Alpha and Omega: Dino Digs (~ Alpha and Omega 6: Dino Digs) ' Filminin Konusu : Birbirinden farklı özelliklere sahip iki kurt olan Kate ve Humprey evlerini terk etmek zorunda kalırlar. Yaşadıkları parktan ayrılan genç kurtları, yeni evleri için çıktıkları yolculukta sıkı bir macera beklemektedir.
Balto(1995)(7,1-36329)
Alpha and Omega 4: The Legend of the Saw Toothed Cave(2014)(5,7-300)
Alpha and Omega(2010)(5,3-12429)
Alpha and Omega 2: A Howl-iday Adventure(2013)(5,3-802)
Alpha and Omega: Family Vacation(2015)(4,9-136)
Alpha and Omega 7: The Big Fureeze(2016)(4,9-105)
Konferenz der Tiere(2010)(4,9-5266)
Alpha and Omega 3: The Great Wolf Games(2014)(4,6-498)
* interpol - turn on the bright lights(2002)* radiohead - in rainbows(2007)* arctic monkeys - whatever people say i am that's what i'm not(2006)* the strokes - is this it(2001)* fleet foxes - fleet foxes(2008)* interpol - antics(2004)* travis - the invisible band(2001)* muse - absolution(2003)* arctic monkeys - favourite worst nightmare(2007)* coldplay - a rush of blood to the head(2002)* muse - black holes and revelations(2006)* interpol - our love to admire(2007)* the last shadow puppets - the age of the understatement(2008)* travis - 12 memories(2003)* the strokes - room on fire(2003)* red hot chili peppers - by the way(2002)* lily allen - alright still(2006)* muse - origin of symmetry(2001)* the libertines - up the bracket(2002)* kasabian - kasabian(2004)* coldplay - parachutes(2000)* franz ferdinand - franz ferdinand(2004)* kings of leon - only by the light(2008)* red hot chili peppers - stadium arcadium(2006)* kaiser chiefs - employment(2005)* kings of leon - aha shake heartbreak(2004)* mgmt - oracular spectacular(2007)* placebo - sleeping with ghosts(2003)* radiohead - kid a(2000)* starsailor - silence is easy(2003)* the killers - hot fuss(2004)* the libertines - the libertines(2004)* the music - welcome to the north(2004)* the strokes - first impressions of earth(2006)* john frusciante - shadows collide with people(2004)* coldplay - x and y(2005)* beck - sea change(2002)* bloc party - silent alarm(2005)* arctic monkeys - humbug(2009)* arcade fire - funeral(2004)* editors - the back room(2005)* deerhunter - microcastle(2008)* franz ferdinand - you could have it so much better(2005)* the killers - sam's town(2006)* the kooks - inside in inside out(2006)* razorlight - up all night(2004)* yeah yeah yeahs - it's blitz(2009)* babyshambles - shotter's nation(2007)
(liquefied - 17 Kasım 2009 01:06)
(bkz: oha 2000ler bitmiş)
(trampled under foot - 17 Kasım 2009 01:20)
serinin, göründüğü kadarıyla, şimdilik son halkası. yedi yıl sonra bir 2010'lar yapar mıyım, orası meçhul. şunlar vardı;(bkz: 50'lerin en güzel albümleri/@ianism)(bkz: 60'ların en güzel albümleri/@ianism)(bkz: 70'lerin en güzel albümleri/@ianism)(bkz: 80'lerin en güzel albümleri/@ianism)(bkz: 90'ların en güzel albümleri/@ianism)ve en sonunda da bu oldu; 100 . allen toussaint - the bright mississippi 99 . moloko - statues 98 . arctic monkeys - whatever people say i am, that's what i'm not 97 . bob brozman & djeli mousa diawara - ocean blues, from africa to hawaii96 . cim - reference95 . blonde redhead - melody of certain damaged lemons 94 . david torn - prezens93 . magnolia electric co. - sojourner 92 . scott walker - the drift 91 . iron & wine - our endless numbered days90 . bloc party - silent alarm 89 . brother ali - the undisputed truth88 . the unicorns - who will cut our hair when we're gone? 87 . manu chao - radio bemba sound system 86 . jurassic 5 - power in numbers85 . el-p - fantastic damage84 . john zorn - the gift83 . roots manuva - run come save me 82 . explosions in the sky - those who tell the truth shall die, those who tell the truth shall live forever 81 . a silver mt. zion - "born into trouble as the sparks fly upward." 80 . nick cave and the bad seeds - dig, lazarus, dig!!! 79 . meanwhile, back in communist russia - indian ink78 . blur - think tank77 . cocorosie - noah's ark76 . beirut - gulag orkestar 75 . radiohead - amnesiac74 . boris - pink 73 . sonic youth - the eternal72 . dinosaur jr. - farm 71 . the gutter twins - saturnalia 70 . current 93 - some soft black stars seen over london69 . david bowie - heathen68 . the national - alligator 67 . leftöver crack - mediocre generica66 . jeffrey lewis - 12 crass songs65 . shellac - 1000 hurts 64 . beastie boys - to the 5 burroughs63 . fuck buttons - tarot sport62 . mono in vcf - mono in vcf61 . five dollar priest - five dollar priest 60 . dean dirg - raus!59 . the streets - a grand don't come for free 58 . coil - musick to play in the dark 2 57 . max richter - memoryhouse56 . múm - finally we are no one 55 . animal collective - sung tongs 54 . sleater-kinney - the woods 53 . grandaddy - the sophtware slump 52 . half man half biscuit - cammell laird social club 51 . leonard cohen - ten new songs50 . sufjan stevens - illinois 49 . interpol - turn on the bright lights 48 . sole and the skyrider band - sole and the skyrider band 47 . do make say think - winter hymn country hymn secret hymn 46 . nick cave and the bad seeds - no more shall we part 45 . four tet - rounds44 . sonic youth - sonic nurse 43 . burial - untrue 42 . alcest - souvenirs d'un autre monde 41 . radiohead - in rainbows 40 . the cinematic orchestra - every day 39 . spoon - kill the moonlight 38 . wilco - yankee hotel foxtrot37 . the avalanches - since i left you 36 . the flaming lips - embryonic 35 . animal collective - feels 34 . the good, the bad & the queen - the good, the bad & the queen33 . streetlight manifesto - everything goes numb 32 . sigur rós - takk... 31 . the strokes - is this it 30 . the fall - imperial wax solvent 29 . throbbing gristle - part two the endless not28 . explosions in the sky - the earth is not a cold dead place 27 . jeffrey lewis - city and eastern songs26 . dälek - absence 25 . m83 - dead cities, red seas & lost ghosts24 . crescent - by the roads and the fields 23 . sonic youth - rather ripped22 . cat power - you are free 21 . carissa's wierd - songs about leaving20 . mark lanegan - bubblegum 19 . múm - yesterday was dramatic - today is ok 18 . a silver mt. zion - horses in the sky17 . sigur rós - ( )*16 . dinosaur jr. - beyond 15 . the national - boxer 14 . immortal technique - revolutionary vol. 2 13 . curse ov dialect - wooden tongues12 . jeffrey lewis - it's the ones who've cracked that the light*11 . burial - burial 10 . coil - the ape of naples 9 . deltron 3030 - deltron 3030 8 . yo la tengo - and then nothing turned itself inside-out 7 . kings of convenience - riot on an empty street 6 . radiohead - kid a5 . sonic youth - murray street4 . godspeed you! black emperor - lift yr. skinny fists like antennas to heaven! 3 . radiohead - hail to the thief 2 . the streets - original pirate material1 . jeffrey lewis - the last time i did acid i went insane*bir takım ihtimaller;grouper - dragging a dead deer up a hill faust vs. dalek - derbe respect, aldererykah badu - new amerykah part one (4th world war)lovage - music to make love to your old lady by a silver mt. zion - he has left us alone but shafts of light sometimes grace the corner of our rooms... dead kenny g's - bewildered herdliechtenstein - survival strategies in a modern worldexplosions in the sky - how strange, innocence kings of convenience - quiet is the new loud the dirtbombs - dangerous magical noisespoon - ga ga ga ga ga jens lekman - night falls over kortedala sleater-kinney - one beat spoon - gimme fictionanimal collective - strawberry jam wire - object 47blonde redhead - misery is a butterfly morrissey - you are the quarry boris - akuma no utaarcade fire - funeral max richter - the blue notebooks various artists - o brother, where art thou? the cure - bloodflowers stephen malkmus - real emotional trash the pains of being pure at heart - the pains of being pure at heart ms. john soda - no p. or d.yeah yeah yeahs - it's blitzzola jesus - the spoilsva - the rough guide to african bluesproudpilot - monsters existvivian girls - vivian girlsm83 - before the dawn heals us tv on the radio - return to cookie mountain panda bear - person pitch lcd soundsystem - sound of silver pj harvey - stories from the city, stories from the sea spoon - girls can tell
(ianism - 15 Ocak 2013 10:15)
2000'leri hep rock müziğin son 10 yılı diye düşünmüşümdür. hala kaliteli albümler çıkmaya devam etmiştir, indie rock patlaması yaşanmıştır, garage rock, post-punk gibi eski türleri yeniden gün yüzüne çıkaran revival grupların da ortaya çıktığı bir dönemdir. özellikle içinde bulunduğumuz 2010'lara baktığımda rock gruplarının bile soundunu popa kaydırdığını görünce, döneme damgasını vuracak çok az sayıda rock albümü veya rock grubu çıktığı gerçeğini hesaba katarak, rock'ın 50 yıllık bir üretkenlik dönemi olduğu düşünülürse 2000-2010 arasının rock müziğin son yılları olduğu fikri daha da pekişiyor. 2000'lerin en sevdiğim 20 albümüne yer vereceğim, çoğunlukla rock albümlerinden oluşacağı için o dönemki rock müzikle ilgili açıklama yapma gereği duydum.20. the white stripes – elephant (2003)the white stripes’ın seven nation army ile patlama yaptığı albüm. ancak meg white ve jack white ikilisinin bu albüme koydukları tüm şarkılar en az seven nation army kadar dikkate değer. meg white’ın minimal davul ritimlerin üstüne jack white’ın harika groove elektro gitar kullanımıyla garage/blues şöleni yaşattığı, 60ları günümüze getiren mükemmel bir albüm. albümden öne çıkan parçalar: black math, i just don’t know what to do with myself, ball and biscuit, little acorns19. foals – antidotes (2008)foals’ın katıksız indie rock albümü. sevdiğim tek albümleridir aynı zamanda. sonraki albümler iyice popa kaydılar, kullanılan ritimler, ses efektleri hiç mutlu etmemişti beni. bu albümde her şarkıda ayrı yaratıcılık yatıyor. akılda kalıcı melodileri, birbiriyle paslaşan gitarları, tribe sokan basları ve eğlenceli davullarıyla insanı direk içine alan bir albüm. öne çıkan parçalar: the french open, olympic airways, electric bloom, heavy water18. deerhunter - microcastle/weird era cont. (2008)deerhunter’ın 25 şarkılık double albümü. rock müziğe fazlasıyla doyuran, shoegaze etkili parçalardan sonic youth vari alternative parçalara, çok ağır depresif havada şarkılardan deneysel şarkılara, 60lar havasında pop/rock parçalara kadar çeşitlilik gösteren bir albüm. albümün 2. kısmı weird era cont.’un daha deneysel ağırlıklı parçalardan oluştuğu söylenebilir. grup albüm açılışını güzel bir enstrümantal parça olan “cover me” ile yaparak ne kadar güzel bir albümle karşılaşılacağının ipucunu baştan veriyor. albüm çeşitlilk gösterse de shoegaze’in en fazla hissedilen unsur olduğu söylenebilir. 