Oyuncular
  • "-buba para versene lolipop alacaaam! -lopopo ne lan!"
  • "çocuk sofrada ders çalısmaktadır ve diyalog gercekleşir:seyit: topla lan sunlarıçocuk: ya buba ders çalısıyomseyit: sıçtırdma lan dersine.okuyupta basımıza apartman yöneticisi mi olacan pezevenk."
  • "böylesine komedi dolu bir filmin içinde dram olmazsa olmazdı zaten...memur ferit'in evinde şarap içerken...- * hadi ferit bey şerefine...- * kaç paralık şerefimiz kaldıysa..."
  • "kapıcı seyit* 'in yönetici emekli albay* 'a "albayım" yerine inatla " bayım" diye hitap etmesi gibi süper bir detayı barındıran film. sanki onun artık askerde olmadığını hatırlatmak ister gibidir."
  • "cocuk: anneee bana gofnet alsana..hacer:ciknetin biter gofnet,gofnetin biter cokanata."




Facebook Yorumları
  • comment image

    metafor dedikleri şeyin ne olduğunu anlatmak için örnek bir filmdir.

    en üstte tefeci, onun karşısında hırsız
    alt katında asker
    onun altında tüccar ve babadan zengin
    onun altında memur
    en altta da kapıcı(köylü) oturur...


    (kobay - 26 Mart 2008 18:45)

  • comment image

    çocuk sofrada ders çalısmaktadır ve diyalog gercekleşir:

    seyit: topla lan sunları
    çocuk: ya buba ders çalısıyom
    seyit: sıçtırdma lan dersine.okuyupta basımıza apartman yöneticisi mi olacan pezevenk.


    (antikor999 - 28 Haziran 2008 18:57)

  • comment image

    türk sinemasının kült filmlerinden biri. bu film, 70li yıllarda ülkemizde şekillenmeye başlayan aile yapılarının ve kültürün çeşitliliğini rahatlıkla görebileceğimiz güzellikte işlenmiştir. ayrıca, ayrıntılarla dolu konusundan, insanların diyaloglarını dahi konumlarıyla ilişkilendirmesine kadar birçok detayıyla üniversitelerde ders olarak okutulacak güzelliktedir. aşağıda apartmandan alınan * eşşek kadar dikey bir kesiti gözünüze sokmak istedim. kusura bakmayın.

    --------____________________
    -------/--------------------------------\
    ------/----------------------------------\
    -----/------------------------------------\
    ----/--------------------------------------\
    ---/----------------------------------------\
    --/------------------------------------------\
    -/--------------------------------------------\
    /_____________________________\
    l-----------------------l------------------------l
    l-----------------------l------------------------l
    l-tefeci übeyit bey-l---dolandırıcı-------- l
    l-----------------------l----karı koca---------l
    l-----------------------l------------------------l
    l______________l_______________.l
    l-----------------------l------------------------l
    l-----------------------l------------------------l
    l-apartman----------l------müdür----------l
    l-yöneticisi albay---l------mithat----------l
    l-----------------------l------------------------l
    l______________l_______________.l
    l-----------------------l------------------------l
    l-----------------------l------------------------l
    l---dedikoducu-----.l-----karısını döven-.l
    l---makbule---------.l-----ayı nuri---------.l
    l-----------------------l------------------------l
    l______________.l_______________l
    l-----------------------l------------------------l
    l-----------------------l------------------------l
    l----kılıbık fehmi-----l--sarhoş şevket----l
    l-----------------------l------------------------l
    l-----------------------l------------------------l
    l______________.l_______________l
    l-----------------------l------------------------l
    l-----------------------l------------------------l
    l----memur ferit---- l-----doktor----------.l
    l-----------------------l------------------------l
    l-----------------------l------------------------l
    l______________.l_______________l
    l-----------------------l
    l-----------------------l
    l---seyit ve ailesi---l
    l-----------------------l
    l-----------------------l
    l______________.l

    übeyit bey: en üst katta oturur, evinden çıkmadan ve haliyle elinde internet vs. olmadan kapıcı seyit aracılığı ile parayı çalıştırır. tefecidir ve karısı öldükten sonra tam karşısındaki daireye hiç girmemiştir. bayramdan bayrama karısının mezarına gider. burda servet yatıyor übeyit baba repliğinde geçen übeyit baba'yı feridun çölgeçen canlandırmıştır.

