• "dnr'da 59 liradan satılmaktadır... kaçırmadım tabi. hele bi update bitsin bakalım göreceğiz nasıl bişeymiş...2 günlük oyun maratonu sonrası edit: kurtarın lan beni! kalkamıyorum başından!"
  • "hayatımın bir dönemi: okul, aile, sevgili, arkadaş olan kısmını çıkardıktan sonra geri kalan herşeyi için: bad company 2."
  • "en sevdiğim yönü binanın içinde pısmış bir sniper'ın kafasına o binayı indirebilmenizdir."
  • "gün itibariyle toplamda 1000 saat multiplayer oynadığım oyun değil, başyapıt. de_dust2 neyse valparaiso odur.."




Facebook Yorumları
  • comment image

    beta testlerinden turklerin banlandigi oyun.

    http://www.bolumsonucanavari.com/…banlandi-3734.htm

    sebebi yukaridaki linkte anlatildigi gibi temel olarak. ama fazlasida var. ben de bir beta tester olarak bizzat olayin icinde olan birisinden duydugum bir kac sey eklemek isterim bu duruma. ea'nin anlastigi beta tester organizasyonlarindan olan combattesting.com sitesine basvuru yapan donanimhaber kullanicilarindan bazilari asla ve asla site disina cikarilmamasi gereken bazi bilgileri sizdirmislar. bazi onemli konular hakkinda kesinlikle yasak olmasina ragmen site disinda bahsetmisler. bunun uzerine combattesting organizasyonu ea'dan uyari almis. boyle olunca da, butun turkiye girisli oyunculari banlamak zorunda kalmislar. bunu bana combattesting'den bir admin anlatti. bende turkum, ama ingilterede yasiyorum, beni de banlayacakmisiniz diye sorunca, binbir turlu ozur dileyerek boyle yapmak zorunda kaldiklarini, bunu kendilerine ea'nin dayattigini soylediler.

    aslinda yapilan seye bakinca adamlar da hakli, ea'da hakli. olan gercekten de isini yapmak isteyen, birseyler degistirmek isteyen turk oyunculara oldu.

    beta testing olayi da onemli bir asamadir oyun gelistiriciligi sektorunde. iyi beta testerlar kendilerini gelistirdikleri ve gosterdikleri/ispatladiklari taktirde oyun yapimcisi/dagiticisi firmalarda is bulabilirler. fakat bazi dallamalarin yuzunden pek cok insan bu firsatlarindan oldular.

    sonra turkiye de oyun yapimciligi neden gelismiyor, neden bizden dogru duzgun bi oyun cikmiyor diye aglasiyoruz. onumuze gelen firsatlari tokatlayip geri atmaktan oyun yapmaya firsat kalmiyor ki.


    (arnatuile - 23 Ocak 2010 17:41)

  • comment image

    dnr'da 59 liradan satılmaktadır... kaçırmadım tabi. hele bi update bitsin bakalım göreceğiz nasıl bişeymiş...

    2 günlük oyun maratonu sonrası edit: kurtarın lan beni! kalkamıyorum başından!


    (the angevil - 17 Nisan 2010 17:05)

  • comment image

    ciddi anlamda işten arta kalan zamanlarımın çok büyük bır kısmını tüketen ve acaba bundan nasıl yakamı sıyırıcam diye düşünürken (bkz: modern warfare 2) 1 hafta gibi kısa bir sürede bunu başarmış oyundur. mw2 den sonra, hack yok aimbot yok admin var daha ne olsun diye sordurtur adama. daha önceden bu oyunu kötülediğim için çok pişmanım sözlük çok. uyku girmiyor gözüme. medic yok mu lan.


    (alvaro recoba - 25 Haziran 2010 15:03)

  • comment image

    oyunda latency problemi yaşayanlar 80, 18390, 18395, 13505 portlarını (tcp ve udp) açarak bu sorundan kurtulabilirler.

    edit: http://portforward.com/ bu adreste hangi model modemle nasıl port açılacağı anlatılıyor.