2000lere ait güzel bir shoegaze albümü tanımlaması da yapılabilir bu açıdan. albümden öne çıkan parçalar: agoraphobia, never stops, nothing ever happened, neither of us uncertainly, operation, dot gain, vox celeste , calvary scars ıı/aux. out17. the national – boxer (2007)the national’ın ağır topu boxer da bu listede olması gereken albümlerden. the national’dan favori albümüm olan the boxer’ı, daha çok sakin zamanlarda dinlemeyi tercih etsem de her türlü modda dinleme isteği uyandırıyor. sadece boxer’daki müziği değil, genel olarak the national’ın müziğini anlatmak istesem olgun rock derdim sanırım. sanki aile babaları bir araya gelmiş, olgun tecrübeli orta-yaş erkek halleriyle rock yapmışlar ve sert davul-bas partisyonları üzerine duygusal vokallerin eşlik ettiği bu özgün müzik ortaya çıkmış gibi. the national demişken mistaken for strangers belgeselini öneririm. vokal matt berninger’in kardeşinin grupla birlikte turlarken çektiği görüntülerden oluşan ilginç bir belgesel. her neyse albüme dönersek, öne çıkan parçalar: mistaken for strangers, brainy, apartment story, guest room16. bonobo – dial m for monkey (2003)bir diğer sevdiğim bonobo albümü animal magic’i mi koysam diye çok düşündüm fakat animal magic’in ilk albümü olmasından dolayı bu albüm biraz daha oturmuş ve komplike, bonobo’nun müziğinin tavan yaptığı yer bana göre. ilk albümdeki caz egemenliği biraz daha azalsa da sonraki albümlerde pek duyamayacağımız akustik davul soundunu hala muhafaza eden, diğer enstrümanların harika katkı yaptığı ve uyum içinde kullanıldığı, altyapı açısından hayli zengin elektronik müzik şöleni. bu albümden sonrasını bir türlü sevememişimdir, akustikten çok ayrılıp, çok daha elektronik bir hal alıyor. bu albüm ayarın kusursuz tutturulduğu, kendi adıma bonobo diskografisinin son bulduğu albüm. albümden öne çıkan parçalar: noctuary, change down, wayward bob, pick up15. them crooked vultures – them crooked vultures (2009)josh homme'un vokali ve gitarı, dave grohl'un davulu ve john paul jones'un bası bir araya geliyor ve böyle bir güzellik ortaya çıkıyor. bu albümden sonra bir daha bir araya gelmek için sözleşseler de 5 senedir ses soluk yok. albümün içeriği hakkında konuşacak olursam 90'lardan günümüze dek duyduğum en iyi old school rock etkili albümdür bu. dave grohl’un davullarda konuşturduğu bir albüm istiyorsanız, ne nirvana ne qotsa şarkıları, bu albümü dinleyin. 2010'lara yaklaşırken esamesi okunmayan rock müzik severlerine ilaç gibi gelen all-star müzik. elde avuçta hala güzel rock albümleri yapan, kırklarına gelse de genç denilebilecek 3,5 kişi kaldı zaten, onlardan ikisi de bu adamlar. şu ortamda ikinci bir them crooked vultures albümü için medet ummaktan başka yapacak bir şey yok. kulu kölesi olunası bu albümden öne çıkan parçalar: no one loves me neither do i, elephants, scumbag blues, bandoliers, warsaw14. coldplay – parachutes (2000)vaktinde "ah nerde o eski coldplay" diye 5 yıl bekledim artık gelmeyeceği belli olduğundan yıllardır beklemiyorum. listeye koyma konusunda parachutes ile a rush of blood to the head arasında çok kötü kaldım ama ilk albümleri her zaman daha naif geldiği için parachutes’de karar kıldım. coldplay’in ilk 2 albümünün bende yeri ayrıdır çünkü ortaokul yıllarından şu ana kadar ara vermeden düzenli olarak dinlediğim başka bir grup yok diyebilirim. şu an dinlediğim grupların çoğu lise veya üniversite dönemi gelmiştir. ortaokul çıkışlı coldplay tek örnek. chris martin sempatizanlığı o dönemlerden kalma kısacası. parachutes, dünyadaki en dokunaklı ama bir o kadar da mutluluk verici nadir albümlerden. beatles’ın 60larda müzikal açıdan yaptığını coldplay çok kısa süreliğine de olsa 2000'lerde bu iki albümle yapmış sanki. albümden öne çıkan parçalar: shiver, yellow, trouble, high speed13. opeth – damnation (2003)melankolinin dibinin görüldüğünün albüm. müzik bir tedavi aracı olarak kullanılcaksa bu albümle başlanabilir. grubun genius beyni mikael akerfeldt’in ortaya çıkardığı, opeth’in o dönemki sert, brutal ekstrem metal çizgisindeki müziğinin aksine sadece akustik şarkılardan bir albümdür. davulda martin lopez’in döktürdüğü bir başka opeth albümüdür aynı zamanda. gazete-sabah- kahve nasıl birbirini tamamlayan bir üçlüyse, akşam-şarap-damnation da odur. tüylerimi en çok diken diken eden albümler sıralamasında tepeyi oynar. bu müziği ortaya çıkaran adamlara duyduğum saygı, müziğin kendisine duyduğum hayranlıktan kat ve kat daha fazla. öne çıkan parçalara yer vermek gerekirse: windowpane, death whispered a lullaby, closure, weakness12. boards of canada – geogaddi (2002)şimdi bir music has the right to children değil ama başka bir dünya, evren sunan, yine genius işi bir boc albümü. bu iskoç ikili ne yapsa oluyor zaten. sundukları açısından esasen the music has the right to children’dan çok fazla ayrılmayan bir albüm. sadece bu albüm biraz daha deneysel ve karanlık bir havada ilerliyor. music has the right to children ıı diye sunulsaydı da sorun yaratmazdı diye düşünüyorum. bu zihin açıcı, elektronik, ambient ve deneyselliğin harika birleşimi 22 şarkılık albümün öne çıkan parçaları arasında ayırım yapmak benim açımdan hayli zor olsa da kısaca: music is math, sunshine recorder, julie and candy, 1969, alpha and omega, dawn chorus11. dredg – el cielo (2002)dredg’in benim gözümde dredg olduğu son albüm. 16 şarkıdan oluşan 1 saat süren bu başyapıt konsept albüm. şarkılar arasında kullanılan farklı sesler, ambient düzenlemeler kusursuz bir atmosfer yaratıyor. albümün ilham kaynağı salvador dali’nin bir tablosudur. (bkz: dream caused by the flight of a bee around a pomegranate a second before awakening) albüm içinde çok defa brushstroke adlı parçanın geçmesinin sebeplerinden biri. ilk şarkının adı da salvador dali’nin bu eserinin baş harflerinin birleştirilmiş hali. albümün konsept tarafından müzik kısmına geçecek olursak üstün bir yaratıcılık var. kısaca müzikten öte sanat da denilebilir. leitmotif’te takdire şayan bir müzik ortaya çıkaran dredg bu albümde de sınırlarını zorluyor. hayret verici bir müzikalite ve atmosfer sunan bu albümden öne çıkan parçalar: triangle, sorry but it’s over, whoa is me, the canyon behind her 10. gojira – from mars to sirius (2005)bu albümü ilk dinlediğimde henüz yeni çıkmıştı. hatta gojira’yı ilk bu albümle dinlemeye başladım. o dönem yoğunlukla metal dinlediğim bir dönemdi ve bu albüm hem çok vurucu hem de çok farklıydı. o zaman bana yıl 2014 olacak sen bu albüme hala tapıyor olacaksın deseler kesinlikle şaşırmazdım. nasıl 80'lerde metalin ağır topları reign in blood, ace of spades ya da beneath the remains gibi imza albümlerse, 2000'lerin de ağır toplarından -80lere ve 90lara göre sayıca hayli azalan- biri from mars to sirius’tur. bu albüm hala metal tarihindeki hiçbir albüme benzemez. bu albümden sonra bunun mantığında metale farklı bir boyut kazandıran, özgün hem de kaliteli bir albüm gelmedi maalesef. metalin hala bir şeyler üretebildiği son zamanlarına tekabül eder o açıdan. en sevdiğim konsept albümlerdendir aynı zamanda. şarkıları geçtim, şarkılar arasında kullanılan pasajların müzikalitesi, sunduğu hava tanımlanamaz başka bir şey. albüm baştan sona ruhsa ruh, müzikaliteyse müzikalite diyen bir mantıkta ilerliyor. albümden öne çıkan parçalar: ocean planet, backbone, in the wilderness, global warming9. queens of the stone age – lullabies to paralyze(2007)değeri bilinmeyen albüm.songs for the deaf’in gölgesinde bu albüm hep es geçilir. hiçbir listede, hiçbir yerde bahsi geçmez. fakat bana göre 2000'lerin en iyi rock işlerinden biridir. josh homme elini nereye atsa güzel bir şeyler ortaya çıkıyor zaten. son qotsa albümü de günümüzün nadir kaliteli rock albümlerinden oldu. rock dediğimiz gruplar birbir değişirken veya üretkenliklerini kaybederken, hala aynı yolda çok güzel albümler sunmaya devam eden birkaç gruptan biridir qotsa. sırf bu yüzden qotsa albümlerine ayrı bir sempatiyle yaklaşırım. lullabies to paralyze da bu sempatinin ötesinde, objektif bir şekilde harika bir rock müzik sunuyor dinleyiciye. josh homme vokalleri, moda sokan gitar rifleri ve gaz davullarıyla tam bir party rock. özellikle birkaç parça var ki buradaki davullar şarkıyı şarkı yapan en önemli etken (blood is love, little sister) (bkz: joey castillo). 14 şarkılık albümden öne çıkan parçalar: everybody knows that you are insane, burn the witch, little sister, someone’s in the wolf, blood is love8. porcupine tree – in absentia (2002)21. yüzyıl progressive rock denince akla gelen ilk isim steven wilson’ın solo çalışmalarına girişmeden önce müzik yaptığı grubu porcupine tree’dir desem yanılmış olmam. ilerde progressive rock denince sayılacak 10 grubun 9u 70'lerdense, 1 tanesi de ne 80'ler ne 90'lar, 2000'lerden pt olacaktır. garip gerçekten. pt'nin in absentia öncesinde 90'larda da çok başarılı bir geçmişi var tabiki fakat bence tepe noktası 2000'lerdeki albümleridir. 90'larda nispeten neo-progressive takılırken, 2000'lerle birlikte müziğinde progresfi daha modern ve alternatif şekle büründürerek, çok daha özgün bir hale sokmuştur. bunun 1 numaralı örneği de in absentia’dır. in absentia’da mutlu şarkılardan, üzgün şarkılara ya da sistem eleştiri şarkılara (bkz: sound of muzak); metal altyapılı parçalardan son derece yumuşak rock şarkılara, çok teknik parçalardan çok basit minimal olanlara kadar bir çeşitlilk söz konusudur. steven wilson dışındaki grup üyeleri de virtüözlük seviyesinde takılan adamlardır. ama pt her zaman müzikaliteyi ön planda tutmuştur belki de bu yüzden şarkılar hem teknik hem de güzeldir. davulcu gavin harrison zaten kendi alanında en önde gelen isimlerden. son albümünü 2009’da çıkartan pt’nin artık tekrardan bir araya gelip bir şeyler yapmasını umut ediyorum. albümden öne çıkan parçalar: trains, prodigal, the creator has a mastertape, strip the soul7. arcade fire - funeral (2004)chris martin’in en sevdiği grup arcade fire’ın debut ve en güzel albümü. bu naif albüm uzun yolculukların değişilmez tamamlayıcısı. grubun üyelerinden üçü birden albüm kaydı sırasında yakınını kaybettiği için albümün ismi funeral. son derece yoğun bir duygusal hava hakim burada. hem üzüntü hem umut bir arada insanı bazen uzaklara götürüyor, bazen düşündürüyor, bazen de hüzünlendiriyor. 21. yüzyıldan bir rock klasiği desem çok abartmış olmam. arcade fire bundan sonraki albümlerinde de hep bekleneni fazlasıyla verdi fakat bu albüm tahmin ediyorum ki kendileri için de çok özel. bu albümü sevmek için çok çabaladığımı hatırlıyorum. en başından seveceğimi biliyordum ama bir türlü içine giremiyordum. denemelerim hep başarısızlıkla sonuçlandı ama birgün uzun bir yolculukta play tuşuna bastım ve une année sans lumière beni bir kere yakaladı, bir daha da bırakmadı ve o zamandır bu albümle haşır neşir olmaktayım. öne çıkan parçalar: neighborhood 1 tunnels, une année sans lumière, wake up, haiti, rebellion(lies)6. mastodon – leviathan (2004)yine from mars to sirius gibi 2000lere damgasını vurmuş bir diğer metal albümü. genel olarak türe sludge dense de progressive, thrash, rock gibi türlerin birlikte kullanımı var bu albümde. albümde özellikle vokaller dikkat çekici, troy sanders ve brett hinds’in haykıran vokalleri albümün en çarpıcı noktalarından. vokal konusunun da garip bir hikayesi vardır. normalde mastodon’un vokali grubu tam turne başlangıcında terk eder ve grup da dağılmak yerine konser vermek isteyince grubun diğer üyeleri e madem biz vokal yapalım der ve mastodon’a has vokaller ortaya çıkmış olur. bu albüm gerçekten çok ortadır ne metal gibidir ne rock gibidir, ne thrashtir ne progressive. hiçbir kalıba sokamazsınız. pek sorgulamadan albümün tadını çıkarmak en doğrusu sanırım. albümden öne çıkan parçalar: blood & thunder, seabeast, megalodon, hearts alive5. arctic monkeys – favorite worst nightmare (2007)bir önceki albümleri whatever people say i am, that's what i'm not ile ingiltere’de ilk haftada en çok satan debut albüm rekorunu kıran arctic monkeys’in 2. albümü. çoğu arctic monkeys dinleyicisinin aksine debut albümlerini bir türlü sevememişimdir, çok ergen bir havası vardır. favorite worst nightmare daha oturmuş bir albüm gibi gelir. garip bir şekilde hiç sıkmayan parçalardan oluşur. şarkılar direk ağza takılır ve hiçbir zaman ara verme isteği olmaz. bir albümü dinlersiniz bir süre ara veririsiniz ama bu albüm her daim dinleniyor. şarkıların büyüsü nedir çözemedim. alex turner’ın aksanlı vokalleri mi, eğlenceli davullar mı yoksa birbirinden güzel gitar partisyonları mı bilemiyorum. ayrı olarak şarkıya davul yazma konusunda en üst sıralara oynar matt helders. davulun bir grubu bu kadar güzelleştirebildiği sayılı albümlerden daha doğrusu gruplardan. 