    dolandırıcı karı koca: sevda ferdağ ve özcan özgür'ün canlandırdığı bu karı koca übeyit bey'i soymak için apartmana taşınırlar. kocası hiçbir zaman evde olmayan hatun kişi, anahtarları ele geçirmek için her seferinde bir punduna getirip seyit'i eve atar. ama anahtarları bir türlü alamadığı için işleri uzar. filmin sonunda da tecavüz tezgahları suya düşer. kapıcı seyit, dolandırıcılardan erkek olanını kıskıvrak yakalar ve apartmanı satın alır.

    yönetici albay: albay emeklisi olduğu için kapıcıya asker muamelesi yapan sorunlu bir apartman yöneticisi olan "bayım"a bilge zobu hayat vermiştir. tipik bir askeri düzen hastası olan yönetici kapıcının buna da uymasını sağlamaya çalışmaktadır. aynı zamanda, alkol parti ve bilimum gençlik aktivitelerine katılan oğlunun saman altından su yürütmesini fark edemeyen yöneticinin aklı fikri zabıt tutturup seyit'i apartmandan attırmaktır.

    müdür mithat: filmde pek bir aktivitesi yoktur. yüksel gözen'in canlandırdığı müdürün filmdeki en önemli hareketi, kapıcının çıldırıp bütün apartmana yangın söndürücüyle girişmesinin akabinde "bizim kızlar yapmış kusura bakmayın" repliğidir.

    dedikoducu makbule: 1.katta kırıştıran doktorun oğlu ve müdürün kızını takip etmesinden, alamancı ayı nuri'nin karısını dövmesine kadar herşeye burnunu sokan azılı bir katildir makbule. filmin bir yerinde kapı dinlerken kafasına karton bir kutu yiyerek yere serilir. hikmet gül'ün canlandırdığı makbule filmin en renkli simalarından biridir.

    alamancı ayı nuri: almanya'ya çok sık gidip gelmesinden olsa gerek her gelişinde çöp tenekesini devirerek kapıcı seyit'e geldiğini haber verir. evine girer girmez de karısına tekme tokat girişerek bütün apartmanı ayağa kaldırır. bütün apartman bu adamdan korktuğu için de herhangi bir olayda lafı da dayağı da kapıcı seyit yer. ayı nuri'yi güner sümer canlandırmıştır.

    kılıbık fehmi: karısından ödü kopar. eski apartman yöneticisidir. ancak karısının sözünden çıkmadığı için spekülasyonlar artınca yöneticiliği albaya bırakmıştır. fehmi'ye can kolukısa hayat vermiştir.

    sarhoş şevket: votkayı çok çeşitli meyve suları ile deneyerek fantazi yapmasıyla bilinen sarhoş şevket de bir çeşit kılıbık sınıfına girer. ancak her daim sarhoş ve neşeli olmasından dolayı kılıbıklığı çok fazla dikkat çekmez. eşinden gizli aldırır içkilerini. bu rolde de yakından tanıdığımız şevket altuğ var.

    memur ferit: karısı ve üç kızıyla zar zor geçinmeye çalışırken en büyük kızı eşinden boşanarak gelir ve yükü daha çok artar. seyit'in en sevdiği apartman sakinidir. bakkal borçlarında bile seyit, memur ferit'e güzellik yapar. apartmandaki en şerefli insanlardan biri olan bu karakteri mete sezer canlandırmıştır.

    doktor: parayı yaptığı kürtajlar sayesinde kazandığını öğrendiğimiz doktor seyit'in eşinin hamile kaldığı anlarda önemli rol oynar. seyit'in karısının orasını burasını ellememesi konusunda uyarılarına gülerek karşılık vererek o dönemlerdeki kronik "kadın hastalıklarından çekinerek bahsetme rahatsızlığı"na vurguda bulunmuştur. doktoru ise ekrem dümer canlandırmıştır.

    kapıcı seyit: herşeyi paraya çevirmesiyle tanınan cin gibi bir kapıcıdır seyit. attığı her adımda para düşünen, para koklayan yapısıyla ve açıkgözlülüğüyle apartmandaki tüm daireleri gayet güzel bir şekilde idare eder hatta çeker çevirir. apayrı bir yer ayrılması gereken müthiş ayrıntılarla bezeli bir karakterdir kapıcı seyit. gayet tabii, kapıcı seyit rolünde de kemal sunal'ı izlemişizdir.

    ***

    yıllarca dillere dolanan repliklere sahne olan kapıcılar kralı kemal sunal'ın başrolünü oynadığı en güzel ve en etkileyici filmlerden biridir. her izlenişinde çok değişik ayrıntılar yakalandığından, belki elli defa izlediğim bu filmi yeni ayrıntılar bulma ümidiyle tekrar oturup tekrar izlemek gerekir.

