Süre                : 30 dakika
Çıkış Tarihi     : 08 Ekim 1971 Cuma, Yapım Yılı : 1971
Türü                : Döküman,Kısa Film
Taglar             : ispanya,Gıda,Köy,nehir,arı kovanı
Ülke                : İspanya
Yapımcı          :  Ramón Acín
Yönetmen       : Luis Buñuel (IMDB)(ekşi)
Senarist          : Luis Buñuel (IMDB)(ekşi),Luis Buñuel (IMDB)(ekşi),Rafael Sánchez Ventura (IMDB),Pierre Unik (IMDB)
Oyuncular      : Abel Jacquin (IMDB), Alexandre O'Neill (IMDB)

Las Hurdes (~ As Hurdes: Terra Sem Pão) ' Filminin Konusu :
Las Hurdes is a short starring Abel Jacquin and Alexandre O'Neill. A surrealistic documentary portrait of the region of Las Hurdes, a remote region of Spain where civilisation has barely developed, showing how the local peasants try...


  • "las hurdes tierra sin pan tam adı.büyük yoksulluğu göz önüne sürer buñuel.(bkz: ekmeksiz toprak)"
  • "hakkında güzel bir yazı için."




Facebook Yorumları
  • comment image

    belgesel-dökümanter formatında olduğu için kafa karıştırma potansiyeli olan luis bunuel eseridir. sürrealizmin muhtemelen ilk kez dökümanter formatıyla buluşmasından dolayı tarihteki ilk mockumentary olduğu söylenebilir (söyledim oldu). böylesine acı alaycılıkla dolu bir film doğal olarak ispanyol hökümeti tarafından yasaklanmıştır.

    un chien andalou'da papazların çektiği ölü eşşeğin amcaoğlunu bu filmde görmek mümkün. bunuel baba bu hasta eşşeği arılara sokturarak ölümünü filme çekmiştir. yine aynı şekilde uçurumdan yuvarlanan (muhtemelen hastalık sahibi) keçi de filme alınmak için yapım ekibi tarafından vurulmuştur.


    (axellennox - 8 Nisan 2007 00:38)

  • comment image

    bunuel'in kariyerindeki ilk ve tek belgeseli. 1930'larda orta çağı yaşayan insanların yaşadığı köyde dış sesin alaycı tonu ve neredeyse komediymişcesine gösterilenler gerçekten inanılmaz boyutlarda. bunun yanında bunuel'in dikkat çektiği noktalar yine filmleriyle paralel seyirde. anlatılanları belgeselin sonunda vurgulanan anti faşizm düşüncesiyle de sınırlamamak lazım, zira toplumla etkileşim içerisinde olan devlet kavramının işlemezliği sonucunda ortaya çıkan insanlığın yüz karası görüntüler günümüzde bile mümkün. belgeselde gösterilen her ne kadar freak show'a varacak kadar ucuzlaşsa da okulda hala üçgenin iç açıları toplamının 180 olduğunun öğretilmesi, çizilen prenses resmi ve her zaman olduğu gibi dini merkezlerde ve onun yakınlarında olan insanların nispeten daha iyi şartlarda yaşaması ve insanların her şeye rağmen din ve etiği elden bırakmamaları gibi noktalarla las hurdeslilerin de gözlerden uzak olmalarına rağmen 'insan olmaya' çabalamalarının vurgulanmasıysa kanımca belgeselin en başarılı tarafı.

    bunların yanında belgeselin mockumentary olamayacak kadar gerçek olduğunu, (bunuel sadece bazı noktaları abartmış, onun haricinde yaşananlar büyük oranda gerçekmiş) sürrealizminin de gerçeküstücü anlatımdan değil de daha çok ciddi bir konuda takındığı absürd tavırdan geldiğini söylemekte yarar var.


    (shocktheworld - 25 Mart 2009 20:31)

  • comment image

    kapanışı;

    “bu filmde gösterilen sefalet çaresiz değil. ispanya’nın diğer bölgelerinde dağlılar, köylüler ve işçiler birlik olarak, karşılıklı yardımlaşarak ve devletten haklarını talep ederek yaşam koşullarını yükseltebildiler. köyü daha iyi bir yaşama doğru sürükleyen bu akım, son seçimlere yön verdi ve halk cephesi hükümetinin [*] doğuşunu güçlendirdi. hitler ve mussolini’den yardım alarak ayaklanan generaller, büyük mülk sahiplerine imtiyazlarını geri vermek zorundaydı ama ispanya’nın işçi ve köylüleri franco ve işbirlikçilerine üstün gelecekti. tüm dünyadaki anti-faşistlerin yardımlarıyla sivil savaş huzur, istihdam ve mutluluk getirecek ve bu filmde gösterilen sefalet içindeki evler sonsuza dek yok olacaktır.”

    * ikinci ispanya cumhuriyeti'ndeki sol sosyalist birlik


    (kulkke - 29 Mart 2010 20:18)

  • comment image

    açlıktan muzdarip çocukları okulda matematik öğrenirken, tahtaya "başkalarının mülkiyetine saygı" yazarken görmek, sefalet içerisindeki bir yerleşim içerisindeki zenginlik işareti olan tek yerin kilise oluşu, ilk ve son dakikası arasında değişmeyen tek şeyin, "zurbaran tablolarından daha gerçek olan las hurdes'un gerçekliğini" oluşturanın, tüm etkileriyle çöken yoksulluk oluşu.. on yıllar sonra parodiyle, alay edişle, sinik tavrı afişe edişle burjuvaların küçük dünyalarını, mizansenlerini, küçük ve büyük aldatmacaları "büyük" filmlerle ortaya koyan bunuel, kısa bir belgeselle maskeleri olmayan ötekilerin yaşamına tanıklık etmiş sinema deneyiminin başlangıcında. sonraki büyük filmlerde bu küçük izin bıraktığı lekeler şekil değiştirerek mevcut olmaya devam eder.


    (objet petit a - 2 Haziran 2014 23:20)

  • comment image

    toptan --- spoiler ---

    las hurdes'i izledim bugün. ilk defa sıtma titremesinin gerçeğini gördüm. bir de kreten mreten cüceler. bir bebek ölüsünün birkaç km uzağa mezara taşınması. o sırada çaydan geçirirken ufak tabutumsu kabı içinde suda elden ele geçirerek yüzdürmeleri. sanki peygamber miti, sembilde nil'e bırakılan çocuk firavun kadınlarınca bulunur ya. çok benzer ve etkileyici.

    las hurdes'in sonunda bir yerli kadın sözü var, kapak olmuş: "hiçbir şey insanı, her an ölümü düşünmek kadar canlı tutamaz." kurgu değil belgesel film, belki de belgesel kurgu; o zamanlar belgesel-kurgu bilinmiyordu ama luis bunuel bilmese de yapabilir. söz de süper olmasıyla değil somut insandan somut yaşam yorumu olarak gelmesiyle, sahicilikle güzel.

    ---
    spoiler ---


    (ibisile - 18 Ocak 2015 02:53)

  • comment image

    ölümün, çürümenin ve sürekli bir tehdit halinin olduğu, buz gibi bir yorum sesi ve bas bas bağıran görüntülerle çekilmiş sıradışı bir belgesel.

    "hiçbir şey insanı, her an ölümü düşünmek kadar canlı tutamaz."


    (seyyar ontolojist - 11 Mart 2019 16:51)

Yorum Kaynak Link : las hurdes