2000'ler sonrası çıkmış en sevdiğim ingiliz grubun en sevdiğim albümünden öne çıkan parçalar: brianstorm, fluorescent adolescent, this house is a circus, old yellow bricks4. fleet foxes – fleet foxes (2008)günümüzden en az 60'lardaki kadar güzel folk grubu çıkar mı? evet fleet foxes’la anladım ki çıkıyormuş. folk çok dinlediğim bir tür değildir. 60lardan dinlediğim belli başlı gruplar vardır, onları da pek de sık dinlemem. fakat fleet foxes nasıl başı ucu gruplarım arasına girdi hiçbir fikrim yok, hatırlamıyorum. koskoca tarihi olan folk türünde en sevdiğim albüm fleet foxes. ilginç gerçekten. nedenini bilemiyorum. bu rüya gibi müziği en kısa zamanda herkese dinlemelerini tavsiye ediyorum. hatta fleet foxes’la tanışmam sonrası severim diye hep duyduğum ama dinleme ihtiyacı hissetmediğim bon iver, sufjan stevens, kings of convenience veya grizzly bear olmak üzere çok fazla son dönem folk dinledim ancak bir türlü sevemedim, sevemiyorum. bu albümün yeri ayrı. 2. albüm helplessness blues da bir o kadar güzel. vokal üniversite eğitimini bitirme kararı aldığı için bir süre daha yeni fleet foxes albümü göremeyeceğime üzülmekle birlikte, fleet foxes’un uzun yıllar oyalama potansiyeli olduğu ihtimalini hesaba katarak kendimi avutuyorum. bu benzersiz albümün öne çıkan parçaları: white winter hymnal, tiger mountain peasant song, he doesn’t know why, blue ridge mountains3. radiohead – kid a (2000)radiohead’in tam anlamıyla elektronik sulara daldığı albüm. rock müzikle elektronik alt yapının harika kombinasyonu. çok fazla genius terimini kullandım ama 2000'lerin en iyilerinden bahsedince hep karşıma genius işler çıkıyor. bu albüm de genius bir ürün, çok açık belli. thom yorke’un bir röportajda sarf ettiği bir laf var. thom yorke’a elektronik müzikle gitar arasında bir seçim yapmak zorunda kalsanız hangisini seçerdiniz diye bir soru soruluyor, yanıtı ise elektronik müzik oluyor. bu belli ki son dönem flea ile kurduğu başarılı elektronik grup atoms for peace’e baktığımda, bu sözüyle tutarlı hareket ettiği çok açık ortada. kid a sadece elektronik ile rock'ın bir karışımı değil tabiki, kullanılan efektlerden deneysel partlara kadar sonsuz bir hayranlık uyandıran bir müzik sunuyor. her grupta bir tane genius adam olur ama burada birçok genius bir araya gelince insanüstü bir yaratım ortaya çıkıyor. bir şarkıda hem çok baskın baslar, hem harika bir davul ritmi, hem doğaçlama caz stili üflemeliler, hem klasik müzik kullanarak gayet kolay akla takılır bir şarkı yapabilmeye saygıyla eğiliyorum. bu efsane albümden öne çıkan parçalar: the national anthem, optimistic, in limbo, morning bell2. modest mouse – the moon & antarctica (2000)80'ler sonu alternative rockla, 90'lar başı grunge ve lo-fi gibi türlerle rock müzikte kontrolu ele alan ve bir üretkenlik sürecine giren amerikan grupların 90'ların ortalarından sonra ortalığı ingiliz grupların egemenliğine devretmeleri sonucu, o dönemki amerikan rock akımından yoluna devam eden sayılı gruplardan modest mouse. 2000'lere gelindiğinde bahsettiğim amerikan rock akımı iyiden iyiye ortadan kaybolurken, modest mouse bu albümle gönülleri fethediyor. bir önceki lo-fi etkili lonesome crowded west’e göre biraz daha alternatif tarafa kayarak, bu albümü ortaya çıkarıyorlar. adamlar sürekli kafaları güzel dolanıyormuş gibi bir hava da yok değil. hızlı hareketli parçalardan depresif olanlara her türlü hisse tanıklık edilen, tam bir amerikan rock ekolü başyapıt. bu müziği dinleyip bir ingilize ait demek çok zor. piper at the gates of dawn dinleyip amerikalı zannetmek zorluğunda diyebilirim. gruba vokallerden dolayı alışmak zor oluyor fakat lo-fi etkili gruplar da olan şey bu zaten. vokalin biraz uyumsuz, önde, absürd durması. buna alıştıktan sonra müziğin etkileyiciliği ortaya çıkıyor. albümden öne çıkan parçalar: dark center of the universe, perfect disguise, the cold part, the stars are projectors, i came as rat1. interpol – turn on the bright lights (2002) post-punk etkilenimli indie rock grubu interpol’ün nokta atış yaptığı albüm. vokal öncelikli olmak üzere temel olarak post-punk gruplarının etkisindeki müziğin, daha alternatif ve modern yöne doğru gittiği bir albüm. bu albümdeki basları bilen biri olarak basçının ayrılmış olması bu eylül çıkacak interpol albümü hakkında beni endişelendirmekte aynı zamanda. (bkz: el pintor) turn on the bright lights'a sonsuz iltifat dizebilirim fakat interpol daha sonraki albümlerde bu albümde yakaladığı müzikaliteye yaklaşamadı maalesef. güzel tek bir albümleri var o da bir başyapıt. diğer albümler de kötü değil fakat turn on the bright lights gibi bir albümün yanında esamesi okunmaz. nasıl bir ortam, hal oluyor da böyle bir şey ortaya çıkıyor bilemiyorum. en mantıklı cevap denk gelince geliyor sanırım. grubu hiç canlı izlemedim fakat konser performansının kötü olduğu söylenir hep. paul banks’in konser vermek yerine daha fazla albüm kaydetmeyi tercih edeceğine dair son açıklamalarına bakınca, insanların haklılık payı olduğunu görüyorum. paul banks’in seyirciyi umursamayan, soğuk sahne duruşunu hep kasıtlı yapılan, müziğin bir parçası tutum gibi değerlendirirdim fakat acaba cidden isteksizlikten mi kaynaklanıyor diye işkillenmedim değil. her neyse canlı performans tabiki bu albümün mükemmeliğine dokunamaz ya da yargılayamaz tabiki. 