, ikinci elden üçüncü ele geçmesi amacıyla ortaya çıkan bürokratik engelleri kaldırmaktadır"
(lordkedi - 9 Aralık 2015 15:22)
Yorum Kaynak Link : suavi süalp