    (dukeler - 26 Temmuz 2010 19:20)

  • comment image

    sanıyorum single player senaryoda oyun sesleri işlemeye daha çok zaman buluyor (performans açısından). hele ki silahın sesi dağlardan, vadiden yankılanmıyor mu, içim gidiyor. kapalı alan çatışmalarında da tanıdığım toz shotgun'ın sesi bir acayip, bir güzel çıkıyor ki sorma gitsin. multiplayer'da ise seslerin belirli bir erişim mesafesi olması olaya farklı bir yön katıyor şüphesiz. girdiğim evin üst katında sağa solan sıkan sniper'ın tüfek sesini duyabiliyorum, arkamdaki çalılıklardan sızan elemanın çıkardığı hışırtıyı, dibime girip tam kafam hizasında m249'un tetiğine asılan herifi duyabiliyorum (istemesem de). rush'ta dişimi tırnağıma takıp geldiğim mevizde üstümden vızır vızır geçen sniper ıskalarını dinliyorum. ıskalıyorlar belki ama koyuyor o an insana, arkadaş squad spawn yapıp çakıyor smoke grenade'i de belki 1-2 mevzi daha ilerleyebiliyoruz. ama arkadaş ta sürekli smoke çakıyor. geçen islo innocentes'i 4/14 ratio'la bitirdi. enayi bir arkadaşım.

    don't get mad get even. even'la even'layabiliyorsan. 40mm grenade'i adamın ağzının içine çakmak gerekiyor. hadi çok zevkli olduğundan (zor zevklidir) sevdik, ama bir adam tanıyorum carl gustafla 12000 küsür adam kesmiş. evet rpg'yi çaktığın yerde güller bitiyor. ben de yaptım. rpg'yle spawn kill de yaptım. sniper görürsem kesin atarım şakam olmaz. 8x scope takıyor adam pikselimden vurur beni. ama gerçekten o kadar badire atlatıp yaralı halde düşman noktasına gelmişim, yapma bunu bana. yapma bunu bana. ölsem de peşine düşeceğim illa ki ama tankıydı, stationary'siydi, chopper'ıydı, yine geçeceğim o ölüm tarlasını. zaten bazan düşünüyorum, one of these days... one of these days c'yi alıp a düştü diye gerisin geri depar atmayacağım. quad bike görünce atlıyorum üstüne sürüyorum tam gaz. ama şeytan dürtüyor da şu taa ebesinin körüne tankı çekip oradan adam vuranlara sataşıyorum. geçen helikopterden atlayıp havadayken c4'ları basbaya tankın üzerine attım da yere inince bastım detonator'a. fantezim böylesi bir elemanı yakalarsam tam namlunun önüne geçip "naber" diyip basmak detonate düğmesine.


    (archetype - 4 Eylül 2010 03:35)

  • comment image

    sniper ile belli mesafeden sonra vurmanın uzmanlık, hele hele hareketli hedefi vurmanın yetenek gerektirdiği oyun. misal heavy metal haritasında, bravo'nun sırtındaki dağların arka kısmından karşı dağları vurmak. yine de alıştıktan sonra herşey gayet kolay ve keyifli.

    oyunun belkide en zevkli kısmı medic olmak. elde defibrilatör, o ölü senin bu baygın benim koşturmak, dirilttiğin adamın bir daha ölmesi bida diriltmeniz ve bida ölmesi* ve bu şekilde iki üç seferin ardından adamın en sonunda " stop fucking resn me let me die peacefully pls" yazması adama kahkaha attırır.

    yeni başlayanlara tavsiye; helikopter almayın ama iyi helikopter kullandığını gördüğünüz bir adamın yanına zıplamaktan da çekinmeyin, düşman helikopteri görürseniz de ayak altında dolaşmayın. hatta boşverin helikopteri siz hiç ayak altında dolaşmayın bulun bi sote oyunu izleyin. alıcam taramalıyı koşturacam vurucam kırbacı gazınız gittiği zaman da götüm götüm ilerleyin yine ortalarda dolaşmadan elbette, zira oyun css ya da diğer fpslerdeki gibi al eline mavzeri vur beline kazmayı değil, saklan ve öldüremeyeceksen ateş etme prensibine dayalı.

    ek1:

    maddelerle de özet geçersek;

    - recon seçiyorsanız silahların isabet,hasar accuracy,damage değerlerine dikkat edin damage çok yüksek diye m95 seçip sonra gol gibi takır takır vurmasını beklemeyin. yinede isabetin sizinlede baya bir alakası var zira yer çekimi biraz abartılı da olsa belli bir uzaklığa kadar çok etki etmiyor.