2000'lerin 1 numaralı albümünden öne çıkan parçalar: obstacle 1, nyc, pda, obstacle 2, rolandtop 20'de yer almayıp, dönemin dikkat çeken diğer albümleri:coldplay - a rush of blood to the headmadvillain - madvillainyradiohead - amnesiacdaft punk - discoverythe mars volta - de-loused in the comatoriumbeck - sea changeair - the virgin suicidesjustice - †system of a down - toxicityporcupine tree - fear of a blank planetoutkast - stankonianevermore - this godless endeavorbonobo - animal magicmuse - absolutionarctic monkeys - humbuggodspeed you black emperor - lift your skinny fists like antennas to heavengodspeed you black emperor - yanqui u.x.o.wilco - yankee hotel foxtrotradiohead - in rainbowsthe black angels - passoveranimal collective - merriweather post pavillionopeth - blackwater parkarcade fire - neon biblethe black keys - attack and releasethe black keys - rubber factorymastodon - blood mountainqueens of the stone age - songs for the deafqueens of the stone age - rated ramy winehouse - back to blackwhite stripes - white blood cells(bkz: 60'ların en güzel albümleri/@dunkirk)(bkz: 70'lerin en güzel albümleri/@dunkirk)(bkz: 80'lerin en güzel albümleri/@dunkirk)(bkz: 90'ların en güzel albümleri/@dunkirk)
(dunkirk - 15 Temmuz 2014 16:17)
pop-r&b alanında da yapılması gereken bir listedir.kişisel listem:10. emma bunton-free me (2004)oldukça kısıtlı yeteneklerine karşın değil emma bunton'ın, tüm spice girls elemanlarının solo kariyerlerinin en iyi albümü. pop ile olabildiğince az haşır neşir olup (ki ilk solo albümü a girl like me de gâyet iyiydi.) motown, bossa nova, samba, new wave gibi türler barındıran, basbayağı bir sophisti-pop yapıtı. hâlen geceleri hafif ışık eşliğinde dinlerim; gerçekten muhteşem.(bkz: you are)(bkz: maybe)(bkz: i'll be there)(bkz: who the hell are you)(bkz: crickets sing for anamaria)(bkz: amazing)9. celine dion-taking chances (2007)celine dion'u hâlen my heart will go on'dan geri getirememişlere pek yazık olan albüm. dion, bu albümünde alışılageldik ve kaliteli adult contemporary tarzını rock kalıpları ile birleştirerek çıtasını yükseltiyor. üzerinde hayli çalışılmış, her şarkısı birbirinden dinlendirici nefis bir albüm. bonus parçalardan the reason i go on ve albüme alınmayıp bir sene sonraki my love toplamasında görücüye çıkan there comes a time bile çok çok iyiler. inanılır gibi değil.(bkz: taking chances)(bkz: alone)(bkz: my love)(bkz: can't fight the feeling)(bkz: fade away)(bkz: the reason i go on)8. santana-shamansupernatural ve inanılmaz başarısının ardından santana'nın benzer bir formülle döneceği bekleniyordu zâten. şimdi böyle latin ve rock gibi iki ayrı işi senelerdir bu kadar iyi birbirine işlemiş bir gruba, farklı/etnik tarzlara deliren benim gibi birinin hayran kalmaması zâten düşünülemez o ayrı da, yahu "supernatural"ı bile aşan bir kalite ve 50 küsur yaşında o enerji ile tanrı mısın be adam? ayrıntılı bilgi için: (bkz: shaman/@turuncan53)(bkz: nothing at all)(bkz: novus)(bkz: victory is won)(bkz: why don't you & i)(bkz: hoy es adios)(bkz: america)(bkz: you are my kind)7. lady gaga-the fame monster (2009)(bkz: bad romance)(bkz: alejandro)(bkz: monster)(bkz: speechless)tıpkı katy perry gibi lady gaga'ya da ilk başta çok mesâfeli yaklaşmıştım. just dance ve lovegame son derece tırt parçalardı, poker face iyiydi ama göklere o kadar çıkmasa da olurdu, paparazzi ise sâfî yaldızdı ama onu çok geç keşfettim yazık ki. ancak bad romance'i duyar duymaz bir şeylerin farklı olduğunu anlamam uzun sürmedi. kadının hâlen aşamadığı yükseklikteki çıtası olan bu ep, 2000'lerin ikinci yarısındaki ana akım tarzı en iyi özetleyen albüm belki de.6. christina aguilera-stripped (2002)işte türler geçidine başka bir muhteşem örnek daha. dağları devirecek sesine karşın gidip britney spears pop'u yapmasına uyuz olduğum xtina'nın "al da at dercesine" yaptığı 20 parçalık kocaman bir pop şöleni. r&b, soul, hip-hop, rock, latin, baladlar... ne ararsan var. ayrıntılı bilgi için (bkz: stripped/@turuncan53)(bkz: can't hold us down)(bkz: fighter)(bkz: infatuation)(bkz: impossible)(bkz: beautiful)(bkz: cruz)(bkz: soar)(bkz: make over)(bkz: get mine get yours)(bkz: dirrty)5. kylie minogue-fever (2001)son senelerin gördüğü en büyük küllerinden doğuş olayı. gerçi hanfendü bunu bir sene önceki light years ile başlatmıştı ama bu albümün getirdiği ihtişâmı bir daha da kendisi dâhil hiç kimse göremedi desek yeridir. "light years"daki '70'lerin disco'suna bulanmış tarzını daha bir modernleştiren kylie, seksî mi seksî, enerjik mi enerjik, temposu bir an olsun düşmeyen, baladları unut gitsin diyen ve madonna'nın confessions on a dance floor'una ilham verdiğini düşündüren, beyazlar içindeki nefis geri dönüşü ve 21. yüzyılın mega hiti can't get you out of my head ile herkeslere parmak ısırttı parmak.(bkz: more more more)(bkz: love at first sight)(bkz: can't get you out of my head)(bkz: fever)(bkz: give it to me)(bkz: fragile)(bkz: come into my world)(bkz: in your eyes)4. madonna-confessions on a dance floor (2005)bu kadının ne gözü dönmüş biri olduğunun kanıtıdır bu albüm. '70'lerden başlayıp '80'leri okşayıp '90'ları da teğet geçip 2000'lerin tam ortasına patlatılmış dur durak bilmeyen bir disko topu. güdülenmesi american life'ın dünyâ çapındaki fiyaskosu mu, yoksa tıpkı kendisi gibi önceki işleriyle yere çakılmış mariah carey'nin birkaç ay önce the emancipation of mimi ile yakaladığı inanılmaz başarı mı bilinmez ama madonna ne yapıp edip daha ölmediğini, yakın gelecekte de ölmeyeceğini olabilecek en görkemli biçimde gösterdi bu albümle. bol sample'lı, az lâf çok müzik düsturlu, önceki albümü yapanın kim olduğunu sorgulatacak kadar eklektik ve kusursuz bir iş. 47 yaşında 20 küsur senelik bir kariyere en başarılı single'ını (bkz: hung up) kazandırıp format attıran inanılmaz bir kadın.