    --- spoiler ---

    hay sizin seyit bey diyen dillerinizi eşşekarısı soksun emi

    ---
    spoiler ---


    (bodom golu canavari - 3 Ekim 2008 02:31)

  • comment image

    böylesine komedi dolu bir filmin içinde dram olmazsa olmazdı zaten...

    memur ferit'in evinde şarap içerken...

    - * hadi ferit bey şerefine...
    - * kaç paralık şerefimiz kaldıysa...


    (bodom golu canavari - 3 Ekim 2008 21:11)

  • comment image

    seyit'in apartmanda en sevdiği kişi olan memur ev sahibinin evine çocuklarıyla birlikte televizyon izlemeye gittiği film. bu memur abimiz kocasından eyrılan kızı ve torunuyla birlikte 6 nüfusa bakar memur maaşıyla. ve bakkalda şöyle bir diyalog geçer.

    --- spoiler ---

    seyit: ne kadar memur beyin borcu
    bakkal:400 lira.
    seyit:onun 50'sini sil. doktora yaz. nede olsa kürtajdan kazanıyo adam parayı.

    ---
    spoiler ---


    (bagimsiz aday - 26 Kasım 2012 17:20)

  • comment image

    hakkında biraz zorlama da olsa benim de bir analoji kurmak istediğim film. film bir şekilde akp'nin yükselişini ve yan aktörleri andırıyor.

    1) albay, adı üstünde, askeriyeyi temsil ediyor. yönetimde zaafiyet iddiası ile darbe yapıyor (misal 12 eylül) ve yönetici oluyor. astığım astık, kestiğim kestik, her şeye müdahil oluyor. herkes ondan çekiniyor, o en çok seyit'i eziyor. tıpkı komutanlar gibi ıvır zıvır takıntılar var meslekten kalma, her yerin sabunla yıkanıp pırıl pırıl olması gibi.

    2) kapıcı seyit: çok net, akp. kesinlikle ahlaki bir duruşu yok, tam bir fırsatçı, ayrıca köylü ve yıllarca ezildiği için bileniyor.

    3) hırsızlık vakası: 2001 ekonomik krizi ve sonrası. nasıl seyit, hırsızlık olayını yakalayıp apartmanı aldıysa akp de kriz sonrası tek öne çıkan parti olup iktidarı ele geçirdi, ilk yıllardaki başarılı ekonomik yönetimle kazık çaktı.

    hırsızlık vakasını, ergenekon davasına da benzetebiliriz, seyit olayı fırsat bilip albay'ı indirdi, akp de askeri vesayeti bitirdi.

    4) seyit'in apartmanın 51%'ini alması: akp'nin seçim zaferleri. artık geriye kalan 49%'un sözlerinin hiç önemi yok, 51%'i temsilen seyit ne derse o olur, yöneticilik kalkar, kapıcı aidatı artar vs.

    5) dedikoducu makbule: medya. tam bir yavşak, ama otoriteye hep yakın. filmin sonunda seyit'in evini nasıl övdüğünü görün, orada yiğit bulut'u göreceksiniz.


    (efruzbey - 9 Aralık 2014 22:02)

  • comment image

    en üst katta tefeci-sermaye yani kapitalist oturur. kapıyı açması için güzel bir sebep lazımdır.

    onun altında asker oturur ki kısa zamanda yönetimi ele geçirecektir. baskıcı yönetimi işçi sınıfına yeni çözümleri, fikirleri hayata geçirmesi için fırsat tanır.

    onun altında seçilmiş yönetici oturur ki kısa zamanda baskılara dayanamayarak yönetimi seçimsiz devredecektir.

    onun altında memur oturur ki yönetimle-çekişmeyle işi yoktur. tek derdi artan masrafları sineye çekip, geçimini sağlamaktır.

    en altta işçi-köylü oturur ki şark kurnazıdır. çalışkanlığı, uyanıklığı ve cesareti ile kısa zamanda zengin olacaktır. lakin ne kadına ne de eğitime saygısı yoktur. varsa yoksa kazıklananacak adam, varsa yoksa karaborsadır.

    ****

    film, türkiye'nin fotoğrafını mükemmel bir şekilde çekmiştir.


    (stefan kuntz - 28 Nisan 2015 21:59)

  • comment image

    kapıcı seyit* 'in yönetici emekli albay* 'a "albayım" yerine inatla " bayım" diye hitap etmesi gibi süper bir detayı barındıran film. sanki onun artık askerde olmadığını hatırlatmak ister gibidir.


    (chapar - 23 Eylül 2004 11:09)

Yorum Kaynak Link : kapıcılar kralı