    - engineersanız sizin olayınız belli tracerla tankları işaretliyip bilimum yöntemlerle patlatmak. helikopterleri vurmak ya da işaretlemek belli yetenekler kazanıncaya kadar baya bir zor. onun haricinde tank alıp gitmek de iyi bir alternatiftir, baktınız hasar aldı hop tamir et bin vınn yola devam*. bunun yanında esas silahınızı kullanmaktan da çekinmeyin.

    - medic kesinlikle en zevklisi. oyunun tıkandığı noktalar vardır bir base deli gibi savunulur ve saldıranlarında spawn noktaları biraz uzaktadır. örnek heavy metal de rusların bravo yu aldığını ve amerikalılarında bir bölümünün noob olduğunu varsayalım, haritanın ortasında büyük bi sıkışma olur. işte sizin yeriniz orası, kendinizi riske atmayacak şekilde, kaya arkalarında vs bekleye bekleye ölenleri kaldırmak ve iyi noktalara bırakılmış medic creatlar size inanılmaz puan avantajı verecektir.

    - assault pek fazla bir espirisi yok git bas vur, tek fark oyunda çabuk biten cephane olayı sizin üstünüzden çözülmüş, sniperları bir dolaşarak, deli gibi cephane tüketen engineerları bir ziyaret ederek bıraktığınız cephane sandıkları iyi puan verir. ha ben aksiyon istiyorum diyip benim gibi tankları c4'ler ile patlatmak olsun ya da o iki kişilik, kendi bindiğiniz hızlı aracın arkasına 4 tane c4 yerleştirip tanka doğru hızlı bir intihar saldırısında bulunmak olsun zevkli şeylerdir.

    classlar haricinde yeni silahlar, özellikler açmak için combat+award pointlere ihtiyacınız olduğundan; adam spot etmekten çekinmeyin unutmayın sizin spotladığınız adam öldürüldüğünde payınızı alırsınız,reconsanız mümkün olduğunca headshot atmaya bakın,baselere attack ve defend order vermekten çekinmeyin kısaca size puan kazandırdığını gördüğünüz (oyun sonunda madalya kısmında verir) her türlü popülist hareketi tekrarlamaktan kaçınmayın.

    ek2:

    - sniper ile ateş ettikten sonra ateş tuşuna basılı tutarsanız optikten merminin gidişini de görürsünüz.


    (zaraki kenpachi - 3 Ocak 2011 05:30)

  • comment image

    hayatımın bir dönemi: okul, aile, sevgili, arkadaş olan kısmını çıkardıktan sonra geri kalan herşeyi için: bad company 2.


    (gukurahundi - 31 Ocak 2011 02:23)

  • comment image

    bu sıralar battlefield oyuncuları arasında artan görüş kendisinin multiplayer'ının battlefield 3'ten daha zevkli olduğu yönünde. ben de böyle düşünüyorum. ilk oynadığımda bana çok farklı gelmişti. "çok gerçekçi lan" dediğimi hatırlıyorum. tam olarak battlefield 3 ile arasındaki farkı belirtemiyorum çünkü bu bir görüşten daha çok bir his gibi. battlefield 3'te bir baharat eksikliği var sanki. hatta artırıyorum, senaryo modu bile daha zevkliydi. en azından takım arkadaşlarımız mizahi yönü olan tiplerdi. atv yarışı yaptığımız bölümde haggard adlı tecrübeli ağabeyin cod'daki kar motosikletli bölüme gönderme yaparak "snowmobiles are for sissies" demesi gibi. aklıma gelmeyen durum komedisi örnekleri dahi vardı. battlefield 3'ün senaryo modu bol aksiyonlu ancak tatsız. grenade launcher ile bina yıkmak, gizlendiğiniz evin içinden rüzgar sesi gelince garipsemek ve arkanızdaki duvarın artık orada olmadığını fark etmek* gibi şeyler yok olmuş. dar alanda karşı karşıya gelip birbirini tarayan iki kişinin aynı anda ölmesi gibi güzel bir ayrıntı vardı bi kere bu oyunda. bana göre eksik iki yanı vardı ki, birincisi birini vurmak için bir şarjör boşaltmak gerekmesi ve rütbe almanın çok zor olması. bunları battlefield 3'de çözmüşler ancak, oyunun "o" havasını yok etmişler.


    (unownt - 8 Kasım 2011 22:14)

Yorum Kaynak Link : battlefield bad company 2