(bkz: hung up)(bkz: get together)(bkz: sorry)(bkz: future lovers)(bkz: forbidden love)(bkz: jump)(bkz: isaac)3. michael jackson-invincible (2001)bakmayın siz bu albüme yapıştırılan mj'in düşüşü yaftasına. michael'ın standartlarıyla konuşunca tabii ki öyle olacak ama kendisini yakın tâkibe almamı başlatan bu albümü, satışlarıyla da, içeriğiyle de üzerindeki isimden bağımsız olsaydı tam bir zafer anlamına gelecekti, iddialıyım. zirâ r&b'nin 2000'lerde iyiden iyiye kaybettiği saf ve organik içeriğinin belki de son temsilcisi. içinde kral'ın kariyerinin farklı noktalarına bol bol göndermelerle dolu, her bir notası üzerinde emek harcanmış, ışıl ışıl, beklentileri fazlasıyla karşılayan kocaman bir r&b paketi.(bkz: heartbreaker)(bkz: break of dawn)(bkz: heaven can wait)(bkz: you rock my world)(bkz: speechless)(bkz: 2000 watts)(bkz: privacy)(bkz: don't walk away)(bkz: whatever happens)2. nelly furtado-loosebilen bilir, işin içine etnik ve farklı kültürlü karmaşık işler girince benim kulaklarım dikiliverir. nelly furtado bu bakımdan ilk iki albümüyle benden çok girişli on senelik vizeyi kapmıştı zâten. dolayısıyla "loose"da timbaland ile çalıştığını ve r&b'ye kayacağını düşündüğümde bir hayli hayıflanmıştım. neyse ki yanılttı beni güzel kadın. r&b'nin olabilecek belki de en güzel poplaşması, latin'den kopmayış, bir yandan elektronik müziğe doğru bir kıpırdanma, sonuna dek samimi ve duygusal bir atmosfer, çiğ stüdyo ortamından kesitler; ve sonuç hem ticârî hem de eleştirel bazda tam bir zafer. timbaland'in ikinci altın dönemi, nelly'nin kariyerinin en tepe noktası, r&b'nin ise artık iyiden iyiye enerji ivmesi kazandığını ilânı. e oturma iznini falan geçip doğrudan vatandaşlık verdiğimi söylememe bilmem gerek var mı! asıl muhteşem olan ise, her yıldız saçan albüm gibi bonus şarkılarının bile apayrı kalite ve güzellikte olması.(bkz: afraid)(bkz: maneater)(bkz: promiscuous)(bkz: te busque)(bkz: say it right)(bkz: do it)(bkz: wait for you)(bkz: somebody to love)(bkz: what i wanted)1. mariah carey-e=mc2 (2008)şimdi ben bu kadına karşı tarafsız olamam evet ama olmaya çalışsam da içeriğindeki hârika işleri görmezden gelemem ki. kimse de gelmesin. kendisini resmen dirilten the emancipation of mimi'den çok daha yeğdir benim için, varsın grammy'leri ve deli satışları olmayıversin. mariah hanım bu albüm ile r&b'nin 2000'lerde büründüğü elektronik müzik flörtüne daha fazla kayıtsız kalamadı ve taş gibi bir içerik ile, beklendiği üzere "emancipation"ın açtığı koca körfezin pek de dışına çıkmayarak, ama geldiği yeri bir adım öteye atarak ve kendisi için yeni disco ve reggae gibi tarzları da kendi tarzına nefis bir biçimde yedirerek taptâze olmayı yeniden becerdi. şimdilerde önüne gelenin çeşni niyetine kullandığı '70'lerin disco'sunu 2000'ler ana akım r&b'de belki de ilk kullanan kişi. albümün lokomotifi touch my body kanımca albümün en zayıf şarkısı. migrate, side effects, love story, for the record, i'm that chick gibi şâheserler edinilmeli. bu dönemdeki sesine, tarzına, yeniden incecik olan vücuduna, kliplerine... kısacası her şeyine bitiyorum. keşke nick cannon zibidisi çıkmasaydı ortaya da turne ile desteklenseydi. belki o zaman memoirs of an imperfect angel gibi bir felâkete de mâruz kalmazdık bir sene sonra.(bkz: migrate)(bkz: cruise control)(bkz: side effects)(bkz: i'm that chick)(bkz: love story)(bkz: i'll be lovin' u long time)(bkz: ooc)(bkz: for the record)ve dahası:mariah carey-glitter (2001)mariah carey-the emancipation of mimi (2005)rihanna-good girl gone bad (2007)nelly furtado-folklore (2003)justin timberlake-futuresex/lovesounds (2006)usher-confessions (2004)darren hayes-spin (2001)thalía-thalía (2002)shania twain-up! (2002)anastacia-anastacia (2004)gloria estefan-unwrapped (2003)janet jackson-all for you (2001)alicia keys-as i am (2007)melanie c-this time (2007)shakira-fijación oral vol. 1 (2005)whitney houston-i look to you (2009)christina aguilera-back to basics (2006)jennifer lopez-rebirth (2005)beyoncé-i am... sasha fierce (2008)celine dion-1 fille & 4 types (2004)sting-sacred love (2003)madonna-music (2000)britney spears-in the zone (2003) (öneri için kadfat'a teşekkürler.)destiny's child-survivor (2001)nelly furtado-mi plan (2009)t.a.t.u.-200 km/h in the wrong lane (2002)ve pop olmasa da;nightwish-dark passion play (2007)evanescence-fallen (2003)
(turuncan53 - 11 Eylül 2014 17:11)
ayna - bostancı durağı
(ortalama insan dusuncesine sahip insan - 15 Eylül 2014 00:26)
manyak bir müzik dinleyicisi olarak sıralayamadığım albümlerdir bu yüzden aklıma ilk gelenleri yazacağım.mariah carey - the emancipation of mimibeyoncé - i am sasha fiercebritney spears - in the zonechristina aguilera - back to basics (çoğu kişi stripped'ı da ekleyebilir ama favorim bu, çok özel bir albüm)madonna - confessions on a dance floorrihanna - rated rgirls aloud - tangled upthe pussycat dolls - pcdthe game - the documentary50 cent - get rich or die tryin't.i. - the kingkanye west - the college dropoutjay-z - the blue printm.i.a. - arularciara - goodiesjohn legend - get liftedarctic monkeys - whatever people say i am, that's what i'm notthe last shadow puppets - the age of the understatementinterpol - turn on the bright lightsmuse - black holes and revelationskasabian - west ryder pauper lunatic asylumalicia keys - songs in a minorkelis - tastynine inch nails - with teetheminem - the eminem showcam'ron - purple hazejohn mayer - room for squaresludacris - release therapyp. diddy - press playjustin timberlake - future sex/love soundslady gaga - the fame monsterblack eyed peas - monkey businessportishead - thirdnas - hip hop is deadoutkast - speakerboxxx/the love belowgwen stefani - love angel music babyn.e.r.d. - in search of...snoop dogg - tha blue carper treatmentcheryl cole - 3 wordsdestiny's child - survivoramy winehouse - back to black27 yaşıma kadar başıma bir şey gelmezse 2010'ların en iyi albümleri başlığında görüşmek üzere. resmen dünyayı dinlemişim şimdi farkediyorum, sanırım ağır işsizmişim. good job, good effort.
(brooklyn carter - 15 Eylül 2014 01:05)
britney spears - in the zonemadonna - confessions on a dance floorchristina aguilera - back to basicsamy winehouse - back to blackmariah carey - e=mc2lady gaga - the fame monsterrihanna - good girl gone badjustin timberlake - future sex,love soundsnelly furtado - loosegwen stefani - love angel music babyblack eyed peas - monkey businessthe pussycat dolls - pcd ciara - goodiesjay-z - the blue printbeyonce - i am sasha fiercekanye - west 808s & heartbreakve daha aklıma gelmeyen nice albüm.
(white skin black soul - 6 Aralık 2014 13:35)
alice in chains - black gives way to blue
(plokoon - 9 Mayıs 2017 22:30)
2010'ların sonuna yaklaşırken nerden esti bu anketi doldurmak ben de bilmiyorum; ama kenardaki entry'lerime bakarken başlayıp yarım bıraktığımı gördüm bu listeyi. eski albümleri çokça dinlediğim bu günlerde tamamlamak istedim. pop ve r&b ağırlıklı, az biraz hip hop, rock ve soul müzik içeren; tamamen kendi kişisel zevkim üzerinden hazırladığım şöyle bir sıralama çıktı:--- spoiler ---(26. ağır işsizlik belirtileri)--- spoiler ---25. the killers - hot fuss (2004): bütünlüklü bir albüm the killers'in debut albümü. kimilerine fazla tekdüze geliyor hatta. şarkıların ayrı ayrı tadını almak ve nüanslarını görebilmek için birden fazla dinleme ve bir süre boyunca özümsemeyi gerektiriyor. ama gerçek tadını bir alınca da bağımlılık yapıyor.24. lily allen - it's not me, it's you (2009): lily allen'ın çok kısıtlı bir ses aralığı olduğu için albümlerini baştan sona dinlemeyi biraz yorucu bulmuşumdur her zaman. istisnası ise kendisinin bu ikinci albümü. ilkine göre daha fazla elektropop, synthpop taraflarına kayan lily, bu albümde sesiyle en iyi uyumu yakalayan atmosferi bulmuştu. eğlenceli sözleri de cabası.23. paloma faith - do you want the truth or something beautiful? (2009): amy winehouse, duffy gibi şarkıcıların ekolünden gelen paloma faith, ilk allbümlerinde kim olduklarını hakkında hiçbir fikir vermeyen çoğu şarkıcının aksine çok kararlı bir portre çizmişti.22. kelis - tasty (2003): kelis'in yaptığı r&b hiçbir zaman rakiplerinin, dönemdaşlarının yaptığı r&b ile aynı olmadı. kendisi eksantrik bir kadın olmuştur hep. aynı dönemde çıkan diğer r&b albümlerini dinleyen farkı görecektir.21. lady gaga - the fame monster (2009): bu albüm sonraki 5 yıl boyunca mainstream pop müziği etkisi altına alacak bir akımın öncülerinden olmuştur. gaga'nın dünyayı yönettiği zamanları.20. tv on the radio - return to cookie mountain (2006)19. morcheeba - charango (2002): çokça bilinen arabesk trip hop şarkısı* otherwise'ın yer aldığı albüm18. mariah carey - the emancipation of mimi (2005): hem kalite hem satışlar ve listeler açısından popüler müzik tarihinin gördüğü en büyük comebacklerden biri.17. coldplay - viva la vida or death and all his friends (2008)16. d'angelo - voodoo (2000): diğer şarkıcılara "sizin yaptığınız da r&b mi lan" diyen d'angelo abimiz bu albümde türü, etkileşim içine girdiği pop müzikten tamamen soyutlayıp özüne döndürmüştür.15. britney spears - in the zone (2003): britney'i sadece popüler şarkılarıyla bilen sıradan bir dinleyici "bu albümü britney mi yapmış" der. bu albümle kendisinin sadece prodüktörlerin kullandığı, ses çıkaran bir enstrüman olmadığını kanıtlamıştır britney.14. gnarls barkley - st. elsewhere (2006): sırf cee lo green'in o kadife sesi için bile dinlemeye değer. modern ve kaliteli bir neo soul ve r&b ziyafeti.13. nelly furtado - loose (2006): nelly, timbaland, jt üçlüsünün saltanatını başlatan albüm. nelly furtado diskografisinde kazandığı devasa başarılar açısından bir anomali.12. anastacia - anastacia (2004): soul, pop ve rock müzik tek albümde harmanlanırsa ortaya ne çıkar sorusunun cevabı.11. michael jackson - invincible (2001): eğer underrated michael jackson albümü diye bir şey varsa o budur.10. alanis morissette - under rug swept (2002): aynı değeri görmemişse de jagged little pill kadar kalitelidir bu albüm de.9. justin timberlake - future sex/love sounds (2006): timbaland ve jt işbirliğinin ve jt'nin kendi zirvesi.8. dixie chicks - taking the long way (2006): country müzik dinleyicisi değilimdir; fakat türünden bağımsız olarak kesinlikle buram buram kalite kokan bir albüm. aynı zamanda politik bir yönü de var.7. kanye west - 808s & heartbreak (2008): sanki kanye west albümü değilmiş gibi bir kanye west albümü.6. madonna - confessions on a dancefloor (2005)5. kanye west - graduation (2007): sample kullanımı konusunda aşmış ve olayı bitirmiştir bu albümle kanye abimiz.4. outkast - stankonia (2000): bana hip hop'ı sevdiren albüm olduğu için bende yeri ayrıdır.3. christina aguilera - stripped (2002): çok anlamlı, çok ilham verici bir albüm. bu kadının 21 yaşındayken bu olgunlukta bir albüm yapmış olmasına hala şaşırıyorum.2. green day - 21st century breakdown (2009): tüm albüm bir hikaye oluşturuyor. green day'in american idiot ile girdikleri yolda artık ustalaştığını gördüğümüz işleri.1. siobhán donaghy - ghosts (2007): inanılmaz underrated bir albüm. seksenlerden bir kate bush albümünün madonna'nın ray of light'ıyla buluşması olarak tanımlayabilirim bu albümü. her zaman her moda gitmese de genel anlamda da dinlediğim en iyi albümlerden biridir.
(stripped - 30 Aralık 2018 00:32)
Yorum Kaynak Link : 2000'lerin en iyi albümleri